Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2009. (VI. 25.) önkormányzati rendelete
A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról
Hatályos: 2013. 06. 07- 2013. 07. 04Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2009. (VI. 25.) önkormányzati rendelete
A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról
1Sarkad Város Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikkének (1) a) pontja, a szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény 32. §. (3) bekezdésében, valamint a 37. §. (1) bekezdés d.) pontjában, valamint a 48. §. (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény II. fejezetében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I.
A RENDELET HATÁLYA
1. § (1) E rendelet hatálya az Sztv. és a Gyvt. által szabályozott szociális és gyermekvédelmi ellátások igénylésére, megállapítására, megszüntetésére és az ezzel kapcsolatos ügyintézésre, az ügyviteli feladatok ellátására terjed ki Sarkad város közigazgatási területén:
II.
A SZOCIÁLIS ÜGYEKBEN ELJÁRÓ ÖNKORMÁNYZATI SZERVEK
2. § (1) A Képviselő-testület a Sztv-ben, s külön jogszabályokban foglalt egyes hatásköreinek gyakorlását - az Önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 9. § (3) bekezdésében biztosított joga alapján - a (2), (5) bekezdés szerinti önkormányzati szervekre ruházza át.
(2) A Képviselő-testület az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottságra ruházza át a:
2/A. § (1) A helyi szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósítását, végrehajtását a helyi szociálpolitikai kerekasztal kíséri figyelemmel.
(2) A helyi szociálpolitikai kerekasztal tagjai:
3. § Az átruházott hatáskörök vonatkozásában a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül fellebbezést lehet benyújtani a Képviselő-testülethez.
III.
SZOCIÁLIS RÁSZORULTSÁGTÓL FÜGGŐ PÉNZBENI ELLÁTÁSOK
4. §89
5. §1011
6. § [12] Beiktatta a 16/2011 (VIII. 25.) önk. rend. Hatályos 2011. 09. 01-től. [13] Hatályon kívül helyezve 2012. január 1. napjával az 1/2012. (II.03.) önk. rend. 3. §-a által.
7. §1213 Aktív korúak ellátása [16] Beiktatta a 4/2011 (II.24) önk. rendelet 1§-a. Hatályos 2011. 03. 01.-től.
8. § . (1) Az az aktív korúak ellátására jogosult személy, aki az ellátásra való jogosultság kezdő napján
a) legalább 30 %-os mértékű egészségkárosodást szenvedett, vagy munkaképességét legalább 40 %-ban elvesztette és erről az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézetnek (továbbiakban: szakértői bizottság) az egészségkárosodás minősítését tartalmazó érvényes és hatályos szakhatósági állásfoglalását vagy szakvéleményét csatolja, vagy
b) pszichiátriai betegsége, szenvedélybetegsége a közfoglalkoztatásban való részvételét akadályozza vagy kizárja, és erről szakorvosi véleményt csatol, vagy
c) várandós anya, ha a méhmagzat legalább 91 napos és erről csatolja a szülész szakorvos által, a magzat fogantatásának vélt időpontjáról kiadott igazolását, vagy
d) közfoglalkoztatásra irányuló munkaviszonyt azért nem létesített, mert a munkaköri alkalmassági vizsgálaton 12 hónapon belül legalább 2 alkalommal „nem alkalmas” minősítést kapott
rendszeres szociális segélyre jogosult.
(2) Amennyiben a 8. §. (1) bekezdése szerinti valamely feltétel az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítását követően következik be, a bérpótló juttatásra jogosult személy köteles a feltétel bekövetkezését követő 15 napon belül bejelenteni a Polgármesteri Hivatal Népjóléti Osztályához.”
8/B. § . (1) A foglalkoztatást helyettesítő támogatás megállapításának, valamint folyósításának feltételeként a foglalkoztatást helyettesítő támogatás egyéb feltételeinek megfelelő jogosult kérelmező, vagy az ellátásban már részesülő személy (a továbbiakban: foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosult) köteles lakókörnyezetének rendezettségét biztosítani.
(2) A foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultnak a lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház és annak udvara, kertje, a kerítéssel a közterület felől kívül határos terület, járda tisztán tartása, valamint az ingatlan higiénikus állapotának biztosítására irányuló kötelezettségeket kell teljesítenie.
(3) A foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosult személy által életvitelszerűen lakott lakást vagy házat abban az esetben kell rendezettnek tekinteni, ha a lakás, vagy lakóház állagának megóvása érdekében az adott helyzetben elvárható karbantartási munkák elvégzésre kerülnek (pl. omló vakolat kijavítása, tetőcserepek lehullásának megakadályozása, festés, mázolás, tisztasági meszelés megfelelő időben való elvégzése).
(4) A foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosult személy által életvitelszerűen lakott lakás vagy ház udvarát, kertjét, az ingatlannal határos közterületet abban az esetben kell rendezettnek tekinteni, ha
a) a fűfélék magassága nem haladja meg a 20 cm-t,
b) a művelésre alkalmas - nem parkosított földterületen zöldség, gyümölcs, vagy az állatok takarmányozására szánt növényeket termesztenek,
c) a háziállatok tartására olyan kialakított hely áll rendelkezésre, amely megakadályozza az állatok elkóborlását és a tisztasága is megfelelő, továbbá az állatok takarmánya a takarmány jellegének megfelelő formában van tárolva és a keletkezett trágya és trágyalé kezelése a higiéniai szempontoknak megfelel,
d) a rágcsálók elszaporodásának megakadályozása érdekében szükség szerint a rágcsálóirtást elvégzik,
e) nincs a heti hulladékszállításra szerződött edényzet /110 literes kuka/ kétszeres űrtartalmánál több – felhalmozott – háztartási, vagy egyéb hulladék,
f) a tüzelőnek való rendezett formában van felhalmozva,
g) amennyiben a lakóház komfortnélküli (nincs WC), akkor a higiéniai szempontoknak is megfelelő árnyékszék van,
h) téli időszakban a járda ingatlan előtti szakasza állandóan jég és hó mentesen van tartva,
i) a ház előtti csapadékvíz elvezető rendszer tiszta, szemétmentes, a csapadékvíz lefolyását semmi nem akadályozza,
j) a ház előtti növényzet nem akadályozza a forgalmat, és a kilátást az úttestre
(5)18 A (3) és (4) bekezdésben felsoroltak ellenőrzésére szúrópróbaszerűen, bejelentés, vagy hivatalos tudomásszerzés útján szerzett információ alapján helyszíni ellenőrzés formájában kerül sor. Az ellenőrzést – a jegyző megbízása alapján – a Polgármesteri Hivatal Népjóléti Osztályának és a Műszaki és Beruházási Osztályának osztályvezetője által kijelölt köztisztviselő végzi. Az ellenőrzés tapasztalatait minden esetben jegyzőkönyvbe kell rögzíteni, a kifogásolt állapotról - amennyiben lehetséges - fényképfelvételt kell készíteni és azt a jegyzőkönyvhöz mellékelni, a jegyzőkönyvet pedig az ellenőrzött személy aktív korú ellátásra való jogosultságát megállapító ügyében keletkezett ügyiratához kell csatolni.
(6) Ha a helyszíni ellenőrzés alapján megállapításra kerül, hogy az e rendeletben megállapított rendezett lakókörnyezetre vonatkozó feltételek nem teljesülnek, abban az esetben a kérelmezőt, illetve a jogosultat annak teljesítésére megfelelő, de legalább ötnapos határidő kitűzésével a jegyző - az elvégzendő tevékenységek konkrét megjelölésével – felszólítja.”
9. § (1) Rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban részesíthető a gyermek, ha az őt gondozó család időszakosan létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe kerül és az egy főre eső havi nettó átlagjövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum kétszeresét.
(2) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás összege gyermekenként és alkalmanként a nyugdíjminimum 50 %-át nem haladhatja meg.
(3) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatást elsősorban természetbeni ellátás formájában kell
biztosítani. (Pl. tankönyv, tanszer ellátás támogatása, tandíj, étkezési térítési díj átutalása,
eseti gyógyszerköltség, stb.)
(4) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás iránti kérelem elbírálása során szükség esetén a Kistérségi Humán Szolgáltató Központ keretében működő Gyermekjóléti Szolgálattól javaslat, vélemény kérhető.
9/A. § /1/ Az óvodáztatási támogatást első alkalommal a szülőnek gyermeke részére természetbeni ellátás formájában kell nyújtani, melynek célja a gyermek rendszeres óvodába járásának segítése.
Iskolakezdési támogatás19
9/B. §20 Térítésmentes helyi tanulóbérlet
10. §21 Átmeneti segély
11. § (1) Létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére az alábbi segélyek adhatók:
12. § (1) Az önkormányzat hatáskörére és illetékességére való tekintet nélkül köteles az arra rászorulónak eseti segélyt és a hajléktalan személynek szállást biztosítani akkor, ha ennek hiányában a késedelem a rászorulónak, illetve a hajléktalannak testi épségét, életét veszélyeztetné.
(2) Az ellátást biztosító ideiglenes intézkedésről haladéktalanul értesíti a hatáskörrel rendelkező illetékes szervet. Az értesítéssel egyidejűleg követelheti a kifizetett átmeneti segély megtérítését.
13. §22 /1/ Az átmeneti segélyt elsősorban természetben nyújtott szociális ellátás formájában kell nyújtani.
14. §23
15. § (1) Időszakos támogatás akkor állapítható meg, ha az igénylő önhibáján kívül jövedelemmel nem rendelkezik, és létfenntartása veszélyben van.
(2) A támogatás legfeljebb 6 hónapra állapítható meg.
(3) Havi összege nem haladhatja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 100 %-át.
16. § (1) Kamatmentes szociális kölcsön összege legfeljebb a mindenkori öregségi nyugdíjminimum háromszorosa lehet.
(2) A törlesztést a folyósítást követő harmadik hónapban kell elkezdeni és 4-12 hónap alatt egyenlő részletekben kell visszafizetni minden hó 5-éig.
(3) A végrehajtással kapcsolatos feladatokat a pénzügyi és terv osztály végzi.
(4) Az átmeneti segély kamatmentes kölcsön formájában csak rendkívül indokolt, különös méltánylást igénylő esetben állapítható meg, amennyiben más ellátási formával a veszélyhelyzet nem szüntethető meg.
17. § Aki az önkormányzat által megállapított rendszeres ellátásban részesül (pl. lakásfenntartási támogatás, ápolási díj, stb.) csak különösen indokolt esetben (pl. elemi kár) igényelheti az átmeneti segélyt.
18. §24 Köztemetés[30] Beiktatta az 1/2012. (II. 03.) önk. rend. 6. §-a. Hatályba lép: 2012. január 1-jén.
18/A. § . (1) Közköltségen történő eltemettetés esetén az Önkormányzat Polgármestere
a) a költségeket hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél bejelenti, vagy
b) az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.
(2) Sarkad Város Önkormányzat Polgármestere a köztemetés költségének megtérítési kötelezettsége alól részben vagy egészben mentesítheti az eltemettetésre köteles személyt, ha az elhunyt utáni hagyaték értéke kevesebb a köztemetés költségénél vagy nincs hagyaték és az eltemettetésre köteles személy családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át.”
19. § (1) Méltányosságból közgyógyellátásra tarthat igényt az a személy:
IV.
SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ ELLÁTÁSOK
20. § (1) Az ellátások formái:
21. § Gyermekek napközbeni ellátását, nappali gondozás keretében a munkanapokon nyitva tartó bölcsőde, óvodák, az iskola napközi otthonai, a középfokú iskolában tanuló gyermekeknél a menzai és externátusi ellátások biztosítják.
22. §25 (1)26 Szociális étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a napi legalább egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan, vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen:
23. § (1) Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.
(2)27 Az önkormányzat a házi segítségnyújtást a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában működő Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosítja.
23/B. § (1) A támogató szolgáltatás célja a fogyatékos személyek lakókörnyezetében történő ellátása, elsősorban a lakáson kívüli közszolgáltatások elérésének segítése, valamint – életvitelük önállóságának megőrzése mellett – a lakáson belüli speciális segítségnyújtás.
(2) A támogató szolgálat keretén belül nyújtott szolgáltatások a fogyatékosság jellegének megfelelően:
24. § Idősek klubjába a szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaga ellátására részben képes idős személy vehető fel. Felvehető az a 18. életévét betöltött személy is, akinek felvételét megváltozott egészségi állapota indokolja.
25. § (1) Idősek Otthonába az Sztv. 68/A. § (3) bekezdésében meghatározott gondozási szükséglettel rendelkező, de rendszeres fekvőbeteg gyógyintézeti kezelést nem igénylő, a rá irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt betöltött személy vehető fel. Felvehető az a 18. életévét betöltött személy is, aki betegsége vagy fogyatékossága miatt önmagáról gondoskodni nem képes, amennyiben az Sztv. 68/A. § (3) bekezdése szerinti gondozási szükséglettel rendelkezik, és ellátása más típusú, ápolást-gondozást nyújtó intézményben nem biztosítható.
(2) Sarkad város Szociális Otthonába a Dél-Alföldi Régióban, Budapesten, de elsődlegesen Sarkad Város közigazgatási területén élő, ellátásra jogosult személyek vehetők fel.
(3) Békés megye Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális otthonban 12 férőhely felett rendelkezik. Erre a 12 férőhelyre is elsősorban a Sarkadon, illetve a vonzáskörzetében lakó jogosult személyeket kell felvenni.
(4) A felvételről a Családsegítő Gondozási és Szociális Központ igazgatója dönt.
25/A. §29
26. § (1) A családsegítés az életvezetési problémákkal, szociális gondokkal küzdő családok, személyek mentális és szociális ellátása.
(2) A családsegítő csoport nyitott, szolgáltatásainak igénybevétele feltételhez nem kötött.
(3) A családsegítő csoport a hozzá forduló, vagy vele bármilyen kapcsolatban álló egyénekkel, családokkal az önkéntesség alapján alakít ki együttműködést.
(4) A családsegítő csoport kizárólag az érintett személy, illetve törvényes képviselője hozzájárulásával jogosult intézkedni, kivéve a különös veszélyeztetés esetét.
(5) Különös veszélyeztetés az a magatartás, amelynek következtében a magatartás tanúsítójának, vagy más személynek életét, vagy testi épségét közvetlenül és súlyosan fenyegető helyzet áll elő.
(6) A családsegítő csoport által nyújtott szolgáltatások térítésmentesek.
26/A. § (1) Gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek testi, lelki egészségének, családban történő nevelésének elősegítése.
26/B. § (1) A helyettes szülő a családban élő gyermek átmeneti gondozását hivatott biztosítani, amikor a család, a szülő átmeneti akadály miatt nem képes a szülői feladatokat ellátni. (Gyvt 49. §.)
(2) A helyettes szülői hálózat a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás Kistérségi Humán Szolgáltató Központja keretein belül működik.
(3) A helyettes szülő igénybevételét a Kistérségi Humán Szolgáltató Központ Gyermekjóléti Szolgálatánál és a jegyzőnél lehet kezdeményezni. Az igénybevétel önkéntes, a gyermek átmeneti gondozását ellátó helyettes szülőt a kiskorú törvényes képviselőjének kérelmére, illetve beleegyezésével lehet kijelölni.
(4) A helyettes szülőnél történő átmeneti gondozás a gondozásba vétel alapjául szolgáló ok fennállásáig, de legfeljebb 12 hónapig tart, mely indokolt esetben további 6 hónappal, szükség esetén a tanítási év végéig meghosszabbítható.
(5) A helyettes szülő igénybevételéről, az átmeneti gondozás időtartamának meghosszabbításáról, illetve a megszüntetésről a jegyző a gyermekjóléti szolgálat javaslatának figyelembe vételével határozatban dönt.
(6) A helyettes szülő díjazásának, külön ellátmányának feltételeit a Gyvt 56. §-a tartalmazza a gyermek gondozásának időtartama alatt.
27. § (1) Sarkad városban a személyi gondoskodást nyújtó ellátásokért, kivéve:
28. § (1) Térítési díj fizetésére kötelezett:
29. § (1) A személyi térítési díj meghatározására jogosult: az intézmény vezetője.
(2) A személyi térítési díj összegéről írásban kell tájékoztatni a kötelezettet.
(3)32 Különös méltánylást érdemlő esetben az intézmény fenntartója a megállapított személyi térítési díj mértékét a jogosult kérelmére, határozatlan időre csökkentheti és a jogosultságot évente 1 alkalommal felülvizsgálja.
30. § (1) A személyi térítési díj csökkenthető, ha:
V.
ELJÁRÁSI RENDELKEZÉSEK
31. § Az egyes szociális ellátásokra irányuló kérelmeket a következők szerint kell benyújtani:
32. § (1) /1/33 Ezen rendeletben megfogalmazott szociális és gyermekvédelmi támogatás iránt benyújtott kérelmekhez csatolni kell az Sztv. 4. §.-ában meghatározott jövedelmekről a hiteles igazolást, a vagyonról nyilatkozatot, a kereseti igazolásnak a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó átlagjövedelmét kell tartalmaznia.
VI.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
33. § (1) Ez a rendelet 2009. július 1. napjától lép hatályba.
(2) A hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:
A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások térítési díjai 2012. évben
1. melléklet a 16/2009. (VI. 25.) önkormányzati rendelethez
INTÉZMÉNY: INTÉZMÉNYI TÉRÍTÉSI DÍJ (Ft)
2. melléklet a 16/2009. (VI. 25.) önkormányzati rendelethez
6./ Idősek Otthona - Idősek Gondozóháza
3. melléklet a 16/2009. (VI. 25.) önkormányzati rendelethez53
Módosítva az 6/2013. (III. 08.) önk. rend. 1. §-a alapján. Hatályba lép: 2013. április 1-jén.
Módosítva az 1/2012. (II. 03.) önk. rend. 2. §-a alapján. Hatályba lép: 2012. január 1-jén.
Hatályon kívül helyzete 2012. január 1. napjával az 1/2012. (II. 03.) önk rend. 1. §-a.
Módosítva a 11/2010 (VIII. 26.) Önk. számú rendelet alapján.
Hatályon kívül helyzete 2012. január 1. napjával az 1/2012. (II. 03.) önk rend. 1. §-a.
Módosítva a 4/2010. (II.25.) önk. rendelet 1.§-a által módosítva
Módosítva a 4/2010. (II.25.) önk. rendelet 3.§-a által módosítva
Beiktatta a 16/2011 (VIII. 25.) önk. rend. Hatályos 2011. 09. 01-től.
Hatályon kívül helyezve 2012. január 1. napjával az 1/2012. (II.03.) önk. rend. 3. §-a által.
Beiktatta a 16/2011 (VIII. 25.) önk. rend. Hatályos 2011. 09. 01-től.
Hatályon kívül helyezve 2012. január 1. napjával az 1/2012. (II.03.) önk. rend. 3. §-a által.
Beiktatta a 16/2011 (VIII. 25.) önk. rend. Hatályos 2011. 09. 01-től.
Hatályon kívül helyezve 2012. január 1. napjával az 1/2012. (II.03.) önk. rend. 3. §-a által.
Módosította a 4/2011 (II.24) önk. rendelet 1§-a. Hatályos 2011. 03. 01.-től.
Módosította a 4/2011 (II.24) önk. rendelet 2§-a. Hatályos 2011. 03. 01.-től.
Beiktatta a 4/2011 (II.24) önk. rendelet 3§-a. Hatályos 2011. 03. 01.-től.
Módosítva az 1/2012. (II. 03.) önk rend. 4. §-a által. Hatályba lép: 2012. január 1-jén.
Módosítva az 1/2012. (II. 03.) önk rend. 5. §-a által. Hatályba lép: 2012. január 1-jén.
Kiegészült szövegrész a 11/2010 (VIII. 26.) sz. önkormányzati rendelet 32. §. – a által, 2010. augusztus 26-án lép hatályba.
Hatályon kívül helyzete 2013. április 1. napjával az 6/2013. (III. 08.) önk rend. 2. §-a.
A 28/2009.(XII.17.) sz. önkormányzati rendelet 2.§-a által, 2010. január 1. napján hatályát vesztette.
Módosuló szövegrész a 18/2009.(X.29.) sz. önkormányzati rendelet 2.§-a által, 2010. január 1. napján lép hatályba.
A 18/2009.(X.29.) sz. önkormányzati rendelet 2.§-a által, 2010. január 1. napján hatályát vesztette.
Hatályon kívül helyzete 2013. április 1. napjával az 6/2013. (III. 08.) önk rend. 2. §-a.
A 4/2010. (II.25.) önk. rendelet 4.§-a által kiegészült szöveg.
A 4/2010. (II.25.) önk. rendelet 3.§-a által módosult szöveg.
A 4/2010. (II.25.) önk. rendelet 5.§-a által módosult szöveg.
A 4/2010. (II.25.) önk. rendelet 6.§-a által módosult szöveg.
Hatályon kívül helyzete 2012. március 1. napjával az 4/2012. (III. 02.) önk rend. 1. §-a.
Beiktatta a 9/2012. (IV. 06.) önk. rendelet. Hatályba lép: 2012. április 1-jén.
A 4/2010. (II.25.) önk. rendelet 7.§-a által módosult szöveg.
Módosítva a 10/2013. (VI.07.) sz. önkormányzati rendelet 1.§-a által. Hatályba lép 2013. május 30-án.
Módosuló szövegrész a 11/2010 (VIII. 26.) sz. önkormányzati rendelet 32. §. – a által, 2010. augusztus 27-én lép hatályba
Módosítva a 16/2011. (VIII. 25.) önk. rend. által. Hatályba lép 2011. 09. 01-től.
Hatályon kívül helyezve 2012. január 1. napjával az 1/2012. (II.03.) önk. rend. 3. §-a által.
Kiegészült szövegrész a 11/2010 (VIII. 26.) sz. önkormányzati rendelet 32. §. – a által, 2010. augusztus 27-én lép hatályba.
Módosuló szövegrész a 28/2009.(XII.17.) sz. önkormányzati rendelet 1.§-a által, 2010. január 1. napján lép hatályba.
Módosuló szövegrész a 20/2012. (XII. 07.) önk. rendelet 1.§-a által. Hatályba lép 2013. január 1-jén.
4/2010.(II.25.) Önk. rendelet 8.§.-a által módosult melléklet, hatályba lép 2010. március 1. napján.
18/2010. (XII.16.) önk. rendelet 1.§-a által módosítva
4/2011 (II.24) önk. rendelet 4.§-a által módosult melléklet. Hatályos 2011. 04. 01.-től
Módosítva a 4/2012. (III. 02.) önk. rend. 2. §-a által. Hatályba lép 2012. március 1-jén.
Módosítva a 6/2013. (III.08.) önk. rend. 3.§-a által. Hatályba lép 2013. április 1-jén.
Módosítva 7/2013.(V.03.) önkormányzati rendelet 1. §-a által. Hatályos 2013. május 3. napjától.
Beiktatta a 9/2012. (IV. 06.) önk. rend. Hatályba lép: 2012. április 1-jén.
Módosuló szövegrész a 28/2009.(XII.17.) sz. önkormányzati rendelet 1.§-a által, 2010. január 1. napján lép hatályba.
Módosuló szövegrész a 20/2012. (XII. 07.) önk. rendelet 1.§-a által. Hatályba lép 2013. január 1-jén.
4/2010.(II.25.) Önk. rendelet 8.§.-a által módosult melléklet, hatályba lép 2010. március 1. napján.
18/2010. (XII.16.) önk. rendelet 1.§-a által módosítva
4/2011 (II.24) önk. rendelet 4.§-a által módosult melléklet. Hatályos 2011. 04. 01.-től
Módosítva a 4/2012. (III. 02.) önk. rend. 2. §-a által. Hatályba lép 2012. március 1-jén.
Módosítva a 6/2013. (III.08.) önk. rend. 3.§-a által. Hatályba lép 2013. április 1-jén.
Beiktatta a 9/2012. (IV. 06.) önk. rend. Hatályba lép: 2012. április 1-jén.