Elek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/1993. (III. 1.) önkormányzati rendelete

"ELEKÉRT" kitüntetés alapításáról

Hatályos: 1996. 07. 01- 2003. 05. 25

Elek Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/1993. (III.1.) önkormányzati rendelete

"ELEKÉRT" kitüntetés alapításáról

1996.07.01.

Elek Város Képviselő-testülete az 1990. évi LXV. törvény 16. §. /1/ bekezdésében szabályozott jogkörben Elek város érdekében, illetőleg hírnevének öregbítéséért hosszabb időn keresztül végzett munka vagy más kiemelkedő tevékenység elismerésére a következő önkormányzati rendeletet alkotja.

I. Fejezet

A kitüntetés leírása és az adományozás szabályai

1. § /1/ Elek Város Képviselő-testülete a település érdekében, illetőleg hírnevét öregbítő, hosszabb időn át végzett kiemelkedő munka, tudományos, művészeti tevékenység vagy sport teljesítmény elismerésére

"ELEKÉRT"

kitüntetést alapít.
/2/ A kitüntetés díszes kivitelű dobozban elhelyezett plakett formájában kerül adományozásra és kiadását díszes okirat tanúsítja.
/3/ A kitüntetés leírása:
A kitüntetés bronzból készített, 80 mm átmérőjű 4 mm vastagságú, kör alakú plakett. A plakettből középen elhelyezve domborműszerűen emelkedik ki a város címere. A címer alatt félkör ívben ELEKÉRT, PENTRU ALETEA, FÜR ELEK felirat kerül feltüntetésre.
/4/ A kitüntetés erkölcsi elismerést jelent, így ahhoz pénzbeni juttatás nem kerülhet megállapításra.

2. § /1/ Évente a beérkezett javaslatok alapján a képviselő-testület határozatával dönti el a kiadható kitüntetések számát.

/2/ A képviselő-testület a kitüntetés tárgyévi adományozását mellőzheti.

3. § /1/ Az "ELEKÉRT" kitüntetés akár bel- akár külföldi magánszemélynek, illetőleg közös cél elérésére, gyakorlására, megvalósítására létrejött, törvényesen működő személyek csoportjának adományozható, amennyiben megfelelnek e rendelet 1. §. /1/ bekezdésében megfogalmazott követelményeknek.

/2/ A kitüntetés posztumusz is adományozható.
/3/ Egy személy vagy csoport részére a kitüntetés csak egy alkalommal adományozható.

4. § /1/ Az "ELEKÉRT" kitüntetés adományozására javaslattételi jogosultsággal rendelkezők köre:

- az önkormányzat képviselő-testületének tagjai,
- a képviselő-testület bizottságai,
- az Eleken működő bejegyzett egyesületek, pártok, társadalmi és tömegszervezetek, a rájuk irányadó szabályok szerint meghozott döntésük szerint.
/2/ Amennyiben a javaslatot nem a képviselő-testület bizottsága vagy nem működési körébe tartozó tevékenység elismerésére terjeszti elő, minden esetben ki kell kérni a javasolt személy vagy csoport tevékenységi köre szerint illetékes képviselő-testületi bizottság vagy bizottságok véleményét.
/3/ A javaslatnak tartalmaznia kell:
- a javasolt személy adatait, személyek csoportja esetén pontos megnevezésüket,
- az adományozás alapjául szolgáló tevékenység, életmű, alkotás, kiemelkedő teljesítmény részletes ismertetését, méltatását.
/4/ A /3/ bekezdés szerinti javaslatot minden év április 30-ig a polgármesternek kell megküldeni.
/5/ A polgármester gondoskodik arról, hogy a 4. §. /2/ bekezdés szerinti véleményezés megtörténjen.
/6/ A beérkezett javaslatokat az /5/ bekezdés szerinti véleményezést követően a képviselő-testület bizottságai elnökeiből álló ideiglenes bizottság minden év május 31-ig értékeli, véleményezi és rangsorolja.
Az ideiglenes bizottság javaslatot tesz a tárgyévben adományozandó kitüntetések számára.

5. § /1/ Az "ELEKÉRT" kitüntetés adományozásáról a képviselő-testület minősített többséggel meghozott határozattal dönt.

6. §1 /1/ A kitüntetést évente augusztus 20-án, illetve a Világtalálkozó éveiben e rendezvény keretei között, ünnepélyes külsőségek közepette a polgármester adja át.

/2/ Az adományozásról szóló díszes kivitelű okiratot Elek Város díszbélyegzőjének lenyomatával és a polgármester aláírásával kell ellátni.

7. § /1/ A kitüntetésekről az erre a célra rendszeresített díszalbumban nyilvántartást kell vezetni.

/2/ Az /1/ bekezdés szerinti nyilvántartásnak tartalmaznia kell:
- a kitüntetett nevét, születési helyét, évét, hónapját és napját,
- pontos lakcímét,
- az adományozásról szóló képviselő-testületi határozat számát,
- az adományozás időpontját,
- megjegyzés rovatot.
A díszalbumban a kitüntetett /kitüntetettek/ beleegyezésével fényképe /fényképük/ is elhelyezhető.
II. Fejezet

A kitüntetettek jogai és a kitüntetés visszavonása

8. § /1/ Vissza kell vonni és így elveszti a kitüntetést, valamint a kitüntetéshez fűződő jogokat az, akit a bíróság a közügyek gyakorlásától jogerős ítéletével eltiltott. A visszavonásról a képviselő-testület bárki előterjesztésére határozatával dönt.

/2/ Közkegyelem vagy egyéni kegyelem a kitüntetést a képviselő-testület kifejezett rendelkezése hiányában nem adja vissza.
/3/ Amennyiben a kitüntetett az /1/ bekezdésben nem nevesített okból arra érdemtelenné vált, a kitüntetést a képviselő-testület határozatával visszavonhatja.
/4/ A kitüntetésnek az /1/ bekezdésben nem szabályozott okból történő visszavonására értelem szerint kell alkalmazni a javaslattételre és odaítélésre e rendeletben megállapított eljárás szabályait.

9. § /1/ A kitüntetés visszavonása esetén - amennyiben az elháríthatatlan akadályban nem ütközik - a polgármester gondoskodik annak és az azt tanúsító okiratnak a bevonásáról.

/2/ A visszavonást és annak okát és idejét a képviselő-testület határozata számával együtt a 7. §. szerinti nyilvántartásba a megjegyzések rovatába fel kell tüntetni.
III. Fejezet

Egyéb rendelkezések

10. § Ez a rendelet Elek Város címerének elfogadásáról szóló önkormányzati rendelet hatálybalépésével egyidejűleg lép hatályba.

1

Módosította a 12/1996. (VII. 1.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 1996. július 1-től.