Izsák Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2015. (XII.2.) önkormányzati rendelete

Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról

Hatályos: 2016. 01. 01

Izsák Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2015. (XII.2.) önkormányzati rendelete

Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról

2016.01.01.

Izsák Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, továbbá Izsák Város Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014.(XII.4.) önkormányzati rendelet 1. számú melléklet I/2. pontjában foglaltak alapján a Jogi – Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el.

1. §

A rendelet hatálya

(1) A rendelet hatálya kiterjed az államháztartáson kívüli természetes személyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre (a továbbiakban együtt: támogatott), akik részére Izsák Város Önkormányzata pénzeszközt ad át, vagy akiktől pénzeszközt vesz át.
(2) A rendelet hatálya nem terjed ki a magánszemélyeknek juttatott külön önkormányzati rendeletben meghatározott támogatásokra, így különösen a szociális ellátásokra, a szociálisan rászorulók részére megállapított pénzbeli támogatásokra, a lakáscélú támogatásokra, valamint közfeladat ellátására kötött megállapodás keretében átadott pénzeszközökre.

2. §

Az államháztartáson kívüli forrás átvételére vonatkozó szabályok

(1) Az államháztartáson kívüli forrás átvételénél vizsgálni kell az átvétel következményeként az Önkormányzatnál esetlegesen felmerülő kiadásokat, a pénzeszköz átvétel következményeit.
(2) Az átvétellel esetlegesen felmerülő kiadások fedezetét az önkormányzat költségvetési rendeletének tartalmaznia kell.
(3) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről
a) 300.000 Ft-ot meg nem haladó összeg esetén a Polgármester dönt, kivéve az alapítványi forrás átvételét,
b) 300.000 Ft-ot meghaladó összeg, valamint alapítványi forrás átvétele esetén a forrás átvételéről a Képviselő-testület dönt.
(4) A polgármestert az államháztartáson kívüli forrás átvételéről a döntést követő testületi ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(5) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről szóló megállapodást a polgármester köti meg.

3. §

Államháztartáson kívüli forrás átadására vonatkozó szabályok

(1) A képviselő-testület a költségvetési rendeletben meghatározott előirányzat terhére, egyedi döntéseiben nevesített támogatottak részére céljelleggel támogatást nyújthat. A támogatás nyújtása írásbeli kérelemre történik.
(2) Az államháztartáson kívüli forrás átadása esetén a pénzeszközt átvevő az átadott pénzeszközt a megállapodásban meghatározott célra köteles fordítani és annak felhasználásáról köteles elszámolni.
(3) Az (1) bekezdésben szabályozott támogatás átadására a Képviselő-testület határozata alapján külön megállapodást kell kötni. A támogatás folyósítására megállapodás létrejöttét követően kerülhet sor.
(4) A megállapodásnak tartalmaznia kell:
a) a megállapodó felek megnevezését, címét, képviseletében eljáró személyeket,
b) a támogatás nyújtásáról rendelkező döntést,
c) a támogatás összegét, felhasználásának célját,
d) rendeltetésszerű felhasználási kötelezettséget,
e) elszámolási kötelezettséget, a pénzügyi elszámolás módját, idejét,
f) a támogató ellenőrzési jogosultságát,
g) az előírt számadási kötelezettség elmaradása és a nem cél szerinti felhasználás esetén következményt.
(5) Az elszámolást a polgármester ellenőrzi és igazolja a szakmai megfelelőséget.
(6) A pénzügyi elszámolás a támogatási célokkal kapcsolatosan felmerülő költségekről szabályszerűen kiállított számviteli bizonylattal történik
(7) A pénzeszköz nem rendeltetésszerű felhasználása, valamint a határidőben történő pénzügyi elszámolási kötelezettség elmulasztása esetén az átvevő köteles a pénzeszköz teljes összegét a mindenkor érvényes, a forrás átvételét követő naptól számított jegybanki alapkamat mértékének kétszeresével növelt összegben a tárgyévet követő évben, de legkésőbb a tárgyévet követő év január 31. napjáig visszafizetni.
(8) Az átvevő köteles a támogatónak bejelenteni és a támogatási szerződés módosítását kezdeményezni, ha a számára biztosított pénzeszközt egészben vagy részben nem kívánja felhasználni. Ebben az esetben a fel nem használt támogatás összegét a megállapodás módosítását követő 15 napon belül, de legkésőbb a felhasználásra előírt határidőig köteles kamatmentesen visszafizetni.
(9) Az önkormányzat az átadott pénzeszköz felhasználását jogosult ellenőrizni.

4. §

Ez a rendelet 2016. január 1. napján lép hatályba.