Elek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2011. (III. 21.) önkormányzati rendelete

a házasságkötések, a bejegyzett élettársi kapcsolatok és egyéb családi események szolgáltatási díjairól, valamint a Városháza rendezvényterme igénybevételének feltételeiről

Hatályos: 2011. 03. 21- 2017. 07. 16

Elek Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alkotmány 44/A. § (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. §

(1) A rendelet hatálya Elek Város közigazgatási területén történő házasságkötési, a bejegyzett élettársi kapcsolatok eljárásai és egyéb családi események megünneplése kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.

(2) A rendelet hatálya kiterjed továbbá a Városháza rendezvénytermeit az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérő célra igénybe vevő magánszemélyekre, költségvetési szervekre, valamint az egyéb gazdálkodó szervezetekre.


2. §

(1) A Polgármesteri Hivatal munkaidőben az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség (anyakönyvvezetői iroda) és a hivatalos alapszolgáltatás, valamint az anyakönyvvezető hivatalos közreműködése térítésmentes.

(2) A hivatali helyiségen kívüli, továbbá a munkaidőn kívül történő házasság megkötése, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, házassági évfordulók, házasság megerősítésével kapcsolatos szertartások esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként a rendelet 1. mellékletében meghatározott mértékű díjat kell fizetni.

(3) A Városháza rendezvénytermének a (2) bekezdésben foglaltaktól eltérő célra történő igénybevétele esetén a rendelet 2. mellékletében meghatározott mértékű díjat kell fizetni.

(4) A szolgáltatási díjak teljesítése legkésőbb az eseményt megelőző 5. nap 12.00 óráig esedékes, készpénzfizetési-számla ellenében. A díjakból származó bevételt a szolgáltatást rögzítő ügyintézőnek a Polgármesteri Hivatal költségvetési elszámolási számlájára naponta be kell fizetnie.


3. §

(1) A rendelet 1. § (1) bekezdésben foglalt eljárások és események megrendelésének felvétele a rendelet 3. melléklete szerinti adattartalmú, sorszámozott, hárompéldányos tömb felhasználásával történik a szertartást megelőző eljárással és egyeztetéssel egy időben, de legkésőbb az esemény előtt 8 nappal.

(2) A rendelet 1. § (2) bekezdésében foglalt célra történő igénybevételét a Polgármesternek címzett levélben kell kérelmezni úgy, hogy az legkésőbb a tervezett rendezvény időpontját 60 nappal megelőzve beérkezzen. A kérelemben a következő információkat kell közölni:

a) az igénybevevő nevét, elérhetőségeit: postacím, e-mail cím, telefonszám;

b) az igénybevétel célját;

c) az igénybevétel időtartamát naptári napban és óra/percben megadott pontos időben meghatározva;

d) az igényelt termek és helyiségek megnevezését,

e) a résztvevők létszámát, és

f) az igénybe vevő kapcsolattartójának, azaz a rendezvény felelősének nevét és telefonszámát

4. §

(1) A hivatali munkaidőn kívül történő családi események lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. §. bekezdése alapján díjazás illeti meg, melynek mértéke bruttó 2.000 Ft/óra.

(2) Az alapszolgáltatás díjából a munkaidőn túl ellátott feladatért

a) technikai feladatokat ellátó személyt:

aa) az 1. melléklet 1.1.1. pontja alapján 1.600 Ft/esemény;

illeti meg, megbízási szerződés alapján, havonta elszámolva.

b) a közreműködő anyakönyvvezetőt:

ba) az 1. melléklet 1.3.2. pontja alapján 3.000 Ft/esemény;

bb) az 1. melléklet 3. pontja alapján 10.000 Ft/esemény

illeti meg, megbízási szerződés alapján, havonta elszámolva.

(3) A bevételekből fennmaradó rész

a) az 1. § (1) bekezdésében rögzített események után a költségvetés családi események szervezése bevételi előirányzatát növeli.

b) az 1. § (2) bekezdésében rögzített események után a költségvetés nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése bevételi előirányzatát növeli.


5. §


(1) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az At., valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) rendelkezései irányadók.

(2) A rendeletet évente, az Önkormányzat költségvetési rendeletének elfogadásával egyidejűleg felül kell vizsgálni és díjtételeit az Eleki Krónikában közzé kell tenni.


6. §


(1) Ez a rendelet 2011. január 1-jén lép hatályba.

(2) Ez a rendelet Elek Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának hirdetőtábláján, 2 napra történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre.


Dr. Kerekes Éva s.k.                                                                                                                         Pluhár László

jegyző                                                                                                                                                 polgármester

Mellékletek