Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2008. (IV. 30.) önkormányzati rendelete

Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2018. 10. 31- 2019. 06. 30

Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2008. (IV. 30.) önkormányzati rendelete

Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2018.10.31.

Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 18. § (1) bekezdésének felhatalmazása alapján az alábbi rendeletet (a továbbiakban: Szmsz.) alkotja:

I. Fejezet

B E V E Z E T Ő

Kétegyháza Békés megye délkeleti csücskében fekvő nagyközség. A legnagyobb magyarországi román nemzetiségű település. Településünk a nemzetközi vasútvonal mellett fekszik, amely Budapestet és Bukarestet köti össze. A település Gyula felöl a 44. számú főútról letérve közelíthető meg.
Az első írásos emlék 1412-ben szól először Kétegyházáról. Valamikor két temploma lehetett a falunak, a török hódítás előtt a település mai területén két jól elkülöníthető helyen éltek az emberek.
A török megszállást követően1702-ben majd 1720-ban a Bánátból nagyszámú román lakosságot telepített le Löwenburg János Jakab az első tulajdonos, ami máig döntő módon meghatározza a település etnikai arculatát. A birtok később az Andrássyak tulajdona lett, akik 1742-ben barokk kastélyt, 1749-ben római katolikus templomot építettek a faluban amely ekkortól a Kétegyházi-Gyulavári uradalom központja.
1800. és 1812. között mértani pontosságú rendezést hajtottak végre a faluban, a tizedekre osztott, egymással párhuzamos és egymást merőlegesen keresztező utcarendszer máig meghatározója a község arculatának. Ekkortájt már az Almássyak tulajdonolják a falut. 1804 után magyar lakosságot telepítenek a kastély környékére.
Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc idején az átvonuló orosz csapatok kisebb károkat okoztak. Nem tudván megegyezni a tulajdonos Almássyakkal, a birtokrendezési viták során egy ismeretlen falubeli 1858-ban felgyújtja a kastélyt amely porig ég. 1859-ben Ybl Miklós tervei alapján épül ujjá.
A huszadik század első évtizedeiben agrárvillongások színhelye a település. (un. Kétegyházi zendülés 1903-ban)
Az első világháború után, 1919. április 25-én a Budapest felé vonuló román királyi csapatok szállták meg a községet. A visszavonulásukkal mintegy 40 család kivándorolt Romániába.
A román általános iskola, amelyben jelenleg 122-en tanulnak, 1993-ban ünnepelte a román nyelvű (egyházi) iskolai oktatás települési fennállásának kétszázadik évfordulóját. Hozzá tartozik a két épületben működő óvoda, amelybe mintegy 130 gyermek jár.
A magyar általános iskola 1997. szeptemberében vette fel Márki Sándor történész nevét, aki 1852-ben, községünkben látta meg a napvilágot. Jelenleg a tanulólétszám az iskolában 147 fő.
Külön említést érdemel Kétegyháza középiskolája, amely 1952. óta működik az Almássy kastélyban. 1968-tól szakmunkásokat (gépüzemeltetőket, gépjavítókat, gazdaasszonyokat és falusi vendéglátókat képez az intézmény, amelyben jelenleg mintegy 198 fő végzi tanulmányait. Itt található a valóban Európa-hírű gépfejlődés-történeti gyűjtemény, amely állandó kiállítással mindennap várja a kedves látogatókat.
Az egykori Almássy kastélyban szállodai körülmények fogadják a messziről érkezőt. Az iskolához 600 fő befogadására alkalmas, minden igényt kielégítő étkező tartozik, a középfokú tanintézmény épületegyüttese kiválóan alkalmas konferenciák megrendezésére is..
A másik nagy jelentőségű művelődéstörténeti érték a kétegyházi Román Tájház, amit hosszú restauráló munka után 1997. nyarán adtak át, eredeti állapotának megfelelően. Immár több éve nagy sikerrel rendezik meg nyaranta a Kétegyházi Gasztronómiai Fesztivál rendezvénysorozatot.
A helybeli látnivalók sorában feltétlen említést érdemel még a nagyközség központjában található ortodox templom, amelyet 1779-ben emeltek egy mesterséges magaslatra, és amelyet 2001-ben - romániai művészek segítségét is igénybe véve - az ortodox előírásoknak megfelelően újítottak fel.
A legutóbbi idők fejlesztései - gázbevezetés, telefonhálózat bővítés – a jövő kisvárosának alapjait szeretnék megteremteni. Ennek szellemében kezdtünk bele 1997. év végén a szennyvíz- és csatornahálózat kiépítéséhez, miután Kétegyháza a megye ivóvízbázisát adó Maros-hordalékkúp felett terül el, és ennek védelme elsőrendű környezetvédelmi érdek. Ezen fejlesztésből forráshiány következtében csak a gerincvezeték és a tisztítótelep valósult meg, de a későbbiekben szándékunkban áll folytatni a beruházást, amelyek megléte megyénk lakosának is érdeke.
Településünk külterületének jelentős része szikes ősgyep, amely a Körös-Maros Nemzeti parkhoz tartózó Szabadkígyósi természetvédelmi terület részeként védettséget élvez.
II. Fejezet

az önkormányzat és jelképei

1. § Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata önállóan, demokratikus módon, széles nyilvánosságot teremtve, és más önkormányzatokkal szükség szerint együttműködve, a település sajátosságai - mezőgazdasági, a határmentiségen is alapuló közlekedési, kereskedelmi jelleg, a német és román nemzetiségiek jelentős száma - figyelembevételével intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról és a helyi közhatalom önkormányzati tipusú gyakorlásáról.

2. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése:

Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata

Székhelye: 5741 Kétegyháza, Fő tér 9.

Telefon: 250-222

internet: www.ketegyhaza.hu, e-mail: ketegyhaza@ketegyhaza.hu

(2)1 Az önkormányzat hivatalának elnevezése:

Kétegyházi Polgármesteri Hivatal

Székhelye: 5741 Kétegyháza, Fő tér 9.

Telefon: 250-222

3. § (1) Az önkormányzat hivatalos jelképei: a település címere és zászlója.

(2) Kétegyháza Nagyközség címere összetett pajzs alakú. Az öregpajzs vörös alapon arany szalagokkal haránt négyelt. A pajzsfő mezejében egy hétágú bárói arany korona, melynek abroncsa bíbor kövekkel, gyöngyei pedig kékek. A jobb oldali mezőben egy arany latin kereszt, a baloldali mezőben egy arany, három ívben végződő díszes körmeneti kereszt, amely a románság körében használatos. A csücskös talpú öregpajzs pajzstalpán egy arany pogácsa lebeg. A csücskös talpú reneszánsz pajzs kék mezejének zöld udvarán egy fegyverezett vörös nyelvű és karmú arany oroszlán lép, fordul és néz jobbra. A jobb mancsában egy arany markolatú ezüst pengéjű szablyát tart. Az oroszlán farka egy bojtban végződik. Az öregpajzson arany falkorona helyezkedik el, amely két végénél éri a pajzsot, hét bástyáján lőréssel van ellátva, ezek a korona ágait helyettesítik. A címer alatt egy kétszer hajtott arany szalag, a heraldikai jobboldali felirata „Kétegyháza”, baloldalon „Chitichaz” felirat.

(3) Kétegyháza Nagyközség zászlaja: a zászló (labarum függöny) kék színű (mérete 90 x 180 cm ) a felső harmadán a rúdra merőleges tengelyű címerrel, alsó harmadon Kétegyháza, alatta Chitchaz felirat arany színnel ívelten, alsó élén arany színű rojtozattal.

(4) Kétegyháza Nagyközség pecsétje kör alakú, körben “Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata” felirattal.

(5) Kétegyháza Nagyközség címerének, zászlójának valamint pecsétjének használatát külön önkormányzati rendelet szabályozza.

4. § (1) Kétegyháza Nagyközség testvértelepülési kapcsolatot tart fenn a romániai Kisjenő településsel.

(2) A testvérvárosi kapcsolatot külön szerződés szabályozza.

III. Fejezet

az önkormányzat feladata, hatásköre

5. §2 A képviselő-testület helyi közügyek, valamint helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó feladatait jogszabály határozza meg. Az önkormányzat önként vállalt feladata:

- testvértelepülési kapcsolatok fenntartása;

- közösségi rendezvények szervezése és lebonyolítása;

- önkormányzati rendeletben meghatározott pénzbeli vagy természetbeli szociális alapon nyugvó önként vállalt ellátások biztosítása.

6. §3 Az önkormányzati feladat és hatásköröket a képviselő-testület és szervei látják el.

IV. Fejezet

A képviselő-testület működése

7. §4 A képviselő-testület tagjainak száma 7 fő, a testület tagjainak névsorát jelen rendelet Függeléke tartalmazza.

A munkaterv

8. §5 (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik, melyet maga hagy jóvá és szükség szerint módosít. A munkaterv-tervezetet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

(2) A polgármester a tervezet elkészítése során kikéri:

a) a helyi önkormányzat képviselőinek,

b) a bizottságok,

c) nemzetiségi önkormányzatok,

(3) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) a képviselő-testületi, továbbá a bizottsági ülések tervezett időpontját,

b) a napirendi pont megnevezését és annak előadóit.

A képviselő-testület összehívása

9. § (1)6 A képviselő-testület ülését a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni a települési képviselők legalább egynegyedének vagy a képviselő-testület bizottságának a napirendet, és az okot is tartalmazó írásbeli indítványára.

(3)7 A képviselő-testület ülését – havi egy alkalommal - általában a községháza dísztermében, keddi napon 15 órai kezdettel tartja. Indokolt esetben az ülés kivételesen máshol is megtartható, illetőleg más időpontra is összehívható.

(4) A képviselő-testület a nyári szabadságolások miatt július 1. és augusztus 30. között ülésszünetet tart. Az ülésszünet alatt halaszthatatlan ügyekben – az át nem ruházható döntések kivételével – a polgármester jár el utólagos beszámolási kötelezettség mellett.

A meghívó

10. §8 (1) A meghívót és az előterjesztéseket írásos és elektronikus formában úgy kell kiküldeni, hogy azokat a képviselők, meghívottak és az érintettek az első bizottsági ülés előtt legalább 3 nappal kézhez kapják.

(2) Rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívása esetén a meghívót elektronikus úton, telefonos értesítés mellett kell továbbítani. Ebben az esetben az előterjesztések ismertetése szóban és írásban, a testületi ülésen történik.

(3) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét, időpontját,

b) a javasolt napirendeket,

c) a napirendi pontok előadóit.

(4) Az ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a jegyzőt,

b) a bizottságok nem képviselő tagjait,

c) a polgármesteri hivatal érintett szakembereit, továbbá az önkormányzat intézményeinek vezetőit.

(5) A képviselő-testületi ülés időpontjáról a település lakosságát a meghívónak a honlapon és a televíziós képújságban való megjelentetésével kell értesíteni.

(6) A képviselő-testületi ülésekről jelenléti ívet kell vezetni.

Az előterjesztés

11. § (1) Elnevezésére tekintet nélkül előterjesztésnek minősül a képviselő-testület elé terjesztett minden olyan írásbeli dokumentum, amely határozati javaslatot tartalmaz vagy döntést igényel.

(2) Az előterjesztést írásban kell benyújtani, kivéve egyszerűbb megítélésű ügyekben a bizottsági véleményezést nem igénylő elterjesztéseket, amelyeket írásban vagy szóban lehet előterjeszteni.

(3)9 Az előterjesztések előkészítőit, és az előterjesztéseket megtárgyaló szakbizottságokat a polgármester, a jegyző jelöli ki. A bizottság a javasoltakon túl bármelyik előterjesztést felveheti napirendjére.

(4) A képviselő-testület ülése elé kerülő előterjesztések elkészítésének részletes eljárási rendjét, az ahhoz kapcsolódó határidőket a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(5) A képviselő-testületnek előterjesztést nyújthat be:

a) a polgármester,

b) a jegyző (a Polgármesteri Hivatal és a rendeletek tekintetében, illetve a polgármester vagy a testület megbízása alapján);

c) a bizottság (az általa felügyelt ágazat vonatkozásában);

d) a polgármesterrel és a jegyzővel történt előzetes egyeztetés után az önkormányzati, ill. nem önkormányzati szerv (intézmény, társadalmi szervezet) vezetője.

A költségvetési rendeletet a polgármester és a jegyző együttesen terjesztik a képviselő-testület elé.

(6)10 Az előterjesztés két részből áll.

a) Az első rész tartalmazza a döntéshez szükséges információkat, a javasolt döntés indokait.

b) A második rész tartalmazza a határozati javaslatot, a végrehajtásért felelős személy vagy személyek megnevezését, a határidők, részhatáridők megjelölését.

12. §11

A képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai

13. §12

14. §13 (1) Az ülést vezető az ülés vezetése során:

a) megállapítja, hogy képviselő-testület ülését az Szmsz. szerint hívták-e össze,

b) megállapítja az ülés határozatképességét, felkéri a jegyzőkönyv hitelesítőket,

c) előterjeszti, szavazásra bocsátja az ülés napirendi javaslatát,

d) tájékoztatást ad az előző testületi ülés óta történt fontosabb eseményekről,

e) ismerteti az átruházott hatáskörben hozott döntéseket,

f) napirendi pontonként vezeti a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

g) biztosítja a tanácskozás zavartalan rendjét.

(2) A tanácskozás rendjének biztosítása érdekében az ülést levezető a rendbontót felszólítja a cselekmény abbahagyására vagy kérheti az ülésterem elhagyására. Amennyiben ennek nem tesz eleget, az ülést felfüggeszti és intézkedik a rendbontó kivezettetése felől.

A vita

15. § (1) A polgármester a vita megkezdése előtt biztosítja, hogy:

a) az előterjesztő szóbeli kiegészítést tehessen,

b) a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak, valamint a nyilvános ülésen résztvevő állampolgárok az előterjesztőhöz kérdést intézhessenek.

A képviselő-testület hatáskörébe tartozó választás, kinevezés esetén a jelölést a javaslattevő írásban nyújtja be, csatolva a javasolt személy elfogadó nyilatkozatát. Ez utóbbi a vita megkezdése előtt szóban is pótolható.

(2) A vita az illetékes bizottság véleményének ismertetésével kezdődik, majd az előterjesztéssel kapcsolatos álláspontját hozzászólásában bármelyik képviselő részletesen kifejtheti, illetve távolléte esetén írásban is benyújthatja, melynek tartalmát a polgármestert ismerteti.

(3) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor.

(4) A képviselők módosító javaslataikat a vita lezárásáig megváltoztathatják, azt a szavazás megkezdéséig bármikor visszavonhatják.

(5) A vita lezárása után a napirendi pont előadója válaszolhat a hozzászólásokra.

(6) A vita során, illetve a döntéshozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(7) A szavazást követően a napirendi ponthoz újabb hozzászólásnak helye nincs.

A szavazás

19. § (1) A képviselő-testület döntéseit rendszerint nyílt szavazással hozza.

(2)14 Titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, ill. zárt ülést tarthat. A titkos szavazás szavazólapon bonyolítható le az Ügyrendi, Humán és Társadalompolitikai Bizottság közreműködésével. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül.

20. § (1) Név szerinti szavazást kell tartani, ha arról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz. A név szerinti szavazást bármelyik képviselő-testületi tag kezdeményezheti.

(2) Név szerinti szavazást tartani ügyrendi kérdésben nem lehet.

(3) Névszerinti szavazás esetén a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik a nevük felsorolásakor hangosan szavaznak (igen, nem, tartózkodás).

21. §15

22. § (1) A határozati javaslatokat a polgármester - eltérő indítvány hiányában - egyenként, az előterjesztés szerinti sorrendben bocsátja szavazásra úgy, hogy először a módosító indítványokat kell megszavaztatni, azok elhangzásának sorrendjében. Amennyiben a határozati javaslat több pontból áll, illetve egy-egy pont több választási lehetőséget tartalmaz, e bekezdés rendelkezéseit pontonként, illetve változatonként kell alkalmazni.

(2) A polgármester a módosító indítványokat a végszavazás megkezdése előtt szó szerint ismerteti.

(3) A több változatot tartalmazó javaslatokra történő szavazásra az eredeti előterjesztés szerinti szavazati arány vonatkozik.

(4) A szavazás kézfelemeléssel történik.

23. § (1)16

(2) A szavazás során született eredményes döntést ugyanazon képviselő-testületi ülésen csak egy esetben, és csak akkor lehet megváltoztatni, ha a képviselő-testület a tárgyat minősített többséggel újra napirendre tűzi, és a korábbi döntést hatályon kívül helyezi.

(3) Amennyiben több indítvány (határozati javaslat) is megkapja a határozat meghozatalához szükséges szavazatot, közülük a több igen szavazatot kapott indítványt kell érvényes döntésnek tekinteni.

24. §17 Törvényben meghatározottakon túlmenően minősített többség szükséges

a) olyan határozathozatalhoz, amely önkormányzati rendelet módosítását vonja maga után, vagy következő évi (évekbeli) pénzügyi elkötelezettséget tartalmaz

b) eredményes döntéssel záruló napirendi pont ugyanazon ülésen történő ismételt napirendre tűzéséhez.

A képviselő-testület döntései

25. § A képviselő-testület határozatot hoz és rendeletet alkot.

A határozat

26. § (1) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, számozás és formaszerű határozat nélkül dönt:

a) a napirend meghatározásáról, sürgősségi indítvány felvételéről,

b) ügyrendi kérdésekről.

27. § (1) A képviselő-testület számozott, formaszerű határozata tartalmazza a testület döntését szószerinti megfogalmazásban, valamint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(2) A határozat megjelölése:

“(a határozat sorszáma évenként újra kezdve (zárt ülés esetén “-z” jelzéssel)/az évszám arab számmal, zárójelben: a hónap római számmal, a nap arab számmal) számú határozat” – alatta a tárgy megnevezésével.

(3)18 A képviselő-testület nyílt ülésén elfogadott határozatok megtekinthetők a Polgármesteri Hivatal titkárságán, a Könyvtárban és az önkormányzat www.ketegyhaza.hu című internetes honlapján.

(4)19

A határozatok végrehajtása

28. § (1) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról havonta írásos beszámolót kell a képviselő-testület elé terjeszteni, melynek elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A határozat végrehajtásáról a határidő lejártát követő képviselő-testületi ülésen kell beszámolni. Ha a határozatot azonnal végre kell hajtani, a végrehajtásról vagy annak helyzetéről a következő testületi ülésen kell számot adni.

(3) A beszámolónak tartalmaznia kell:

a) a lejárt határidejű határozat szövegét,

b) a határozat végrehajtásáért felelős személy nevét, beosztását,

c) a határozat végrehajtása során tett intézkedések lényegét, azok eredményét,

d) a végrehajtás akadályait, annak okait.

A rendelet

29. § (1)20

(2) Rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester, alpolgármester, a települési képviselő,

b) a jegyző,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d)21 a nemzetiségi önkormányzat.

(3)22 A rendelet-tervezetet a jegyző készíti elő. A tervezetet - indokolásával együtt - közzé kell tenni az Önkormányzat honlapján annak érdekében, hogy az érintettek tartalmát megismerhessék, arra észrevételt tehessenek. A beérkezett észrevételekről a képviselő-testületet a döntéshozatal előtt tájékoztatni kell. A költségvetési rendelet megalkotása előtt lakossági fórumot kell tartani.

(4) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg. A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.

(5) A rendeletek megtekinthetők a Polgármesteri Hivatal titkárságán, a Könyvtárban és az önkormányzat www.ketegyhaza.hu című internetes honlapján.

30. § (1)23

(2) A rendelet kihirdetése a polgármesteri hivatalban erre a célra rendszeresített hirdetőtáblán kifüggesztéssel történik. A rendelet hivatalos szövegét legalább 15 napig kifüggesztve kell tartani. A kifüggesztés tényéről nyilvántartást kell vezeti.

(3) A hatályba lépett rendeletről a helyi kábeltelevízió útján a lakosságot tájékoztatni kell.

(4) A rendeletet megalkotó képviselő-testületi ülés időpontját a rendeleten fel kell tüntetni.

31. § (1)24

(2) A hatályos rendeletek jegyzékének naprakészségéről a jegyző gondoskodik. A jegyzék a Polgármesteri Hivatal titkárságán megtekinthető.

(3) Az önkormányzati rendeletek hatályos gyűjteményét minden választási ciklus első évében el kell készíteni. A rendeletek hatályosulását választási ciklusonként egyszer felül kell vizsgálni.

A jegyzőkönyv

32. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(2)25

(3) A jegyzőkönyv archiválandó példányához a jelenléti ívet, az írásbeli előterjesztéseket, az elfogadott határozatok mellékleteit és a megalkotott rendeleteket kell csatolni.

33. § (1)26 A jegyzőkönyv három példányban készül. A jegyzőkönyv egy-egy példányát meg kell küldeni a Könyvtárnak és a Békés Megyei Kormányhivatal vezetőjének a képviselő-testületi ülést követő 15 napon belül.

(2)27 A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül. E jegyzőkönyvbe a képviselő-testület tagjain, a jegyzőn, a közigazgatási hivatal illetékes ügyintézőjén kívül csak az tekinthet be, akit a napirend, illetőleg a tárgyalt ügy személyesen érint. A zárt ülés jegyzőkönyvébe való betekintést a jegyző engedélyezi azzal, hogy a külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét biztosítani kell.

(3) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvei és az azokhoz tartozó mellékletek – a zárt ülésre vonatkozó jegyzőkönyvek és mellékletek kivételével – megtekinthetők a Polgármesteri Hivatal titkárságán, a Könyvtárban, valamint az önkormányzat www.ketegyhaza.hu című internetes honlapján.

34. §28

V. Fejezet

A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ

35. § A települési képviselők a képviselő-testület alakuló ülésén a következő szövegű esküt teszik:

"Én ... (név) ... esküszöm, hogy hazámhoz, a Magyar Köztársasághoz, annak népéhez hű leszek. Az alkotmányt és az alkotmányos jogszabályokat megtartom, az állami és a szolgálati titkot megőrzöm, megbizatásomhoz híven, pártatlanul, lelkiismereten járok el, és a legjobb tudásom szerint, minden igyekezetemmel Kétegyháza javát szolgálom. (Az esküt tevő meggyőződése szerint:) Isten engem úgy segéljen.”

Vagyonnyilatkozat tételi eljárás29

36. §30 (1) A vagyonnyilatkozat tételére kötelezett a vagyonnyilatkozatokat zárt borítékban adja át az Ügyrendi, Humán és Társadalompolitikai Bizottság elnökének.

(2) A vagyonnyilatkozatok őrzése zárt, tűzbiztos páncéldobozban történik, melynek kulcsát az átvételért felelős elnök őrzi.

(3)31 A települési képviselő vagy nem képviselő bizottsági tag testületi vagy bizottsági ülésről való igazolatlan hiányzása esetén a képviselői, bizottsági tagi tiszteletdíj adott ülésre eső részének 25 %-a, a képviselő-testület zárt ülésen hozott határozatával megvonásra kerül.

(4)32 A települési képviselő vagy nem képviselő bizottsági tag köteles a jogszabályban meghatározottak fennállása esetén, érintettségét bejelenteni. Ennek elmulasztása esetén az igazolatlan hiányzásra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

A tanácsnok

37. §33

VI. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI

38. §34 A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat alakítja meg:

a) Pénzügyi és Közbeszerzési:

tagjainak száma: 9 fő, melyből 5 fő képviselő,

b) Településfejlesztési és Sportbizottság:

tagjainak száma: 9 fő, melyből 5 fő képviselő,

c) Ügyrendi, Humán és Társadalompolitikai Bizottság:

tagjainak száma: 9 fő, melyből 5 fő képviselő.

39. § (1) A bizottság - feladatkörében eljárva - előkészíti a képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.

(2)35 A költségvetési rendelet és annak módosításai bizottsági állásfoglalással együtt nyújthatók be a képviselő-testületnek.

(3) A képviselő-testület döntési jogot adhat és önkormányzati rendeletben hatósági hatáskört állapíthat meg bizottságának, a bizottság döntéseit felülvizsgálhatja, megsemmisítheti, végrehajtásukat felfüggesztheti.

(4)36 A bizottságok tagjainak névsorát e rendelet Függeléke tartalmazza.

(5)37 A bizottságok feladat- és hatáskörét - beleértve az átruházott feladatokat és hatásköröket is - jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(6) Az átruházott hatáskör címzettje jogosult az ügyet a képviselő-testület elé terjeszteni.

40. § (1) A bizottságok ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatal látja el. Az ügyviteli feladatok részletes leírását a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(2) A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén a képviselő bizottsági tagok közül általa felkért személy hívja össze és vezeti. A bizottság ülését össze kell hívni:

a) képviselő-testület döntése alapján,

b) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző indítványára,

c)38

d) továbbá ha a képviselő-testületi tagok legalább ¼-e, vagy legalább két bizottsági tag írásban indítványozza.

(3)39 A bizottságok belső működésük részletes szabályait maguk állapítják meg.

(4) A bizottságok munkaterv alapján, ill. szükség szerint üléseznek. A munkaterv összeállításánál figyelembe kell venni a képviselő-testület munkatervét.

A bizottságok munkatervüket maguk állapítják meg.

(5)40 A bizottság együttes ülést kezdeményezhet más bizottsággal. Az együttes ülés tartásáról és vezetéséről az érdekelt bizottságok elnökei döntenek.

A bizottságok határozatképességét és a döntéshez szükséges szavazati arányt külön bizottságonként kell vizsgálni. A bizottság ülését az ügy tárgya szerint leginkább illetékes bizottság elnöke vezeti.

(6) A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.

(7)41 A bizottság zárt ülést tart azokban az ügyekben, amelyeket a képviselő-testület is zárt ülésen tárgyal.

(8)42 A bizottsági tag személyes érintetségére és kizárására a települési képviselőre irányadó szabályok vonatkoznak azzal, hogy a tag kizárásáról a bizottság dönt.

(9) A bizottságok választási ciklusonként egy alkalommal beszámolnak a képviselő-testületnek a végzett tevékenységükről.

41. § A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot alakíthat. Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.

42. §43 A Bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni a Bizottság feladatkörének megfelelő, a településen működő intézmény vezetőjét.

VII. Fejezet

A polgármester, az alpolgármester, a jegyző

A polgármester

43. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el. Feladatait a képviselő-testület, hatósági hatáskörét törvény, vagy annak felhatalmazása esetén kormányrendelet állapítja meg.

(2) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai különösen:

a) segíti a képviselők munkáját,

b) összehívja és vezeti a képviselő-testület üléseit,

c) képviseli az önkormányzatot,

d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,

e) biztosítja a helyi hatalom demokratikus gyakorlását, a közakarat érvényesülését, melynek keretében:

- gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, helyi fórumok szervezéséről,

- támogatja a lakosság önszerveződő közösségeit,

- kapcsolatot tart a helyi pártok és társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések vezetőjével, kisebbségi önkormányzatok testületeivel.

f)44

g)45

(3)46 A bizottságok és a képviselő-testület ülésén a jegyzőt – távollétében - az Igazgatási csoport vezetője helyettesíti.

(4) A polgármesternek a polgármesteri hivatal működésével összefüggő főbb jogosítványai:

a) a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja a polgármesteri hivatalt,

b) a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a hivatal feladatait az önkormányzati munka szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában,

c) dönt a jogszabályok által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörökben és átruházott hatáskörökben,

d) a jegyző javaslatára figyelemmel előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódásának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,

e) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat a jegyző és az önkormányzati intézmények vezetőinek tekintetében.

(5)47 A polgármesterre átruházott hatásköröket e rendelet melléklete tartalmazza.

(6)48 A polgármester illetményére, illetményének emelésére, jutalmazására az Ügyrendi, Humán és Társadalompolitikai Bizottság tesz javaslatot.

(7)49 A polgármester és az alpolgármester minden hónap első hétfőjén fogadónapot tart.

(8)50 A polgármestert - akadályoztatása esetén, az általa meghatározott körben - az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a jegyző helyettesíti.

Az alpolgármester

44. §51 (1) A képviselő-testület a polgármester munkájának segítésére egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester feladatköre:

- pályázatok, fejlesztések felügyelete, irányítása;

- mezőgazdasági tárgyú közmunkaprogramok koordinálása.

A jegyző

45. § (1) A polgármesteri hivatalt a jegyző vezeti.

(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról:

a) előkészíti a képviselő-testület ülését, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési, ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

c) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület, a bizottságok ülésein,

d) az előterjesztés vitájában törvényességi észrevételt tehet mind a tanácskozás alatt, mind a szavazás előtt,

e) gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, melyet a polgármesterrel együtt aláír,

f) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert, a képviselőket az önkormányzatokat érintő jogszabályokról, a polgármesteri hivatal munkájáról és az ügyintézésről,

g) köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságnak, ha döntésüknél jogszabálysértést észlel.

(3)52

VIII. Fejezet

A POLGÁRMESTERI HIVATAL

46. § (1)53 A képviselő-testület Kétegyházi Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre.

(2) A polgármesteri hivatal jogi személy, költségvetési szerv. A hivatal működéséhez szükséges pénzügyi előirányzatokat az önkormányzat költségvetése határozza meg és biztosítja.

(3) A polgármesteri hivatal munkaideje:

- hétfőtől csütörtökig: 7.30-tól - 16.00 óráig,

- pénteken: 7.30-tól – 13.00 óráig.

(4)54

47. §55 (1) A nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos feltételeket a polgármesteri hivatal biztosítja a hatályos együttműködési megállapodás és a vonatkozó jogszabályok előírásai szerint.

(2) A Polgármesteri Hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat üléseinek, elnöki fogadóóráinak megtartásához – előzetesen bejelentett igény szerint – helyiséget biztosít.

(3) A Polgármesteri Hivatal az ülések meghívóit, az elkészített előterjesztéseket az elnök jóváhagyását követően – az alkalmazásában álló kézbesítő által - postázza az érintettek részére.

(4) A helyi nemzetiségi önkormányzat hivatalos leveleit a Polgármesteri Hivatal munkatársa zárt borítékban veszi át és gondoskodik annak postára adásáról, illetve – helyi címzett esetén - kézbesítéséről.

48. §56

IX. Fejezet

A HELYI NÉPSZAVAZÁS, NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS, KÖZMEGHALLGATÁS, LAKOSSÁGI FÓRUMOK

Helyi népszavazás

49. §57

Népi kezdeményezés

50. §58

51. §

52. §59

X. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZATOK GAZDASÁGI ALAPJAI

AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA, VAGYONA

53. §60

Az önkormányzat költségvetése

54. § (1) A képviselő-testület az éves költségvetését és zárszámadását rendeletben állapítja meg.

(2)61

(3) A költségvetési rendelet-tervezet elkészítéséről a jegyző gondoskodik, és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. A előterjesztést a képviselő-testület bizottságai kötelezően megtárgyalják és javaslataikat határozati formában a testület elé terjesztik.

Az önkormányzat vagyona

55. § (1) Az önkormányzat vagyonára és az azzal való gazdálkodására vonatkozó legfontosabb rendelkezéseket külön helyi rendelet állapítja meg. E rendelet tartalmazza:

a) a forgalomképtelen vagyontárgyak körét,

b) a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait, e vagyontárgyakkal való rendelkezés feltételeit.

(2)62 Az önkormányzat tulajdonában álló nemzeti vagyonra ingyenes vagyonkezelői szerződés kizárólag közfeladat ellátása érdekében történhet.

Az önkormányzati gazdálkodás

56. §63

57. § (1) Az önkormányzat intézményei működésükről választási ciklusonként legalább egy alkalommal beszámolnak a képviselő-testület előtt.

(2)64 Az önkormányzati intézmények felsorolását e rendelet Függeléke tartalmazza.

58. §65

XI. Fejezet

Ellenőrzés

59. § (1)66 Az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek pénzügyi ellenőrzését ill. gazdálkodásának belső ellenőrzését – megállapodás alapján – független belső ellenőr látja el.

(2) Az ellenőrzési munka megtervezéséhez a belső ellenőrzési vezető stratégiai tervet, valamint középtávú és éves ellenőrzési tervet készít, melyet a képviselő-testület hagy jóvá.

(3) Az éves ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló beszámolót - melyről a Pénzügyi Bizottságot tájékoztatni kell - a képviselő-testület fogadja el.

XII. Fejezet

Záró rendelkezések

60. § (1) Ez a rendelet 2008. május 1. napján lép hatályba, egyidejűleg a 6/2005. (IV.18.) számú Kétegyháza Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzata hatályát veszi.

(2) Amennyiben a szervezeti és működési szabályzat eltérően nem rendelkezik, intézmény alatt a polgármesteri hivatalt is érteni kell.

(3)67

4. melléklet71


Kormányzati
funkció száma

KÖTELEZŐ FELADATOK

Kormányzati
funkció száma

Megnevezés

Megnevezés

1.

013 320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

36.

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenység

3.

013 360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

37.

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

4.

016 010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

38.

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetés feladatai

6.

041 231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

39.

013350

Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás

7.

041 233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

8.

041 236

Országos közfoglalkoztatási program

ÖNKÉNT VÁLLALT FELADATOK

9.

042 110

Mezőgazdaság igazgatása

10.

045 120

Út, autópálya építése

1.

086 090

Egyéb szabadidős szolgáltatás

11.

045 160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

12.

051 030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

13.

051 040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

14.

052 020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

15.

052 080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

16.

061 020

Lakóépület építése

17.

063 020

Víztermelés, - kezelés, - ellátás

18.

064 010

Közvilágítás

19.

066 010

Zöldterület-kezelés

20.

066 020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

21.

072 111

Háziorvosi alapellátás

22.

072 311

Fogorvosi alapellátás

23.

072 420

Egészségügyi laboratóriumi szolgáltatások

24.

074 031

Család és nővédelemi egészségügyi gondozás

25.

074 032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

26.

096 015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

27.

104 037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

28.

107 051

Szociális étkeztetés

29.

422 100

Folyadék szállítására szolgáló közmű építése

30.

041 237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

31.

011 130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

32.

107 060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

33.

047410

Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

34.

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

35.

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

5. melléklet72

1

A 2. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 5. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 6. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

4

A 7. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

5

A 8. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

6

A 9. § (1) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

7

A 9. § (3) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

8

A 10. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

9

A 11. § (3) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

10

A 11. § (6) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

11

A 12. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 2. pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 13. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 3. pontja hatályon kívül helyezte.

13

A 14. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

14

A 19. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

15

A 21. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 4. pontja hatályon kívül helyezte.

16

A 23. § (1) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 5. pontja hatályon kívül helyezte.

17

A 24. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

18

A 27. § (3) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

19

A 27. § (4) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 6. pontja hatályon kívül helyezte.

20

A 29. § (1) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 7. pontja hatályon kívül helyezte.

21

A 29. § (2) bekezdés d) pontja a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 10. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

22

A 29. § (3) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 10. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

23

A 30. § (1) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 8. pontja hatályon kívül helyezte.

24

A 31. § (1) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 14. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

25

A 32. § (2) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 14. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

26

A 33. § (1) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

27

A 33. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

28

A 34. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2015. (IV. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.

29

A „Vagyonnyilatkozat tételi eljárás” alcímet (36. §) a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

30

A 36. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 9. pontja hatályon kívül helyezte. A 36. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 7. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

31

A 36. § (3) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.

32

A 36. § (4) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.

33

A 37. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg. A 37. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 7. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

34

A 38. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

35

A 39. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

36

A 39. § (4) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

37

A 39. § (5) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

38

A 40. § (2) bekezdés c) pontját a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 14. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

39

A 40. § (3) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

40

A 40. § (5) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

41

A 40. § (7) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

42

A 40. § (8) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

43

A 42. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

44

A 43. § (2) bekezdés f) pontját a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 12. pontja hatályon kívül helyezte.

45

A 43. § (2) bekezdés g) pontját a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 12. pontja hatályon kívül helyezte.

46

A 43. § (3) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 13. pontja hatályon kívül helyezte. A 43. § (3) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2012. (III. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

47

A 43. § (5) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 16. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

48

A 43. § (6) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 16. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 43. § (6) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

49

A 43. § (7) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 16. § (2) bekezdése iktatta be.

50

A 43. § (8) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2014. (XII. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

51

A 44. § a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

52

A 45. § (3) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 14. pontja hatályon kívül helyezte.

53

A 46. § (1) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

54

A 46. § (4) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be. A 46. § (4) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 14. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

55

A 47. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 15. pontja hatályon kívül helyezte. A 47. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 10. §-a iktatta be.

56

A 48. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 15. pontja hatályon kívül helyezte.

57

A 49. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2017. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

58

Az 50. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2017. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

59

Az 52. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 17. pontja hatályon kívül helyezte.

60

Az 53. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 18. pontja hatályon kívül helyezte.

61

Az 54. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg. Az 54. § (2) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 14. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

62

Az 55. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

63

Az 56. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 19. pontja hatályon kívül helyezte.

64

Az 57. § (2) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg.

65

Az 58. §-t a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 20. pontja hatályon kívül helyezte.

66

Az 59. § (1) bekezdése a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

67

A 60. § (3) bekezdését a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 7. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

68

Az 1. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdés - 1. mellékletével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 19. § (1) bekezdés - 1. mellékletével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete 6. § - 1. mellékletével megállapított szöveg.

69

A 2. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdés - 2. mellékletével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 19. § (2) bekezdés - 2. mellékletével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (I. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdés - 1. mellékletével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete 6. § - 1. mellékletével megállapított szöveg.

70

A 3. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdés - 3. mellékletével megállapított szöveg.

71

A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdés - 4. mellékletével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 19. § (3) bekezdés - 3. mellékletével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2013. (VI. 28.) önkormányzati rendelete 1. § - 1. mellékletével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (I. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdés - 2. mellékletével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2017. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 2. § - 1. mellékletével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018. (II. 1.) önkormányzati rendelete 1. § - 1. mellékletével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2018. (X. 31.) önkormányzati rendelete 13. § - 1. mellékletével megállapított szöveg.

72

Az 5. melléklet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2010. (X. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (5) bekezdés - 5. mellékletével megállapított szöveg. Az 5. mellékletet a Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2012. (I. 27.) önkormányzati rendelete 20. § 21. pontja hatályon kívül helyezte.