Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2015. 07. 30- 2015. 10. 03Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2015-07-30-tól 2015-10-03-ig
Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének
6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról.
(a 3/2012.(I.27.), a 10/2012.(III.30.), a 19/2012.(IX.14.), a 4/2013.(III.01.),
a 9/2014.(IV.25.), a 11/2014.(VI.27.), a 12/2014.(VIII.27.), a 14/2014.(X.27.), a 16/2014.(XI.27.) , a 13/2015.(V.29.), valamint a 17/2015.(VII.30.) önkormányzati rendeletekkel egységes szerkezetbe foglalt szöveg)
Battonya Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény ( a továbbiakban: Mötv.) 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított feladatkörében eljárva az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
Az Mötv-ben foglalt rendelkezéseket az önkormányzat működési területén az ezen rendeletben – a továbbiakban: Szabályzat – meghatározott kiegészítésekkel kell alkalmazni.[1]
1.§
(1) Az önkormányzat megnevezése: Battonya Város Önkormányzata
(2) Az önkormányzat székhelye: Battonya, Fő u. 91.
(3) Battonya Város Önkormányzata önállóan - a törvény keretei között - szabadon,
demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település
közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom
önkormányzati típusú gyakorlásáról.
2.§
A város nemzetiségi jellegére és hagyományaira tekintettel a közszolgáltatást nyújtó intézményeken azok elnevezését román és szerb nyelven is el kell helyezni.
3.§
(1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.
(2) A címer leírása: Battonya város címere álló, csücskös talpú pajzs, kék mezejében
jobb haránt - három, szimmetrikusan elhelyezett, hatágú csillaggal - díszített vörös
pólya fut keresztül. A bal oldali mezőben, a pólya felett zöld lombú és fekete
törzsű nyárfa (jegenyenyár) áll, mellette balra aranylépcsejű, nyitott kapuszárnyú
fedeles arany kapu látható, íve alatt ezüst ekevas és csoroszlya áll. A kapu alatt a
pajzs derékon egy, az előzővel mindenben azonos fa lebeg. A pólya alatt, a
pajzsmező jobb felében lebegő vörös lángnyelvből ezüst kettőskereszt növekszik.
A pajzsra szembeforduló, arany szegélyű és arany rostélyú, természetes sisakot
helyeztek, nyakában arany szalagon arany medállal. Az aranyos sisakkorona
nyitott, ötágú, csúcsain egy-egy gyönggyel, a koronapánton három zafírkővel.
A sisakdísz szembeforduló, jobbra néző, kiterjesztett szárnyú arany koronával
ékesített, arannyal fegyverzett, stilizált fekete sas, jobb karmában három arany
nyílvesszőt tart.
A foszlányok: jobbról vörös és arany, balról kék és ezüst.
(3) Battonya város zászlajának, lobogójának leírása: a zászló fehér színű (mérete:
90 x 180 cm ), a hosszanti oldalakkal párhuzamosan egy-egy arany szalag fut,
a felső harmadon a rúdra merőleges tengelyű címerrel, alsó harmadon pedig ívelten
a " BATTONYA" felirat arany színnel, alsó szélén arany rojtozattal.
Lobogó (fekvő téglalap, 90 x 150 cm) alakban használva a címer 90 fokkal
elfordul, a rúddal párhuzamos tengelyen helyezkedik el a zászlótest mértani
középpontjában (ebben az esetben felirat nem szerepel).
(4) Battonya város pecsétje: kerek pecsét, középütt a címerrel, körirata pedig:
" BATTONYA VÁROS PECSÉTJE".
4.§
(1) A polgármester hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen a Magyarország
címere van, a köríven pedig a következő felirat: Battonya Város Polgármestere.2
(2) A Polgármesteri Hivatalnál rendszeresített hivatalos kör alakú bélyegző közepén
a Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható:
Battonyai Polgármesteri Hivatal, Békés megye.3
(3) Az önkormányzat pecsétjét kell használni:
a./ a képviselő-testület üléseirol készített jegyzőkönyvek hitelesítésére,
b./ a képviselő-testület által adományozott okleveleken,
c./ az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.
5.§
(1) A polgármester gondoskodik arról, hogy a település lakossága a nemzeti és a helyi
ünnepeket méltó módon megünnepelhesse.
(2) A település ünnepe: a Város Napja, melynek időpontja minden év májusának
utolsó hétvégéje.
6.§
A település hazai és nemzetközi kapcsolatai
(1) Az önkormányzat hazai kapcsolatot különösen az alábbi szervezetekkel tart:
a./ Békés Megyei Önkormányzat,
b./ Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítvány,
c./ Békés Megyei Területfejlesztési Tanács,
d./ Alföldvíz Zrt.,
e./ Dél-Alföldi Befektetési Részvénytársaság,
f./ Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács,
g./ Dél-Alföldi Térségfejlesztési Társulások Egyesülete,
h./ Dél-Békési Vízgazdálkodási Társulat,
i./ Maroshát Területfejlesztési Önkormányzati Társulás,
j./ Dél Békési Kistérség Többcélú Társulása,
k./ Dombegyház és térsége Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás
l./ Országos Cigány Önkormányzat,
m./ Magyarországi Románok Országos Önkormányzata,
n./ Szerb Országos Önkormányzat,
2A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
3A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
o./ Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége,
p./ Vasutas Települések Országos Szövetsége,
r./ Magyar Önkormányzatok Szövetsége,
s./ Cigány Helyi Nemzetiségi Önkormányzat,
t./ Román Helyi Nemzetiségi Önkormányzat,
u./ Szerb Helyi Nemzetiségi Önkormányzat 4
(2) Az önkormányzatnak külföldön testvérvárosi kapcsolata van:
a./ Lipova (Lippa, Románia)
b./ Pecica ( Pécska, Románia) és
c./ Beocin (Beocsin, Szerbia) városokkal.
(3) Az önkormányzat képviselő-testülete díszpolgári címet, egyéb címeket és díjakat
adományozhat. A díszpolgári cím adományozására, valamint az egyéb
elismerésekre, díjakra vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendeletek
tartalmazzák. A díszpolgárok névsorát a Szabályzat függeléke tartalmazza.
II. Fejezet
A képviselő-testület
7.§
(1) A 2014. október 12-én megválasztott képviselő-testület a polgármesterből és 8
helyi képviselőből áll.5
(2) A képviselő-testület és a megválasztott bizottságok tagjainak névsorát, lakcímét,
telefonszámát és e-mail címét a Szabályzat függeléke tartalmazza.
8.§
(1) Az önkormányzati jogokat az önkormányzat képviselő-testülete gyakorolja.
(2) A képviselő-testület ellátja a jogszabályokban ráruházott és önként vállalt
feladatokat és gyakorolja az ezekkel kapcsolatos hatásköröket.
(3)Az önkormányzat önként vállalt feladata: fürdő üzemeltetés.
(4) Az ellátandó feladatokat és hatásköröket a Belügyminisztérium által kiadott feladat-
és hatásköri jegyzék tartalmazza.
(5) A képviselő-testület egyes hatásköreinek a polgármesterre vagy a bizottságaira
történő átruházásáról külön önkormányzati rendelet(ek)ben dönt.
Az átruházott hatásköröket a Szabályzat 2. melléklete tartalmazza.
9.§
(1) A képviselő-testület megválasztását követően alakuló ülést tart, melyet a polgármester
vezet, egyébként általában havonta, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik.6
(2) Össze kell hívni a képviselő-testület ülését a képviselők ¼-nek, a képviselő-
testület bizottságának az indítványára, vagy ha azt népi kezdeményezéssel a
választópolgárok, illetve ha a helyi nemzetiségi önkormányzat kezdeményezi.7
(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetekben a polgármester a képviselő-testület
ülését a kezdeményezés benyújtásától számított legkésőbb 5 napon belüli
időpontban köteles összehívni.
4A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
5A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
6A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
7A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
(4) A képviselő-testület az (1)-(2) bekezdésekben meghatározottakon túl szükség
szerint ülést tart, ha döntenie kell a hatáskörébe tartozó ügyben.
(5) A képviselő-testület üléseit általában a hónap utolsó csütörtökjén, délután 15 órai
kezdettel tartja. Az ülések helye a Polgármesteri Hivatal emeleti nagyterme.8
A képviselő-testület - ha azt a napirend, vagy a résztvevők várható száma indokolja -
kihelyezett ülést tart.
(6) A határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő-testületi ülést az előzetesen
kitűzött napirenddel egy héten belüli időpontra össze kell hívni.
Az előterjesztés
10.§
(1) Előterjesztés benyújtására akkor kerülhet sor, ha az adott kérdésben a képviselő-
testület döntése szükséges. Minden egyéb anyag tájékoztatásnak minősül.
(2) Előterjesztést a polgármester, a települési képviselő és a képviselő-testület
bizottsága, a frakció, valamint a jegyző nyújthat be.9
(3) Az előterjesztés történhet szóban és írásban.
(4) Költségvetési, gazdálkodási kérdésekben csak írásos, a képviselő-testület
kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyekben általában írásos előterjesztés alapján
hozható döntés.
(5) Az előterjesztéshez határozati javaslatot kell készíteni.
A határozati javaslatot szóbeli előterjesztés esetén is írásba kell foglalni.
A határozati javaslat egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből és ha
szükséges indokolásból áll.
Az eltérő tartalmú határozati javaslatot külön- külön kell megfogalmazni. A
határozati javaslatnak tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős szerv vagy
személy megnevezését és a végrehajtás határidejét.
A végrehajtás határidejére tett javaslat "azonnal", "folyamatos" vagy naptári nap
szerinti megjelölést használhat.
Folyamatos határidő esetén meg kell jelölni az időközönkénti beszámolás
időpontját is.
11.§
Az ülés összehívása és vezetése
(1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása
esetén e hatáskörét a polgármester által kijelölt alpolgármester gyakorolja.10
(2) A képviselő-testület ülésére szóló meghívót a polgármester írja alá.
(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a
polgármester és az alpolgármester együttes, tartós akadályoztatása esetén az
ülést az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.11
(4) A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület tagjainak az ülés napját
megelőzően legalább 5 nappal kell kézbesíteni. A képviselők, valamint a képviselő-
testület ülésére tanácskozási joggal meghívottak az előterjesztéseket Battonya város
honlapján (www.battonya.hu) megtekinthetik, illetve onnan letölthetik.
Indokolt esetben - az ülés előtt legalább 24 órával - szóban vagy távbeszélőn is
összehívható a képviselő-testület ülése.12
8A 13/2015.(V.29.) önkormányzati rendelet módosította
9A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
10A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
11A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
12A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
(5) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a jegyző a település lakosságát a
helyi kábeltelevízió útján tájékoztatja.
(6) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni
a./ a települési képviselőt,
b./ a jegyzőt,
c./ az aljegyzőt,
d./ a Békés Megyei Kormányhivatalt,
e./ a Mezőkovácsházai Járási Hivatal vezetőjét,
f./ a település országgyűlési képviselőjét,
g./ a helyben működő pártok vezetőit,
h./ a helyi rendőrőrs vezetőjét,
i./ a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,
j./ azoknak a bizottságoknak a nem képviselő-testületi tagjait, amely bizottságokat a
napirend érint,
k./ a napirendi pontok előadóit,
l./ a nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,
m./ az önkormányzati intézmények vezetőit,
n./ a helyi egyházi vezetőket,
o./ a település díszpolgárait,
p./ az önkormányzati intézményekben működő érdekképviseletek vezetőit,
r./ akiket a polgármester vagy meghatározott napirendhez szakértőként bármely
képviselő indokoltnak tart.13
12. §
(1) A képviselő-testület nyilvános üléseit a helyi kábel-tv egyenes adásban közvetíti.
(2) Az Mötv. 46.§ (2) bekezdés c./ pontjában meghatározott zárt ülés tartására a
polgármester, bármely képviselő vagy a jegyző indítványára kerülhet sor.14
13.§
(1) A polgármester dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak
hozzászólási jogot ad.
(2) A választójoggal nem rendelkező 18 éven aluli személyek a képviselő-testület
ülésén csak a polgármester egyedi engedélye alapján vehetnek részt.
A sürgősségi indítvány
14.§
(1) Sürgősségi indítványt a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a helyi
nemzetiségi önkormányzatok és bármely képviselő terjeszthet elő.15
(2) A sürgősség tárgyában a képviselő-testület minősített többséggel dönt.
(3) A sürgősség elfogadása esetén az indítványt a képviselő-testület első napirendként
tárgyalja meg.
(4) Sürgősségi indítvány - a sürgősség tényének indokolásával - legkésőbb az ülést
megelőző napon 11 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.
(5) Ha a sürgősségi indítvány tárgya valamely döntésre jogosult bizottság hatáskörébe
tartozik, a képviselő-testület állást foglal arról, hogy magához vonja-e az ügyet.
13A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
14A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
15A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
(6) Ha a sürgősséggel a képviselő-testület nem ért egyet, dönt arról, hogy az ügyet
mikor, hányadik napirendként tárgyalja.
Az ülés vezetése
15.§
(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, távolléte esetén az alpolgármester,
mindkettőjük egyidejű akadályoztatása esetén az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság
elnöke vezeti.16
(2) Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a
határozatképességet, melynek meglétét minden döntés előtt újra ellenőriz.
Ezt követően javaslatot tesz az ülés napirendjére.
A napirendről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
A tanácskozás rendje
16.§
(1) A polgármester előterjeszti a napirendi tervezetet.
Bejelenti, ha valamely napirendi ponttal kapcsolatban bizottság az előterjesztéshez
észrevételt kíván tenni.
(2) A képviselő-testület dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló
jelentés, az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről és az
átruházott hatáskörök gyakorlásáról szóló beszámoló elfogadásáról.
(3) A polgármester minden előterjesztés és az azzal kapcsolatos határozati javaslat
felett külön-külön vitát nyit.
Javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását is. Az írásbeli előterjesztést
az előadó a vita előtt szóban kiegészítheti.
Az előadóhoz a testületi tagok és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket
intézhetnek, melyekre a vita előtt válaszolni kell. A tájékoztató napirendek felett
nem kell vitát nyitni.
(4) A vita során a hozzászólások sorrendjét a polgármester határozza meg.
(5) A vita lezárására vagy a hozzászólások időtartamának meghatározására, számának
korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet.
Az indítvány felett a képviselő-testület vita nélkül dönt.
A vita lezárása után a napirendi pont előadója válaszol a hozzászólásokra.
(6) A polgármester összefoglalójában tömören összegzi a vita lényegét, érdemben
kitér az előterjesztésektől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot érintő
valamennyi felvetésre.
(7) A napirend előadója a szavazás megkezdése előtt bármikor javasolhatja a téma
napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül,
egyszerű szótöbbséggel határoz.
(8) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat
törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.
(9) Az előterjesztő és a tárgy szerint érintett bizottság elnöke közvetlenül a
határozathozatal előtt felszólalhat.
(10) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati
javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra.
Előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben
16A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
szereplő határozati javaslatok felett kell dönteni.
A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a határozatot.
(11) A képviselő-testületi tagok igenlő vagy ellenszavazatokkal vesznek részt a
szavazásban, illetőleg tartózkodnak a szavazástól.
A tanácskozás rendjének fenntartása
17.§
(1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.
Ennek érdekében
a./ figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő
fogalmazást használ
b./ rendreutasítja azt, aki az ülésen a képviselő-testülethez méltatlan magatartást
tanusít,
c./ figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozás rendjét
magatartásával zavarja; ismételt rendzavazás esetén a terem elhagyására is
kötelezheti.
d./ figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltért a tárgytól, hogy térjen a tárgyra;
kétszeri eredménytelen felszólítás után a felszólalótól megvonhatja a szót;
akitől a szót megvonták, az ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.
(2) Az a képviselő, aki a vitában ellene szóló, sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja
elhárítani vagy a hozzászólásával kapcsolatban felmerült félreértéseket eloszlatni,
a vita lezárása után személyes megjegyzést tehet.
A személyes megjegyzés lehetőségével a képviselő egy napirendi pont tárgyalásánál csak
egy alkalommal élhet.
A határozathozatal, a szavazás módja
18.§
(1) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza.
A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több mint a felének igenlő
szavazata szükséges.
(2) Az Mötv. 50. §-ban foglaltakon túl minősített többség szükséges az alábbi ügyekben is:
a./ hitelfelvétel
b./ kötvénykibocsátás,
c./ a képviselő-testület hatáskörének átruházása,
d./ kitüntetési ügyek,
e./ díszpolgári cím adományozása,
f./ állásfoglalás sürgősségi indítvány elfogadásához,
g./ megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről,
h./ név szerinti szavazás.17
(3) A képviselő-testület a jegyzőkönyvben rögzítetten, de számozott határozat nélkül dönt az
alábbiakban:
a./napirend elfogadása
b./ügyrendi kérdések
c./képviselői interpellációkra adott válaszok
d./név szerinti szavazás
17A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
(4) Amennyiben az önkormányzati képviselő személyes érintettségvel kapcsolatos
bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, egy havi tiszteletdíjának 25 %-a
megvonásra kerül.18
19.§
(1) A képviselő-testület bármely tagjának indítványára minősített többséggel titkos
szavazást rendelhet el az Mötv. 46.§.(2) bekezdésében foglalt ügyekben. 19
(2) A titkos szavazás lebonyolításában, ha valamennyi tagja jelen van, az Ügyrendi,
Ifjúsági és Sport Bizottság szavazatszámláló bizottságként jár el, egyébként a képviselő-
testület tagjaiból 3 tagú szavazatszámláló bizottságot kell választani.20
(3) A titkos szavazást borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség és urna
igénybevételével kell lebonyolítani.
(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:
a./ a titkos szavazás helyét, időpontját,
b./ a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c./ a szavazás során felmerült körülményeket,
d./ a szavazás eredményét.
20.§
(1) A szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) A képviselő-testület esetenként bármely képviselő javaslatára minősített
többséggel, vita nélkül név szerinti szavazást rendelhet el.
(3) Név szerinti szavazásnál a jegyző egyenként olvassa a települési képviselők nevét,
akik nevük felolvasásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel szavaznak vagy
tartózkodnak a szavazástól.
21.§
(1) A szavazatok összeszámlásáról a jegyző gondoskodik. Ha a szavazás eredményefelől
kétség merül fel vagy azt valamelyik települési képviselő kéri, a polgármester a szavazást
köteles megismételtetni.
(2) A képviselő-testület határozatait külön-külön - a naptári év elejétől kezdődően -
folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:
......./200..(hó, nap) KT. határozat.
(3) A testületi határozatokról a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.
(4) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 10 napon belül meg kell küldeni a
végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek, illetve a határozattal érintetteknek.
(5) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a jegyző
készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
Kérdés, interpelláció
22.§
(1) A települési képviselők kérdéseiket, interpellációikat szóban vagy írásban a napirendek megtárgyalása előtt mondják el.
18A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
19A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
20A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
(2) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület nem dönt.
(3) Az interpellációra adott szóbeli válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozatát
követően a testület vita nélkül dönt.
A képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz, hogy az interpellációra írásban adjanak
választ.
(4) Az interpellációra írásban adott válasz - melynek 15 napon belül meg kell történnie és
minden települési képviselőnek meg kell küldeni - elfogadásáról a testület a következő
ülésen az interpelláló nyilatkozatát követően dönt.
(5) A képviselő-testület az interpelláció alapján részletes vizsgálatot is elrendelhet.
(6) Vizsgálat elrendelése esetén biztosítani kell, hogy az interpelláló képviselő a
vizsgálatban részt vehessen.
A jegyzőkönyv
23.§
(1) A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv tartalmazza:
a./ az ülés számát, helyét, idejét,
b./ a megjelent képviselők és meghívottak nevét,
c./ a távolmaradt képviselők nevét, a távollét okát (illetve, hogy azt nem jelezte),
d./ a tárgyalt napirendi pontokat és napirendi pontonként az előadók nevét,
e./ a tanácskozás lényegét és a hozott határozatokat,
f./ szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát,
g./ a szavazás számszerű eredményét,
h./ a képviselő kérésére hozzászólásának, véleményének szó szerinti rögzítését,
i./ a határozatoknál a végrehajtásért felelős nevét, illetve a végrehajtás határidejét,
j./ az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, az azokra adott válaszokat és döntéseket.
(3) A jegyzőkönyvet 3 példányban kell elkészíteni. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a
meghívót, az írásos előterjesztéseket, az elfogadott rendeletet és a jelenléti ívet. A
képviselő kérelmére az írásban is benyújtott hozzászólást mellékelni kell a
jegyzőkönyvhöz.
(4) A képviselő-testületi ülés dokumentumait a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell
kezelni.
(5) A jegyzőkönyv egy példányát az előterjesztésekkel együtt - a zárt ülés anyagának
kivételével - meg kell küldeni a Városi Művelődési Központ és Könyvtárnak is, ahol azt
nyitvatartási időben az állampolgárok megtekinthetik.
A jegyzőkönyv egy további példányát 15 napon belül meg kell küldeni a Békés Megyei
Kormányhivatal vezetőjének.21
(6) A jegyzőkönyveket - mellékleteikkel együtt - évente be kell köttetni.
(7) A jegyzőkönyvről, illetőleg annak részeiről, valamint más önkormányzati
dokumentumokról az állampolgárok - térítés ellenében - a Polgármesteri Hivatal
titkárságán másolatot kérhetnek.
(8) A zárt ülés jegyzőkönyvét a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönítve, külön zárt
helyen kell tartani.
(9) A közérdekű adat megismerésére irányuló kérelem szóban vagy írásban nyújtható be.
Önkormányzati ügyben a kérelmet a polgármester, államigazgatási ügyben a jegyző
teljesíti legfeljebb 15 napon belül.
21A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
Lakossági fórumok
24.§
A lakosság és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, a legfontosabb döntések előkészítése érdekében a képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal várospolitikai fórumot szervez.
Közmeghallgatás
25.§
(1) A képviselő-testület közmeghallgatást tart :
a./ a következő évi költségvetés,
b./ kötvénykibocsátás,
c./ területrendezés ügyében vagy
d./ ha a képviselők fele vagy a választópolgárok 5 %-a kéri.
(2) A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására a képviselő-testületi ülésre
vonatkozó szabályokat értelemszerűen kell alkalmazni.
III. Fejezet
A képviselő-testület bizottságai
26.§
(1) A képviselő testület az alábbi bizottságokat hozza létre:
A bizottságok tagjainak névsorát a rendelet függeléke tartalmazza.
a./Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság 5 fő
b./Pénzügyi Bizottság 5 fő
c./Szociális Bizottság 6 fő
d./Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottság 5 fő
e./Településfejlesztési, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottság 5 fő.22
(2) A képviselő-testület az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági
ügyeinek kivizsgálására, továbbá vagyonnyilatkozataik nyilvántartására és ellenőrzésére
az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottságot jelöli ki.23
(3) A polgármester bérfejlesztésére,jutalmazására a Pénzügyi Bizottság tesz javaslatot.
(4) A képviselő-testület egy-egy téma részletes feltárására, megvizsgálására,
előterjesztés elkészítésére ideiglenes bizottságot hozhat létre.
(5) A bizottság ülését a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az általa megbízott
személy vezeti.
(6) A bizottság elnökét a képviselők közül a képviselő-testület választja meg.
(7) A bizottság ülésén a jegyző, távollétében az igazgatási csoportvezető tanácskozási joggal
vesz részt. Együttes akadályoztatásuk esetén az ülésen való részvétellel a jegyző a
Polgármesteri Hivatal más köztisztviselőjét bízza meg.24
(8) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.
(9) A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és az általa felkért bizottsági tag írja alá.
(10) A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek hozzátartozóját
személyesen érinti az ügy. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni.
A kizárásról az elnök esetén a polgármester, a bizottsági tag esetén a bizottság dönt.
22A 13/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet módosította
23A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
24A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
(11) A bizottság elnöke, tagja adott ügyben elfogultságát bejelentheti, ez esetben a vitában
és a döntéshozatalban nem vehet részt.
(12) A bizottságok tevékenységükről választási ciklusonként legalább egy alkalommal
beszámolnak a képviselő-testületnek.
(13) A bizottság működésének részletes szabályait maga határozza meg.
(14) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el.
26/A.§25
Frakciók
(1) A képviselő-testületben képviselettel rendelkező pártokhoz, társadalmi szervezetekhez tartozó képviselők képviselői tevékenységük összehangolására képviselő-csoportot (továbbiakban: frakció) hozhatnak létre.26
(2) Az önkormányzati választásokon jelölő szervezetként nem indult vagy mandátumot nem szerzett szervezet csak a képviselő-testület hozzájárulásával hozhat létre frakciót.
(3)A frakció az önkormányzatnak nem szerve, így önkormányzati feladatot nem láthat el. A frakcióra önkormányzati hatáskör nem ruházható át.
(4) Egy bejegyzett párthoz, társadalmi szervezethez tartozó képviselők csak egy frakciót alakíthatnak.
(5) Egy képviselő csak egy frakciónak lehet tagja.
(6) Frakciót legkevesebb 3 képviselő alakíthat.
(7) A már megalakult frakció elfogadhatja pártokhoz, illetve társadalmi szervezetekhez nem tartozó képviselők csatlakozását.
(8) A frakcióból kizárt képviselőt pártokhoz illetve társadalmi szervezetekhez nem tartozónak kell tekinteni. A frakcióból kilépő képviselő a kilépés bejelentésétől számított hat hónapig nem csatlakozhat más frakcióhoz. A kizárás a képviselői jogviszonyt nem értinti.
(9) A frakció működési szabályait maga állapíthatja meg.
(10) A frakcióvezetők ülését a polgármester hívja össze, melyre meg kell hívni a frakcióvezetőket, és akinek meghívását a polgármester indokoltnak tartja.
(11) A frakció saját tagjai sorából vezetőt választ, illetve más, közös ügyeket intéző megbízottat választhat.
(12) A frakció megalakulását és annak tisztségviselőit a megalakulástól számított 8 napon belül a polgármester részére írásban be kell jelenteni.
(13) A frakció megszűnését – a megszűnést követő 8 napon belül – írásban be kell jelenteni a polgármester részére.
(14) Az (12), (13) bekezdésben leírt bejelentési kötelezettséget a frakcióvezető köteles teljesíteni.
IV. Fejezet
A polgármester
27.§
(1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester jogszabályokban meghatározott feladatait és hatósági hatásköreit a Belügyminisztérium által kiadott feladat-és hatásköri jegyzék, míg a képviselő-testület által a polgármesterre ruházott önkormányzati hatásköröket külön önkormányzati rendelet(ek) tartalmazza(ák).
25A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet kiegészítette
26A 13/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet módosította
(3) A polgármester feladatai a jogszabályokban előírtakon túlmenően a képviselő-testülettel, valamint annak szerveivel kapcsolatban a következők:
a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését , széleskörű nyilvánosságát,
b) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,
c) segíti a települési képviselők és a bizottságok munkáját,
d) képviseli az önkormányzatot,
e) összehívja és vezeti a testületi üléseket,
f) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait,
g) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, együttműködik a település gazdasági, társadalmi és egyéb lakossági szervezeteivel,
h) ellátja a képviselő-testület által önkormányzati rendeletben átruházott önkormányzati hatósági hatásköröket,
i) elősegíti az önkormányzati munka nyitottságát, lakossági-és sajtótájékoztatást.
(3) Indítványozhatja a bizottságok összehívását, felfüggesztheti a bizottsági döntések végrehajtását, ha ellentétes a kéviselő-testületi határozattal vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésen határoz.
(4) Az Mötv. 68. § (2) és (3) bekezdésébe feglaltak esetén a polgármester valamennyi, nem a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyben döntést hozhat.
(5) Az Mötv. 68. § (3) bekezdése szerint halaszthatatlannak minősül az ügy, ha
a) a döntéshozatalhoz három munkanapnál rövidebb idő áll rendelkezésre és
b) a képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása elháríthatalan akadályba ütközik vagy előreláthatóan határozatképtelen lenne, illetve ha az összehívott testület határozatképtelen.
(6) A képviselő-testület határozatával a polgármester munkájának elismerésére évente a közszolgálati tisztviselőkról szóló 2011. évi CXCIX. törvény 225/H. § (1) bekezdésében meghatározott mértékű jutalmat állapíthat meg e szakasz (2)-(5) bekezdésében meghatározott feladatok teljesítésének értékelésével.
(7) A polgármester minden év március 1-ig szabadságolási ütemtervet készít, melyet a képviselő-testület hagy jóvá.
(8) A szabadságolási ütemtervtől eltérő, 3 napot nem meghaladó szabadságot az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság elnökének kell bejelenteni.
(9)A polgármester szabadság-nyilvántartását a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell kezelni.
(10) A polgármester gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző és gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati intézményvezetők, valamint a nem önkormányzati intézményben foglalkoztatott, a képviselő-testület által kinevezett közalkalmazottak (Kjt. 83/A.§. (1) bekezdés), továbbá a Munka Törvénykönyve hatálya alá, de nem a Polgármesteri Hivatal állományába tartozó munkavállalók tekintetében.[2]
Az alpolgármester
28.§
(1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára a települési képviselők közül egy főállású
alpolgármestert választ28
(2) A polgármester nem tervezett, egy hetet meghaladó távolléte esetén a főállású
alpolgármester önállóan gyakorolja a polgármester hatásköreit.
(4) Az alpolgármester - a helyettesítési feladatokon túlmenően - ellátja a polgármester által rábízott feladatokat, különösen
a) a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó egyedi programok koordinálását,
b) a civil szervezetekkel való kapcsolattartás erősítését,
c) a város turisztikai szerepének fejlesztését.29
(5) Az alpolgármester munkájának elismerésére e rendelet polgármesterre vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.30
27Módosította a 17/2015.(VII.30.) önkormányzati rendelet
28A 14/2014. (X.27.) önkormányzati rendelet módosította
29,30 Kiegészítette a 17/2015.(VII.30.) önkormányzati rendelet
A tanácsnok
29.§
A képviselő-testület tanácsnokot nem választ.
A jegyző
30.§.
(1) A jegyző feladatai különösen:
a./ gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,
b./ vezeti a Polgármesteri Hivatalt, megszervezi annak munkáját,
c./ döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,
d./ dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester részére átad,
e./ tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és a képviselő-testület
bizottságainak ülésén, akadályoztatása esetén a bizottsági ülésen való
részvétellel az igazgatási csoportvezetőt, vagy a Polgármesteri Hivatal más
köztisztviselőjét bízza meg.
f./ dönt a hatáskörébe tartozó ügyekben, illetőleg szabályozza a kiadmányozás
rendjét,
g./ rendszeres tájékoztatást ad a képviselő-testületnek, a bizottságoknak, a
polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
h./ a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok elé
kerülő előterjesztéseket,
i./ tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,
j./ szervezi a jogi felvilágosító munkát,
k./ gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről
l./ jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek,
ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.31
(2) A jegyző hatósági hatásköreit az általa kezelt hatásköri jegyzék tartalmazza.
(3) A jegyzőt távollétében az igazgatási csoportvezető helyettesíti.32
(4) 33
V. Fejezet
A Polgármesteri Hivatal
31.§
(1) A képviselő-testület Battonyai Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt
Működtet.34
(2) A Polgármesteri Hivatal előirányzatai feletti rendelkezési jogára tekintettel teljes
jogkörű, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, az önkormányzat gazdálkodásának
végrehajtó szerve, egyidejűleg önkormányzati igazgatási szerv; jogi személy.
(3) A Polgármesteri Hivatalt a jegyző vezeti.
(4) A hivatal belső szervezeti tagozódását a jegyző javaslatára a polgármester
előterjesztésében a képviselő-testület határozza meg, mely a Szabályzat 1.mellékleteként
szerepel.
31 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
32 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
33 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezte
34 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
(5) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:
Munkanapok ügyfélfogadási idő
Hétfő 8 - 16
Kedd ügyfélfogadás nincs
Szerda 8 - 12
Csütörtök 8 - 12
Péntek 8 - 12
Az anyakönyvi ügyintézést munkaidőben ügyfélfogadási időn túl is ellátja a hivatal.
A Polgármesteri Hivatal munkaidőn túl a heti szabad-és pihenőnapokon, munkaszüneti
napokon is végzi a házasságkötéseket, szervezi a családi és a társadalmi
ünnepségeket.35
(6) A hivatal ügyrendjét a Szabályzat függeléke tartalmazza.
(7) Az önkormányzat költségvetése határozza meg a Polgármesteri Hivatal működéséhez
szükséges előirányzatokat, működési, fenntartási költségeket.
VI. Fejezet
Az önkormányzat költségvetése, vagyona, a gazdasági program
32.§
(1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetését rendeletben határozza meg.
(2) A képviselő-testület a költségvetést egy fordulóban tárgyalja.36
(3) A képviselő-testület az államháztartásról szóló törvényben foglalt határidőig a közmeghallgatás után
a./ elemzi a Kormány által rendelkezésre bocsájtott költségvetési irányelveket, az
önkormányzat kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait,
b./ számításba veszi a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségeit,
c./ meghatározza a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,
d./ egyezteti az igényeket és a célkitűzéseket a lehetőségekkel, felállítja a szükségletek
kielégítésének sorrendjét,
e./ jelzi a döntés több évre szóló hatásait.
f./ a költségvetési törvény által előírt részletezésben tárgyalja meg a költségvetési
rendelet-tervezetet.37
(4) 38
(5) A költségvetési tervezetet a jegyző készíti el és a polgármester terjeszti a képviselő-
testület elé.39
(6) A költségvetési évet követő 4 hónapon belül a polgármester a jegyző által
előkészített zárszámadási rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület elé,
melynek tartalmát a költségvetési törvény foglalja magában.
(7) A polgármester az önkormányzat gazdálkodásának I.félévi helyzetéről szeptember
15-éig, míg a III.negyedéves helyzetéről november 30-ig köteles tájékoztatni a képviselő-
testületet.40
35A 4/2014. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
36 A 16/2014. (xI.27.) önkormányzati rendelet módosította
37 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
38 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezte
39 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
40 A 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
(8) A polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület
elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek az
önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
(9) A költségvetés előkészítésébe be kell vonnai az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottságot,
a Szociális Bizottságot, a Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottságot, valamint a
Településfejlesztési, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottságot.41
(10) A költségvetés tervezetét a Pénzügyi Bizottság véleményezi.
(11) Az önkormányzat szakfeladatrendjét a Szabályzat 3. melléklete tartalmazza.42
33.§
A Polgármesteri Hivatal alapító okiratába és a költségvetési alapokmányba tartozó adatokat
és mutatókat a Szabályzat függelékeként kezelt költségvetési alapokmány tartalmazza.
34.§
(1) Az önkormányzati vagyon forgalomképtelen vagyontárgyait, a törzsvagyon korlátozottan
forgalomképes tárgyait, valamint az ezen vagyontárgyakról történő rendelkezés feltételeit külön rendelet szabályozza.
(2) A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról évente legalább
egyszer - általában a költségvetés tárgyalását megelőző közmeghallgatáson - köteles
tájékoztatni az állampolgárokat.
Gazdasági program
35. §
A képviselő-testület az Mötv. 116.§-ában foglaltak szerint megbízatásának időtartamára gazdasági programot készít. A gazdasági program a Szabályzat függelékét képezi.43
36.§
Az önkormányzat a belső ellenőri feladatait a Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulása keretében látja el.
VII. Fejezet
Az önkormányzati rendeletalkotás
37.§
(1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti
a./ a települési képviselő,
b./ a polgármester, alpolgármester és a jegyző,
c./ a képviselő-testület bizottsága,
d./ a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke
41 A 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
42 A 10/2012. (III.30.) önkormányzati rendelet módosította
43 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
e./ civil szervezet képviselője,
f./ az erre irányuló népi kezdeményezés.44
(2) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki azt az illetékes bizottsággal,
és a jegyzővel véleményezteti, majd a képviselő-testület elé terjeszti.
(3) A képviselő-testület az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport, valamint a rendelet tárgya szerint
illetékes bizottság javaslata alapján állást foglal a rendelet tervezetének előkészítéséről,
főbb elveiről. Meghatározhatja az előkészítés menetét, módját, az egyeztetés és a
vitafórumok rendjét.45
(4) A képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy mely rendelet-tervezetek érdemi vitája
előtt kell közmeghallgatást tartani.
(5) A meghatározott előkészítés után a rendelet-tervezetet a polgármester nyújtja be a
képviselő-testülethez annak indokolásával együtt.
(6) A polgármester, illetőleg a jegyző tájékoztatja a testületet az előkészítés során felvetett,
de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is.
38.§
(1) Az önkormányzati rendelet a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztés
útján kerül kihirdetésre.
(2) Az önkormányzati rendelet közlési módja
a./a könyvtárban külön történő elhelyezés,
b./ helyi képviselők útján történő ismertetés,
c./ az önkormányzat internetes honlapján történő elhelyezés.
(3) Az önkormányzati rendeletet meg kell küldeni a végrehajtásban érdekelt vagy arra
kötelezett szerveknek.
(4) Az önkormányzati rendeletek kihirdetéséről a jegyző gondoskodik
(5) Az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság évente ellenőrzi az önkormányzati rendeletek
hatályosulását, két évente pedig felülvizsgálja azokat.46
(6) A hatályos rendeleteket a Szabályzat függelékeként kell kezelni.
39.§
A rendeleteket külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan sorszámmal és évszámmal kell ellátni. Pontos megjelölését a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009.(XII.14.) IRM rendelet szabályozza.47
VIII. Fejezet
40.§
A helyi népszavazásra, népi kezdeményezésre vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendelet tartalmazza.
IX. Fejezet
Helyi nemzetiségi önkormányzatok
41.§
(1) Battonyán roma, román és szerb helyi nemzetiségi önkormányzatok működnek.48
44 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
45 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
46 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
47 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
48 A16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
(2) Szervezeti és működési szabályzataikat e Szabályzat függelékeként kell kezelni.
(3) A román helyi nemzetiségi önkormányzat székhelye Battonya, Hunyadi u. 40., a
szerb helyi önkormányzat székhelye Battonya, Hunyadi u. 58.
(4) Az önkormányzat a cigány helyi nemzetiségi önkormányzat részére a testületi
üléseik megtartásához és ügyviteli feladataik ellátásához a Polgármesteri
Hivatalban biztosít helyiséget. 49
X. Fejezet
Záró rendelkezések
42.§
(1) Ez a rendelet 2011. április 1. napján lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az önkormányzat Szervezeti és Működési
Szabályzatáról szóló 8/2007.(III.30.), valamint az azt módosító 21/2007.(X.27.)
önkormányzati rendelet hatályát veszti.
(3) A Szabályzatban felsorolt függelékek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről a
jegyző gondoskodik.
(4) Mellékletek: 1. Battonyai Polgármesteri Hivatalnak szervezetéről50
2. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök
Jegyzéke51
3. Battonya Város Önkormányzatának kormányzati funkció rendje52
(5) Függelékek: 1. A települési képviselők, illetve bizottsági tagok névsora
2. Battonya Város Polgármesteri Hivatalának ügyrendje
3. Az önkormányzat gazdasági programja
4. A Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata
5. Díszpolgárok névsora
6. Önkormányzat által alapított költségvetési szervek
7. Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulás társulási megállapodása
8. Képviselő-testületi határozatok nyilvántartása
9. Hatályos rendeletek jegyzéke
10. Költségvetési alapokmány
Battonya, 2011. március 31.
Dr. Karsai József sk. Dr. Németh Ferenc sk.
polgármester címzetes főjegyző
Kihirdetve: 2011.április 1-én a 6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelet az önkormányzat
Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Dr. Németh Ferenc sk.
címzetes főjegyző
49 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította
50 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította
51 A 3/2012. (I.27.) önkormányzati rendelet módosította
52 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította