Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2024. (II. 23.) önkormányzati rendelete
Tompa Város 2024.évi költségvetéséről
Hatályos: 2024. 02. 26Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2024. (II. 23.) önkormányzati rendelete
Tompa Város 2024.évi költségvetéséről
Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében, Magyarország 2024. évi központi költségvetéséről szóló 2023. évi LV. törvény 62. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete 3. mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
2. A költségvetés bevételei és kiadásai
2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2024. évi költségvetését:
a) 821 182 715 Ft költségvetési bevétellel,
b) 456 192 128 Ft finanszírozási bevétellel,
c) 916 182 715 Ft költségvetési kiadással,
d) 361 192 128 Ft finanszírozási kiadással,
ezen belül 16 335 600 Ft tartalékkal állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az intézmények önkormányzati támogatásának előirányzatát 361 192 128 Ft-ban állapítja meg.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzati köztisztviselők illetményalapját 55 000 Ft-ban állapítja meg.
(4) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzat és intézményei összesen, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1. melléklet és 2. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(5) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 3. és a 4. melléklet részletezi.
3. A költségvetés részletezése
3. § A Képviselő-testület az önkormányzat 2024. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
a) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházási és felújítási kiadásainak feladatonkénti részletezését a 5. és 6. melléklet szerint határozza meg.
b) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, költségvetési szervenként az 7. 8. 9. 10. mellékletek szerint határozza meg.
c) A képviselő-testület a kiadások között 16 335 600 Ft általános tartalékot állapít meg.
4. Az előirányzatok módosítása
4. § (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (2) alapján a polgármester az önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosítását, valamint a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítását, a képviselő-testület döntése nélkül, saját hatáskörében hajthatja végre.
(2) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet (1)–(2) bekezdései szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével -, negyedévenként, a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(5) A képviselő-testület által jóváhagyott költségvetési főösszeget valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.A gazdálkodás szabályai
5. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) A Tompai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal), valamint az intézmények évközi előirányzat-módosításairól a jegyző által elrendelt formában köteles a Hivatal naprakész nyilvántartást vezetni.
(4) Tompa Város Önkormányzat tervezett létszámát a 11. melléklet tartalmazza.
6. Átmeneti gazdálkodás
6. § A 2024. évi költségvetési rendelet megalkotásáig – átmeneti gazdálkodás időtartama – a 2023. évről áthúzódó kiadások teljesültek és a 2023. évi eredeti előirányzat időarányos részét meghaladóan kiadás nem teljesült, valamint a bevételek beszedése megtörtént. A 2024. évet érintő beszedett bevételek és teljesült kiadások a 2024. évi költségvetési rendelet eredeti előirányzatába beépítésre kerültek.
7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
7. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Hivatal útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. Záró és átmeneti rendelkezések
8. § A rendelet rendelkezéseit 2024. január 1. napjától kell alkalmazni
9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.