Sarkadkeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2017. (VIII. 15.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól

Hatályos: 2017. 08. 16

Sarkadkeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2017. (VIII. 15.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól

2017.08.16.

Sarkadkeresztúr Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya

A rendelet hatálya kiterjed Sarkadkeresztúr Község közigazgatási területén a házasság létesítése során, a szolgáltatást igénybe vevőkre, valamint a Sarkadkeresztúri Közös Önkormányzati Hivatalnál közszolgálati jogviszonyban álló anyakönyvvezetőre.

2. § Értelmező rendelkezések

E rendelet alkalmazásában:
1. Hivatali helyiség: a Sarkadkeresztúri Közös [b1] Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) anyakönyvvezetői irodája és házasságkötő terme (5731 Sarkadkeresztúr Vörösmarty út 7.).
2. Hivatali munkaidő: a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

3. § Az anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

(1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés - az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (a továbbiakban: At.) - 27. § (2) bekezdésében, meghatározott munkaszüneti napok kivételével - 1000 és 1900 óra között engedélyezhető.

(2) A hivatali munkaidőn kívül, valamint hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelmet az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg írásban kell benyújtani az anyakönyvvezető útján a Hivatal jegyzőjéhez.

(3) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény létesítése az At. 18. § (3) bekezdésében foglalt feltételek fennállásán túl, csak abban az esetben engedélyezhető, ha az olyan körülmények között kerül megtartásra melynek során a személyes adatok és anyakönyvi alapiratok védelme biztosítottak, továbbá az anyakönyvvezető életét, testi épségét a helyszínen semmi sem veszélyezteti.

4. § Szolgáltatási díjak

(1) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl megtartott anyakönyvi esemény szolgáltatási díja: bruttó 10.000,-Ft/anyakönyvi esemény.

(2) A hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőben megtartott anyakönyvi esemény szolgáltatási díja: bruttó 10.000,-Ft/anyakönyvi esemény.

(3) A hivatali helyiségen kívül, és hivatali munkaidőn túl megtartott anyakönyvi esemény díja: bruttó 20.000,-Ft/anyakönyvi esemény.

(4) Nem kell díjat fizetni, ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.

(5) A (4) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló súlyos mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára a hivatali helyiségben való megjelenés. Amennyiben e körülmények fennállását a házasulók kérelmükben megjelölik, azt igazolni kötelesek

(6) Amennyiben az anyakönyvi esemény elmarad és azt 3 nappal korábban bejelentik, a szolgáltatási díjat a Hivatal visszafizeti.

5. § Az anyakönyvvezető díjazása

A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenként bruttó 10.000,- Ft díjazás illeti meg.

6. § Záró rendelkezések

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendeletet a hatályba lépést követően beérkezett kérelmek tekintetében kell alkalmazni

(3) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a hivatali helyiségen illetve hivatalai időn kívül történő házasságkötés és egyéb családi események társadalmi megünneplésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 14/2011. (IX. 30.) KT. rendelet.