Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testületének 10/2019. (XI.5.) számú önkormányzati rendelete
Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2020. 06. 26- 2022. 03. 01Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testületének 10/2019. (XI.5.) számú önkormányzati rendelete
Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Kétegyháza Nagyközség Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:
Az önkormányzat és jelképei
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése:
2. § (1) Az önkormányzat hivatalos jelképei: a település címere és zászlója.
(2) Kétegyháza Nagyközség címere összetett pajzs alakú. Az öregpajzs vörös alapon arany szalagokkal haránt négyelt. A pajzsfő mezejében egy hétágú bárói arany korona, melynek abroncsa bíbor kövekkel, gyöngyei pedig kékek. A jobb oldali mezőben egy arany latin kereszt, a baloldali mezőben egy arany, három ívben végződő díszes körmeneti kereszt, amely a románság körében használatos. A csücskös talpú öregpajzs pajzstalpán egy arany pogácsa lebeg. A csücskös talpú reneszánsz pajzs kék mezejének zöld udvarán egy fegyverezett vörös nyelvű és karmú arany oroszlán lép, fordul és néz jobbra. A jobb mancsában egy arany markolatú ezüst pengéjű szablyát tart. Az oroszlán farka egy bojtban végződik. Az öregpajzson arany falkorona helyezkedik el, amely két végénél éri a pajzsot, hét bástyáján lőréssel van ellátva, ezek a korona ágait helyettesítik. A címer alatt egy kétszer hajtott arany szalag, a heraldikai jobboldali felirata „Kétegyháza”, baloldalon „Chitighaz” felirat.
(3) Kétegyháza Nagyközség zászlaja: a zászló (labarum függöny) kék színű (mérete 90 x 180 cm) a felső harmadán a rúdra merőleges tengelyű címerrel, alsó harmadon Kétegyháza, alatta Chitighaz felirat arany színnel ívelten, alsó élén arany színű rojtozattal.
(4) Kétegyháza Nagyközség pecsétje kör alakú, körben “Kétegyháza Nagyközség Önkormányzata” felirattal.
(5) Kétegyháza Nagyközség címerének, zászlójának valamint pecsétjének használatát külön önkormányzati rendelet szabályozza .
3. § (1) Kétegyháza Nagyközség testvértelepülési kapcsolatot tart fenn a romániai Kisjenő és Székudvar településsel.
(2) A testvérvárosi kapcsolatokat külön szerződés szabályozza.
4. § A képviselő-testület helyi közügyek, valamint helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó feladatait jogszabály határozza meg.
A képviselő-testület működése
5. § A képviselő-testület tagjainak száma 7 fő.
6. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik, melyet maga hagy jóvá és szükség szerint módosít. A munkaterv-tervezetet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
(2) A polgármester a tervezet elkészítése során kikéri:
a) a helyi önkormányzat képviselőinek,
b) a bizottságok,
c) nemzetiségi önkormányzatok;
d) civil szervezetek véleményét.
(3) A munkatervnek tartalmaznia kell:
7. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti. Mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.
(2) Rendkívüli ülést kell összehívni a települési képviselők legalább egynegyedének vagy a képviselő-testület bizottságának a napirendet, és az okot is tartalmazó írásbeli indítványára.
(3) A képviselő-testület ülését – havi egy alkalommal - általában a községháza dísztermében, keddi napon 16 órai kezdettel tartja. Indokolt esetben az ülés kivételesen máshol is megtartható, illetőleg más időpontra is összehívható.
(4) A képviselő-testület a nyári szabadságolások miatt július 1. és augusztus 30. között ülésszünetet tart. Az ülésszünet alatt halaszthatatlan ügyekben – az át nem ruházható döntések kivételével – a polgármester jár el utólagos beszámolási kötelezettség mellett.
A meghívó
8. § (1) A meghívót és az előterjesztéseket írásos és elektronikus formában úgy kell kiküldeni, hogy azokat a képviselők, meghívottak és az érintettek az első bizottsági ülés előtt legalább 3 nappal kézhez kapják.
(2) Rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívása esetén a meghívót elektronikus úton, telefonos értesítés mellett kell továbbítani. Ebben az esetben az előterjesztések ismertetése szóban és írásban, a testületi ülésen történik.
(3) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét, időpontját,
b) a javasolt napirendeket,
c) a napirendi pontok előadóit.
(4) Az ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt,
b) a bizottságok nem képviselő tagjait,
c) a polgármesteri hivatal érintett szakembereit, továbbá az önkormányzat intézményeinek vezetőit.
(5) A képviselő-testületi ülés időpontjáról a település lakosságát a meghívónak a honlapon és a televíziós képújságban való megjelentetésével kell értesíteni.
(6) A képviselő-testületi ülésekről jelenléti ívet kell vezetni.
Az előterjesztés
9. § (1) Elnevezésére tekintet nélkül előterjesztésnek minősül a képviselő-testület elé terjesztett minden olyan írásbeli dokumentum, amely határozati javaslatot tartalmaz és döntést igényel .
(2) Az előterjesztést írásban kell benyújtani, kivéve a bizottsági véleményezést nem igénylő előterjesztéseket, amelyeket írásban vagy szóban lehet előterjeszteni.
(3) Az előterjesztések előkészítőit a polgármester jelöli ki. A bizottság a javasoltakon túl bármelyik előterjesztést felveheti napirendjére, az ágazatához tartozó ügyekben önálló előterjesztést nyújthat be. Költségvetés és annak módosításai, valamint a zárszámadási rendelet-tervezet tárgyalásához a pénzügyi bizottság előzetes – határozatba foglalt - állásfoglalása szükséges.
(4) A képviselő-testület ülése elé kerülő előterjesztések elkészítésének részletes eljárási rendjét, az ahhoz kapcsolódó határidőket a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
(5) A képviselő-testületnek előterjesztést nyújthat be:
a) a polgármester,
b) a jegyző;
c) a bizottság, az általa felügyelt ágazat vonatkozásában;
d) a képviselő,
e) a polgármesterrel történt előzetes egyeztetés után az önkormányzati, nem önkormányzati szerv vezetője.
(6) Az előterjesztés két részből áll.
a) Az első rész tartalmazza a döntéshez szükséges információkat, a javasolt döntés indokait;
b) A második rész tartalmazza a határozati javaslatot, a végrehajtásért felelős személy vagy személyek megnevezését, a határidők, részhatáridők megjelölését.
10. §
A képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai
11. § (1) A polgármester a vita megkezdése előtt biztosítja, hogy:
a) az előterjesztő szóbeli kiegészítést tehessen,
b) a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak, valamint a nyilvános ülésen résztvevő állampolgárok az előterjesztőhöz kérdést intézhessenek.
(2) A képviselő-testület hatáskörébe tartozó választás, kinevezés esetén a jelölést a javaslattevő írásban nyújtja be, csatolva a javasolt személy elfogadó nyilatkozatát. Ez utóbbi a vita megkezdése előtt szóban is pótolható.
(3) A vita az illetékes bizottság véleményének ismertetésével kezdődik, majd az előterjesztéssel kapcsolatos álláspontját hozzászólásában bármelyik képviselő részletesen kifejtheti, illetve távolléte esetén írásban is benyújthatja, melynek tartalmát a polgármestert ismerteti. A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor.
(4) A képviselők módosító javaslataikat a vita lezárásáig megváltoztathatják, azt a szavazás megkezdéséig bármikor visszavonhatják.
(5) A vita lezárása után a napirendi pont előadója válaszolhat a hozzászólásokra.
(6) A vita során, illetve a döntéshozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(7) A szavazást követően a napirendi ponthoz újabb hozzászólásnak helye nincs.
12. § (1) A képviselő-testület döntéseit rendszerint nyílt szavazással hozza.
(2) Titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, vagy zárt ülést tarthat. A titkos szavazás szavazólapon bonyolítható le a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság közreműködésével. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv részét képezi.
13. § (1) Név szerinti szavazást kell tartani, ha az ülést vezető kéri. A javaslatról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
(2) Névszerinti szavazás esetén a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik a nevük felsorolásakor hangosan, igen, nem vagy tartózkodom kijelentéssel szavaznak.
14. § (1) A határozati javaslatokat a polgármester - eltérő indítvány hiányában - egyenként, az előterjesztés szerinti sorrendben bocsátja szavazásra úgy, hogy először a módosító indítványokat kell megszavaztatni, azok elhangzásának sorrendjében. Amennyiben a határozati javaslat több pontból áll, illetve egy-egy pont több választási lehetőséget tartalmaz, e bekezdés rendelkezéseit pontonként, illetve változatonként kell alkalmazni.
(2) A polgármester a módosító indítványokat a végszavazás megkezdése előtt szó szerint ismerteti.
(3) Az egyes határozati javaslatokra történő szavazás során az adott tárgy szerinti szavazati arány vonatkozik kivéve, ha a módosító indítvány tárgya szerint minősített többség szükséges. A szavazás kézfelemeléssel történik .
(4) A szavazás során született eredményes döntést ugyanazon képviselő-testületi ülésen csak egy esetben, és csak akkor lehet megváltoztatni, ha a képviselő-testület a tárgyat minősített többséggel újra napirendre tűzi, és a korábbi döntést hatályon kívül helyezi.
15. § Törvényben meghatározottakon túlmenően minősített többség szükséges
a) olyan határozathozatalhoz, amely önkormányzati rendelet módosítását vonja maga után, vagy következő évi (évekbeli) pénzügyi elkötelezettséget tartalmaz
b) eredményes döntéssel záruló napirendi pont ugyanazon ülésen történő ismételt napirendre tűzéséhez.
A képviselő-testület döntései
16. § A képviselő-testület határozatot hoz és rendeletet alkot.
A határozat
17. § (1) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról havonta írásos beszámolót kell a képviselő-testület elé terjeszteni, melynek elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A határozat végrehajtásáról a határidő lejártát követő képviselő-testületi ülésen kell beszámolni. Ha a határozatot azonnal végre kell hajtani, a végrehajtásról vagy annak helyzetéről a következő testületi ülésen kell számot adni.
(3) A beszámolónak tartalmaznia kell:
a) a lejárt határidejű határozat szövegét,
b) a határozat végrehajtásáért felelős személy nevét, beosztását,
c) a határozat végrehajtása során tett intézkedések lényegét, azok eredményét,
d) a végrehajtás akadályait, annak okait.
A rendelet
18. § (1) Rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a polgármester, alpolgármester, a települési képviselő,
b) a jegyző,
c) a képviselő-testület bizottsága,
d) a nemzetiségi önkormányzat.
(2) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti elő. A tervezetet - indokolásával együtt - közzé kell tenni az Önkormányzat honlapján annak érdekében, hogy az érintettek tartalmát megismerhessék, arra észrevételt tehessenek. A beérkezett észrevételekről a képviselő-testületet a döntéshozatal előtt tájékoztatni kell. Az éves költségvetési rendelet megalkotása előtt lakossági fórumot kell tartani.
(4) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg. A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(5) A rendeletek megtekinthetők a Polgármesteri Hivatal titkárságán, a Könyvtárban és az önkormányzat www.ketegyhaza.hu című internetes honlapján.
19. § (1) A rendelet kihirdetése a polgármesteri hivatalban erre a célra rendszeresített hirdetőtáblán kifüggesztéssel történik. A rendelet hivatalos szövegét legalább 15 napig kifüggesztve kell tartani. A kifüggesztés tényéről nyilvántartást kell vezeti.
(2) A hatályba lépett rendeletről a helyi kábeltelevízió útján a lakosságot tájékoztatni kell.
20. § A hatályos rendeletek jegyzékének naprakészségéről a jegyző gondoskodik, a rendeletek hatályosulását választási ciklusonként egyszer felül kell vizsgálni.
A jegyzőkönyv
21. § A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
22. § (1) A jegyzőkönyv három példányban készül. A jegyzőkönyv egy-egy példányát meg kell küldeni a Könyvtárnak és a Békés Megyei Kormányhivatal vezetőjének a képviselő-testületi ülést követő 15 napon belül.
(2) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül. E jegyzőkönyvbe a képviselő-testület tagjai, a jegyző, és a Kormányhivatal illetékes ügyintézője tekinthet be, az adatvédelmi előírások betartása mellett.
(3) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvei és az azokhoz tartozó mellékletek – a zárt ülésre vonatkozó jegyzőkönyvek és mellékletek kivételével – megtekinthetők a Polgármesteri Hivatal titkárságán, a Könyvtárban, valamint az önkormányzat www.ketegyhaza.hu című internetes honlapján.
A települési képviselő
23. §
(1) A vagyonnyilatkozat tételére kötelezett a vagyonnyilatkozatokat zárt borítékban adja át a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnökének.
(2) A vagyonnyilatkozatok őrzése zárt, tűzbiztos páncéldobozban történik, melynek kulcsát az átvételért felelős elnök őrzi.
(3) A települési képviselő vagy nem képviselő bizottsági tag testületi vagy bizottsági ülésről való igazolatlan hiányzása esetén a képviselői, bizottsági tagi tiszteletdíj 25 %-a, a képviselő-testület határozatával egy havi időtartamra megvonásra kerül.
A bizottságok
24. § A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat alakítja meg:
25. § (1) A bizottság - feladatkörében eljárva - előkészíti a képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.
(2) A bizottságok tagjainak névsorát e rendelet Függeléke tartalmazza.
(3) A bizottságok feladat- és hatáskörét - beleértve az átruházott feladatokat és hatásköröket is - jelen rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.
(4) Az átruházott hatáskör címzettje jogosult az ügyet a képviselő-testület elé terjeszteni.
26. § (1) A bizottságok ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatal látja el. Az ügyviteli feladatok részletes leírását a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
(2) A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén a képviselő bizottsági tagok közül általa felkért személy hívja össze és vezeti. A bizottság ülését össze kell hívni:
a) képviselő-testület döntése alapján,
b) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző indítványára,
c) amennyiben a képviselő-testületi tagok legalább ¼-e, vagy legalább két bizottsági tag írásban indítványozza.
(3) A bizottságok belső működésük részletes szabályait maguk állapítják meg.
(4) A bizottságok munkaterv alapján üléseznek. A munkaterv összeállításánál figyelembe kell venni a képviselő-testület munkatervét. A bizottságok munkatervüket maguk állapítják meg.
(5) A bizottság együttes ülést kezdeményezhet más bizottsággal. Az együttes ülés tartásáról és vezetéséről az érdekelt bizottságok elnökei döntenek.
A polgármester
29. § (1) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai különösen:
a) segíti a képviselők munkáját,
b) összehívja és vezeti a képviselő-testület üléseit,
c) gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, helyi fórumok szervezéséről,
d) támogatja a lakosság önszerveződő közösségeit,
e) kapcsolatot tart a helyi pártok és társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések vezetőjével, kisebbségi önkormányzatok testületeivel.
(2) A polgármesterre átruházott hatásköröket e rendelet 2.sz. melléklete tartalmazza.
(3) A polgármester egy hetet meghaladó szabadságigényét előzetesen be kell jelentenie a képviselő-testületnek. A szabadságnyilvántartást a jegyző vezeti.
(4) A polgármestert az alpolgármester, illetve a korelnök helyettesíti.
Az alpolgármester
30. § (1) A képviselő-testület a polgármester munkájának segítésére egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester feladatköre :
A jegyző
31. § (1) A polgármesteri hivatalt a jegyző vezeti.
(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról :
a) előkészíti a képviselő-testület ülését, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
b) ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési, ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
c) az előterjesztés vitájában törvényességi észrevételt tehet mind a tanácskozás alatt, mind a szavazás előtt,
d) gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, melyet a polgármesterrel együtt aláír,
e) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert, a képviselőket az önkormányzatokat érintő jogszabályokról, a polgármesteri hivatal munkájáról és az ügyintézésről,
(3) A bizottságok és a képviselő-testület ülésén a jegyzőt – távollétében - az Igazgatási csoport vezetője helyettesíti. A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónapi időtartamra – a jegyzői feladatokat az Igazgatási csoport vezetője látja el el.
A polgármesteri hivatal
32. § (1) A képviselő-testület Kétegyházi Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre.
(2) A polgármesteri hivatal jogi személy, költségvetési szerv. A hivatal működéséhez szükséges pénzügyi előirányzatokat az önkormányzat költségvetése határozza meg és biztosítja.
33. § (1) A nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos feltételeket a polgármesteri hivatal biztosítja a hatályos együttműködési megállapodás és a vonatkozó jogszabályok előírásai szerint.
(2) A Polgármesteri Hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat üléseinek, elnöki fogadóóráinak megtartásához – előzetesen bejelentett igény szerint – helyiséget biztosít.
(3) A Polgármesteri Hivatal a nemzetiségi önkormányzati ülések meghívóit, az elkészített előterjesztéseket az elnök jóváhagyását követően – az alkalmazásában álló kézbesítő által - postázza az érintettek részére.
(4) A helyi nemzetiségi önkormányzat hivatalos leveleit a Polgármesteri Hivatal munkatársa zárt borítékban veszi át és gondoskodik annak postára adásáról, illetve – helyi címzett esetén - kézbesítéséről.
34. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy esetben előre meghirdetett közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatáson az állampolgárok, a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szervezetek képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, illetőleg a jegyzőhöz kérdést intézhetnek, közérdekű javaslatot tehetnek.
(3) A közmeghallgatás helyét és időponját a képviselő-testület határozza meg a munkatervében, az azon felüli közmeghallgatásról a polgármester dönt, aki egyben gondoskodik annak nyilvánosságra hozataláról. A közmeghallgatásra nézve a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.
(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, melyre nézve az Szmsz-ben foglalt rendelkezések értelemszerűen irányadók.
(5) A településen működő, civil szervezetek képviselőit, a szervezetüket közvetlenül érintő ügy tárgyalásakor tanácskozási jog illeti meg.
Az önkormányzat költségvetése
35. §
Az önkormányzat vagyona
36. §
(1) Az önkormányzat vagyonára és az azzal való gazdálkodására vonatkozó legfontosabb rendelkezéseket külön helyi rendelet állapítja meg. E rendelet tartalmazza:
a) a forgalomképtelen vagyontárgyak körét,
b) a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait, e vagyontárgyakkal való rendelkezés feltételeit.
37. § (1) Az önkormányzat intézményei működésükről választási ciklusonként legalább egy alkalommal beszámolnak a képviselő-testület előtt.
(2) Az önkormányzati intézmények felsorolását e rendelet Függeléke tartalmazza.
38. § (1) Ez a rendelet 2019. november 5. napján 15.15 órakor lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a 12/2008 . (IV.30.) számú, többször módosított, Kétegyháza Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzata hatályát veszi.
1. melléklet
2. melléklet
3. melléklet
Kormányzati |
KÖTELEZŐ FELADATOK |
Kormányzati |
|||
|---|---|---|---|---|---|
Megnevezés |
Megnevezés |
||||
1. |
013320 |
Köztemető-fenntartás és -működtetés |
34. |
016020 |
Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenység |
3. |
013360 |
Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások |
35. |
013370 |
Informatikai fejlesztések, szolgáltatások |
4. |
016010 |
Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
36. |
091140 |
Óvodai nevelés, ellátás működtetés feladatai |
6. |
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
37. |
013350 |
Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
7. |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
38. |
082044 |
Könyvtári szoláltatások |
8. |
041236 |
Országos közfoglalkoztatási program |
39. |
105020 |
Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások |
9. |
042110 |
Mezőgazdaság igazgatása |
40. |
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
10. |
045 120 |
Út, autópálya építése |
41. |
104030 |
Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján |
11. |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
|||
12. |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
|||
13. |
051040 |
Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
|||
14. |
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
|||
15. |
052080 |
Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése |
|||
16. |
061020 |
Lakóépület építése |
|||
17. |
063020 |
Víztermelés, - kezelés, - ellátás |
|||
18. |
064010 |
Közvilágítás |
|||
19. |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
|||
20. |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
|||
21. |
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
|||
22. |
072311 |
Fogorvosi alapellátás |
|||
23. |
072420 |
Egészségügyi laboratóriumi szolgáltatások |
|||
24. |
074031 |
Család és nővédelemi egészségügyi gondozás |
|||
25. |
074032 |
Ifjúság-egészségügyi gondozás |
|||
26. |
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
|||
27. |
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
|||
28. |
107051 |
Szociális étkeztetés szociális konyhán |
|||
29. |
041237 |
Közfoglalkoztatási mintaprogram |
|||
31. |
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
|||
31. |
047410 |
Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
ÖNKÉNTVÁLLALT FELADATOK |
||
32. |
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
1. |
086090 |
Egyéb szabadidős szolgáltatás |
33. |
107080 |
Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok |
|||