Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 31/1993. (XII. 29.) önkormányzati rendelete
a lakások és helyiségek bérletének és elidegenítésének helyi szabályairól
Hatályos: 2023. 01. 01- 2023. 11. 30Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 31/1993. (XII. 29.) önkormányzati rendelete
a lakások és helyiségek bérletének és elidegenítésének helyi szabályairól
Sarkad Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény (Ltv.) felhatalmazásai alapján az alábbi rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya
1. § E rendelet hatálya kiterjed a Sarkad város közigazgatási területén az önkormányzat tulajdonában vagy más módon rendelkezésében lévő minden lakásra, és nem lakás céljára szolgáló helyiségre.
A lakásbérlet helyi szabályai, a lakásbérleti jogviszony létrejötte
2. § A lakásbérleti szerződés megkötése a polgármester hatáskörébe tartozik.
3. § (1) Az eljárás az ügyfél kérelmére indul meg.
(2) A kérelemnek tartalmaznia kell a következőket:
4. § Nem létesíthető bérleti jogviszony azzal, aki:
a) a 18. életévét nem töltötte be, kivéve, ha más oknál fogva nagykorúnak minősül,
b) Sarkad város közigazgatási területén bármely jogcímen beköltözhető lakással rendelkezik,
c) a szociális helyzet alapján történő bérbeadás esetén az e rendeletben előírt feltételeknek nem felel meg.
A szociális helyzet alapján történő bérbeadás feltételei
5. § (1) A szociális helyzet alapján történő bérbeadás útján az e rendelet 1. sz. mellékletében felsorolt bérlakások hasznosíthatók.
(2) Az e rendelet 1. sz. mellékletében felsorolt bérlakásokat a kérelmező szociális helyzetének figyelembevételével kell bérbe adni, elsősorban annak, akinek a családjában az együtt költözőket is beleszámítva, az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legalacsonyabb összegének másfélszeresét, egyedülálló esetén annak kétszeresét.
(3) A szociális helyzet alapján történő bérbeadás során előnyt élveznek azok, akik
a) egészségi állapotuk miatt erre fokozottabban rászorulnak,
b) közös háztartásukban legalább két kiskorú gyermek tartásáról gondoskodnak.
(4) A szociális helyzet alapján történő bérbeadás esetén az együtt költözők számát is figyelembe véve, legfeljebb az alábbi mértékek szerint adható bérbe a lakás:
6. § A kérelmező szociális helyzetének megállapítása érdekében a jegyző a bérleti szerződés megkötése előtt környezettanulmányt készít, melynek megvalósulása érdekében a kérelmező köteles vele mindenben együttműködni.
7. § (1) A szociális helyzet alapján történő bérbeadás során a bérleti idő határozott, mértéke legfeljebb öt év.
(2) A határozott idő elteltével a bérleti szerződést ismételten meg lehet kötni, feltéve, hogy a bérlő az 5. §. (1)-(4) bekezdéseinek megfelel.
(3) Különös méltánylást érdemlő esetben szociális helyzet alapján történő bérbeadás során a bérleti idő határozatlan idejű is lehet.
(3a)
8. § Önkormányzati lakás nem lakás céljára nem adható bérbe.
A költségelven történő bérbeadás feltételei
8/A. § A költségalapú bérlakás az az önkormányzati bérlakás, melyet e rendelet 1/A. számú melléklete akként minősítve sorol fel, különösen az önkormányzati bérlakás-állomány növelését szolgáló központi költségvetési előirányzatból kialakított bérlakás.
8/B. § A költségelven történő bérbeadás során előnyben részesítendő az a kérelmező, aki:
a) vállalja lakás-takarékpénztári szerződés megkötését, vagy ezzel már rendelkezik,
b) az önkormányzaton túl a településre betelepülő vállalkozások és más munkahelyek (különösen a fegyveres erők és a rendvédelmi szervek hivatásos állományú tagjai) szakember ellátottságát javítja.
c) A költségelven történő bérbeadás útján hasznosítható bérlakások bérlőinek folyamatos cserélődését segíti elő azzal, hogy rövid, határozott idejű (2-4 év) bérleti jogviszonyt kíván létesíteni és ilyen tartalmú szerződést köt.
Garzonház (fecskeház) bérlakás
8/C. § (1) Garzonházi bérlakás az az önkormányzati bérlakás, melyet e rendelet 1/B. számú melléklete akként minősítve sorol fel, különösen az önkormányzati bérlakásállomány növelését szolgáló központi költségvetési előirányzatból kialakított bérlakás.
(2) A garzonházi (fecskeházi) bérlakásban csak olyan 35 év alatti fiatalok nyerhetnek elhelyezést:
Bérlőkijelölési-, kiválasztási jog
9. § A Képviselő-testület az önkormányzati lakásra vonatkozóan a bérlő kijelölésére, illetve kiválasztására mással szerződést köthet, feltéve, hogy a másik fél vállalja a következőket:
a) egyszeri bérlőkijelölés vagy- kiválasztás esetén a szerződéskötéssel egyidejűleg megfizeti a lakás mindenkori forgalmi értékének 50%-át,
b) minden további bérlőkijelölés vagy bérlőkiválasztás esetén a forgalmi érték további 10 %-át.
Bérlőtársi szerződés, társbérlet
10. § (1) Bérlőtársi szerződés köthető a bérlő élettársával, ha az élettársi közösség legalább 2 éve fennáll a 30 napnál nem régebbi hatósági bizonyítvány szerint és az élettárs megfelel az adott jelleggel történő bérbeadás feltételeinek.
(2) A bérbeadó, a bérlő és a vele együttlakó házastársa közös kérelmére - a házastárs lakásba való beköltözésének időpontjától függetlenül - a bérlőtársi szerződést köteles megkötni.
11. § (1) Amennyiben önkormányzati lakásban társbérleti lakrész ürül meg, a visszamaradó társbérlő részére az egész lakás bérbeadását fel kell ajánlani, feltéve, hogy megfelel az 5. §. (1)-(4) bekezdésben foglaltaknak.
(2) Ha a visszamaradt társbérlő az (1) bekezdésben foglaltakkal nem kíván élni vagy nem felel meg az 5. §-ban előírtaknak, részére cserelakást lehet felajánlani.
(3) Ha a visszamaradt társbérlő a megüresedett társbérleti lakrész piaci bérleti díjának megfizetését vállalja a saját bérleményrész piaci lakbérének megfizetésével együtt, részére a visszamaradt társbérleti lakrész a saját bérleményi résszel azonos időtartamra bérbe adható.
A felek jogai és kötelezettségei
12. § (1) A kérelmezővel a bérleti szerződés csak abban az esetben köthető meg, ha a kérelmező nyilatkozott arra vonatkozóan, hogy az e rendelet 2. sz. mellékletében meghatározott lakbért elfogadja.
(2) Amennyiben a Képviselő-testület a 2. sz. mellékletében szereplő lakbér mértékét megváltoztatja e rendelet módosításával egyidejűleg, a kihirdetést követő hónap első napjától a már megkötött szerződésekben szereplő lakbér mértéke automatikusan megváltozik.
(3) Ha a bérlő az így módosított díjjal nem ért egyet, az Ltv. 6. §. (2) bekezdése alapján bírósághoz fordulhat.
13. § (1) A polgármester általában a 3. sz. mellékletben meghatározott iratmintának megfelelő tartalmú szerződést köt, az egyedi esethez szükséges többlet tartalommal.
(2) A bérlő látja el az épület, illetőleg a közös használatú helyiségek (mosókonyha, szárító, tároló, stb.) tisztántartásával, megvilágításával, esetleg a háztartási szemét eltávolításával kapcsolatos feladatokat.
(3) A bérbeadó, illetve a lakásgazdálkodási feladatok ellátásával megbízott szervezet legalább évente egyszer köteles ellenőrizni a lakásbérleti szerződésben foglaltak teljesítését.
14. § (1) A bérbeadó és a bérlő írásban megállapodhatnak abban, hogy a bérlő a lakást átalakítja, korszerűsíti.
(2) A megállapodásnak tartalmazna kell az elvégzendő munkák:
15. § A lakás átalakítását, korszerűsítését követően a lakásbérleti szerződést - az e rendelet szabályai szerint megállapítható lakbér összegére is kiterjedően - módosítani kell, ha a lakás komfortfokozata megváltozott és a munkák költségeit a bérbeadó viseli.
16. § (1) Az önkormányzati lakást jogcím nélkül használó személy a jogcím nélküli használat kezdetétől számított hat hónap elteltét követő hónaptól havonta 10 % százalékkal emelkedő mértékű használati díjat köteles fizetni.
(2) Ha a jogcím nélküli használó által fizetett használati díj mértéke eléri a 2. sz. mellékletben szabályozott legmagasabb összegű lakbér mértékének négyszeresét, a díj mértéke nem emelkedhet tovább.
17. § (1) Önkormányzati lakás esetén a lakásba történő befogadáshoz bérbeadói hozzájárulást a polgármester adja meg, egyedi mérlegelés alapján.
(2) A hozzájárulásban ki kell kötni, hogy a lakásbérleti szerződés megszűnését követően visszamaradó befogadó személyeknek a lakásból ki kell költözni.
(3) A bérbeadói hozzájárulás egyedi mérlegelése során az alábbi szempontokra kell tekintettel lenni:
a) A befogadni kívánt személy a befogadó élettársa vagy testvére lehet.
b) A befogadó személy életkora, egészségi körülményei alapján a befogadott beköltözése szükséges, feltéve, hogy a felek között tartási szerződés nem született. Amennyiben a felek között tartási szerződés jött létre, úgy az erre vonatkozó hozzájárulási szabályokat kell alkalmazni.
c) A befogadni kívánt személy esetében két éven belül az Ltv. 24. §. (1) bekezdés a) - d) pontjáig terjedő lakásbérleti jogviszony megszűnési ok nem állt fenn. Ezt a befogadni kívánt személy az előző állandó lakhely szerint illetékes polgármesteri hivatalnál kiállított hatósági bizonyítvánnyal igazolja
d) A befogadás egyébként nem lehet ellentétes az önkormányzat érdekeivel.
18. § (1) A bérlő a határozatlan időre bérbe adott lakás esetében - a lakásbérleti jog folytatása ellenében - a bérbeadó írásbeli hozzájárulásának megadását követően tartási szerződést köthet.
(2)
(3)
A lakásbérlet megszűnése
18/A. §
19. § Ha a felek az önkormányzati lakásra kötött szerződést közös megegyezéssel úgy szüntetik meg, hogy a bérbeadó a bérlőnek másik lakást ad bérbe, a bérlő részére csak akkor lehet pénzbeli térítést fizetni, ha a lakás nagysága az 5. § (4) bekezdésében meghatározott mértéket nem haladja meg, és az előző lakást azon indokkal cserélik, hogy a bérlő az 5. §. (4) bekezdésében foglaltaknak megfeleljen.
20. § A 19. §. paragrafus alapján kifizetett pénzbeli térítés mértéke nem lehet nagyobb, mint a két lakás közötti piaci értékkülönbözet fele.
21. § Ha a bérbeadó /polgármester / az Ltv. 26. § (1) bekezdésének megfelelően a határozatlan időre szóló szerződést írásban felmondja, és megfelelő cserelakás felajánlására nincs lehetőség, a bérlővel megállapodhat, hogy részére pénzbeli térítést fizet.
22. § A 21. § paragrafus alapján kifizethető pénzbeli térítés legmagasabb mértéke:
23. § (1) A bérbeadó a lakáscsere szerződéshez kizárólag akkor adhatja meg a hozzájárulást, ha az önkormányzati lakás bérlője s lakást másik lakás bérletére vagy tulajdonjogára cseréli. Egy lakás több lakásra is elcserélhető.
(2) A bérbeadó a lakáscseréhez kért hozzájárulást köteles megtagadni, ha:
24. § (1) A szerződés megszűnése után a lakásban visszamaradó személy – az e rendelet 5. § (2-4) bekezdésében foglaltaknak megfelelő - élettárs vonatkozásában fennáll a bérbeadó elhelyezési kötelezettsége.
(2) Az elhelyezés során az e rendelet mellékletében felsorolt lakást kell rendelkezésre bocsátani. Amennyiben ilyen lakás nem áll rendelkezésre, a lakhatást az eredeti feltételekkel az adott lakásban kell biztosítani.
Az albérlet
25. § (1) A bérlő a lakás egy részét a bérbeadó előzetes hozzájárulásával albérletbe adhatja.
(2) A hozzájárulás nélküli albérletbe adás olyan súlyos szerződésszegésnek minősül, amely megalapozza az Ltv. 24. §. (2) b) pontjában foglalt felmondási okot.
26. § (1) A bérlő csak olyan albérleti szerződés megkötéséhez kaphat hozzájárulást, amely garantálja, hogy a lakásbérleti jogviszony megszűnése esetén az albérleti jogviszony is megszűnik.
(2) Nem adható hozzájárulás:
a) szükséglakás,
b) egyszobás lakás,
egy részének bérbeadásához.
27. § .
A lakbér mértéke, a külön szolgáltatás díja, a lakbértámogatás
28. § (1) A lakbér mértékét e rendelet 2. sz. melléklete határozza meg.
(2) A lakbértámogatásra vonatkozó szabályokat a szociális ellátásokról szóló helyi önkormányzati rendelet állapítja meg.
(3) Az önkormányzati bérlakás-állomány növelését szolgáló központi költségvetési előirányzatból kialakított, költségelven bérbe adott lakás bérleti díját az önkormányzat a vonatkozó Korm. rendelet alapján határozza meg, mely az első évben nem lehet kisebb, mint a lakás számított, teljes bekerülési költségének 2 %-a.
29. § Az önkormányzat, mint bérbeadó, a bérlő részére külön szolgáltatást nem nyújt.
A HELYISÉGBÉRLET HELYI SZABÁLYAI
A helyiségbérleti jogviszony létrejötte
30. § A nem lakáscélú önkormányzati helyiségek bérbeadói hatáskörének szabályozása a szervezeti és működési szabályzatról szóló többször módosított, 14/1992. (VII. 21.) Önk. számú rendeletnek, a helyi önkormányzati tulajdon szabályozásáról szóló /11.sz./ mellékletének megfelelően alakul.
31. § A nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadása nyilvános pályázat útján történik, kivéve, ha a Képviselő-testület egyedi határozata ezzel ellentétes döntést tartalmaz, illetve valamely jogszabályi előírás mást indokol.
32. § A bérlő bérleti díjat köteles fizetni, melynek legalacsonyabb mértékét a Képviselő-testület minden évben a költségvetéséről szóló önkormányzati rendeletében állapítja meg.
33. § A helyiségbérleti szerződést minden esetben írásba kell foglalni.
34. § (1) Helyiségbérleti jogviszonyt több személy együttesen is létesíthet, mint bérlő.
A felek jogai és kötelezettségei
35. § (1) A bérbeadó a helyiséget a bérleti szerződésben megjelölt állapotban, felszereltséggel és időpontban, leltár szerint köteles a bérlőnek átadni.
(2) A bérlő nem követelheti a bérbeadótól, hogy a helyiségeket az abban folytatni kívánt tevékenységének gyakorlásához szükséges módon kialakítsa, felszerelje, illetőleg berendezze.
36. § A bérlő kötelezettségei közé tartoznak a következők is:
a) A helyiségek burkolatainak javítása, felújítása, cseréje, pótlása,
b) a helyiségekhez tartozó üzlethomlokzat /portál /, kirakatszekrény, védő /élő - / tető, ernyős szerkezet, biztonsági berendezések bérlő érdekében történő létesítése, karbantartása, felújítása, pótlása, cseréje.
c) az épület olyan központi berendezéseinek a karbantartása, amelyeket a bérlő kizárólagosan használ, illetőleg tart üzemben,
d) az épület, továbbá a közös használatra szolgáló helyiségek és területek tisztántartása, megvilágítása, ha az a bérlő tevékenysége miatt vált szükségessé,
e) a tevékenységével kapcsolatban keletkezett szemét elszállítása.
37. § A bérlő a helyiséget a helyiségbérleti jogviszony megszűnésekor - ha a felek másként nem állapodnak meg - az átadáskori állapotban és felszereléssel köteles visszaadni.
38. § (1) A bérlő a helyiség bérleti jogát a bérbeadó hozzájárulásával csak akkor ruházhatja át vagy cserélheti el, ha:
a) az új bérlő vállalja, hogy:
AZ ÖNKORMÁNYZATI LAKÁSOK ÉS NEM LAKÁS CÉLJÁRA SZOLGÁLÓ HELYISÉGEK ELIDEGENÎTÉSE
Az önkormányzati lakások elidegenítése
39. § (1) Ha az önkormányzati lakást az Ltv 45. §. (1) bekezdése alapján vételi joggal rendelkező személy vagy az Ltv.49. §. (1) és (2) bekezdése alapján elővásárlási joggal rendelkező személy vásárolja meg, a vételár az Ltv.52. §. (1) és (2) bekezdése szerinti, hivatalos értékbecsléssel megállapított vételár értékével azonos.
(2) Minden más esetben az önkormányzati lakás vételára a lakás napi piaci értékével azonos.
40. § (1) A szerződés megkötésekor a vételár tíz százalékát készpénzben kell megfizetni.
(2) Ha a lakást a vételi vagy az elővásárlási jog jogosultja vásárolja meg, részére legalább 25 évi részletfizetési kedvezményt kell adni. A jogosult kérelmére ennél rövidebb időtartam is megállapítható a törlesztésre vonatkozóan
(3) A részletfizetés során a szerződéses kamat mértéke 20 %.
41. § (1) Az elidegenített lakásra Sarkad Város Önkormányzata javára elidegenítési és terhelési tilalmat kell bejegyezni. A tilalom időtartama vételár egy összegben szerződéskötéskor történő megfizetése esetén 5 év, részletfizetés esetén a törlesztési idővel azonos, és a jelzálog bejegyzése is hozzájárul.
(2) A szerződéskötéstől számított 5 éven belül a megvásárolt lakás elidegenítéséhez csak akkor lehet hozzájárulni, ha azt egészségügyi ok vagy munkahely megváltozása különösen indokolja.
(3) Nem adható meg az elidegenítéshez a hozzájárulás, ha az eladás célja konjunkturális jellegű (pl.: nem lakás céljára történő értékesítés).
42. § (1) Az elidegenített lakásra vonatkozóan Sarkad Város Önkormányzatát elővásárlási jog illeti meg.
(2) Az önkormányzat elővásárlási joga 5 évig terjed.
43. § A megvásárolt lakás megterheléséhez az eladó legfeljebb a vételár felének mértékéig járul hozzá. Ha a törlesztési hátralék több mint a vételár fele, ez a szám a hátralék felével azonos, kivéve, ha a megterhelés a lakás felújítása vagy korszerűsítése érdekében történik.
44. § A vételár egy összegben történő megfizetése esetén a vevőt az alábbiak szerint illeti meg árengedmény:
a) Ha a vevő a vételárat a szerződéskötéssel egyidejűleg megfizeti, részére az eladó a vételár 40%-ának megfizetését elengedi.
b) Ha a vevő a vételárat a részletfizetéssel megkötött szerződés aláírásától számított két éven belül megfizeti, részére az eladó a szerződés szerinti hátralék 30%-át elengedi.
c) Ha a vételárat a vevő a szerződéskötéstől számított két év elteltét követően, de három éven belül fizeti meg, részére az eladó a szerződés szerinti hátralék 20%-át elengedi.
d) Ha a vevő a vételárat, a szerződéskötést követő három év eltelte után, de négy éven belül fizeti meg, az eladó a szerződés szerinti hátralék 10 %-át elengedi.
45. § A 41. §. a) pontja szerinti egy összegben történő megfizetésnek számít, ha a vevő a vételárat pénzintézeti hitel felvételével fizeti meg.
46. § Részletfizetési kedvezmény esetén a vételár egy összegben válik esedékessé, ha:
47. § (1) Az elővásárlási jogosultjával a vételi jogra vonatkozó szabályok alapján kell az ajánlat tartalmát meghatározni.
(2) Az elővásárlási jog érvényesítése során az önkormányzati eladói ajánlati kötöttség három hónapig áll fenn.
(3) A vételi, illetőleg elővásárlási joggal nem érintett önkormányzati lakásokra azok elidegenítése esetén a polgári jog általános szabályi az irányadók, és az értékmeghatározások során a piaci szabályokat kell alkalmazni.
47/A. § Az önkormányzati bérlakás-állomány növelését szolgáló központi költségvetési előirányzatból kialakított önkormányzati tulajdonú bérlakás a használatbavételtől számított 20 évig nem idegeníthető el.
Az önkormányzati helyiségek elidegenítése
49. § (1) Az önkormányzati helyiség elidegenítése során a Képviselő-testület a vevő részére részletfizetési kedvezményt biztosíthat.
(2) A részletfizetés időtartama legfeljebb három év lehet.
(3) A részletfizetés esetén a vevő a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló, többször módosított 1959. évi IV. tv. 232. §. /2/ bekezdésében foglaltaknak megfelelő mértékű kamatot köteles fizetni.
50. § (1) Sarkad Város Önkormányzatát a vételár megfizetésétől számított 5 évig az elidegenített önkormányzati helyiségre elővásárlási jog illeti meg.
(2) Az elidegenített önkormányzati helyiségre, Sarkad Város Önkormányzata javára elidegenítési és terhelési tilalmat kell bejegyezni. Ennek időtartama a vételár egy összegben, a szerződéskötéskor történő megfizetése esetén öt év, részletfizetés esetén a törlesztési és öt év, amelyhez, a törlesztés idejére, a jelzálog bejegyzése is hozzájárul.
(3) Részletfizetés esetén az elidegenített önkormányzati helyiségre vonatkozóan Sarkad Város Önkormányzata javára elidegenítési és terhelési tilalmat kell bejegyezni, amelyhez a jelzálog bejegyzése is hozzájárul.
51. § (1) Az elidegenítési és terhelési tilalom alóli felmentéshez, elidegenítés estén a Képviselő-testület, terhelés estén a jegyző hozzájárulása szükséges.
(2) A megvásárolt helyiség megterheléséhez a jegyző legfeljebb a már kifizetett vételár felének mértékéig járul hozzá.
52. § (1) Részletfizetési kedvezmény esetén a vételár egy összegben, készpénzben válik esedékessé, ha a vevő ismételten nem fizette meg a törlesztő részletet.
(2) A vevő súlyos szerződésszegése esetén az eladó választhat az (1) bekezdésben szereplő szankció vagy a helyiségnek, a már kifizetett vételár összegéért, történő visszavásárlása között.
53. § (1) Az elővásárlás megvalósítása során az önkormányzat ajánlati kötöttsége egy hónapig tart.
(2) Az elővásárlási ajánlatnak a hivatalos értékbecslés alapján kialakított vételár közlésén kívül, az elővásárlásra jogosult bérlő bértartozása esetén tartalmaznia kell a hátralék megfizetésének módját és határidejét. A hátralék megfizetésének határideje legfeljebb az ajánlati kötöttség határidejével lehet azonos, és a teljesítés elmaradása esetén az elővásárlást a vevő hibájából meghiúsultnak kell tekinteni.
54. § (1) Az adásvételi szerződésben minden esetben külön szabályozni kell az ÁFA elszámolásának módját.
(2) Kárpótlási jegy csak az ÁFA nélküli vételár, illetve a törlesztő részlet után fogadható el, a vevőnek az ÁFÁ-t készpénzben kell kiegyenlíteni.
Vegyes rendelkezések
55. § A 2. §. paragrafusban foglaltakon kívül a lakás- és helyiséggazdálkodással kapcsolatos feladatok az önkormányzat városgazdálkodási feladatokat ellátó szervezet látja el.
56. § A vételi jog gyakorlásával történő szerződések megkötése a jegyző hatáskörébe tartozik.
57. § A polgármester az e rendeletben megállapított feladat- és hatásköreinek gyakorlását átruházhatja.
58. § (1) Az önkormányzati lakás, illetve az önkormányzati helyiség elidegenítése során a vételár megállapításának alapját a jegyző által kirendelt hivatalos értékbecslő szervezet áltat megállapított értékét képezi.
59. § (1) E rendelet az 1993. évi LXXVIII. törvénnyel egyidejűleg lép hatályba (1994. január l.), egyidejűleg az e rendeletben foglaltakkal kapcsolatos minden korábbi szabályozás hatályát veszti.
(2) Az elidegenítésre vonatkozó szabályok (X. fejezet 39. § - 54. §) hatályba lépése igazodik az Országgyűlés e tárgyú döntéséhez.
(2a)
Az 1. melléklet a Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.