Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2019. (XII.17.) önkormányzati rendelete

Átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2020. 01. 01- 2020. 03. 02

MEZŐKOVÁCSHÁZA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK


21/2019. (XII. 17.) sz. önkormányzati rendelet


Átmeneti gazdálkodásról



Mezőkovácsháza Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában biztosított feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:



1. §   Mezőkovácsháza Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2020. január 1. napjától a Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatal és az intézményei útján a bevételeket folytatólagosan beszedje, a kiadásokat teljesítse.


2. §   (1)    Az átmeneti időszakban az intézmények finanszírozása - ideértve a Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatalt is - havonta a 2019. évi működési költségvetés eredeti támogatási előirányzatának 1/13 része alapján történik.

(2)    A Kalocsa Róza Közhasznú Nonprofit Kft. részére havonta a 2019. évi tervezett működési előirányzat 1/12 részét kell biztosítani.

(3)    A Mezőkovácsházi Településgazdálkodási Kft. részére havonta a 2019. évi tervezett működési előirányzat 1/12 részét kell biztosítani.


3. §   A Városi Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy az átmeneti időszakban - a 2019. évben jóváhagyott - megvalósuló beruházással, felújítással kapcsolatos fizetési kötelezettségeket teljesítse.


4. §   Az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket az új költségvetési rendeletbe be kell illeszteni.


5. §   E rendelet 2020. január 1-jén lép hatályba és a Mezőkovácsháza Város Önkormányzatának 2020. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet hatályba lépésének napjával egyidejűleg hatályát veszti.


Mezőkovácsháza, 2019. december 12.




Csepreghy Elemér                                                                           Dr. Szilbereisz Edit

  polgármester                                                                                           jegyző






I N D O K O L Á S



a 21/2019. (XII. 17.) sz. önkormányzati rendelethez



Az államháztartásról szóló törvény lehetőséget ad az önkormányzat részére, hogy az adott évi gazdálkodását költségvetése elfogadásáig rendeletben szabályozza.

A gazdálkodás biztonsága, az önkormányzati feladatellátás folyamatosságának biztosítása érdekében indokolt az átmeneti gazdálkodásról rendeletet alkotni.



A rendeletet 2019. december 17-én kihirdettem.



Mezőkovácsháza, 2019. december 17.



                                                                                                          Dr. Szilbereisz Edit

                                                                                                                      jegyző