Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2014. (XII. 9.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II. 19.) sz. rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 12. 10- 2014. 12. 10

Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2014. (XII. 9.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II. 19.) sz. rendelet módosításáról

2014.12.10.

Mezőkovácsháza Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 8. § (2) bekezdésében, 45. §-ában, a 48. § (2)-(4) bekezdéseiben, a 49. § (2) bekezdésében, az 50. §-ában, az 51. §. (2) bekezdésében, az 53. §-ban, az 57. §. (1)-(2) bekezdéseiben, az 59. § (2) bekezdésében 68. § (2)-(3) bekezdésében, a 82. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk § (1) bekezdés d) pontjában foglalt feladatkörében eljárva Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következő rendeletet alkotja:

1. § (1) A rendelet 2. § (2) bekezdésében a „a törvényben” szövegrész helyébe a „jogszabályban” szöveg kerül.

(2) A rendelet 2. § (2) bekezdésének a), d), f), g) pontjai hatályukat vesztik.

(3) A rendelet 2. § (2) bekezdésének b) pontja helyébe az alábbi szöveg kerül:

b.) az önkormányzat többségi tulajdonában álló Mezőkovácsházi Vízmű Kft. közreműködésével
ba.) strandfürdőt és kempinget üzemeltet
bb.) lakásgazdálkodást folytat;
(4) A rendelet 2. § (2) bekezdésének cb) alpontja helyébe az alábbi szöveg kerül: „tájházat működtet”
(5) A rendelet 2. § (2) bekezdésének ha) alpontja helyébe az alábbi szöveg kerül: „támogató szolgáltatás”

2. § (1) A rendelet 2. § (5) bekezdésének első mondatában a „szakfeladatok” szövegrész helyére a „államháztartási szakágazat és kormányzati funkciók” szöveg kerül.

(2) A rendelet 2. § (5) bekezdésének a) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

(3) A rendelet 2. § (5) bekezdésének b) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

Alaptevékenységeinek besorolása kormányzati funkciók szerint:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016030 Állampolgársági ügyek
031030 Közterület rendjének fenntartása
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program –Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041234 Közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás (közhasznú kölcsönző részére)
041235 Vállalkozás részére foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő személy foglalkoztatásához nyújtható támogatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
051050 Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása
061020 Lakóépület építése
063020 Víztermelés,- kezelés,- ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
072210 Járóbetegek gyógyító szakellátása
072230 Járóbetegek gyógyító gondozása
072240 Járóbetegek egynapos ellátása (pl. művesekezelés)
072311 Fogorvosi alapellátás
072312 Fogorvosi ügyeleti ellátás
072410 Otthoni (egészségügyi) szakápolás
076062 Település-egészségügyi feladatok
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport) tevékenység és támogatása
081061 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás
081071 Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
082093 Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek
082094 Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés
086090 Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096020 Iskolai intézményi étkeztetés
104030 Gyermekek napközbeni ellátása
106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

3. § A rendelet 9. § (1) , a 17. § (2) , a 18. § (4), a 21. § (5), a 22. § (2) és (3), a 31. § (8), és a 33 § (2) bekezdéseiben az „Ügyrendi Bizottság” szövegrész helyére az „Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság” szöveg kerül.

4. § A rendelet 10. § (5) bekezdésének második mondata helyébe a következő szöveg kerül, a harmadik mondata hatályát veszti: „A képviselő-testület tagjai, valamint a külsős bizottsági tagok részére a nyílt ülések anyaga elektronikus adathordozón, írásvédetten pdf formátumban – a bizottsági elnökök részére kérelem alapján papír alapon -, a zárt ülés anyaga nyomtatott formában, a Polgármesteri Hivatal kézbesítője útján kerül továbbításra.”

5. § A rendelet 20. § (2) bekezdése helyébe a következő szöveg kerül: „A Képviselő-testület munkatervben tervezett nyílt üléseiről a lakosságot a Városi Könyvtárban papír formában elhelyezett, az ülésekről készült jegyzőkönyvekkel és mellékleteivel – rendeletek, határozat mellékletek, előterjesztések mellékleteikkel együtt -, valamint a város honlapján (www.mezokovacshaza.hu) elektronikus formában ugyan ezen dokumentumok kihelyezésével tájékoztatja.”

6. § A rendelet 29. § (2) bekezdésében a „biztosítja” szövegrész helyébe a „gondoskodik” szöveg kerül.

7. § A rendelet VII. Fejezete helyébe az alábbi rendelkezés kerül.

A Nemzetiségi Önkormányzatok

35. § (1) A településen működő nemzetiségi önkormányzatok: a Román Nemzetiségi Önkormányzat és a Roma nemzetiségi Önkormányzat. A nemzetiségi önkormányzatok működésük részletes szabályait szervezeti és működési szabályzatukban állapítják meg.

(2) A települési önkormányzat a nemzetiségi önkormányzatok részére biztosítja a működésük feltételeit a 6. és 6/a. számú melléklet szerinti Együttműködési Megállapodásban rögzítettek szerint.

(3) A nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat a Polgármesteri Hivatal költségvetési irodája látja el a (2) bekezdés szerinti megállapodás alapján.

8. § (1) A rendelet 38. § (2) és 39. § (4) bekezdésében a „Pénzügyi Bizottság” szövegrész helyére az „Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság” szöveg kerül.

(2) A rendelet 38. § (8) bekezdés a) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

a szakminisztérium által előírt módon és időben elkészíti a költségvetési-, és mérlegjelentéseket, a költségvetési beszámolót s mindezeket KGR-K11 rendszerben rögzítve megküldi a MÁK részére,

(3) A rendelet 28. § (8) bekezdés e) pontjában a „pénzforgalmi szemléletű kettős” szövegrész helyébe a „pénzforgalmi– és eredményszemléletű” szöveg kerül.

9. § (1) A rendelet 1. számú mellékletében az „Unio” szövegrész helyébe a „KTSE” szövegrész kerül.

(2) A rendelet 2. számú melléklete helyébe e rendelet 1. számú melléklete kerül.

(3) A rendelet 3. számú melléklete helyébe e rendelet 2. számú melléklete kerül.

(4) A rendelet 4. számú melléklete helyébe e rendelet 3. számú melléklete kerül.

10. § E rendelet 2014. december 10. napján lép hatályba.

1. melléklet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET
BIZOTTSÁGAINAK FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE

1. ÜGYRENDI és PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG

a.) Törvény által megállapított feladat- és hatáskörök:
Az önkormányzatnál és intézményeinél:

1. véleményezi az éves költségvetési javaslatot, és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit;

2. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;

3. vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabály betartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését. Vizsgálja továbbá a költségvetés készítésénél – a belső információs rendszerben – használatos nyomtatványok alkalmazását, illetve elvégzi a szükséges korrekciókat.

4. közli vizsgálati megállapításait haladéktalanul a képviselő-testülettel;

5. megküldi vizsgálati jegyzőkönyvét, észrevételeivel együtt az Állami Szám-vevőszéknek, ha a képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet.

b.) A képviselő-testület által megállapított feladatok:

1. vizsgálja:

a) a képviselők és a polgármester összeférhetetlenségét, melyről jelentést, javaslatot tesz a képviselő-testületnek;

b) az SZMSZ hatályosulását, szükség esetén előterjesztést nyújt be annak módosítására;

c) törvényességi, jogszabály-szerkesztési szempontból a képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezeteket, szabályzatokat, alapszabályokat, alapító okiratokat, társasági szerződéseket és egyéb megállapodásokat;

d) a veszteség okait, ha a költségvetési szerv vállalkozási tevékenysége veszteségessé válik, vizsgálata alapján intézkedik az okok megszüntetéséről;

2. figyelemmel kíséri:

a) az önkormányzati rendeletek hatályosulását, kezdeményezi módosításukat, illetve hatályon kívül helyezésüket;

3. véleményezi:

a) a képviselő-testület elé kerülő szerződés tervezeteket;

b) a Kormányhivatal törvényességi észrevételét;

c) a költségvetés módosítását eredményező, képviselő-testület elé kerülő határozati javaslatokat;

b) az önkormányzat vagyonával kapcsolatos, képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket;

c) a költségvetési rendelettervezeteket, és a koncepciót;

d) a képviselő-testület elé kerülő, pályázattal kapcsolatos előterjesztéseket;

4. önkormányzati perek eredményének ismeretében javaslatot tehet személyi felelősség megállapítására;

5. közreműködik:

a) az önkormányzati rendeletek tervezetének kidolgozásában;

b) az önkormányzat éves költségvetésének összeállításában;

6. tájékozódik a belső ellenőrzési tervről, az éves beszámolóról, valamint az egyes ellenőrzési programok végrehajtásáról, melyekről szóló anyagokat a költségvetési iroda bocsátja rendelkezésére.

7. lebonyolítja a titkos szavazást,

8. kezeli, nyilvántartja, és ellenőrzi a képviselők, a polgármester vagyonnyilatkozatait, lefolytatja az ezzel kapcsolatos eljárást, melynek eredményéről a soron következő ülésen a képviselő-testületet tájékoztatja.

b.) Átruházott hatáskörök:

1. Dönt;

a) követelésről történő lemondásról, ill. annak leírásáról a polgári jogviszonyból eredő követelések behajtásának rendjéről szóló önkormányzati rendeletben szabályozott esetekben;

b) a hivatali és intézményi költségvetési plusz fedezeti igény elbírálásáról az általános célú tartalék terhére 500.000 Ft összeghatárig;

c) a hivatali kormányzati funkciók, szakfeladatok előirányzatai közötti átcsoportosításról;

d) a 100.000 Ft keretösszegek alatti kiküldetésekről, azokról az ingatlan és egyéb vagyonügyletekről, amelyet a képviselő-testület vagyonrendeletével hatáskörébe utalt;

e) a működéshez szükséges egy éven belüli likvidhitel felvételéről 50 millió Ft összeghatárig;

f) a képviselő-testület ügyrendi vitáiban;

2. megválasztja póttagok hiányában az új szavazatszámláló bizottsági tagokat;

3. felkérésére részt vesz a Választási Iroda Vezetőjének– az aláírásgyűjtő ívek hitelesítését megelőzően – a helyi népszavazásra bocsátandó kérdés(ek), népi kezdeményezéssel megtárgyalásra, döntésre javasolt ügy(ek) szakszerű, pontos, egyértelmű megfogalmazásában;

4. a polgármester munkájával kapcsolatban felmerült bejelentések előzetes kivizsgálása, javaslattétel a Képviselő-testület felé;

5. az át nem ruházható hatáskörök (díjazásának, tiszteletdíjának meghatározása, összeférhetetlenség, fegyelmi és kártérítési felelősség megállapítása) kivételével minden egyéb munkáltatói jog gyakorlása a polgármester felett;

6. a bizottság elnöke jogosult a képviselő-testületnek a polgármesterrel kapcsolatos munkáltatói intézkedések dokumentumainak aláírására, és szabadságolásával kapcsolatos engedélyezésre.

2. KULTURÁLIS és SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG

a.) A képviselő-testület által megállapított feladatok:

1. összehangolja a közművelődéssel, közneveléssel, sporttal és ifjúsággal kapcsolatos városi feladatokat;

2. összeállítja az Önkormányzat éves közművelődési és sport rendezvénytervét, a városi szintű nemzeti és állami ünnepek, Kovácsházi napok, valamint szakmai napok rendezvényeinek előkészítő megbeszélésire egy tagot delegál, segíti az önkormányzati intézmények által bonyolított városi szintű rendezvények feladatait;

3. közreműködik a testvértelepülések kulturális és sport kapcsolatainak ápolásában;

4. ellenőrzi az ágazathoz tartozó intézmények tevékenységét;

5. figyelemmel kíséri a lakossági igényeket, és javaslatot tesz az egészségügyi, gyermekjóléti és szociális alapellátás színvonalának fejlesztésére;

6. részt vesz az ifjúságot érintő önkormányzati fejlesztési feladatok kidolgozásában.

7. támogatja:

a) a köznevelési és közösségi kulturális hagyományok és értékek ápolását, segíti a művészeti értékek létrehozását, megőrzését;

b) a művelődésre, társas életre szerveződő művelődési és civil közösségek tevékenységének, a lakosság életmódjának javítását szolgáló kulturális célok megvalósítását,

8. véleményezi:

a) az ágazatát érintő, képviselő-testület elé kerülő pályázati tervezeteket, előterjesztéseket;

b) az önkormányzat által alapított kitüntetésekre beérkező jelöléseket, javaslatokat;

c) a Kalocsa Róza Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság önkormányzati támogatás felhasználásáról készült beszámolóját, a Közművelődési Közhasznúsági Szerződésben foglaltak érvényesülését, éves munkatervét

9. javaslatot tesz:

a képviselő-testületi hatáskörbe tartozó köznevelési, közművelődési, valamint szociális intézményekbe történő vezetői megbízásokra, ezzel egyidejűleg az illetmények, költségtérítések és egyéb járandóságok megállapítására.
b.) Átruházott hatáskörök:

1. meghatározza:

a) az óvoda telephelyeinek működési (felvételi) körzetét;

b) az óvoda, könyvtár nyitvatartási rendjét;

2. beszerzi:

a) a működési körzet meghatározása előtt a települési nemzetiségi önkormányzat egyetértését, ha az intézmény nemzetiséghez tartozó gyermekek nevelését, oktatását végzi;

3. ellenőrzi az ágazathoz tartozó intézményekben a házirend, valamint - a kollektív szerződés és a közalkalmazotti szabályzat kivételével - más belső ágazati szabályzatok elfogadására irányuló eljárási rendelkezések betartását, a szabályzatban foglaltak, valamint a működés és döntéshozatal jogszerűségét (törvényességi ellenőrzés) Ellenőrizheti a szakmai munka eredményességét, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet.

4. dönt:

a) az önkormányzat költségvetésében jóváhagyott közművelődési és sport keretösszeg éves felhasználásáról;

b) az önkormányzat éves közművelődési és sport rendezvénytervéről;

c) Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíj odaítéléséről

d) átmeneti segély kérelmekről, a folyósítás módjának (természetbeni, pénzbeli) meghatározásáról,

e) a kiskorúak rendkívüli gyermekvédelmi-, gyermekintézményi térítési díj támogatására benyújtott kérelmekről,

f) pénzbeli szociális ellátásra biztosított kiemelt előirányzaton belüli átcsoportosításról,

g) gyakorolja a szociális bérlakások bérbeadásával kapcsolatos – vonatkozó helyi rendelet szerinti – hatásköröket,

h) dönt az önkormányzat által rendeletben megállapított fizetési kötelezettségek esetén a hátralékos ügyfél kérelmére a részletfizetés engedélyezéséről

i) másodfokon

a) a jogszabálysértésre hivatkozással benyújtott kérelem, továbbá

b) az óvodai felvétellel és az óvodából való kizárással kapcsolatban érdeksérelemre hivatkozással benyújtott kérelem tekintetében.

5. jóváhagyja:

a. közgyűjteményi intézmények működését szabályozó dokumentumokat: SZMSZ, Könyvtárhasználati szabályzat;
b) a közművelődési és köznevelési intézmények továbbképzési tervét
c) a szociális, egészségügyi, gyermekvédelmi feladatokat ellátó intézmények (intézményegységek) fenntartói jóváhagyást igénylő dokumentumait, (pl.: SZMSZ, házirend).

6. elrendeli:

a hatáskörébe tartozó jogtalanul, illetve a jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett, kifizetett segély megtérítését, erre indokolt esetben részletfizetést engedélyez, azt méltányosságból részben vagy egészben elengedheti.

3. VÁROSFEJLESZTÉSI BIZOTTSÁG

a.) A képviselő-testület által megállapított feladatok:

1. javaslatot tesz:

a) önkormányzati intézmény alapítására, megszüntetésére;

b) vállalkozások létrehozására,;

c) a költségvetési törvény által megjelölt pályázati támogatások és egyéb pályázati források elnyeréséhez;

d) a városfejlesztési koncepcióival és rendezési tervével kapcsolatos ügyekben;

2. véleményezi:

a) az önkormányzat vagyonával kapcsolatos, képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket;

b) az ágazatait érintő, képviselő-testület elé kerülő pályázat és rendelet-tervezeteket;

c) az ágazatához kapcsolódó személyi ügyeket.

3. közreműködik:

a) az épített környezet emberhez méltó és esztétikus kialakításában, valamint a helyi építészeti örökség védelmében;

b) az építés helyi rendjének biztosítása érdekében az országos szabályoknak megfelelően, illetve az azokban megengedett eltérésekkel a település közigazgatási területének felhasználásával és beépítésével, továbbá a környezet természeti, táji és épített értékeinek védelmével kapcsolatos, a telkekhez fűződő sajátos helyi követelményeknek, jogoknak és kötelezettségeknek helyi építési szabályzatban történő megállapításában;

c) A megbízott főépítésszel együttműködve kidolgozza és előterjeszti a városfejlesztés szempontjából kiemelten fontos és ellenőrzött övezetekben a telekalakítás, építés előírásait tulajdonosi formától függetlenül. Javaslatot tesz a főtér, főtéri övezet, sétáló utca, piactér, piactéri övezet, fürdő-, sport-, szabadidő övezet kijelölésére. Előterjesztést tesz önkormányzati elővásárlási, építési tilalom elrendelési, kisajátítási és egyéb településrendezési feladatok megvalósulását biztosító sajátos jogintézmények tekintetében.

d) a helyi természeti és építészeti örökség értékeinek feltárásában, számbavételében, védetté nyilvánításában, fenntartásában, fejlesztésében, őrzésében, védelmének biztosításában;

e) a város-, fürdőfejlesztési koncepciók, programok, tervek kialakításában.

4. e feladatkörében figyelemmel kíséri:

a) az ágazataihoz tartozó önkormányzati intézmények, szervek tevékenységét;

b) a környezet védelmét és a természetvédelmet szolgáló jogszabályok betartását, kezdeményezi, illetve véleményezi e tárgykörökben helyi szabályok, rendeletek alkotását;

c) a rendezési terveket, programokat, kezdeményezi módosításukat;

d) a város-rekonstrukciót, a műemlék és műemlék jellegű ingatlanok hasznosítását;

5. előkészíti:

a) a közösségi közlekedéssel kapcsolatos előterjesztéseket;

b) kidolgozza és jóváhagyás céljából a testület elé terjeszti a képviselő-testület programjában foglalt célokkal, feladatokkal és a település rendezési tervével összhangban az önkormányzat illetékességi területére vonatkozó önálló települési környezetvédelmi programot;

c) a településfejlesztéssel és településrendezéssel összefüggő önkormányzati feladatokkal kapcsolatos helyi döntéseket, szervezi azok végrehajtását;

d) az épített és természeti környezet védelmével összefüggő önkormányzati feladatokkal kapcsolatos helyi döntéseket, szervezi azok végrehajtását;

b.) Átruházott hatáskörök:

1. dönt:

a) az önkormányzat éves költségvetésében a közterület fejlesztésével kapcsolatos pénzeszközök felhasználásáról, parkok, utcák, terek és játszóterek, stb. díszítő és funkcionális tárgyainak beszerzéséről és kialakításáról,

b) az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok felújításáról 200.000,- Ft értékhatárig az e célra elkülönített keret terhére;

c) az értékesítésre kerülő önkormányzati bérlakások árának megállapításáról külön rendeletben foglalt szabályok szerint;

d) a város zöldterület-gazdálkodási éves tervének elfogadásáról;

e) a lakásértékesítésből származó bevételből képzett e célú keret 50%-a erejéig bérlakás-, telek vásárlásáról, ingatlanonként maximum 500.000 Ft értékhatárig,

f) a Környezetvédelmi Alapról szóló helyi rendeletben szabályozott hatásköreiben,

g) gyakorolja a költségalapú bérlakások bérbeadásával kapcsolatos – vonatkozó helyi rendelet szerinti – hatásköröket;

h) lefolytatja az elővásárlási joggal nem érintett lakásingatlanok értékesítése esetén a pályázati eljárást;

i) az önkormányzat nevében dönt az elidegenítési és terhelési tilalommal, valamint jelzálogjoggal kapcsolatos kérelmekről,

2. melléklet

A P O L G Á R M E S T E R R E
Á T R U H Á Z O T T H A T Á S K Ö R Ö K
1) Az önkormányzati lakások és helyiségek bérletével, lakbérével, az önkormányzat tulajdonában lévő lakások adásvételével kapcsolatos hatáskörök:
az e tárgykörökbe tartozó hatályos önkormányzati rendelet szerint
2) A vízkorlátozás elrendelésével kapcsolatos hatáskörök a vonatkozó jogszabályok és helyi rendelet szerint.
3) Önkormányzati vagyonnal kapcsolatos hatáskörök:

a) 200.000 Ft egyedi értékhatárt meg nem haladó ingó, ingatlan, mezőgazdasági földterületek bérbeadása, értékesítése,

b) a selejtezett eszközök értékesítése.

4) A polgármesterre átruházott népjóléti igazgatási hatósági hatáskörök:

a) A gyermekek védelméről és a gyermekjóléti alapellátásokról szóló helyi rendelet szerint,

b) A pénzbeli, természetben nyújtandó és a személyes gondoskodás körébe tartozó helyi szociális ellátásokról szóló helyi rendelet szerint.

5) A közterületek rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezéséről szóló helyi rendelet szerint:
a közterület rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezése.
6) E rendeletben átruházott hatáskörök:

a) kötelezettséget vállalhat az éves költségvetésben nem tervezett, előre nem látható kiadások fedezetére évi 500.000,- Ft erejéig az általános célú tartalék terhére,

b) meghatározza és a helyben szokásos módon (önkormányzati honlapon, óvoda hirdetőtáblán) közzéteszi az óvodai beiratkozási időpontokat,

c) egyetértését adja a rendkívüli, illetve a meghatározott szünetek mellett más időpontban tartandó óvodai szünet elrendeléséhez, valamint engedélyezi a közművelődési intézmény átmeneti igénybevételét más célra, valamint legfeljebb 2 hónapot meg nem haladó szüneteltetését,

d) dönt az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok felújításáról 50.000,- Ft értékhatárig az e célra elkülönített keret terhére;

e) meghatározza a fürdő és kemping nyitvatartási idejét, indokolt esetekben egyedi és eseti kedvezményeket engedélyez. Indokolt eset különösen: önkormányzati rendezvényekhez, feladatellátáshoz kapcsolódó igények, kivételes testi fogyatékosság miatti igény, a létesítmények látogatottságát célzó akciók stb.

7) A településképi bejelentési eljárásról szóló helyi rendelet szerint:
a településképi bejelentési eljárás keretében igazolást ad ki.
8.) Jóváhagyja a Négy Évszak Óvoda és Bölcsőde éves munkatervét, véleményezi az SZMSZ-ét, a házirendjét és a pedagógiai programját

3. melléklet

AZ ELŐTERJESZTÉSEK ELKÉSZÍTÉSÉNEK RENDJE,AZOK TARTALMI ÉS FORMAIKÖVETELMÉNYEI
1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe, vagy napirendbe felvett rendelet- és határozat-tervezet az indokolással, beszámoló és tájékoztató, sürgősségi indítvány, valamint a képviselő-testülethez benyújtott kérelmekhez kapcsolódó döntés-előkészítő anyagok.
2) A képviselő-testületnek előterjesztést nyújthat be az (1) pontban foglaltak figyelembevételével:

a) a polgármester,

b) az alpolgármesterek

c) a jegyző, aljegyző;

d) a bizottság az általa felügyelt ágazat vonatkozásában;

e.) a részönkormányzat Reformátuskovácsháza településrész vonatkozásában
3) Az előterjesztés szükségességét, illetőleg az előterjesztés iránti igényt a vezetői értekezleten kell bejelenteni. Az értekezleten jelen lévők (polgármester, alpolgármester, jegyző, aljegyző, irodavezetők) a bejelentésről véleményt nyilvánítanak, ennek alapján a polgármester és a jegyző elvi döntést hoz az előkészítésről; kijelölik az előkészítőt vagy előkészítőket, azokat a bizottságokat, amelyek a testület elé kerülő előterjesztéseket véleményezik. A bizottság a kijelölteken túl bármelyik előterjesztést felveheti napirendjére.
Bonyolultabb, összetett, többrétű szakmai előkészítést igénylő ügyek esetén az előterjesztést munkacsoport (előkészítő team) készíti el. A munkacsoport tagjait és vezetőjét a jegyző a vezetői értekezlet ülésén bízza meg.
4) Az előkészítő felelős, az általa készített előterjesztés szakszerűségéért, továbbá az előterjesztés pénzügyi fedezet igénye esetén köteles a költségvetési irodavezetővel egyeztetni.
5) Az előterjesztés tartalmazza

a) az előterjesztés címét, cél-, és feladat meghatározását, a feltételeket, a várható eredményt, a döntés szükségességének indokait, ennek jogszabályi alapjait;

b) a témával kapcsolatos korábbi testületi döntést és annak végrehajtását,

c) a döntéshez szükséges információkat, következtetéseket, eszközöket, (a javasolt döntés indokait), annak várható társadalmi, gazdasági hatását,

d) esetleges szakértői véleményeket,

e) személyi kérdéseknél a zárt testületi ülés tartására irányuló kérelmet, valamint jelölés esetén az elfogadó nyilatkozatot,

f) intézmény beszámolójához a felügyeleti tevékenységben közreműködő hivatali dolgozó értékelését a beszámolót, az intézmény tevékenységét, illetően, megfogalmazza a szükséges intézkedéseket, döntési javaslatot készít.

g) a határozati javaslatot;

h) végrehajtásért felelős személy vagy személyek megnevezését, a határidők, részhatáridők megjelölését

i) az alábbi záradékot:

Az előterjesztést készítette:

Az előterjesztést áttanulmányozta és felülvizsgálta:

Az előterjesztést tárgyalta:

Melléklet:

Előterjesztéshez meghívott:

Meghívott önszerveződő csoportok:

Döntésről kivonattal értesül:

Döntéshozatal:

6) Az előterjesztés-tervezetet a napirend előadója akkor írja alá, ha az 5. i) pontjában szereplő táblázat teljes körűen kitöltésre került.
7) Az előterjesztés előkészítésért felelős személy az általa elkészített dokumentumot a hivatali számítógépes hálózaton, az aktuális ülésre megnyitott mappában helyezi el. Az előterjesztések a jegyző ellenőrzése, sorszámozása után, kerülhetnek az SZMSZ-ben foglaltak szerint sokszorosításra és képviselők, bizottsági tagok, meghívottak részére történő eljuttatásra.
8) A bizottsági üléseken elhangzott vélemények, javaslatok, döntések ismertetésére a képviselő-testület ülését megelőző értekezleten kerül sor a testületi döntések megalapozásához a szükséges további előkészítési feladatvégzés érdekében. Az értekezleten a jegyző, aljegyző, irodavezetők és bizottsági referensek vesznek részt.
9) Az önkormányzati bizottságok működését külön, ezzel a feladattal is megbízott hivatali dolgozók segítik, koordinálják. Megszervezik a bizottság ülését, ellátják a működéssel összefüggő adminisztrációs teendőket, gondoskodnak az előterjesztőknek, az előterjesztés előkészítésért felelős személyeknek a bizottsági ülésen való részvételéről.
10) Határidők:

a) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztések, beszámolók, jelentések, tájékoztatók, bejelentések, egyedi önkormányzati hatósági ügyek leadási határideje: a postázás napja előtt 10 nappal.

b) Postázás: a képviselő-testület ülését megelőző 5 nappal.

c) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Írásos előterjesztést kell készíteni: a törvényben és az SZMSZ-ben meghatározott át nem ruházható hatáskörbe tartozó ügyek esetében.

Előterjesztést írásban csak azon ügyekben lehet készíteni, melyeknél a kérelem, vagy valamennyi szükséges adat (irat) a képviselőtestületi ülést megelőzően 15 nappal, szóbeli előterjesztés esetén 2 nappal korábban beérkezik, illetve rendelkezésre áll.
Szóbeli előterjesztés esetén a 5. pontban foglaltakat - értelem szerint - szóban kell elmondani, a döntési javaslatot azonban írásban kell megszövegezni.
Ezen határidőket nem kell alkalmazni e rendelet 9. § (5)-(6) bekezdésében szabályozott esetekben.
11) Rendkívül indokolt esetben (pl. pályázatokhoz kapcsolódó döntések, egyes önkormányzati gazdasági-, pénzügyek stb.) a 10. pontban foglalt határidőktől a jegyző engedélyével lehet eltérni.
12) A fenti előírásokat mind a bizottsági, mind a képviselő-testületi tárgyalásra előterjesztett napirendek előkészítésére értelemszerűen alkalmazni kell.