Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013 (II.19.) számú önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 30- 2024. 10. 30Mezőkovácsháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013 (II.19.) számú önkormányzati rendelet módosításáról
Mezőkovácsháza Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 8. § (2) bekezdésében, 45. §-ában, a 48. § (2)-(4) bekezdéseiben, a 49. § (2) bekezdésében, az 50. §-ában, az 51. §. (2) bekezdésében, az 53. §-ban, az 57. §. (1)-(2) bekezdéseiben, az 59. § (2) bekezdésében 68. § (2)-(3) bekezdésében, a 82. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk § (1) bekezdés d) pontjában foglalt feladatkörében eljárva Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következő rendeletet alkotja
1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester akadályoztatása esetén vagy a tisztség betöltetlensége vagy 30 napot meghaladó tartós akadályoztatás esetén az alpolgármesterek a polgármester által meghatározott helyettesítési sorrendben jogosultak összehívni és vezetni. ”
2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 13. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Az első napirend keretében tárgyalja a testület a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló írásbeli beszámolót és a polgármester, valamint az alpolgármesterek írásbeli tájékoztatását a két testületi ülés közötti intézkedéseikről, fontosabb tanácskozásaikról.”
3. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A települési képviselő köteles bejelenteni, ha őt vagy hozzátartozóját az ügy személyesen érinti.”
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 15. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) Abban az esetben, ha a képviselő-testületi ülést követően válik ismertté, hogy a képviselő nem jelentette be személyes érintettségét, a polgármester bármely képviselő indítványára újra napirendre tűzi a tárgyalt előterjesztést, ha az aktualitását nem vesztette.
(7) Ha nyílt szavazás eredményének megállapítása során kétség merül fel az ülés vezető a szavazást köteles megismételtetni.”
4. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Rendelet alkotását a polgármester, a képviselő, a tárgy szerint illetékes bizottság, a jegyző és a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a polgármesternél kezdeményezheti a rendeletalkotás szükségességének megindokolásával.”
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 18. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az önkormányzati rendelet kihirdetése a helyben szokásos módon, a hiteles szöveg egy példányának a városháza hirdetőtábláján történő kifüggesztésével történik. A rendelet hirdetőtáblán történő kifüggesztésének tartama három munkanap, a rendelet ezt követően tekinthető kihirdetettnek. A rendeletet kihirdetését követően a város hivatalos honlapján is közzé kell tenni. A Nemzeti Jogszabálytárba a rendeletet az egységes szerkezetű rendelettel együtt a kihirdetését követő három munkanapon belül fel kell tölteni.”
5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület munkatervben tervezett nyílt üléseiről a lakosságot a Mezőkovácsházi Városi Könyvtár és Kalocsa Róza Művelődési Központnak megküldött elektronikus adathordozón elhelyezett, az ülésekről készült jegyzőkönyvekkel és mellékleteivel – rendeletek, határozat mellékletek, előterjesztések mellékleteikkel együtt -, valamint a város honlapján (www.mezokovacshaza.hu) elektronikus formában ugyanezen dokumentumok kihelyezésével tájékoztatja.”
6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 30. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az (1) bekezdés e), f), g) pontja szerinti előterjesztések csak az érintett bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testületnek, kivéve ha a bizottság szavazategyenlőség vagy a tartózkodások nagy száma vagy határozatképtelenség miatt nem tud állásfoglalást kialakítani.”
7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet VI. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
A polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző, aljegyző”
8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 34. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és aljegyző akadályoztatása, távolléte esetén a jegyzői feladatokat a jegyzőre előírt képesítéssel rendelkező köztisztviselő látja el. A helyettesítés rendjére a Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési szabályzatában az aljegyző helyettesítésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.”
9. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 34/A. § (3a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3a) A külsős bizottsági tagok, a Polgármesteri Hivatal munkatársai az önkormányzati tevékenységgel és működéssel, valamint a hivatali munkával kapcsolatos információt a közösségi oldalakon saját profiljuk alatt csak az önkormányzat hivatalos facebook oldalán megjelent adattartalom megosztásával tehetnek közzé.”
10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 35. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A települési önkormányzat a nemzetiségi önkormányzatok részére biztosítja működésük feltételeit a 6. melléklet szerinti Közigazgatási szerződésekben rögzítettek szerint.
(3) A nemzetiségi önkormányzatok működésével, adminisztrációjával, iratkezelésével kapcsolatos feladatokat a Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatal igazgatási irodája, gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat a Mezőkovácsházi Polgármesteri Hivatal költségvetési irodája látja el a (2) bekezdés szerinti szerződések alapján.”
11. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 36. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A hivatal a képviselő-testület által elfogadott Ügyrendjében meghatározottakra figyelemmel elkészített Szervezeti és működési szabályzatában foglaltak szerint működik, amely részletezi a hivatal belső szervezeti felépítését, feladatait, a belső (szervezeti egységek és dolgozók közötti) munkamegosztást, a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző és a hivatal ügyfélfogadásának rendjét.
(3) A hivatal ügyrendjének elfogadásáról a jegyző javaslatára a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület minősített többséggel dönt. Az ügyrend az SZMSZ 1. sz. függeléke.
(4) A hivatalban a pénzügyi-gazdasági tevékenységet ellátó személyek feladatkörüket a Hivatal Szervezeti és működési szabályzatában foglaltak szerint látják el.”
12. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 39. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat belső ellenőrzési feladatait külső szolgáltatóval kötött szerződés útján látja el. A feladatot ellátó szervezetet vagy személyt a a hatályos beszerzési szabályzat előírásainak megfelelően választja ki. ”
13. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 7. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
14. § Ez a rendelet 2024. október 30-án lép hatályba.
1. melléklet a 15/2024. (X. 29.) önkormányzati rendelethez
1. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2013. (II.19.) önkormányzati rendelet 7. melléklet 2. pont helyébe a következő pont lép:
„2. RENDELET-TERVEZET összeállítása
A polgármester a képviselő-testület elé terjeszti a bizottságok által megtárgyalt, a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság által véleményezett rendelet-tervezetet.
A polgármester feladata, hogy az Önkormányzati Érdekegyeztető Tanácsban az érdekegyeztetést kezdeményezze.
A ZÁRSZÁMADÁSI rendelet tervezetét a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság megtárgyalja és véleményezi.
Az önkormányzat belső ellenőrzési feladatait külső szolgáltatóval kötött szerződés útján látja el.”