Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2015. 07. 30- 2015. 10. 03

Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének

6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról.

(a 3/2012.(I.27.), a 10/2012.(III.30.), a 19/2012.(IX.14.), a 4/2013.(III.01.),

a 9/2014.(IV.25.), a 11/2014.(VI.27.), a 12/2014.(VIII.27.), a 14/2014.(X.27.), a 16/2014.(XI.27.) , a 13/2015.(V.29.), valamint a 17/2015.(VII.30.)  önkormányzati rendeletekkel egységes szerkezetbe foglalt szöveg)



Battonya Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény ( a továbbiakban: Mötv.) 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított feladatkörében eljárva az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:


I. Fejezet


Általános rendelkezések


Az Mötv-ben foglalt rendelkezéseket az önkormányzat működési területén az ezen rendeletben – a továbbiakban: Szabályzat – meghatározott kiegészítésekkel kell alkalmazni.[1]


1.§


(1) Az önkormányzat megnevezése: Battonya Város Önkormányzata

(2) Az önkormányzat székhelye:      Battonya, Fő u. 91.

(3) Battonya Város Önkormányzata önállóan - a törvény keretei között - szabadon,

     demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település

     közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom

     önkormányzati típusú gyakorlásáról.


2.§


A város nemzetiségi jellegére és hagyományaira tekintettel a közszolgáltatást nyújtó intézményeken azok elnevezését román és szerb nyelven is el kell helyezni.


3.§


(1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) A címer leírása: Battonya város címere álló, csücskös talpú pajzs, kék mezejében

     jobb haránt -  három, szimmetrikusan elhelyezett, hatágú csillaggal - díszített vörös

     pólya fut keresztül. A bal oldali mezőben, a pólya felett zöld lombú és fekete  

     törzsű nyárfa (jegenyenyár) áll, mellette balra aranylépcsejű, nyitott kapuszárnyú

     fedeles arany kapu látható, íve alatt ezüst ekevas és csoroszlya áll. A kapu alatt a

     pajzs derékon egy, az előzővel mindenben azonos fa lebeg. A pólya alatt, a 

     pajzsmező jobb felében lebegő vörös lángnyelvből ezüst kettőskereszt növekszik.

    A pajzsra szembeforduló, arany szegélyű és arany rostélyú, természetes sisakot

     helyeztek, nyakában arany szalagon arany medállal. Az aranyos sisakkorona    

     nyitott, ötágú, csúcsain egy-egy gyönggyel, a koronapánton három zafírkővel.

      A sisakdísz szembeforduló, jobbra néző,  kiterjesztett szárnyú arany koronával    

      ékesített, arannyal fegyverzett, stilizált fekete sas, jobb karmában három arany

      nyílvesszőt tart.

      A foszlányok: jobbról vörös és arany, balról kék és ezüst.


(3) Battonya város zászlajának, lobogójának leírása: a zászló fehér színű (mérete:

     90 x 180 cm ), a hosszanti oldalakkal párhuzamosan egy-egy arany szalag fut,

     a felső harmadon a rúdra merőleges tengelyű címerrel, alsó harmadon pedig ívelten

     a " BATTONYA" felirat arany színnel, alsó szélén arany rojtozattal.

     Lobogó (fekvő téglalap, 90 x 150 cm) alakban használva a címer 90 fokkal 

     elfordul, a rúddal párhuzamos tengelyen helyezkedik el a zászlótest mértani

      középpontjában (ebben az esetben felirat nem szerepel).

(4) Battonya város pecsétje:  kerek pecsét, középütt a címerrel, körirata pedig:

      " BATTONYA VÁROS PECSÉTJE".


4.§


(1) A polgármester hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen a Magyarország

      címere van, a köríven pedig a következő felirat: Battonya Város Polgármestere.2

(2) A Polgármesteri Hivatalnál rendszeresített hivatalos kör alakú bélyegző közepén

     a Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható:

     Battonyai Polgármesteri Hivatal, Békés megye.3

 (3) Az önkormányzat pecsétjét kell használni:

     a./ a képviselő-testület üléseirol készített jegyzőkönyvek hitelesítésére,

     b./ a képviselő-testület által adományozott okleveleken,

     c./  az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.


5.§


(1) A polgármester gondoskodik arról, hogy a település lakossága a nemzeti és a helyi

     ünnepeket méltó módon megünnepelhesse.

(2) A település ünnepe: a Város Napja, melynek időpontja minden év májusának 

     utolsó hétvégéje.


6.§


A település hazai és nemzetközi kapcsolatai


(1) Az önkormányzat hazai kapcsolatot különösen az alábbi szervezetekkel tart:

     a./ Békés Megyei Önkormányzat,

     b./ Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítvány,

     c./ Békés Megyei Területfejlesztési Tanács,

     d./ Alföldvíz Zrt.,

     e./ Dél-Alföldi Befektetési Részvénytársaság,

     f./ Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács,

     g./ Dél-Alföldi Térségfejlesztési Társulások Egyesülete,

     h./ Dél-Békési Vízgazdálkodási Társulat,

     i./ Maroshát Területfejlesztési Önkormányzati Társulás,

     j./ Dél Békési Kistérség Többcélú Társulása,

     k./ Dombegyház és térsége Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás

     l./ Országos Cigány Önkormányzat,

     m./ Magyarországi Románok Országos Önkormányzata,

     n./ Szerb Országos Önkormányzat,

   

2A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

3A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


     o./ Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége,

     p./ Vasutas Települések Országos Szövetsége,

     r./ Magyar Önkormányzatok Szövetsége,

     s./ Cigány Helyi Nemzetiségi Önkormányzat,

      t./ Román Helyi Nemzetiségi Önkormányzat,

      u./ Szerb Helyi Nemzetiségi Önkormányzat 4

(2) Az önkormányzatnak külföldön testvérvárosi kapcsolata van:

     a./ Lipova (Lippa, Románia)

     b./ Pecica ( Pécska, Románia) és

     c./ Beocin (Beocsin, Szerbia) városokkal.

(3) Az önkormányzat képviselő-testülete díszpolgári címet, egyéb címeket és díjakat

     adományozhat. A díszpolgári cím adományozására, valamint az egyéb

     elismerésekre, díjakra vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendeletek 

     tartalmazzák. A díszpolgárok névsorát a Szabályzat függeléke tartalmazza.


II. Fejezet


A képviselő-testület


7.§


(1) A 2014. október 12-én megválasztott képviselő-testület a polgármesterből és 8

      helyi képviselőből áll.5

(2) A képviselő-testület és a megválasztott bizottságok tagjainak névsorát, lakcímét,

     telefonszámát és e-mail címét a Szabályzat függeléke tartalmazza.


8.§


(1) Az önkormányzati jogokat az önkormányzat képviselő-testülete gyakorolja.

(2) A képviselő-testület ellátja a jogszabályokban ráruházott és önként vállalt

      feladatokat és gyakorolja az ezekkel kapcsolatos hatásköröket.

 (3)Az önkormányzat önként vállalt feladata:  fürdő üzemeltetés.

 (4) Az ellátandó feladatokat és hatásköröket a Belügyminisztérium által kiadott feladat-

       és hatásköri jegyzék tartalmazza.

 (5) A képviselő-testület egyes hatásköreinek a polgármesterre vagy a bizottságaira

      történő átruházásáról külön önkormányzati rendelet(ek)ben dönt.

      Az átruházott hatásköröket a Szabályzat 2. melléklete tartalmazza.


  9.§


(1) A képviselő-testület megválasztását követően alakuló ülést tart, melyet a polgármester

     vezet, egyébként általában havonta, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik.6

(2) Össze kell hívni a képviselő-testület ülését a képviselők ¼-nek, a képviselő-

      testület bizottságának az indítványára, vagy ha azt népi kezdeményezéssel a

      választópolgárok, illetve ha a helyi nemzetiségi önkormányzat kezdeményezi.7

(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetekben a polgármester a képviselő-testület

      ülését a kezdeményezés benyújtásától számított legkésőbb 5 napon belüli

      időpontban köteles összehívni.


4A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

5A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

6A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

7A  4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította


(4) A képviselő-testület az (1)-(2) bekezdésekben meghatározottakon túl szükség

      szerint ülést tart, ha döntenie kell a hatáskörébe tartozó ügyben.

(5) A képviselő-testület üléseit általában a hónap utolsó csütörtökjén, délután 15 órai

      kezdettel tartja. Az ülések helye a Polgármesteri Hivatal emeleti nagyterme.8 

     A képviselő-testület - ha azt a napirend, vagy a résztvevők várható száma indokolja -

      kihelyezett ülést tart.

(6) A határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő-testületi ülést az előzetesen

     kitűzött napirenddel egy héten belüli időpontra össze kell hívni.


Az előterjesztés


10.§


(1) Előterjesztés benyújtására akkor kerülhet sor, ha az adott kérdésben a képviselő-

     testület döntése szükséges. Minden egyéb anyag tájékoztatásnak minősül.

(2) Előterjesztést a polgármester, a települési képviselő és a képviselő-testület

      bizottsága, a frakció, valamint a jegyző nyújthat be.9

(3) Az előterjesztés történhet szóban és írásban.

(4) Költségvetési, gazdálkodási kérdésekben csak írásos, a képviselő-testület

      kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyekben általában írásos előterjesztés alapján

      hozható döntés.

(5) Az előterjesztéshez határozati javaslatot kell készíteni.

      A határozati javaslatot szóbeli előterjesztés esetén is írásba kell foglalni.

      A határozati javaslat egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből és ha

      szükséges indokolásból áll. 

      Az eltérő tartalmú határozati javaslatot külön- külön kell megfogalmazni. A

       határozati javaslatnak tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős szerv vagy 

       személy megnevezését és a végrehajtás határidejét.

       A végrehajtás határidejére tett javaslat "azonnal", "folyamatos" vagy naptári nap

       szerinti megjelölést használhat.

       Folyamatos határidő esetén meg kell jelölni az időközönkénti beszámolás

       időpontját is.

11.§


Az ülés összehívása és vezetése


 (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása

     esetén e hatáskörét a polgármester által kijelölt alpolgármester gyakorolja.10

(2) A képviselő-testület ülésére szóló meghívót a polgármester írja alá.

(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a

      polgármester és az alpolgármester együttes, tartós akadályoztatása esetén az

      ülést az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.11

(4) A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület tagjainak az ülés napját

       megelőzően legalább 5 nappal kell kézbesíteni. A képviselők, valamint a képviselő-

       testület ülésére tanácskozási joggal meghívottak az előterjesztéseket Battonya város

       honlapján (www.battonya.hu) megtekinthetik, illetve onnan letölthetik. 

       Indokolt esetben - az ülés előtt legalább 24 órával - szóban vagy távbeszélőn is

       összehívható a képviselő-testület ülése.12


8A 13/2015.(V.29.) önkormányzati rendelet módosította

9A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

10A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

11A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

12A  4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította


 (5) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a jegyző a település lakosságát a

      helyi kábeltelevízió útján tájékoztatja.

(6) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni

      a./ a települési képviselőt,

      b./ a jegyzőt,

      c./ az aljegyzőt,

      d./ a Békés Megyei Kormányhivatalt,

      e./ a Mezőkovácsházai Járási Hivatal vezetőjét,

      f./  a település országgyűlési képviselőjét,

      g./ a helyben működő pártok vezetőit,

      h./ a helyi rendőrőrs vezetőjét,

      i./  a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,

      j./    azoknak a bizottságoknak a nem képviselő-testületi tagjait, amely bizottságokat a

             napirend érint,

      k./ a napirendi pontok előadóit,

      l./  a nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,

      m./ az önkormányzati intézmények vezetőit,

      n./ a helyi egyházi vezetőket,

      o./  a település díszpolgárait,

      p./ az önkormányzati intézményekben működő érdekképviseletek vezetőit,

      r./ akiket a polgármester vagy meghatározott napirendhez szakértőként bármely

           képviselő indokoltnak tart.13


12. §


(1) A képviselő-testület nyilvános üléseit a helyi kábel-tv egyenes adásban közvetíti.

(2) Az Mötv. 46.§ (2) bekezdés c./ pontjában meghatározott zárt ülés tartására a

      polgármester, bármely képviselő vagy a jegyző indítványára kerülhet sor.14


13.§


(1) A polgármester dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak

     hozzászólási jogot ad.

(2) A választójoggal nem rendelkező 18 éven aluli személyek a képviselő-testület

     ülésén csak a polgármester egyedi engedélye alapján vehetnek részt.


A sürgősségi indítvány


14.§


(1) Sürgősségi indítványt a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a helyi

      nemzetiségi önkormányzatok és bármely képviselő terjeszthet elő.15

 (2) A sürgősség tárgyában a képviselő-testület minősített többséggel dönt.

(3) A sürgősség elfogadása esetén az indítványt a képviselő-testület első napirendként

      tárgyalja meg.

(4) Sürgősségi indítvány - a sürgősség tényének indokolásával -  legkésőbb az ülést

     megelőző napon 11 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.

 (5) Ha a sürgősségi indítvány tárgya valamely döntésre jogosult bizottság hatáskörébe

     tartozik, a képviselő-testület állást foglal arról, hogy magához vonja-e az ügyet.


13A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

14A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

15A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította


(6) Ha a sürgősséggel a képviselő-testület nem ért egyet, dönt arról, hogy az ügyet

      mikor, hányadik napirendként tárgyalja.


Az ülés vezetése


15.§


(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, távolléte esetén az alpolgármester,

     mindkettőjük egyidejű akadályoztatása  esetén az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság

     elnöke vezeti.16

(2) Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a

      határozatképességet, melynek meglétét minden döntés előtt újra ellenőriz.

      Ezt követően javaslatot tesz az ülés napirendjére.

      A napirendről a képviselő-testület vita nélkül határoz.


A tanácskozás rendje


16.§


(1) A polgármester előterjeszti a napirendi tervezetet.

     Bejelenti, ha valamely napirendi ponttal kapcsolatban bizottság az előterjesztéshez

     észrevételt kíván tenni.

(2) A képviselő-testület dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló

      jelentés, az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről és az

      átruházott hatáskörök gyakorlásáról szóló beszámoló elfogadásáról.

(3) A polgármester minden előterjesztés és az azzal kapcsolatos határozati javaslat

      felett külön-külön vitát nyit.

      Javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását is. Az írásbeli előterjesztést

      az előadó a vita előtt szóban kiegészítheti.

      Az előadóhoz a testületi tagok és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket

      intézhetnek, melyekre a vita előtt válaszolni kell. A tájékoztató napirendek felett

      nem kell vitát nyitni.

(4) A vita során a hozzászólások sorrendjét a polgármester határozza meg.

(5) A vita lezárására vagy a hozzászólások időtartamának meghatározására, számának

      korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet.

     Az indítvány felett a képviselő-testület vita nélkül dönt.

     A vita lezárása után a napirendi pont előadója válaszol a hozzászólásokra.

(6) A polgármester összefoglalójában tömören összegzi a vita lényegét, érdemben

     kitér az előterjesztésektől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot  érintő

     valamennyi felvetésre.

(7) A napirend előadója a szavazás megkezdése előtt bármikor javasolhatja a téma

      napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül,

      egyszerű szótöbbséggel határoz.

(8) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat

      törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.

(9) Az előterjesztő és a tárgy szerint érintett bizottság elnöke közvetlenül a

      határozathozatal előtt felszólalhat.

(10) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati

       javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra.

       Előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben

      

16A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


        szereplő határozati javaslatok felett kell dönteni.

       A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a határozatot.

(11) A képviselő-testületi tagok igenlő vagy ellenszavazatokkal vesznek részt a

        szavazásban, illetőleg tartózkodnak a szavazástól.


A tanácskozás rendjének fenntartása


17.§


(1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.

     Ennek érdekében

     a./ figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő  

          fogalmazást használ

      b./ rendreutasítja azt, aki az ülésen a képviselő-testülethez méltatlan magatartást

           tanusít,

      c./ figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozás rendjét

           magatartásával zavarja; ismételt rendzavazás esetén a terem elhagyására is

           kötelezheti.

      d./ figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltért a tárgytól, hogy térjen a tárgyra;

           kétszeri eredménytelen felszólítás után a felszólalótól megvonhatja a szót;

           akitől a szót megvonták, az  ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.

(2) Az a képviselő, aki a vitában ellene szóló, sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja

      elhárítani vagy a hozzászólásával kapcsolatban felmerült félreértéseket eloszlatni,    

      a vita lezárása után személyes megjegyzést tehet.

      A személyes megjegyzés lehetőségével a képviselő egy napirendi pont tárgyalásánál csak

      egy alkalommal élhet.


A határozathozatal, a szavazás módja


18.§


(1) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza.

     A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több mint a felének igenlő

     szavazata szükséges.

(2) Az Mötv. 50. §-ban foglaltakon túl minősített többség szükséges az alábbi ügyekben is:

      a./ hitelfelvétel

      b./ kötvénykibocsátás,

      c./ a képviselő-testület hatáskörének átruházása,

      d./ kitüntetési ügyek,

      e./ díszpolgári cím adományozása,

      f./ állásfoglalás sürgősségi indítvány elfogadásához,

      g./ megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről,

      h./ név szerinti szavazás.17

 (3) A képviselő-testület a jegyzőkönyvben rögzítetten, de számozott határozat nélkül dönt az

      alábbiakban:

a./napirend elfogadása

b./ügyrendi kérdések

c./képviselői interpellációkra adott válaszok

d./név szerinti szavazás


17A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította



 (4) Amennyiben az önkormányzati képviselő személyes érintettségvel kapcsolatos

       bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, egy havi tiszteletdíjának 25 %-a

       megvonásra kerül.18

        

19.§


(1) A képviselő-testület bármely tagjának indítványára minősített többséggel titkos

      szavazást rendelhet el az Mötv. 46.§.(2) bekezdésében foglalt ügyekben. 19

 (2) A titkos szavazás lebonyolításában, ha valamennyi tagja jelen van, az Ügyrendi,

    Ifjúsági és Sport Bizottság szavazatszámláló bizottságként jár el, egyébként a képviselő-

    testület tagjaiból  3 tagú szavazatszámláló bizottságot kell választani.20

(3) A titkos szavazást borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség és urna

       igénybevételével kell lebonyolítani.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

      a./ a titkos szavazás helyét, időpontját,

      b./ a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

      c./ a szavazás során felmerült körülményeket,

      d./ a szavazás eredményét.


20.§


(1) A szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A képviselő-testület esetenként bármely képviselő javaslatára minősített

     többséggel, vita nélkül név szerinti szavazást rendelhet el.

(3) Név szerinti szavazásnál a jegyző egyenként olvassa a települési képviselők nevét,

      akik nevük felolvasásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel szavaznak vagy

      tartózkodnak a szavazástól.


21.§


(1) A szavazatok összeszámlásáról a jegyző gondoskodik. Ha a szavazás eredményefelől

     kétség merül fel vagy azt valamelyik települési képviselő kéri, a polgármester a szavazást

     köteles megismételtetni.

(2) A képviselő-testület határozatait külön-külön - a naptári év elejétől kezdődően -

      folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:

      ......./200..(hó, nap) KT. határozat.

(3) A testületi határozatokról a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.

(4) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 10 napon belül meg kell küldeni a

      végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek, illetve a határozattal érintetteknek.

(5) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a jegyző

      készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.


Kérdés, interpelláció


22.§


(1) A települési képviselők kérdéseiket, interpellációikat szóban vagy írásban a napirendek megtárgyalása előtt mondják el.


18A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

19A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

20A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította



 (2) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület nem dönt.

 (3) Az interpellációra adott szóbeli válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozatát

      követően a testület vita nélkül dönt.

     A képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz, hogy az interpellációra írásban adjanak

     választ.

(4) Az interpellációra írásban adott válasz - melynek 15 napon belül meg kell történnie és

      minden települési képviselőnek meg kell küldeni - elfogadásáról a testület a következő

      ülésen az interpelláló nyilatkozatát követően dönt.

(5) A képviselő-testület az interpelláció alapján részletes vizsgálatot is elrendelhet.

(6) Vizsgálat elrendelése esetén biztosítani kell, hogy az interpelláló képviselő a

      vizsgálatban részt vehessen.

A jegyzőkönyv


23.§


(1) A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv tartalmazza:

     a./ az ülés számát, helyét, idejét,

     b./ a megjelent képviselők és meghívottak nevét,

     c./ a távolmaradt képviselők nevét, a távollét okát (illetve, hogy azt nem jelezte),

     d./ a tárgyalt napirendi pontokat és  napirendi pontonként az előadók nevét,

     e./ a tanácskozás lényegét és a hozott határozatokat,

     f./ szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát,

     g./ a szavazás számszerű eredményét,

     h./ a képviselő kérésére hozzászólásának, véleményének szó szerinti rögzítését,

     i./ a határozatoknál a végrehajtásért felelős nevét, illetve a végrehajtás határidejét,

     j./ az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, az azokra adott válaszokat és döntéseket.

(3) A jegyzőkönyvet 3 példányban kell elkészíteni. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a

      meghívót, az írásos előterjesztéseket, az elfogadott rendeletet és a jelenléti ívet. A

      képviselő kérelmére az írásban is benyújtott hozzászólást mellékelni kell a

      jegyzőkönyvhöz.

(4) A képviselő-testületi ülés dokumentumait a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell

      kezelni.

(5) A jegyzőkönyv egy példányát az előterjesztésekkel együtt - a zárt ülés anyagának

      kivételével - meg kell küldeni a Városi Művelődési Központ és Könyvtárnak is, ahol azt

      nyitvatartási időben az állampolgárok megtekinthetik.

      A jegyzőkönyv egy további példányát 15 napon belül meg kell küldeni a Békés Megyei

      Kormányhivatal vezetőjének.21

(6) A jegyzőkönyveket - mellékleteikkel együtt - évente be kell köttetni.

(7) A jegyzőkönyvről, illetőleg annak részeiről, valamint más önkormányzati

      dokumentumokról az állampolgárok - térítés ellenében - a Polgármesteri Hivatal

      titkárságán másolatot kérhetnek.

(8) A zárt ülés jegyzőkönyvét a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönítve, külön zárt

      helyen kell tartani. 

(9) A közérdekű adat megismerésére irányuló kérelem szóban vagy írásban nyújtható be.

      Önkormányzati ügyben a kérelmet a polgármester, államigazgatási ügyben a jegyző

       teljesíti legfeljebb 15 napon belül.




21A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította


Lakossági fórumok


24.§


A lakosság és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, a legfontosabb döntések előkészítése érdekében a képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal várospolitikai fórumot szervez.


Közmeghallgatás


25.§


(1) A képviselő-testület közmeghallgatást tart :

     a./ a következő évi költségvetés,

     b./ kötvénykibocsátás,

     c./ területrendezés ügyében vagy

     d./ ha a képviselők fele vagy a választópolgárok 5 %-a kéri.

(2) A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására a képviselő-testületi ülésre

      vonatkozó szabályokat értelemszerűen kell alkalmazni.


III. Fejezet


A képviselő-testület bizottságai


26.§

(1) A képviselő testület az alábbi bizottságokat hozza létre:

A bizottságok tagjainak névsorát a rendelet függeléke tartalmazza.

a./Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság 5 fő

b./Pénzügyi Bizottság 5 fő

c./Szociális Bizottság 6 fő

d./Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottság 5 fő

e./Településfejlesztési, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottság 5 fő.22

(2) A képviselő-testület az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági

      ügyeinek kivizsgálására, továbbá vagyonnyilatkozataik nyilvántartására és ellenőrzésére

      az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottságot jelöli ki.23

(3) A polgármester bérfejlesztésére,jutalmazására a Pénzügyi Bizottság tesz javaslatot.

(4)  A képviselő-testület egy-egy téma részletes feltárására, megvizsgálására,

       előterjesztés elkészítésére ideiglenes bizottságot hozhat létre.

(5) A bizottság ülését a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az általa megbízott

      személy vezeti.

(6) A bizottság elnökét a képviselők közül a képviselő-testület választja meg.

(7) A bizottság ülésén a jegyző, távollétében az igazgatási csoportvezető tanácskozási joggal

      vesz részt. Együttes akadályoztatásuk esetén az ülésen való részvétellel a jegyző a

      Polgármesteri Hivatal más köztisztviselőjét bízza meg.24

(8) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(9) A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és az általa felkért bizottsági tag írja alá.

 (10) A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek hozzátartozóját

       személyesen érinti az ügy. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni.

       A kizárásról az elnök esetén a polgármester, a bizottsági tag esetén a bizottság dönt.


22A 13/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet módosította

23A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

24A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


(11) A bizottság elnöke, tagja adott ügyben elfogultságát bejelentheti, ez esetben a vitában

       és a döntéshozatalban nem vehet részt.

(12) A bizottságok tevékenységükről választási ciklusonként legalább egy alkalommal

        beszámolnak a képviselő-testületnek.

(13) A bizottság működésének részletes szabályait maga határozza meg.

(14) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el.


26/A.§25


Frakciók


(1) A képviselő-testületben képviselettel rendelkező pártokhoz, társadalmi szervezetekhez tartozó képviselők képviselői tevékenységük összehangolására képviselő-csoportot (továbbiakban: frakció) hozhatnak létre.26

(2) Az önkormányzati választásokon jelölő szervezetként nem indult vagy mandátumot nem szerzett szervezet csak a képviselő-testület hozzájárulásával hozhat létre frakciót.

(3)A frakció az önkormányzatnak nem szerve, így önkormányzati feladatot nem láthat el. A frakcióra önkormányzati hatáskör nem ruházható át.

(4) Egy bejegyzett párthoz, társadalmi szervezethez tartozó képviselők csak egy frakciót alakíthatnak.

(5) Egy képviselő csak egy frakciónak lehet tagja.

(6) Frakciót legkevesebb 3 képviselő alakíthat.

(7) A már megalakult frakció elfogadhatja pártokhoz, illetve társadalmi szervezetekhez nem tartozó képviselők csatlakozását.

(8) A frakcióból kizárt képviselőt pártokhoz illetve társadalmi szervezetekhez nem tartozónak kell tekinteni. A frakcióból kilépő képviselő a kilépés bejelentésétől számított hat hónapig nem csatlakozhat más frakcióhoz. A kizárás a képviselői jogviszonyt nem értinti.

(9) A frakció működési szabályait maga állapíthatja meg.

(10) A frakcióvezetők ülését a polgármester hívja össze, melyre meg kell hívni a frakcióvezetőket, és akinek meghívását a polgármester indokoltnak tartja.

 (11) A frakció saját tagjai sorából vezetőt választ, illetve más, közös ügyeket intéző megbízottat választhat.

(12) A frakció megalakulását és annak tisztségviselőit a megalakulástól számított 8 napon belül a polgármester részére írásban be kell jelenteni.

(13) A frakció megszűnését – a megszűnést követő 8 napon belül – írásban be kell jelenteni a polgármester részére.

(14) Az (12), (13) bekezdésben leírt bejelentési kötelezettséget a frakcióvezető köteles teljesíteni.


IV. Fejezet

A polgármester


27.§

(1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester jogszabályokban meghatározott feladatait és hatósági hatásköreit a   Belügyminisztérium által kiadott feladat-és hatásköri jegyzék, míg a képviselő-testület által a polgármesterre ruházott önkormányzati hatásköröket külön önkormányzati  rendelet(ek) tartalmazza(ák).


25A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet kiegészítette

26A 13/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet módosította



(3) A polgármester feladatai a jogszabályokban előírtakon túlmenően a képviselő-testülettel, valamint annak szerveivel kapcsolatban a következők:

a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését , széleskörű nyilvánosságát,

b) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,

c) segíti a települési képviselők és a bizottságok munkáját,

d) képviseli az önkormányzatot,

e) összehívja és vezeti a testületi üléseket,

f) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait,

g) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, együttműködik a település gazdasági, társadalmi és egyéb lakossági szervezeteivel,

h) ellátja a képviselő-testület által önkormányzati rendeletben átruházott önkormányzati hatósági hatásköröket,

i) elősegíti az önkormányzati munka nyitottságát,  lakossági-és sajtótájékoztatást.

(3) Indítványozhatja a bizottságok összehívását, felfüggesztheti a bizottsági döntések végrehajtását, ha ellentétes a kéviselő-testületi határozattal vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésen határoz.

(4) Az Mötv. 68. § (2) és (3) bekezdésébe feglaltak esetén a polgármester valamennyi, nem a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyben döntést hozhat.

(5) Az Mötv. 68. § (3) bekezdése szerint halaszthatatlannak minősül az ügy, ha

a) a döntéshozatalhoz három munkanapnál rövidebb idő áll rendelkezésre és

b) a képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása elháríthatalan akadályba ütközik vagy előreláthatóan határozatképtelen lenne, illetve ha az összehívott testület határozatképtelen.

(6) A képviselő-testület határozatával a polgármester munkájának elismerésére évente a közszolgálati tisztviselőkról szóló 2011. évi CXCIX. törvény 225/H. § (1) bekezdésében meghatározott mértékű jutalmat állapíthat meg e szakasz (2)-(5) bekezdésében meghatározott feladatok teljesítésének értékelésével.

(7) A polgármester minden év március 1-ig szabadságolási ütemtervet készít, melyet a képviselő-testület hagy jóvá.

(8) A szabadságolási ütemtervtől eltérő, 3 napot nem meghaladó szabadságot az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság elnökének kell bejelenteni.

(9)A polgármester szabadság-nyilvántartását a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell kezelni.

(10) A polgármester gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző és gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati  intézményvezetők, valamint a nem önkormányzati intézményben foglalkoztatott, a képviselő-testület által kinevezett közalkalmazottak (Kjt. 83/A.§. (1) bekezdés), továbbá a Munka Törvénykönyve hatálya alá, de nem a Polgármesteri Hivatal állományába tartozó munkavállalók tekintetében.[2]

Az alpolgármester


28.§


(1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára a települési képviselők közül egy főállású 

     alpolgármestert választ28

(2) A polgármester nem tervezett, egy hetet meghaladó távolléte esetén a főállású

     alpolgármester önállóan gyakorolja a polgármester hatásköreit.

(4) Az alpolgármester  - a helyettesítési feladatokon túlmenően - ellátja a polgármester által     rábízott feladatokat, különösen

a) a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó egyedi programok koordinálását,

b) a civil szervezetekkel való kapcsolattartás erősítését,

c) a város turisztikai szerepének fejlesztését.29

(5) Az alpolgármester munkájának elismerésére e rendelet polgármesterre vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.30



27Módosította a 17/2015.(VII.30.) önkormányzati rendelet

28A 14/2014. (X.27.) önkormányzati rendelet módosította

29,30 Kiegészítette  a 17/2015.(VII.30.) önkormányzati rendelet




A tanácsnok


29.§


A képviselő-testület tanácsnokot nem választ.


A jegyző


30.§.


(1) A jegyző feladatai különösen:

      a./ gondoskodik az önkormányzat  működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,

      b./ vezeti a Polgármesteri Hivatalt, megszervezi annak munkáját,

      c./ döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,

      d./ dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester részére átad,

      e./ tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és a képviselő-testület

           bizottságainak ülésén, akadályoztatása esetén a bizottsági ülésen való

           részvétellel az igazgatási csoportvezetőt, vagy a Polgármesteri Hivatal más

           köztisztviselőjét bízza meg.

      f./ dönt a hatáskörébe tartozó ügyekben, illetőleg szabályozza a kiadmányozás

           rendjét,

      g./ rendszeres tájékoztatást ad a képviselő-testületnek, a bizottságoknak, a

           polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,

      h./ a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok elé

           kerülő előterjesztéseket,

        i./ tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,

        j./ szervezi a jogi felvilágosító munkát,

        k./ gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről

        l./ jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek,

            ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.31

(2) A jegyző hatósági hatásköreit az általa kezelt hatásköri jegyzék tartalmazza.

(3) A jegyzőt távollétében az igazgatási csoportvezető helyettesíti.32

(4) 33

V. Fejezet

A Polgármesteri Hivatal


31.§


 (1) A képviselő-testület Battonyai Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt  

       Működtet.34

 (2) A Polgármesteri Hivatal előirányzatai feletti rendelkezési jogára tekintettel teljes

      jogkörű, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, az önkormányzat gazdálkodásának

      végrehajtó szerve, egyidejűleg önkormányzati igazgatási szerv; jogi személy.

(3) A Polgármesteri Hivatalt a jegyző vezeti.

(4) A hivatal belső szervezeti tagozódását a jegyző javaslatára a polgármester

      előterjesztésében a képviselő-testület határozza meg, mely a Szabályzat 1.mellékleteként

      szerepel.


31 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

32 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

33 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezte

34 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította



 (5) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:

Munkanapok                           ügyfélfogadási idő

Hétfő                                       8  -  16                                             

Kedd                              ügyfélfogadás nincs

Szerda                                    8  -  12                                              

Csütörtök                               8  -  12

Péntek                                    8  -  12

Az anyakönyvi ügyintézést munkaidőben ügyfélfogadási időn túl is ellátja a hivatal.

A Polgármesteri Hivatal munkaidőn túl a heti szabad-és pihenőnapokon, munkaszüneti 

 napokon is végzi a házasságkötéseket, szervezi a családi és a társadalmi

 ünnepségeket.35

(6) A hivatal ügyrendjét a Szabályzat függeléke tartalmazza.

(7) Az önkormányzat költségvetése határozza meg a Polgármesteri Hivatal működéséhez

     szükséges előirányzatokat, működési, fenntartási költségeket.


VI. Fejezet


Az önkormányzat költségvetése, vagyona, a gazdasági program


32.§


(1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetését rendeletben határozza meg.

(2) A képviselő-testület a költségvetést egy fordulóban tárgyalja.36

(3) A képviselő-testület az államháztartásról szóló törvényben foglalt határidőig a közmeghallgatás után

      a./ elemzi a Kormány által rendelkezésre bocsájtott költségvetési irányelveket, az

        önkormányzat kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait,

      b./ számításba veszi a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségeit,

      c./ meghatározza a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,

      d./ egyezteti az igényeket és a célkitűzéseket a lehetőségekkel, felállítja a szükségletek

          kielégítésének sorrendjét,

      e./  jelzi a döntés több évre szóló hatásait.

      f./ a költségvetési törvény által előírt részletezésben tárgyalja meg a költségvetési

           rendelet-tervezetet.37

(4) 38

(5) A költségvetési tervezetet a jegyző készíti el és a polgármester terjeszti a képviselő-

      testület elé.39

(6) A költségvetési évet követő 4 hónapon belül a polgármester a jegyző által

      előkészített zárszámadási rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület elé,

      melynek tartalmát a költségvetési törvény foglalja magában.

(7) A polgármester az önkormányzat gazdálkodásának I.félévi helyzetéről szeptember

      15-éig, míg a III.negyedéves helyzetéről november 30-ig köteles tájékoztatni a képviselő-

      testületet.40



35A 4/2014. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

36 A 16/2014. (xI.27.) önkormányzati rendelet módosította

37 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

38 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezte

39 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

40 A 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította




(8) A polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület

      elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek az

      önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

(9) A költségvetés előkészítésébe be kell vonnai az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottságot,

       a Szociális Bizottságot, a Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottságot, valamint a

       Településfejlesztési, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottságot.41

 (10) A költségvetés tervezetét a Pénzügyi Bizottság véleményezi.

(11) Az önkormányzat szakfeladatrendjét a Szabályzat 3. melléklete tartalmazza.42



33.§


A Polgármesteri Hivatal alapító okiratába és a költségvetési alapokmányba tartozó adatokat

 és mutatókat a Szabályzat függelékeként kezelt költségvetési alapokmány tartalmazza.



34.§


(1) Az önkormányzati vagyon forgalomképtelen vagyontárgyait, a törzsvagyon korlátozottan

forgalomképes tárgyait, valamint az ezen vagyontárgyakról történő rendelkezés feltételeit külön rendelet szabályozza.

(2) A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról évente legalább

     egyszer - általában a költségvetés tárgyalását megelőző közmeghallgatáson -  köteles

     tájékoztatni az állampolgárokat.


Gazdasági program


35. §


A képviselő-testület az Mötv. 116.§-ában foglaltak szerint megbízatásának időtartamára gazdasági programot készít. A gazdasági program a Szabályzat függelékét képezi.43


36.§


Az önkormányzat a belső ellenőri feladatait a Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulása keretében látja el.  

VII. Fejezet


Az önkormányzati rendeletalkotás


37.§


(1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti

      a./ a települési képviselő,

      b./ a polgármester, alpolgármester és a jegyző,

      c./ a képviselő-testület bizottsága,

      d./ a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke

     


41 A 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

42 A 10/2012. (III.30.) önkormányzati rendelet módosította

43 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította



e./ civil szervezet képviselője,

f./ az erre irányuló népi kezdeményezés.44

(2) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki azt az illetékes bizottsággal,

     és a jegyzővel véleményezteti, majd a képviselő-testület elé terjeszti.

(3) A képviselő-testület az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport, valamint a rendelet tárgya szerint

     illetékes bizottság  javaslata alapján állást foglal a rendelet tervezetének előkészítéséről,

     főbb elveiről. Meghatározhatja az előkészítés menetét, módját, az egyeztetés és a

     vitafórumok rendjét.45

(4) A képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy mely rendelet-tervezetek érdemi vitája

     előtt kell közmeghallgatást tartani.

(5) A meghatározott előkészítés után a rendelet-tervezetet a polgármester nyújtja be a

      képviselő-testülethez annak indokolásával együtt.

(6) A polgármester, illetőleg a jegyző tájékoztatja a testületet az előkészítés során felvetett,

     de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is.


38.§


(1) Az önkormányzati rendelet a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztés

     útján kerül kihirdetésre.

(2) Az önkormányzati rendelet közlési módja

      a./a könyvtárban  külön történő elhelyezés,

      b./  helyi képviselők útján történő ismertetés,

  c./  az önkormányzat internetes honlapján történő elhelyezés.

 (3) Az önkormányzati rendeletet meg kell küldeni a végrehajtásban érdekelt vagy arra

       kötelezett szerveknek.

(4) Az önkormányzati rendeletek kihirdetéséről a jegyző gondoskodik

(5) Az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság évente ellenőrzi az önkormányzati rendeletek

      hatályosulását, két évente pedig felülvizsgálja azokat.46

(6) A hatályos rendeleteket a Szabályzat függelékeként kell kezelni.


39.§


A rendeleteket külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan sorszámmal és évszámmal kell ellátni. Pontos megjelölését a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009.(XII.14.) IRM rendelet szabályozza.47


VIII. Fejezet


40.§

A helyi népszavazásra, népi kezdeményezésre vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendelet tartalmazza.

IX. Fejezet

Helyi nemzetiségi önkormányzatok


41.§


 (1) Battonyán roma, román és szerb helyi nemzetiségi önkormányzatok működnek.48


44 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

45 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

46 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

47 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

48 A16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


(2) Szervezeti és működési szabályzataikat e Szabályzat függelékeként kell kezelni.

(3) A román helyi nemzetiségi önkormányzat székhelye Battonya, Hunyadi u. 40., a

      szerb helyi önkormányzat székhelye Battonya, Hunyadi u. 58.

 (4) Az önkormányzat a cigány helyi nemzetiségi önkormányzat részére a testületi

       üléseik megtartásához és ügyviteli feladataik ellátásához a Polgármesteri

       Hivatalban biztosít helyiséget. 49


X. Fejezet


Záró rendelkezések


42.§


(1) Ez a  rendelet 2011. április 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az önkormányzat Szervezeti és Működési

      Szabályzatáról szóló 8/2007.(III.30.),  valamint az azt módosító 21/2007.(X.27.)

      önkormányzati rendelet hatályát veszti.

(3) A Szabályzatban felsorolt függelékek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről a

      jegyző gondoskodik.

(4) Mellékletek: 1. Battonyai Polgármesteri Hivatalnak szervezetéről50

                           2. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök

                               Jegyzéke51

                           3. Battonya Város Önkormányzatának kormányzati funkció rendje52


 (5) Függelékek:  1. A települési képviselők, illetve bizottsági tagok névsora

                            2. Battonya Város Polgármesteri Hivatalának ügyrendje

                            3. Az önkormányzat gazdasági programja

                            4. A Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata

                            5. Díszpolgárok névsora

                            6. Önkormányzat által alapított költségvetési szervek

                            7. Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulás társulási megállapodása

                            8. Képviselő-testületi határozatok nyilvántartása

                            9. Hatályos rendeletek jegyzéke

                          10. Költségvetési alapokmány


Battonya, 2011. március 31.


Dr. Karsai József sk.                         Dr. Németh Ferenc sk.

                 polgármester                                    címzetes főjegyző  


Kihirdetve: 2011.április 1-én  a 6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelet az önkormányzat         

                   Szervezeti és Működési Szabályzatáról

       


                                                           Dr. Németh Ferenc sk.

                                                            címzetes főjegyző



49 A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

50 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

51 A 3/2012. (I.27.) önkormányzati rendelet módosította

52 A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította



                                                    


















[1]

A 4/2013.(III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[2]

  Módosította a 17/2015.(VII.30) önkormányzati rendelet