Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 14.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II. 19.) sz. önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 02. 15- 2023. 02. 15Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 14.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II. 19.) sz. önkormányzati rendelet módosításáról
Mezőkovácsháza Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 8. § (2) bekezdésében, 45. §-ában, a 48. § (2)-(4) bekezdéseiben, a 49. § (2) bekezdésében, az 50. §-ában, az 51. § (2) bekezdésében, az 53. §-ban, az 57. § (1)-(2) bekezdéseiben, az 59. § (2) bekezdésében, a 68. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 82. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 21. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A jegyzőkönyveket mellékleteivel együtt, - ezek eredeti aláírásokkal és önkormányzati bélyegzőlenyomattal ellátott példányait – scennelt, pdf formátumban a Nemzeti Jogszabálytáron keresztül 15 napon belül meg kell küldeni a Békés Vármegyei Kormányhivatal Vezetőjének.”
2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 29. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályok szerint. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles megküldeni az illetékes Békés Vármegyei Kormányhivatalnak.”
3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 31. §-a a következő (9) és (10) bekezdéssel egészül ki:
„(9) A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörében, nem hatósági ügyekben hozott döntéseit határozatba kell foglalni. A határozat jelölése az alábbi formában történik: sorszáma/évszám (római számmal a hónap, arab számmal a nap) sz. polgármesteri határozat.
(10) A (9) bekezdés szerinti határozatokat a jegyző nyilvántartásba veszi és 15 napon belül megküldi a Békés Vármegyei Kormányhivatalnak.”
4. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
5. § Ez a rendelet 2023. február 15-én lép hatályba.
1. melléklet a 2/2023. (II. 14.) önkormányzati rendelethez
1. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 2.1.8.3. pontja helyébe a következő pont lép:
„2.1.8.3. a Kalocsa Róza Művelődési Központ Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társaság önkormányzati támogatás felhasználásáról készült beszámolóját, a Közművelődési Közhasznúsági Szerződésben foglaltak érvényesülését, éves munkatervét”
2. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 2.2.1. pontja helyébe a következő pont lép:
„2.2.1. meghatározza a könyvtár nyitvatartási rendjét”
2. melléklet a 2/2023. (II. 14.) önkormányzati rendelethez
1. Az önkormányzati lakások és helyiségek bérletével, lakbérével, az önkormányzat tulajdonában lévő lakások adásvételével kapcsolatos hatáskörök: az e tárgykörökbe tartozó hatályos önkormányzati rendelet szerint.
2. A vízkorlátozás elrendelésével kapcsolatos hatáskörök a vonatkozó jogszabályok és helyi rendelet szerint.
3. Önkormányzati vagyonnal kapcsolatos hatáskörök:
3.1. 200.000 Ft egyedi értékhatárt meg nem haladó ingó, ingatlan, mezőgazdasági földterületek bérbeadása, értékesítése,
3.2. a selejtezett eszközök értékesítése.
4. A polgármesterre átruházott szociális igazgatási hatósági hatáskörök: az e tárgykörökbe tartozó hatályos önkormányzati rendelet szerint.
5. A közterületek rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezéséről szóló helyi rendelet szerint: a közterület rendeltetéstől eltérő használatának engedélyezése.
6. E rendeletben átruházott hatáskörök:
6.1. kötelezettséget vállalhat az éves költségvetésben nem tervezett, előre nem látható kiadások fedezetére évi 500.000,- Ft erejéig az általános célú tartalék terhére,
6.2. dönt a hivatali és intézményi költségvetési plusz fedezeti igény elbírálásáról az általános célú tartalék terhére 300.000 Ft egyedi összeghatárig évente legfeljebb 1.000.000 Ft összegben,
6.3. meghatározza és a helyben szokásos módon (önkormányzati honlapon, óvoda hirdetőtáblán) közzéteszi az óvodai beiratkozási időpontokat,
6.4. egyetértését adja az óvodai szünetek elrendeléséhez, valamint engedélyezi a Kalocsa Róza Művelődési Ház és a Mezőkovácsházi Városi Könyvtár épületének átmeneti igénybevételét más célra, valamint a használat legfeljebb 2 hónapot meg nem haladó szüneteltetését,
6.5. a fürdő és kemping használatbavételéhez indokolt esetekben egyedi és eseti kedvezményeket engedélyez. Indokolt eset különösen: önkormányzati rendezvényekhez, feladatellátáshoz kapcsolódó igények, kivételes testi fogyatékosság miatti igény, a létesítmények látogatottságát célzó akciók stb.
6.6. dönt az önkormányzat számára felajánlott ingatlanokkal kapcsolatos kérelmek képviselő-testület elé terjesztéséről vagy a felajánlások elutasításáról.
6.7. önkormányzati tulajdonú, közterületnek nem minősülő ingatlanokon a települési kertész és a műszaki irodavezető javaslata alapján engedélyezi a fakivágásokat.
7. A településképi bejelentési eljárásról szóló helyi rendelet szerint: a településképi bejelentési eljárás keretében igazolást ad ki.
8. Véleményezi a Mezőkovácsházi Négy Évszak Óvoda és Bölcsőde éves munkatervét, az SZMSZ-ét, a házirendjét és a pedagógiai programját.
9. A Közbeszerzési Szabályzatban foglaltak szerint:
9.1. létrehozza a Bírálóbizottságot,
9.2. dönt az eljárásba bevont külső szakértő megbízásáról,
9.3. írásban felhívja az eljárás előkészítésébe bevont személy vagy szervezet figyelmét arra, ha a közbeszerzési eljárásban történő részvétel összeférhetetlenséget eredményez,
9.4. a Bírálóbizottság javaslata alapján jóváhagyja a közbeszerzési dokumentumokat az ajánlattételi felhívás kivételével,
9.5. a Bírálóbizottság javaslata alapján dönt az eljárás eredményéről,
9.6. a közbeszerzési eljárás ajánlati szakaszában gondoskodik a kiegészítő tájékoztatás megadásról,
9.7. a közbeszerzési eljárás során gondoskodik az eljárás nyilvánosságáról,
9.8. gondoskodik a Közbeszerzési Hatóság felé történő bejelentési és értesítési kötelezettség teljesítéséről,
9.9. gondoskodik a dokumentáció elérhetőségéről,
9.10. tárgyalásos eljárás, innovációs partnerség és versenypárbeszéd esetén tárgyal az ajánlattevőkkel, kijelöli a tárgyaláson ajánlatkérő nevében eljáró további személyeket,
9.11. dönt az ajánlattételi/részvételi határidő meghosszabbításáról, a felhívás, valamint az egyéb közbeszerzési dokumentumok módosításáról, a felhívás visszavonásáról,
9.12. az előzetes vitarendezési eljárás során gondoskodik a kérelemre történő válaszadásról és arról tájékoztatja valamennyi ajánlattevőt,
9.13. felügyeli a szerződés teljesítését szükség esetén gondoskodik a szerződésmódosítás előkészítéséről és jóváhagyja a szerződésmódosítást,
9.14. a közbeszerzési eljárás értékelési szakaszában gondoskodik a hiánypótlás és a felvilágosítás kérés végrehajtásáról,
9.15. írásban indoklást kér az irreális ajánlati elemre vonatkozóan,
9.16. gondoskodik az írásbeli összegzésnek az arra jogosult szervekhez történő megküldéséről,
9.17. dönt az írásbeli összegzés Kbt. 79. § (5) bekezdés szerinti javításáról,
9.18. aláírja a közbeszerzés tárgyát képező szerződést a nyertes ajánlattevővel,
9.19. igazolja a szerződés teljesítését,
9.20. felügyeli az ellenszolgáltatás Kbt. szerinti teljesítését.”