Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2017. (IX. 26.) önkormányzati rendelete
Hivatali helyiségen valamint hivatali munkaidőn túli házasságkötésnél és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésénél alkalmazott díjtételekről
Hatályos: 2017. 10. 01- 2018. 12. 31Mezőkovácsháza 17/2017 (IX.26.)
Hivatali helyiségen valamint hivatali munkaidőn túli házasságkötésnél és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésénél alkalmazott díjtételekről
2017-10-01-tól 2018-12-31-ig
MEZŐKOVÁCSHÁZA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
17/2017. (IX. 26.) sz.
önkormányzati rendelete
Hivatali helyiségen valamint hivatali munkaidőn túli házasságkötésnél és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésénél alkalmazott díjtételekről
Mezőkovácsháza Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontja és az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazás alapján a következő rendelet alkotja:
1. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
1. § (1) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötést, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítését (együtt: anyakönyvi eseményt) hivatali munkaidőn belül csak ügyfélfogadási időn kívül lehet lebonyolítani.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltaktól rendkívüli körülmény esetében lehet eltérni. Ilyen eset lehet különösen a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota.
2. § (1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
A kérelmet írásban, a bejelentéssel egyidejűleg kell benyújtani.
(2) A jegyző döntését megelőzően az anyakönyvvezető a házasulandók által megjelölt helyszínen szemlét tart, melyről feljegyzést készít, és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.
2. Az anyakönyvi események díjazása
3. § (1) Az önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget. (5800. Mezőkovácsháza, Árpád u. 176. házasságkötő terem).
(2) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításának díja 25.000,- Ft.
(3) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 19.000,- Ft.
3. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
4. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenkénti bruttó 12.000,- Ft illeti meg.
(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenkénti bruttó 18.000,- Ft illeti meg.
4. Záró rendelkezések
5. § E rendelet 2017. október 01. napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát veszti az 1/2011. (II. 15.) sz. önkormányzati rendelet. E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépést követő anyakönyvi eseményekre kell alkalmazni.
Mezőkovácsháza, 2017. szeptember 21.
Csepreghy Elemér Dr. Szilbereisz Edit
alpolgármester jegyző
I N D O K O L Á S
a 17/2017. (IX. 26.) sz. önkormányzati rendelethez
A Békés Megyei Kormányhivatal törvényességi felülvizsgálat keretében vizsgálta a jelenleg hatályos 1/2011. (II. 15.) sz. Önkormányzati rendeletünket. Kisebb súlyú törvénysértéseket tárt fel és szakmai segítségnyújtás keretében új rendelet megalkotását javasolta.
Új rendelet alkotását az indokolja, hogy pontatlan a rendelet címe és a bevezető részben a feladatkört megállapító jogszabályi rendelkezés, és a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 8. § (2) bekezdése értelmében nem lehet módosítani a jogszabály megjelölését és a bevezető részét sem.
A rendeletet 2017. szeptember 26-án kihirdettem
Mezőkovácsháza, 2017. szeptember 26.
Dr. Szilbereisz Edit
jegyző