Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2008. (IV. 30.) önkormányzati rendelete

Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2014. 12. 19- 2015. 02. 28

Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2008. (IV. 30.) önkormányzati rendelete

Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2014.12.19.

Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 18. § (1) bekezdésének felhatalmazása alapján az alábbi rendeletet (a továbbiakban: Szmsz.) alkotja:

I. Fejezet

B E V E Z E T Ő

Kétegyháza Békés megye délkeleti csücskében fekvő nagyközség. A legnagyobb magyarországi román nemzetiségű település. Településünk a nemzetközi vasútvonal mellett fekszik, amely Budapestet és Bukarestet köti össze. A település Gyula felöl a 44. számú főútról letérve közelíthető meg.
Az első írásos emlék 1412-ben szól először Kétegyházáról. Valamikor két temploma lehetett a falunak, a török hódítás előtt a település mai területén két jól elkülöníthető helyen éltek az emberek.
A török megszállást követően1702-ben majd 1720-ban a Bánátból nagyszámú román lakosságot telepített le Löwenburg János Jakab az első tulajdonos, ami máig döntő módon meghatározza a település etnikai arculatát. A birtok később az Andrássyak tulajdona lett, akik 1742-ben barokk kastélyt, 1749-ben római katolikus templomot építettek a faluban amely ekkortól a Kétegyházi-Gyulavári uradalom központja.
1800. és 1812. között mértani pontosságú rendezést hajtottak végre a faluban, a tizedekre osztott, egymással párhuzamos és egymást merőlegesen keresztező utcarendszer máig meghatározója a község arculatának. Ekkortájt már az Almássyak tulajdonolják a falut. 1804 után magyar lakosságot telepítenek a kastély környékére.
Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc idején az átvonuló orosz csapatok kisebb károkat okoztak. Nem tudván megegyezni a tulajdonos Almássyakkal, a birtokrendezési viták során egy ismeretlen falubeli 1858-ban felgyújtja a kastélyt amely porig ég. 1859-ben Ybl Miklós tervei alapján épül ujjá.
A huszadik század első évtizedeiben agrárvillongások színhelye a település. (un. Kétegyházi zendülés 1903-ban)
Az első világháború után, 1919. április 25-én a Budapest felé vonuló román királyi csapatok szállták meg a községet. A visszavonulásukkal mintegy 40 család kivándorolt Romániába.
A román általános iskola, amelyben jelenleg 122-en tanulnak, 1993-ban ünnepelte a román nyelvű (egyházi) iskolai oktatás települési fennállásának kétszázadik évfordulóját. Hozzá tartozik a két épületben működő óvoda, amelybe mintegy 130 gyermek jár.
A magyar általános iskola 1997. szeptemberében vette fel Márki Sándor történész nevét, aki 1852-ben, községünkben látta meg a napvilágot. Jelenleg a tanulólétszám az iskolában 147 fő.
Külön említést érdemel Kétegyháza középiskolája, amely 1952. óta működik az Almássy kastélyban. 1968-tól szakmunkásokat (gépüzemeltetőket, gépjavítókat, gazdaasszonyokat és falusi vendéglátókat képez az intézmény, amelyben jelenleg mintegy 198 fő végzi tanulmányait. Itt található a valóban Európa-hírű gépfejlődés-történeti gyűjtemény, amely állandó kiállítással mindennap várja a kedves látogatókat.
Az egykori Almássy kastélyban szállodai körülmények fogadják a messziről érkezőt. Az iskolához 600 fő befogadására alkalmas, minden igényt kielégítő étkező tartozik, a középfokú tanintézmény épületegyüttese kiválóan alkalmas konferenciák megrendezésére is..
A másik nagy jelentőségű művelődéstörténeti érték a kétegyházi Román Tájház, amit hosszú restauráló munka után 1997. nyarán adtak át, eredeti állapotának megfelelően. Immár több éve nagy sikerrel rendezik meg nyaranta a Kétegyházi Gasztronómiai Fesztivál rendezvénysorozatot.
A helybeli látnivalók sorában feltétlen említést érdemel még a nagyközség központjában található ortodox templom, amelyet 1779-ben emeltek egy mesterséges magaslatra, és amelyet 2001-ben - romániai művészek segítségét is igénybe véve - az ortodox előírásoknak megfelelően újítottak fel.
A legutóbbi idők fejlesztései - gázbevezetés, telefonhálózat bővítés – a jövő kisvárosának alapjait szeretnék megteremteni. Ennek szellemében kezdtünk bele 1997. év végén a szennyvíz- és csatornahálózat kiépítéséhez, miután Kétegyháza a megye ivóvízbázisát adó Maros-hordalékkúp felett terül el, és ennek védelme elsőrendű környezetvédelmi érdek. Ezen fejlesztésből forráshiány következtében csak a gerincvezeték és a tisztítótelep valósult meg, de a későbbiekben szándékunkban áll folytatni a beruházást, amelyek megléte megyénk lakosának is érdeke.
Településünk külterületének jelentős része szikes ősgyep, amely a Körös-Maros Nemzeti parkhoz tartózó Szabadkígyósi természetvédelmi terület részeként védettséget élvez.
II. Fejezet

az önkormányzat és jelképei

1. § Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata önállóan, demokratikus módon, széles nyilvánosságot teremtve, és más önkormányzatokkal szükség szerint együttműködve, a település sajátosságai - mezőgazdasági, a határmentiségen is alapuló közlekedési, kereskedelmi jelleg, a német és román nemzetiségiek jelentős száma - figyelembevételével intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról és a helyi közhatalom önkormányzati tipusú gyakorlásáról.

2. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése:

Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata

Székhelye: 5741 Kétegyháza, Fő tér 9.

Telefon: 250-222

internet: www.ketegyhaza.hu, e-mail: ketegyhaza@ketegyhaza.hu

(2) Az önkormányzat hivatalának elnevezése:

Kétegyháza Nagyközség Polgármesteri Hivatala

Székhelye: 5741 Kétegyháza, Fő tér 9.

Telefon: 250-222

3. § (1) Az önkormányzat hivatalos jelképei: a település címere és zászlója.

(2) Kétegyháza Nagyközség címere összetett pajzs alakú. Az öregpajzs vörös alapon arany szalagokkal haránt négyelt. A pajzsfő mezejében egy hétágú bárói arany korona, melynek abroncsa bíbor kövekkel, gyöngyei pedig kékek. A jobb oldali mezőben egy arany latin kereszt, a baloldali mezőben egy arany, három ívben végződő díszes körmeneti kereszt, amely a románság körében használatos. A csücskös talpú öregpajzs pajzstalpán egy arany pogácsa lebeg. A csücskös talpú reneszánsz pajzs kék mezejének zöld udvarán egy fegyverezett vörös nyelvű és karmú arany oroszlán lép, fordul és néz jobbra. A jobb mancsában egy arany markolatú ezüst pengéjű szablyát tart. Az oroszlán farka egy bojtban végződik. Az öregpajzson arany falkorona helyezkedik el, amely két végénél éri a pajzsot, hét bástyáján lőréssel van ellátva, ezek a korona ágait helyettesítik. A címer alatt egy kétszer hajtott arany szalag, a heraldikai jobboldali felirata „Kétegyháza”, baloldalon „Chitichaz” felirat.

(3) Kétegyháza Nagyközség zászlaja: a zászló (labarum függöny) kék színű (mérete 90 x 180 cm ) a felső harmadán a rúdra merőleges tengelyű címerrel, alsó harmadon Kétegyháza, alatta Chitchaz felirat arany színnel ívelten, alsó élén arany színű rojtozattal.

(4) Kétegyháza Nagyközség pecsétje kör alakú, körben “Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata” felirattal.

(5) Kétegyháza Nagyközség címerének, zászlójának valamint pecsétjének használatát külön önkormányzati rendelet szabályozza.

4. § (1) Kétegyháza Nagyközség testvértelepülési kapcsolatot tart fenn a romániai Kisjenő településsel.

(2) A testvérvárosi kapcsolatot külön szerződés szabályozza.

III. Fejezet

az önkormányzat feladata, hatásköre

5. § (1) Az önkormányzat feladatai a közszolgáltatások körében:

1. a településrendezés és településfejlesztés,

2. az épített és természeti környezet védelme,

3. a lakásgazdálkodás,

4. a vízrendezés, csapadékvíz-elvezetés és csatornázás,

5. a köztemető fenntartása,

6. a helyi közutak és közterületek fenntartása,

7. a köztisztaság és településtisztaság biztosítása,

8. a helyi tűzvédelemről és a közbiztonság helyi feladatairól való gondoskodás,

9. közreműködés a helyi energiaszolgáltatásában,

10. közreműködés a foglalkoztatás megoldásában,

11. az óvodai nevelésről, az általános iskolai oktatásról és nevelésről, az egészségügyi és szociális ellátásról, valamint a gyermek- és ifjúsági feladatokról való gondoskodás,

12. közösségi tér biztosítása,

13. a közművelődési, a tudományos, a művészeti tevékenység és a sport támogatása,

14. a nemzetiségi és etnikai kisebbségek jogai érvényesítésének biztosítása,

15. az egészséges életmód közösségi feltételeinek elősegítése.

(2) Az önkormányzat önként vállalt feladatai

Az önként vállalt önkormányzati ügyet a képviselő-testület határozatában, rendeletében határozza meg. Ilyen feladata különösen:

1. a testvér települési és egyéb nemzetközi kapcsolatok fenntartása, fejlesztése,

2. idősek klubjának működtetése,

3. azon nem kötelező pénzbeli és természetbeli szociális és gyermekjóléti ellátások biztosítása, melyeket a képviselő-testület vonatkozó rendeletei megállapítanak,

6. § (1) Az önkormányzati feladatokat és hatásköröket a képviselő-testület és szervei, a polgármester, a képviselő-testület bizottságai és a polgármesteri hivatal látják el.

(2)1 Törvényben meghatározottakon túlmenően a képviselő-testület át nem ruházható hatásköre a hitelfelvétel.

(3) Az átruházott hatáskör jogosultja az átruházott hatáskör gyakorlásáról folyamatosan beszámolni köteles. A képviselő-testület az átruházott hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, az átruházott hatáskörben hozott döntés végrehajtását felfüggesztheti, a döntést megsemmisítheti, ill. az átruházott hatáskört visszavonhatja.

IV. Fejezet

A képviselő-testület működése

7. §2 A képviselő-testület tagjainak száma 7 fő, a testület tagjainak névsorát jelen rendelet Függeléke tartalmazza.

A munkaterv

8. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik, melyet maga hagy jóvá és szükség szerint módosít. A munkaterv-tervezetet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

(2) A polgármester a tervezet elkészítése során kikéri:

a) a helyi önkormányzat képviselőinek,

b) a bizottságok,

c)3 nemzetiségi önkormányzatok,

d) a pártok, az egyesületek, az érdekvédelmi- és képviseleti szervek helyi szervezeteinek,

e) az önkormányzat intézményeinek véleményét és javaslatát.

(3) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) a képviselő-testületi, továbbá a bizottsági ülések tervezett időpontját,

b) a napirendi pont megnevezését és annak előadóit,

c) az írásos előterjesztés leadásának határidejét,

d) a napirendi ponthoz meghívandók nevét.

(4)4

(5)5

A képviselő-testület összehívása

9. § (1)6 A képviselő-testület ülését a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni a települési képviselők legalább egynegyedének vagy a képviselő-testület bizottságának a napirendet, és az okot is tartalmazó írásbeli indítványára.

(3) A képviselő-testület ülését általában a községháza dísztermében, keddi napon 15 órai kezdettel tartja. Indokolt esetben az ülés kivételesen máshol is megtartható, illetőleg más időpontra is összehívható.

(4) A képviselő-testület a nyári szabadságolások miatt július 1. és augusztus 30. között ülésszünetet tart. Az ülésszünet alatt halaszthatatlan ügyekben – az át nem ruházható döntések kivételével – a polgármester jár el utólagos beszámolási kötelezettség mellett.

A meghívó

10. § (1) A meghívót és az előterjesztéseket írásos és elektronikus formában úgy kell kiküldeni, hogy azokat a képviselők, meghívottak és az érintettek az első bizottsági ülés előtt legalább 5 nappal kézhez kapják. Rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívása esetén e szabályoktól el lehet térni.

(2)7 A meghívót az ülés összehívója írja alá.

(3) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét, időpontját,

b) a javasolt napirendet,

c) a napirendi pontok előadóit.

(4) Az ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a jegyzőt,

b) az országgyűlési képviselőt,

c)8 a helyi nemzetiségi önkormányzatok elnökeit.

d) a bizottságok nem képviselő tagjait,

e) a polgármesteri hivatal érintett szakembereit, továbbá az önkormányzat intézményeinek vezetőit

f) az önkormányzat könyvvizsgálóját,

(5) A képviselő-testületi ülés időpontjáról a település lakosságát a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével, valamint a honlapon és a televíziós képújságban való megjelentetésével kell értesíteni.

(6) A képviselő-testületi ülésekről jelenléti ívet kell vezetni.

Az előterjesztés

11. § (1) Elnevezésére tekintet nélkül előterjesztésnek minősül a képviselő-testület elé terjesztett minden olyan írásbeli dokumentum, amely határozati javaslatot tartalmaz vagy döntést igényel.

(2) Az előterjesztést írásban kell benyújtani, kivéve egyszerűbb megítélésű ügyekben a bizottsági véleményezést nem igénylő elterjesztéseket, amelyeket írásban vagy szóban lehet előterjeszteni.

(3)9 Az előterjesztések előkészítőit, és az előterjesztéseket megtárgyaló szakbizottságokat a polgármester, a jegyző jelöli ki. A bizottság a javasoltakon túl bármelyik előterjesztést felveheti napirendjére.

(4) A képviselő-testület ülése elé kerülő előterjesztések elkészítésének részletes eljárási rendjét, az ahhoz kapcsolódó határidőket a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(5) A képviselő-testületnek előterjesztést nyújthat be:

a) a polgármester,

b) a jegyző (a Polgármesteri Hivatal és a rendeletek tekintetében, illetve a polgármester vagy a testület megbízása alapján);

c) a bizottság (az általa felügyelt ágazat vonatkozásában);

d) a polgármesterrel és a jegyzővel történt előzetes egyeztetés után az önkormányzati, ill. nem önkormányzati szerv (intézmény, társadalmi szervezet) vezetője.

A költségvetési rendeletet a polgármester és a jegyző együttesen terjesztik a képviselő-testület elé.

(6) Az előterjesztés két részből áll.

a) Az első rész tartalmazza:

- a témával kapcsolatos korábbi testületi döntést és annak végrehajtását,

- a döntéshez szükséges információkat, a javasolt döntés indokait, annak várható hatását,

- az esetleges szakértői véleményeket,

- az előterjesztés fejrészén fel kell tüntetni a napirend sorszámát, valamint a döntéshez szükséges szavazati arányt.

b) A második rész tartalmazza a határozati javaslatot, a végrehajtásért felelős személy vagy személyek megnevezését, a határidők, részhatáridők megjelölését.

12. §10

A képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai

13. §11

14. §12 (1) Az ülést vezető az ülés vezetése során:

a) megállapítja, hogy képviselő-testület ülését az Szmsz. szerint hívták-e össze,

b) megállapítja az ülés határozatképességét, felkéri a jegyzőkönyv hitelesítőket,

c) előterjeszti, szavazásra bocsátja az ülés napirendi javaslatát,

d) tájékoztatást ad az előző testületi ülés óta történt fontosabb eseményekről,

e) ismerteti az átruházott hatáskörben hozott döntéseket,

f) napirendi pontonként vezeti a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

g) biztosítja a tanácskozás zavartalan rendjét.

(2) A tanácskozás rendjének biztosítása érdekében az ülést levezető a rendbontót felszólítja a cselekmény abbahagyására vagy kérheti az ülésterem elhagyására. Amennyiben ennek nem tesz eleget, az ülést felfüggeszti és intézkedik a rendbontó kivezettetése felől.

A vita

15. § (1) A polgármester a vita megkezdése előtt biztosítja, hogy:

a) az előterjesztő szóbeli kiegészítést tehessen,

b) a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak, valamint a nyilvános ülésen résztvevő állampolgárok az előterjesztőhöz kérdést intézhessenek.

A képviselő-testület hatáskörébe tartozó választás, kinevezés esetén a jelölést a javaslattevő írásban nyújtja be, csatolva a javasolt személy elfogadó nyilatkozatát. Ez utóbbi a vita megkezdése előtt szóban is pótolható.

(2) A vita az illetékes bizottság véleményének ismertetésével kezdődik, majd az előterjesztéssel kapcsolatos álláspontját hozzászólásában bármelyik képviselő részletesen kifejtheti, illetve távolléte esetén írásban is benyújthatja, melynek tartalmát a polgármestert ismerteti.

(3) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor.

(4) A képviselők módosító javaslataikat a vita lezárásáig megváltoztathatják, azt a szavazás megkezdéséig bármikor visszavonhatják.

(5) A vita lezárása után a napirendi pont előadója válaszolhat a hozzászólásokra.

(6) A vita során, illetve a döntéshozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(7) A szavazást követően a napirendi ponthoz újabb hozzászólásnak helye nincs.

A szavazás

19. § (1) A képviselő-testület döntéseit rendszerint nyílt szavazással hozza.

(2) Titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, ill. zárt ülést tarthat. A titkos szavazás szavazólapon bonyolítható le az Ügyrendi Bizottság közreműködésével. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül.

20. § (1) Név szerinti szavazást kell tartani, ha arról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz. A név szerinti szavazást bármelyik képviselő-testületi tag kezdeményezheti.

(2) Név szerinti szavazást tartani ügyrendi kérdésben nem lehet.

(3) Névszerinti szavazás esetén a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik a nevük felsorolásakor hangosan szavaznak (igen, nem, tartózkodás).

21. §13

22. § (1) A határozati javaslatokat a polgármester - eltérő indítvány hiányában - egyenként, az előterjesztés szerinti sorrendben bocsátja szavazásra úgy, hogy először a módosító indítványokat kell megszavaztatni, azok elhangzásának sorrendjében. Amennyiben a határozati javaslat több pontból áll, illetve egy-egy pont több választási lehetőséget tartalmaz, e bekezdés rendelkezéseit pontonként, illetve változatonként kell alkalmazni.

(2) A polgármester a módosító indítványokat a végszavazás megkezdése előtt szó szerint ismerteti.

(3) A több változatot tartalmazó javaslatokra történő szavazásra az eredeti előterjesztés szerinti szavazati arány vonatkozik.

(4) A szavazás kézfelemeléssel történik.

23. § (1)14

(2) A szavazás során született eredményes döntést ugyanazon képviselő-testületi ülésen csak egy esetben, és csak akkor lehet megváltoztatni, ha a képviselő-testület a tárgyat minősített többséggel újra napirendre tűzi, és a korábbi döntést hatályon kívül helyezi.

(3) Amennyiben több indítvány (határozati javaslat) is megkapja a határozat meghozatalához szükséges szavazatot, közülük a több igen szavazatot kapott indítványt kell érvényes döntésnek tekinteni.

24. §15 Törvényben meghatározottakon túlmenően minősített többség szükséges

a) olyan határozathozatalhoz, amely önkormányzati rendelet módosítását vonja maga után, vagy következő évi (évekbeli) pénzügyi elkötelezettséget tartalmaz

b) eredményes döntéssel záruló napirendi pont ugyanazon ülésen történő ismételt napirendre tűzéséhez.

A képviselő-testület döntései

25. § A képviselő-testület határozatot hoz és rendeletet alkot.

A határozat

26. § (1) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, számozás és formaszerű határozat nélkül dönt:

a) a napirend meghatározásáról, sürgősségi indítvány felvételéről,

b) ügyrendi kérdésekről.

27. § (1) A képviselő-testület számozott, formaszerű határozata tartalmazza a testület döntését szószerinti megfogalmazásban, valamint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(2) A határozat megjelölése:

“(a határozat sorszáma évenként újra kezdve (zárt ülés esetén “-z” jelzéssel)/az évszám arab számmal, zárójelben: a hónap római számmal, a nap arab számmal) számú határozat” – alatta a tárgy megnevezésével.

(3)16 A képviselő-testület nyílt ülésén elfogadott határozatok megtekinthetők a Polgármesteri Hivatal titkárságán, a Könyvtárban és az önkormányzat www.ketegyhaza.hu című internetes honlapján.

(4)17

A határozatok végrehajtása

28. § (1) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról havonta írásos beszámolót kell a képviselő-testület elé terjeszteni, melynek elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A határozat végrehajtásáról a határidő lejártát követő képviselő-testületi ülésen kell beszámolni. Ha a határozatot azonnal végre kell hajtani, a végrehajtásról vagy annak helyzetéről a következő testületi ülésen kell számot adni.

(3) A beszámolónak tartalmaznia kell:

a) a lejárt határidejű határozat szövegét,

b) a határozat végrehajtásáért felelős személy nevét, beosztását,

c) a határozat végrehajtása során tett intézkedések lényegét, azok eredményét,

d) a végrehajtás akadályait, annak okait.

A rendelet

29. § (1)18

(2) Rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester, alpolgármester, a települési képviselő,

b) a jegyző,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d)19 a nemzetiségi önkormányzat.

(3)20 A rendelet-tervezetet a jegyző készíti elő. A tervezetet - indokolásával együtt - közzé kell tenni az Önkormányzat honlapján annak érdekében, hogy az érintettek tartalmát megismerhessék, arra észrevételt tehessenek. A beérkezett észrevételekről a képviselő-testületet a döntéshozatal előtt tájékoztatni kell. A költségvetési rendelet megalkotása előtt lakossági fórumot kell tartani.

(4) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg. A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.

(5) A rendeletek megtekinthetők a Polgármesteri Hivatal titkárságán, a Könyvtárban és az önkormányzat www.ketegyhaza.hu című internetes honlapján.

30. § (1)21

(2) A rendelet kihirdetése a polgármesteri hivatalban erre a célra rendszeresített hirdetőtáblán kifüggesztéssel történik. A rendelet hivatalos szövegét legalább 15 napig kifüggesztve kell tartani. A kifüggesztés tényéről nyilvántartást kell vezeti.

(3) A hatályba lépett rendeletről a helyi kábeltelevízió útján a lakosságot tájékoztatni kell.

(4) A rendeletet megalkotó képviselő-testületi ülés időpontját a rendeleten fel kell tüntetni.

31. § (1) A rendelet egy példányát a jegyző megküldi a képviselő-testület tagjainak, a rendelet alkalmazása szempontjából érintett szerveknek, és önkormányzati intézmények vezetőinek, valamint a rendeletalkotás kezdeményezőjének.

(2) A hatályos rendeletek jegyzékének naprakészségéről a jegyző gondoskodik. A jegyzék a Polgármesteri Hivatal titkárságán megtekinthető.

(3) Az önkormányzati rendeletek hatályos gyűjteményét minden választási ciklus első évében el kell készíteni. A rendeletek hatályosulását választási ciklusonként egyszer felül kell vizsgálni.

A jegyzőkönyv

32. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A jegyzőkönyv tartalmazza:

a) az ülés helyét, időpontját,

b) a megjelent képviselők nevét,

c) az ülésen tanácskozási joggal résztvevők nevét,

d) az ülés megnyitásának időpontját,

e) az elfogadott napirendet,

f) napirendi pontonként az előadó és a felszólalók nevét, a kérdések, válaszadások, hozzászólások lényegét,

g)22 a szavazás számszerű eredményét és a döntést;

h) külön indítványra a kisebbségi véleményt.

(3) A jegyzőkönyv archiválandó példányához a jelenléti ívet, az írásbeli előterjesztéseket, az elfogadott határozatok mellékleteit és a megalkotott rendeleteket kell csatolni.

33. § (1)23 A jegyzőkönyv három példányban készül. A jegyzőkönyv egy-egy példányát meg kell küldeni a Könyvtárnak és a Békés Megyei Kormányhivatal vezetőjének a képviselő-testületi ülést követő 15 napon belül.

(2)24 A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül. E jegyzőkönyvbe a képviselő-testület tagjain, a jegyzőn, a közigazgatási hivatal illetékes ügyintézőjén kívül csak az tekinthet be, akit a napirend, illetőleg a tárgyalt ügy személyesen érint. A zárt ülés jegyzőkönyvébe való betekintést a jegyző engedélyezi azzal, hogy a külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét biztosítani kell.

(3) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvei és az azokhoz tartozó mellékletek – a zárt ülésre vonatkozó jegyzőkönyvek és mellékletek kivételével – megtekinthetők a Polgármesteri Hivatal titkárságán, a Könyvtárban, valamint az önkormányzat www.ketegyhaza.hu című internetes honlapján.

34. § (1) A képviselő-testület üléséről hangfelvétel készül. A hangfelvétel készítésének, kezelésének, tárolásának, megőrzésének, valamint az arról való másolat készítésének szabályait külön jogszabály állapítja meg.

(2) A zárt ülésről készült hangfelvételre nézve a 33. § (2) bekezdésében foglaltak értelemszerűen irányadók.

V. Fejezet

A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ

35. § A települési képviselők a képviselő-testület alakuló ülésén a következő szövegű esküt teszik:

"Én ... (név) ... esküszöm, hogy hazámhoz, a Magyar Köztársasághoz, annak népéhez hű leszek. Az alkotmányt és az alkotmányos jogszabályokat megtartom, az állami és a szolgálati titkot megőrzöm, megbizatásomhoz híven, pártatlanul, lelkiismereten járok el, és a legjobb tudásom szerint, minden igyekezetemmel Kétegyháza javát szolgálom. (Az esküt tevő meggyőződése szerint:) Isten engem úgy segéljen.”

36. §25

A tanácsnok

37. §26

VI. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI

38. §27 A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat alakítja meg:

a) Pénzügyi és Közbeszerzési:

tagjainak száma: 9 fő, melyből 5 fő képviselő,

b) Településfejlesztési és Sportbizottság:

tagjainak száma: 9 fő, melyből 5 fő képviselő,

c) Ügyrendi, Humán és Társadalompolitikai Bizottság:

tagjainak száma: 9 fő, melyből 5 fő képviselő.

39. § (1) A bizottság - feladatkörében eljárva - előkészíti a képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.

(2) A képviselő-testület határozza meg azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, továbbá, amely előterjesztések bizottsági állásfoglalással együtt nyújthatók be a képviselő-testületnek.

(3) A képviselő-testület döntési jogot adhat és önkormányzati rendeletben hatósági hatáskört állapíthat meg bizottságának, a bizottság döntéseit felülvizsgálhatja, megsemmisítheti, végrehajtásukat felfüggesztheti.

(4)28 A bizottságok tagjainak névsorát e rendelet Függeléke tartalmazza.

(5)29 A bizottságok feladat- és hatáskörét - beleértve az átruházott feladatokat és hatásköröket is - jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(6) Az átruházott hatáskör címzettje jogosult az ügyet a képviselő-testület elé terjeszteni.

40. § (1) A bizottságok ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatal látja el. Az ügyviteli feladatok részletes leírását a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(2) A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén a képviselő bizottsági tagok közül általa felkért személy hívja össze és vezeti. A bizottság ülését össze kell hívni:

a) képviselő-testület döntése alapján,

b) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző indítványára,

c) a tanácsnok indítványára,

d) továbbá ha a képviselő-testületi tagok legalább ¼-e, vagy legalább két bizottsági tag írásban indítványozza.

(3) A bizottságok belső működésük részletes szabályait az Szmsz. és az Ötv. keretei között maguk állapítják meg. A bizottság működésével kapcsolatos szervezési és adminisztratív feladatokat a jegyző által kinevezett bizottsági titkár látja el.

(4) A bizottságok munkaterv alapján, ill. szükség szerint üléseznek. A munkaterv összeállításánál figyelembe kell venni a képviselő-testület munkatervét.

A bizottságok munkatervüket maguk állapítják meg.

(5)30 A bizottság együttes ülést kezdeményezhet más bizottsággal. Az együttes ülés tartásáról és vezetéséről az érdekelt bizottságok elnökei döntenek.

A bizottságok határozatképességét és a döntéshez szükséges szavazati arányt külön bizottságonként kell vizsgálni. A bizottság ülését az ügy tárgya szerint leginkább illetékes bizottság elnöke vezeti.

(6) A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.

(7)31 A bizottság zárt ülést tart azokban az ügyekben, amelyeket a képviselő-testület is zárt ülésen tárgyal.

(8)32 A bizottsági tag személyes érintetségére és kizárására a települési képviselőre irányadó szabályok vonatkoznak azzal, hogy a tag kizárásáról a bizottság dönt.

(9) A bizottságok választási ciklusonként egy alkalommal beszámolnak a képviselő-testületnek a végzett tevékenységükről.

41. § A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot alakíthat. Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.

42. §33 A Bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni a Bizottság feladatkörének megfelelő, a településen működő intézmény vezetőjét.

VII. Fejezet

A polgármester, az alpolgármester, a jegyző

A polgármester

43. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el. Feladatait a képviselő-testület, hatósági hatáskörét törvény, vagy annak felhatalmazása esetén kormányrendelet állapítja meg.

(2) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai különösen:

a) segíti a képviselők munkáját,

b) összehívja és vezeti a képviselő-testület üléseit,

c) képviseli az önkormányzatot,

d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,

e) biztosítja a helyi hatalom demokratikus gyakorlását, a közakarat érvényesülését, melynek keretében:

- gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, helyi fórumok szervezéséről,

- támogatja a lakosság önszerveződő közösségeit,

- kapcsolatot tart a helyi pártok és társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések vezetőjével, kisebbségi önkormányzatok testületeivel.

f)34

g)35

(3)36 A bizottságok és a képviselő-testület ülésén a jegyzőt – távollétében - az Igazgatási csoport vezetője helyettesíti.

(4) A polgármesternek a polgármesteri hivatal működésével összefüggő főbb jogosítványai:

a) a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja a polgármesteri hivatalt,

b) a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a hivatal feladatait az önkormányzati munka szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában,

c) dönt a jogszabályok által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörökben és átruházott hatáskörökben,

d) a jegyző javaslatára figyelemmel előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódásának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,

e) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat a jegyző és az önkormányzati intézmények vezetőinek tekintetében.

(5)37 A polgármesterre átruházott hatásköröket e rendelet melléklete tartalmazza.

(6)38 A polgármester illetményére, illetményének emelésére, jutalmazására az Ügyrendi, Humán és Társadalompolitikai Bizottság tesz javaslatot.

(7)39 A polgármester és az alpolgármester minden hónap első hétfőjén fogadónapot tart.

(8)40 A polgármestert - akadályoztatása esetén, az általa meghatározott körben - az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a jegyző helyettesíti.

Az alpolgármester

44. §41 (1) A képviselő-testület a polgármester munkájának segítésére egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester feladatköre:

- pályázatok, fejlesztések felügyelete, irányítása;

- mezőgazdasági tárgyú közmunkaprogramok koordinálása.

A jegyző

45. § (1) A polgármesteri hivatalt a jegyző vezeti.

(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról:

a) előkészíti a képviselő-testület ülését, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési, ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

c) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület, a bizottságok ülésein,

d) az előterjesztés vitájában törvényességi észrevételt tehet mind a tanácskozás alatt, mind a szavazás előtt,

e) gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, melyet a polgármesterrel együtt aláír,

f) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert, a képviselőket az önkormányzatokat érintő jogszabályokról, a polgármesteri hivatal munkájáról és az ügyintézésről,

g) köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságnak, ha döntésüknél jogszabálysértést észlel.

(3)42

VIII. Fejezet

A POLGÁRMESTERI HIVATAL

46. § (1) A képviselő-testület Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre.

(2) A polgármesteri hivatal jogi személy, költségvetési szerv. A hivatal működéséhez szükséges pénzügyi előirányzatokat az önkormányzat költségvetése határozza meg és biztosítja.

(3) A polgármesteri hivatal munkaideje:

- hétfőtől csütörtökig: 7.30-tól - 16.00 óráig,

- pénteken: 7.30-tól – 13.00 óráig.

(4)43 A nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos feltételeket a polgármesteri hivatal biztosítja a hatályos együttműködési megállapodás és a vonatkozó jogszabályok előírásai szerint.

47. §44

48. §45

IX. Fejezet

A HELYI NÉPSZAVAZÁS, NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS, KÖZMEGHALLGATÁS, LAKOSSÁGI FÓRUMOK

Helyi népszavazás

49. § (1)46

(2)47 A helyi népszavazást a törvényben meghatározottakon túlmenően a választópolgárok több mint 10 %-a is kezdeményezheti. A képviselő-testület a helyi népszavazást köteles kiírni, ha azt a választópolgárok több mint 25 %-a kezdeményezi.

(3) A választópolgárok számát a népszavazás kezdeményezésének időpontjakor aktuális népesség-nyilvántartási adatok alapján kell megállapítani.

(4) Nem lehet kitűzni helyi népszavazást a helyi önkormányzati választások időpontját megelőző, és az azt követő 6 hónapon belül.

(5) A helyi népszavazás elrendeléséről, annak feladatairól és eredményéről a lakosságot a helyi kábeltelevízió, sajtó, illetőleg a polgármesteri hivatal hirdető-tábláján elhelyezett hirdetmény útján kell tájékoztatni.

Népi kezdeményezés

50. § (1) Minden választópolgárnak joga van, hogy egyedül vagy másokkal együtt kezdeményezze képviselő-testületi hatáskörbe tartozó ügy testületi ülésen történő megtárgyalását.

(2) A népi kezdeményezést a választópolgárok több mint 5 %-a nyújthatja be a polgármesternél. A népi kezdeményezést a képviselő-testület tárgyalni köteles, ha azt a választópolgárok több mint 10 %-a nyújtja be.

Közmeghallgatás

51. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy esetben előre meghirdetett közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatáson az állampolgárok, a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szervezetek képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, illetőleg a jegyzőhöz kérdést intézhetnek, közérdekű javaslatot tehetnek.

(3) A közmeghallgatás helyét és időponját a képviselő-testület határozza meg a munkatervében, az azon felüli közmeghallgatásról a polgármester dönt, aki egyben gondoskodik annak nyilvánosságra hozataláról. A közmeghallgatásra nézve a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.

(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, melyre nézve az Szmsz-ben foglalt rendelkezések értelemszerűen irányadók.

52. §48

X. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZATOK GAZDASÁGI ALAPJAI

AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA, VAGYONA

53. §49

Az önkormányzat költségvetése

54. § (1) A képviselő-testület az éves költségvetését és zárszámadását rendeletben állapítja meg.

(2) A képviselő-testület a költségvetés tárgyalásának kétfordulós rendjét alakítja ki:

a) az első tárgyaláson a rendelkezésre bocsátott központi költségvetési irányelvek alapján a költségvetési koncepciót állapítja meg,

b) a második fordulóban a vonatkozó törvények által előírt részletezésben a költségvetési rendeletet alkotja meg.

(3) A költségvetési rendelet-tervezet elkészítéséről a jegyző gondoskodik, és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. A előterjesztést a képviselő-testület bizottságai kötelezően megtárgyalják és javaslataikat határozati formában a testület elé terjesztik.

Az önkormányzat vagyona

55. § (1) Az önkormányzat vagyonára és az azzal való gazdálkodására vonatkozó legfontosabb rendelkezéseket külön helyi rendelet állapítja meg. E rendelet tartalmazza:

a) a forgalomképtelen vagyontárgyak körét,

b) a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait, e vagyontárgyakkal való rendelkezés feltételeit.

(2) Az önkormányzat - vagyonának növelése érdekében – az Ötv. rendelkezései szerint részt vehet különböző gazdasági vállalkozásokban.

Az önkormányzati gazdálkodás

56. §50

57. § (1) Az önkormányzat intézményei működésükről választási ciklusonként legalább egy alkalommal beszámolnak a képviselő-testület előtt.

(2)51 Az önkormányzati intézmények felsorolását e rendelet Függeléke tartalmazza.

58. §52

XI. Fejezet

Ellenőrzés

59. § (1)53 Az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek pénzügyi ellenőrzését ill. gazdálkodásának belső ellenőrzését – megállapodás alapján – független belső ellenőr látja el.

(2) Az ellenőrzési munka megtervezéséhez a belső ellenőrzési vezető stratégiai tervet, valamint középtávú és éves ellenőrzési tervet készít, melyet a képviselő-testület hagy jóvá.

(3) Az éves ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló beszámolót - melyről a Pénzügyi Bizottságot tájékoztatni kell - a képviselő-testület fogadja el.

XII. Fejezet

Záró rendelkezések

60. § (1) Ez a rendelet 2008. május 1. napján lép hatályba, egyidejűleg a 6/2005. (IV.18.) számú Kétegyháza Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzata hatályát veszi.

(2) Amennyiben a szervezeti és működési szabályzat eltérően nem rendelkezik, intézmény alatt a polgármesteri hivatalt is érteni kell.

(3)54

4. melléklet58

Szakfeldat

KÖTELEZŐ FELADATOK

Szakfeldat

ÖNKÉNT VÁLLALT FELADATOK

szám

Megnevezés

szám

Megnevezés

1.

360 000

Víztermelés kezelés, ellátás

1.

680 001

Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

2.

370 000

Szennyvíz gyűjtése tisztítása

2.

680 002

Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

3.

381 103

Települési hulladék vegyes begyűjtése,szállítása,átrakása

3.

932 919

M.N.S.egyéb szórakoztatási tevékenység

4.

382 101

Települési hulladék kezelése, ártalmatlanítása

4.

5.

412 000

Lakó és nem lakóépület építése

5.

6.

421 100

Út, autópálya építése

6.

7.

422 100

Folyadék szállítására szolgáló közmű építése

7.

8.

522 001

Közutak üzemeltetése, fenntartása

8.

9.

562 912

Óvodai intézményi étkeztetés

9.

10.

562 913

Iskolai intézményi étkeztetés

10.

11.

562 914

Tanulók kollégiumi étkeztetése

11.

12.

811 000

Építmény üzemeltetés

12.

13.

812 000

Egyéb takarítás

13.

14.

813 000

Zöldterület kezelés

14.

15.

841 126

Önkormányzatok és társulások általános végrehajtói igazgatási tevékenysége

15.

16.

841 154

Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

16.

17.

841 402

Közvilágítás

17.

18.

841 403

Város-, községgazdálkodás m.n.s.szolgáltatások

18.

19.

852 011

Általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (1-4.évfolyam)

19.

20.

852 021

Általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (5-8.évfolyam)

20.

21.

862 240

Egyéb, máshová nem sorolt járóbeteg-ellátás

21.

22.

869 041

Család- és nővédelemi egészségügyi gondozás

22.

23.

869 042

Ifjúság-egészségügyi gondozás

23.

24.

107-060

Önkormányzati segély

24.

25.

882 123

Temetési segély

25.

27.

882 129

Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

27.

28.

882 203

Köztemetés

28.

29.

889 108

Gyerm egyéb napközbeni ellátása

29.

30.

889 921

Szociális étkeztetés

30.

32.

890 441

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

32.

33.

890 443

Egyéb közfoglalkoztatás

33.

34.

960 302

Köztemető fenntartás

34.

5. melléklet59

1

A 6. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 7. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 8. § (2) bekezdés c) pontja a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

4

A 8. § (4) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 1. pontja hatályon kívül helyezte.

5

A 8. § (5) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 1. pontja hatályon kívül helyezte.

6

A 9. § (1) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

7

A 10. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 10. § (4) bekezdés c) pontja a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 11. § (3) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

10

A 12. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 2. pontja hatályon kívül helyezte.

11

A 13. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 3. pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 14. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

13

A 21. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 4. pontja hatályon kívül helyezte.

14

A 23. § (1) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 5. pontja hatályon kívül helyezte.

15

A 24. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

16

A 27. § (3) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

17

A 27. § (4) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 6. pontja hatályon kívül helyezte.

18

A 29. § (1) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 7. pontja hatályon kívül helyezte.

19

A 29. § (2) bekezdés d) pontja a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 10. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

20

A 29. § (3) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 10. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

21

A 30. § (1) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 8. pontja hatályon kívül helyezte.

22

A 32. § (2) bekezdés g) pontja a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

23

A 33. § (1) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

24

A 33. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

25

A 36. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 9. pontja hatályon kívül helyezte. A 36. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 7. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

26

A 37. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg. A 37. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 7. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

27

A 38. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

28

A 39. § (4) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

29

A 39. § (5) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

30

A 40. § (5) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

31

A 40. § (7) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

32

A 40. § (8) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

33

A 42. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

34

A 43. § (2) bekezdés f) pontját a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 12. pontja hatályon kívül helyezte.

35

A 43. § (2) bekezdés g) pontját a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 12. pontja hatályon kívül helyezte.

36

A 43. § (3) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 13. pontja hatályon kívül helyezte. A 43. § (3) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2012. (III. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

37

A 43. § (5) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 16. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

38

A 43. § (6) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 16. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 43. § (6) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

39

A 43. § (7) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 16. § (2) bekezdése iktatta be.

40

A 43. § (8) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2014. (XII. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

41

A 44. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

42

A 45. § (3) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 14. pontja hatályon kívül helyezte.

43

A 46. § (4) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

44

A 47. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 15. pontja hatályon kívül helyezte.

45

A 48. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 15. pontja hatályon kívül helyezte.

46

A 49. § (1) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 16. pontja hatályon kívül helyezte.

47

A 49. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.

48

Az 52. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 17. pontja hatályon kívül helyezte.

49

Az 53. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 18. pontja hatályon kívül helyezte.

50

Az 56. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 19. pontja hatályon kívül helyezte.

51

Az 57. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg.

52

Az 58. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 20. pontja hatályon kívül helyezte.

53

Az 59. § (1) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

54

A 60. § (3) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 7. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

55

Az 1. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdés - 1. mellékletével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 19. § (1) bekezdés - 1. mellékletével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 6. § - 1. mellékletével megállapított szöveg.

56

A 2. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdés - 2. mellékletével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 19. § (2) bekezdés - 2. mellékletével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (I. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdés - 1. mellékletével megállapított szöveg.

57

A 3. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdés - 3. mellékletével megállapított szöveg.

58

A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdés - 4. mellékletével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 19. § (3) bekezdés - 3. mellékletével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2013. (VI. 28.) önkormányzati rendelete 1. § - 1. mellékletével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (I. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdés - 2. mellékletével megállapított szöveg.

59

Az 5. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (5) bekezdés - 5. mellékletével megállapított szöveg. Az 5. mellékletet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 21. pontja hatályon kívül helyezte.