Elek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (VI. 27.) önkormányzati rendelete
az Elek egészségügyéért kitüntető címről
Hatályos: 2024. 06. 28Elek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (VI. 27.) önkormányzati rendelete
az Elek egészségügyéért kitüntető címről
Elek Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 24. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk. (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Elek Város Önkormányzata Elek egészségügyéért kitüntető címet alapít.
2. § (1) Elek egészségügyéért kitüntetés annak adományozható, aki Eleken legalább tíz éve dolgozik, vagy tevékenykedik és az egészségügy területén magas színvonalú szakmai munkát végez.
(2) Évente legfeljebb két kitüntetés adományozható.
(3) Kitüntetés az elismerni kívánt személy halálát követően is adományozható (posztumusz kitüntetés), azzal, hogy a kitüntetés adományozására vonatkozó javaslat legkésőbb az elismerni kívánt személy elhunytának évét követő ötödik naptári évben nyújtható be az egyes kitüntetések esetében meghatározott benyújtási határidőig.
(4) Ugyanazon kitüntetés egy adott személynek vagy közösségnek egy alkalommal adományozható.
3. § (1) A kitüntetések adományozására javaslatot tehetnek:
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) az önkormányzati képviselők,
d) a jegyző,
e) a város területén működő helyi nemzetiségi önkormányzatok,
f) a bizottságok elnökei,
g) a városban egészségügyi ellátást végző intézmények munkahelyi kollektívái,
h) az Eleken székhellyel vagy telephellyel rendelkező – bíróság által nyilvántartásba vett – civil szervezetek,
i) az egészségügy területén működő egészségügyi szakmai kamarák.
(2) A javaslatnak tartalmaznia kell
a) az ajánlott személy vagy közösség nevét, megnevezését,
b) a kitüntetés adományozásának alapjául szolgáló tevékenység vagy alkotás részletes ismertetését, méltatását.
(3) Természetes személy esetén a javaslathoz csatolni kell a javasolt személy által aláírt adatkezelési hozzájáruló nyilatkozatot. Amennyiben a nyilatkozat nem kerül benyújtásra, a javaslatot érdemben vizsgálni nem lehet, az nem terjeszthető elő döntéshozatalra. Posztumusz kitüntetés esetén a nyilatkozat mellőzendő.
(4) A javaslatok minden év május 31. napjáig nyújthatók be.
(5) A javaslatokat a bizottságok elnökeiből álló ad-hoc bizottság véleményezi minden év legkésőbb június 30. napjáig.
(6) A kitüntetés odaítéléséről a képviselő-testület dönt.
(7) A kitüntetés alapításának évében a képviselő-testület egyedi határozatával dönt a kitüntetés odaítéléséről, amelyre a rendelet 3. § (1), (2), (4) és (5) bekezdéseit nem kell alkalmazni.
4. § (1) A kitüntetés átadására a Semmelweis-nap alkalmából szervezett rendezvényen kerül sor.
(2) Posztumusz kitüntetés esetén – különösen ha a kitüntetett személy hozzátartozói nem érhetőek el – a kitüntetés átadásától el lehet tekinteni; ebben az esetben a kitüntetett személyét a polgármester a döntés meghozatalát követően nyilvánosan kihirdeti.
5. § (1) Az adományozásról oklevelet kell készíteni, amelyet a polgármester aláír.
(2) A kitüntetéssel pénzjutalom és díszes oklevél jár. A pénzjutalom összegét a képviselő-testület határozza meg.
(3) Posztumusz kitüntetés esetén a pénzjutalom kizárólag a képviselő-testület ilyen tartalmú döntése esetén jár.
6. § Ez a rendelet 2024. június 28-án lép hatályba.