Tompa Város Önkormányzat Képviselő- testületének 1/2012.(II.01.) önkormányzati rendelete

A szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályairól

Hatályos: 2015. 10. 01- 2015. 11. 27

Tompa Város Önkormányzati Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 8. § (1) bekezdésében, a 16. §-a (1) bekezdésében, valamint szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, a 25. § (3) bekezdés b) pontjában, a 32. § (1) bekezdés b) pontjában, a  32. § (3) bekezdésében, 33. § (7) bekezdésében, a 37/A. § (3) bekezdésében, a 38. § (9) bekezdésében, 45. § (1)-(4) bekezdésében,  a 48. § (4) bekezdésében, 50. § (3) bekezdésében,   132. § (4) bekezdés a) és c) és e)  pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja.

I. FEJEZET

Általános rendelkezések

A rendelet célja, hatálya

1. §

A rendelet célja, hogy a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.), valamint a végrehajtásukra kiadott jogszabályok alapján szabályozza Tompa Város Képviselő-testületének hatáskörébe tartozó pénzbeli és természetbeni ellátásokat, azok feltételeit, mértékét, valamint igénybevételük rendjét.

A rendelet hatálya

2. §

(1) A rendelet hatálya Tompa Város Önkormányzat közigazgatási területén bejelentett lakcímmel rendelkező:

  1. magyar állampolgárokra,
  2. bevándoroltakra és letelepedettekre,
  3. hontalanokra,
  4. a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre,

e)  települési önkormányzat, tekintet nélkül hatáskörére és illetékességére, köteles az arra rászorulónak átmeneti segélyt, étkezést, illetve szállást biztosítani, ha ennek hiánya a rászorulónak az életét, testi épségét veszélyezteti,

f) a rendelet  hatálya az e) pontban meghatározott ellátások tekintetében az a)-b)-c)-d) pontokban foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is,

g) a rendelet hatálya kiterjed a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény (a továbbiakban: Szmtv.) szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv.-ben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a három hónapot meghaladó tartózkodási jogát Magyarország területén gyakorolja, és a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény szerint bejelentett lakóhellyel rendelkezik.

Értelmező rendelkezések

3. §

E rendelet alkalmazásában a Szt. 4. §-ában meghatározott értelmező rendelkezéseket kell alkalmazni.

Hatáskörök, jogorvoslatok

4. §


(1)[1] Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testülete, mint első fokon eljáró hatóság hatáskörébe tartozik:

a) az Szt. rendelkezése szerint a települési önkormányzat hatáskörébe tartozó szociális ellátások  megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályai meghatározása,

b) [2]

c) [3]

 d)[4] az Szt. 45.§-a szerinti települési támogatás és rendkívüli települési támogatás jogosultsági feltételeinek előírása  és a települési támogatásról  és rendkívüli települési támogatásról történő döntés,

e)[5] az Szt. 48. §-a szerinti köztemetésről történő döntés.

(2)[6] A képviselő-testület a hatáskörébe tartozó szociális ellátások döntésével kapcsolatos hatáskörét Tompa Város Polgármesterére, Tompa Város Jegyzőjére és Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szociális, Egészségügyi és Vallásügyi ruházza át.

(3)[7] A képviselő-testület Tompa Város Polgármesterére, mint első fokon eljáró hatóságra (a továbbiakban: polgármester) ruházza át az alábbi önkormányzati hatósági ügyek intézését, ezáltal a polgármester, mint első fokon eljáró hatóság dönt:

a) [8] az R. 12. §-ában meghatározott rendkívüli települési támogatásról,

b)[9] az R. 15. §-ában meghatározott köztemetésről.

(4)[10] A képviselő-testület Tompa Város Jegyzőjére, mint első fokon eljáró hatóságra (a továbbiakban: jegyző) ruházza át az alábbi önkormányzati hatósági ügy intézését, ezáltal a jegyző, mint első fokon eljáró hatóság dönt:

a) [11]az R. 11. §-ában meghatározott települési támogatásról

(5)[12] A képviselő-testület Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szociális, Egészségügyi és Vallásügyi Bizottságára, mint első fokon eljáró hatóságra (a továbbiakban: SZEVB) ruházza át az alábbi önkormányzati hatósági ügy intézését, ezáltal a SZEVB, mint első fokon eljáró hatóság dönt:

a) az R. 16/A. §-ában meghatározott  szennyvízhálózatra történő rácsatlakozási támogatásról,

b)[13]

(6) E rendelet szerinti szociális ellátást jogtalanul és rosszhiszeműen igénybevevő esetében a hatáskör gyakorló a szociális ellátás megtérítését rendeli el. A megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét - amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné - méltányosságból

a) csökkentheti vagy elengedheti, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének két és félszeresét,

b) részletekben fizettetheti meg.

 

(7) A (6) bekezdés b) pontjának alkalmazásában a részletfizetést olyan összegű havi részletekkel kell megállapítani, hogy

a) a havi részletek megfizetése a kötelezett és családja létfenntartását ne veszélyeztesse, de

b) a megtérítés ne aránytalanul hosszú idő múlva vezessen eredményre.

(8) Ha a hatáskört gyakorló a szociális ellátás megtérítésére részletfizetést engedélyezett, két havi részlet megfizetésének igazolatlan elmulasztását követően a megtérítés egy összegben válik esedékessé,  és a behajtásról az adóhatóság útján intézkedni kell.

(9) A (8) bekezdés szerinti megtérítés összegét a hatáskört gyakorló az alábbi méltánylást érdemlő esetekben elengedheti, illetve csökkentheti:

a) hosszantartó súlyos betegség, vagy

b) a kérelmező családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének két és félszeresét.

5. §


(1) [14]A polgármester, a jegyző és a  SZEVB határozata elleni fellebbezést a határozat kézhezvételét követő naptól számított 15 napon belül a képviselő-testülethez kell benyújtani.


 (2)[15] A Képviselő-testület határozata ellen – a kézhezvételt követő naptól számított 30 napon belül jogszabálysértésre hivatkozással – a Kecskeméti Törvényszékhez lehet fordulni.

Az eljárási szabályok

6. §[1]

A szociális ellátások megállapítása kérelemre indul. A kérelmet postai úton, vagy személyesen a Tompai Polgármesteri Hivatal Szociális Irodáján, illetve a Tompai Polgármesteri Hivatal 1. sz. és a 6. sz. irodájában lehet benyújtani, az arra rendszeresített formanyomtatványon, a kérelmező és családjának jövedelemigazolásaival ellátva.

 

[1] Módosította: 20/2013.(XII.19.) r. 2.§. Hatályos:2013.12.20.

A pénzbeli ellátások kifizetése, folyósítása

7. §

A pénzbeli ellátások kifizetése a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Csoportjának feladata. A folyósítás a házipénztárból készpénz kifizetéssel, illetve lakcímre, folyószámlára történő átutalással történik.

A pénzbeli ellátások ellenőrzésének szabályai

8. §

A kérelmek és a felülvizsgálatok döntésre történő előkészítése a szociális ügyintézők, a kérelmek jogosságának elbírálása, illetve a felülvizsgálata a hatáskört gyakorló feladata.

9. §


(1) A szociális rászorultságtól függő támogatások formái

a) pénzbeli támogatások,

b) természetbeni támogatások.


(2) A pénzbeli támogatások fajtái:

a)[16] települési támogatás és rendkívüli települési támogatás


(3) A természetbeni támogatások fajtái:

a)[17] természetbeni ellátásként megállapított települési támogatás és rendkívüli települési támogatás,

b) köztemetés,

c) szennyvízhálózatra történő rácsatlakozási támogatás

d)[18]

Pénzbeli ellátások


Aktív korúak ellátására való jogosultság egyéb feltételei


10. §[19]

10/A. § [20]

Rendszeres szociális segély


10/B. § [21]

Települési támogatás


11. § [22]


(1) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.

(2) A jegyző, mint első fokon eljáró hatóság a lakhatáshoz kapcsolodó rendszeres kiadások viseléséhez, a kérelem benyújtásának első napjától számított 1 év időtartamra, havi 2.500 Ft összegű támogatást nyújt azon személy részére, akinek háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, és akinek esetében  környezettanulmány során megállapítást nyer, hogy a lakókörnyezete rendezett.

(3) A kérelem benyújtójának, illetve az ellátás jogosultjának a lakókörnyezete akkor tekinthető rendezettnek, ha az alábbiakban felsoroltak mindegyike teljesül:

a) a  kérelmező, illetve az ellátásra jogosult által életvitelszerűen lakott lakásban vagy házban és annak udvarán legalább egy-egy darab szeméttároló edény van és azt rendeltetésszerűen használja,

b) az ingatlanhoz tartozó udvart rendben tartja, különös tekintettel az esetlegesen ott található szemét és lom eltávolítására és gyommentesítésére, 

c) az ingatlanhoz tartozó kertet rendben tartja, különös tekintettel az esetlegesen ott található szemét és lom eltávolítására és gyommentesítésére,

d) az ingatlan előtti járdát, illetve a járda melletti zöldsáv úttestig terjedő teljes területét, járda hiányában a telekhatártól az úttestig terjedő teljes területet gondozza, tisztán tartja, szemét- és gyommentesíti,

e) a lakást rendeltetésszerűen használja az alábbiak szerint:

ea) a lakást folyamatosan tisztán tartja, takarítja,

eb) a vizes helyiséget és illemhelyet rendeltetésszerűen használja, rendszeresen takarítja, higiénikusan tartja, valamint

f) az ingatlan és a hozzá tartozó kert, udvar rágcsálóktól, kártevőktől mentes.

(4) Amennyiben a fentiekben felsoroltak valamelyikének a kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja nem felel meg, akkor 10 napos határidő kitűzésével felszólításra kerül a konkrét feladat(ok) elvégzésére.

(5)[23] A kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja köteles az (3) bekezdésben felsorolt állapotot a jogosultság megállapítását követően is fenntartani, a felsorolt feltételek teljesülését és fenntartását Tompa Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatala ellenőrzi környezettanulmány készítésével.

A környezettanulmány elkészítésében a Tompai Családsegítő Szolgálat szükség esetén közreműködik.

(6) A támogatás iránti kérelmet évente meg kell újítani.

(7)[24] Az e rendeletben meghatározott ellátásokra való jogosultságot meg kell szüntetni, amennyiben

a.) a jogosult a településről elköltözik,

b.) a jogosult meghal,

c.) a jogosult, vagy a vele együttlakó hozzátartozó(k) jövedelmi és vagyoni viszonyaiban olyan változás következik be, amely alapján az ellátásra való jogosultság nem áll fenn,

d.) a jogosult a jogosultság feltételeinek, vagy annak keretében megállapított rendszeres ellátás összegének felülvizsgálatára irányuló eljárást, vagy a környezettanulmány lefolytatását akadályozza.


12. §[25]


Rendkívüli települési támogatás


(1) A polgármester, mint első fokon eljáró hatóság az e rendeletben meghatározottak szerint nyújt rendkívüli települési támogatást eseti jelleggel a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint  időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő családok, illetve személyek részére. 

(2) A polgármester, mint első fokon eljáró hatóság – a (3) bekezdésben foglaltak egyidejű fennállása mellett -  rendkívüli települési támogatást nyújt az alábbi esetekben:

a) átmenetileg nehéz anyagi helyzetbe került személy vagy család kiadásainak mérséklésére, vagy

b) eseti vagy rendszeres gyógyszerkiadás mérséklésére, így különösen:

ba) azon személyek kiadásainak csökkentésére, akik rendszeres jelleggel, vagy esetenként  egy-egy betegség miatt jelentkező magas gyógyszer, gyógyászati segédeszköz kiadást jövedelmi helyzetük miatt nem képesek megfizetni, vagy

bb) azon családok támogatására, amelyekben az egyes családtagok eseti, vagy rendszeres  gyógyszer, gyógyászati segédeszköz költsége együttesen olyan nagymértékű, hogy azt nem képesek viselni, vagy

c) gyermek és fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel, vagy

d) elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra, vagy

e) elemi kár, katasztrófa elhárításához, vagy

f) a  szociális válsághelyzetben levő várandós anya részére gyermekének megtartásához, a gyermek fogadásának előkészítéséhez kapcsolódó kiadásokhoz, babakelengye vásárlásához, vagy

g) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, vagy

h) a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások mérséklésére, vagy

i) a gyermek beiskoláztatásához.

(3) Rendkívüli települési támogatás csak annak a személynek állapítható meg, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő vagy egyedülálló esetében a 180 %-át nem haladja meg.  

(4) A rendkívüli települési támogatás összegét a rászorultságtól függően alkalmanként - az (5) bekezdésben foglalt kivétellel - 2.000 Ft - 12.000 Ft között lehet megállapítani.

(5) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított rendkívüli települési támogatás összegét a rászorultságtól függően a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%- 40%-a között lehet megállapítani.

(6) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének összege megegyezik a mindenkori köztemetés költségeivel.

(7) A kérelmező és a vele közös háztartásban élő családtagjai számára az ugyanazon rendkívüli élethelyzetre vagy létfenntartási gondra való hivatkozással 15 napon belül ismételten benyújtott kérelemre vagy hivatalból indult eljárásra rendkívüli települési támogatás nem állapítható meg.

(8) A polgármester a rendkívüli települési támogatás felhasználásának ellenőrzése keretében a felhasználást alátámasztó dokumentumok (számla, nyugta stb.) becsatolására hívhatja fel a  jogosultat.

(9) A rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelemhez  - a 6. §-ban foglaltakon túl -  csatolni kell:

a) a (2) bekezdés a) pontja szerinti kérelem esetében a kiadásokat igazoló bizonylatok másolatát,

b) a (2) bekezdés b) pontja szerinti kérelem estében a kérelmezőnek vagy a családtagja gyógyszereinek, vagy gyógyászati segédeszközeinek eseti vagy havi költségéről szóló igazolás másolatát,

c) a (2) bekezdés c) pontja szerinti kérelem estében a segélyezésre okot adó  körülmények igazolására szolgáló iratok másolatát,

d) a (2) bekezdés d) pontja szerinti kérelem estében a temetés költségeiről az  eltemettető nevére kiállított számla másolatát és a halotti anyakönyvi kivonatot másolatát,

e) a (2) bekezdés e) pontja szerinti kérelem estében az elemi kár, katasztrófa felméréséről szóló biztosítási jegyzőkönyv másolatát, vagy a kárfelmérést végző szerv hivatalos szakvéleményének másolatát,

f) a (2) bekezdés f) pontja szerinti kérelem estében a segélyezésre okot adó  körülmények igazolására szolgáló iratok másolatát, a terhességet, illetve a terhesség várható időpontját igazoló orvosi igazolást, vagy a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát,

g) a (2) bekezdés g) pontja szerinti kérelem estében a segélyezésre okot adó  körülmények igazolására szolgáló iratok másolatát,

h) a (2) bekezdés h) pontja szerinti kérelem estében a segélyezésre okot adó körülmények igazolására szolgáló iratok másolatát,

i) a (2) bekezdés i) pontja szerinti kérelem estében az iskola által kiállított, tanulói jogviszony igazolását alátámasztó igazolást.



Természetben nyújtott szociális ellátások

13. §

Az adott pénzbeli ellátás tekintetében hatáskörrel rendelkező döntése alapján egyes pénzbeli ellátások egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújthatóak.


14. §


Az önkormányzat a következő természetben nyújtott szociális ellátásokat állapítja meg:

            a) [26] pénzbeli ellátások, melyek természetben is nyújthatóak:

                                               - települési támogatás és rendkívüli települési támogatás

           

            b)[27] jellegükből fakadóan természetbeni ellátások:

  • köztemetés



14/A. §[28]


Köztemetés

15. §

(1)[1] Tompa Város Polgármestere mint első fokon eljáró hatóság a halálesetről való tudomásszerzést követő 21 napon belül gondoskodik Tompa Város területén elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha

a)  nincs, vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy

b) az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

(2) A köztemetés költségét hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél be kell jelenteni.

 

[1] 15§ (1) bekezdést módosította: 12/2013.(VIII.06.) sz. rendelet 4§-a. Hatályos: 2013. 08.07.

Közgyógyellátás

16. §[29]



16/A. §

(1) Annak a rászorultnak, aki a szennyvíz- beruházás érdekeltségi hozzájárulását teljes összegben megfizette, és ezt a Tompai Víziközmű Társulat vagy jogutódja által kiállított igazolással hitelt érdemlően igazolja, továbbá

(2) akinek a családjában a kérelem benyújtását megelőző hónapban az egy főre jutó havi jövedelem

- egyedülélő esetén a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150%-át,

- családos esetén az öregségi nyugdíjminimum 100%-át

nem haladja meg, az Önkormányzat a szennyvíz-beruházás megvalósulását követően a hálózatra történő rácsatlakozáshoz szükséges vezetéket 20fm-ig, de maximum  15.000 Ft értékben biztosítja. A szükséges vezeték hosszát az ingatlanonként elkészített egyedi mérnöki tervrajzok határozzák meg, amelyet a kérelemhez a szükséges jövedelem igazolásokkal együtt csatolni kell.

III. FEJEZET

Szociálpolitikai kerekasztal

17. §

(1) Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testülete Szociálpolitikai Kerekasztalt hoz létre, különösen a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére, az alábbiakban felsorolt személyek részvételével.

-    Tompa Város Polgármestere

  • Tompa Város Jegyzője
  • Szociális, Egészségügyi és Vallásügyi Bizottság elnöke
  • Polgármesteri Hivatal szociális ügyintézője
  • Gondozási Központ vezetője
  • Fővárosi Önkormányzat Pszichiátriai Betegek Otthona által delegált személy
  • Nyugdíjas Klub által delegált személy
  • Mozgáskorlátozottak Egyesülete által delegált személy
  • Egyház által delegált személy
  • Óvoda által delegált személy
  • Iskola által delegált személy

(2) A Szociálpolitikai Kerekasztal évente legalább egy alkalommal ülést tart.

 

IV. FEJEZET

Záró és átmeneti rendelkezések

18. §

(1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a kihirdetést követő napjától indult ügyekre kell alkalmazni.  

(2) A 4/2007.(II.13.) számú rendelet 14. §-ában foglalt rendelkezések alapján megállapított szociális kölcsön visszafizetését e rendelet hatálybalépése nem érinti.

(3)[1]

(4) A rendeletben nem szabályozott kérdésekre a mindenkor hatályos Szt., valamint a végrehajtására kiadott mindenkor hatályos kormányrendeletek és más felsőbb szintű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

(5) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Tompa Város Önkormányzati Képviselő-testületének a szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályairól szóló 1/2011.(II.01.) számú rendelete és az azt módosító 16/2011. (VII.08.) számú rendelet és a 19/2011. (IX.16.)  számú rendelet.

 


[1] 18.§ (3) bekezdést hatályon kívül helyezte a 13/2012.(VIII.31.) sz. rendelet 1.§-a. Hatályos: 2012. 09. 01.

[1]

Módosította: 20/2013.(XII.19.) r. 1.§. Hatályos:2014.01.01.

[2]

Hatályon kívül helyezte:3/2015.(II.13.) r. 10.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[3]

Hatályon kívül helyezte:3/2015.(II.13.) r. 10.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[4]

Módosította:3/2015.(II.13.) r. 1.§-a. Hatályos: 2015.03.01.

[5]

Megállapította:3/2015.(II.13.) r. 1.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[6]

Módosította: 20/2013.(XII.19.) r. 1.§. Hatályos:2014.01.01.

[7]

Módosította: 20/2013.(XII.19.) r. 1.§. Hatályos:2014.01.01.

[8]

Módosította:3/2015.(II.13.) r. 2.§-a. Hatályos: 2015.03.01.

[9]

Megállapította:3/2015.(II.13.) r. 2.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[10]

Módosította: 20/2013.(XII.19.) r. 1.§. Hatályos:2014.01.01.

[11]

Módosította:3/2015.(II.13.) r. 3.§-a. Hatályos: 2015.03.01.

[12]

Módosította: 20/2013.(XII.19.) r. 1.§. Hatályos:2014.01.01.

[13]

Hatályon kívül helyezi: 16/2014.(XI.27.) r. 2.§. Hatályos:2015. 02.16.

[14]

Módosította:3/2015.(II.13.) r. 4.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[15]

Módosította: 20/2013.(XII.19.) r. 2.§. Hatályos:2013.12.20.

[16]

Módosította:3/2015.(II.13.) r. 5.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[17]

Módosította:3/2015.(II.13.) r. 5.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[18]

Hatályon kívül helyezte: 16/2014.(XI.27.) r. 2.§. Hatályos:2015.02.16.

[19]

Hatályon kívül helyezte:3/2015.(II.13.) r. 10.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[20]

Hatályon kívül helyezte:3/2015.(II.13.) r.10.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[21]

Hatályon kívül helyezte:3/2015.(II.13.) r.10.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[22]

Módosította: 3/2015.(II.13.) r. 6.§-a. Hatályos:2015.03.01.

[23]

Kiegészítette:6/2015.(III.20.) önk. r. 1.§-a. Hatályos:2015.03.21.

[24]

Megállapította: 24/2015.(IX.30.) önk. r. 1.§-a. Hatályos: 2015.10.01.

[25]

Módosította: 3/2015.(II.13.) r. 7.§-a. Hatályos:2015.03.01.


[26]

Módosította: 3/2015.(II.13.) r.8.§.-a. Hatályos:2015.03.01.

[27]

Módosította:3/2015.(II.13.) r. 8. §-a. Hatályos: 2015.03.01.

[28]

Beiktatta:16/2014.(XI.27.) 1.§. Hatályon kívül helyezi: 16/2014.(XI.27.) r. 2.§. Hatályos:2015.02.16.

[29]

Hatályon kívül helyezi:3/2015.(II.13.)r.10.§-a. Hatályos:2015.03.01.