Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2015. 10. 04- 2015. 12. 01

Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének

6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról.

(a 3/2012.(I.27.), a 10/2012.(III.30.), a 19/2012.(IX.14.), a 4/2013.(III.01.),

a 9/2014.(IV.25.), a 11/2014.(VI.27.), a 12/2014.(VIII.27.), a 14/2014.(X.27.), valamint a 16/2014.(XI.27.) a 13/2015.(V.29.), valamint a 17/2015.(VII.30.), 20/2015.(X.02.) önkormányzati rendeletekkel egységes szerkezetbe foglalt szöveg)




Battonya Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény ( a továbbiakban: Mötv.) 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított feladatkörében eljárva az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:


I. Fejezet


Általános rendelkezések


Az Mötv-ben foglalt rendelkezéseket az önkormányzat működési területén az ezen rendeletben – a továbbiakban: Szabályzat – meghatározott kiegészítésekkel kell alkalmazni.[1]


1.§


(1) Az önkormányzat megnevezése: Battonya Város Önkormányzata.

(2) Az önkormányzat székhelye:      Battonya, Fő u. 91.

(3) Battonya Város Önkormányzata önállóan - a törvény keretei között - szabadon, demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról.


2.§


A város nemzetiségi jellegére és hagyományaira tekintettel a közszolgáltatást nyújtó intézményeken azok elnevezését román és szerb nyelven is el kell helyezni.


3.§


(1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) A címer leírása: Battonya város címere álló, csücskös talpú pajzs, kék mezejében jobb haránt -  három, szimmetrikusan elhelyezett, hatágú csillaggal - díszített vörös pólya fut keresztül. A bal oldali mezőben, a pólya felett zöld lombú és fekete törzsű nyárfa (jegenyenyár) áll, mellette balra aranylépcsejű, nyitott kapuszárnyú fedeles arany kapu látható, íve alatt ezüst ekevas és csoroszlya áll. A kapu alatt a pajzs derékon egy, az előzővel mindenben azonos fa lebeg. A pólya alatt, a pajzsmező jobb felében lebegő vörös lángnyelvből ezüst kettőskereszt növekszik. A pajzsra szembeforduló, arany szegélyű és arany rostélyú, természetes sisakot helyeztek, nyakában arany szalagon arany medállal. Az aranyos sisakkorona nyitott, ötágú, csúcsain egy-egy gyönggyel, a koronapánton három zafírkővel. A sisakdísz szembeforduló, jobbra néző,  kiterjesztett szárnyú arany koronával   ékesített, arannyal fegyverzett, stilizált fekete sas, jobb karmában három arany nyílvesszőt tart. A foszlányok: jobbról vörös és arany, balról kék és ezüst.


(3) Battonya város zászlajának, lobogójának leírása: a zászló fehér színű (mérete: 90 x 180 cm), a hosszanti oldalakkal párhuzamosan egy-egy arany szalag fut, a felső harmadon a rúdra merőleges tengelyű címerrel, alsó harmadon pedig ívelten a " BATTONYA" felirat arany színnel, alsó szélén arany rojtozattal. Lobogó (fekvő téglalap, 90 x 150 cm) alakban használva a címer 90 fokkal  elfordul, a rúddal párhuzamos tengelyen helyezkedik el a zászlótest mértani középpontjában (ebben az esetben felirat nem szerepel).

(4) Battonya város pecsétje:  kerek pecsét, középütt a címerrel, körirata pedig:

      " BATTONYA VÁROS PECSÉTJE".


4.§

(1) A polgármester hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen a Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat: Battonya Város Polgármestere.[2]

(2) A Polgármesteri Hivatalnál rendszeresített hivatalos kör alakú bélyegző közepén a Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható: Battonyai Polgármesteri Hivatal, Békés megye.[3]

 (3) Az önkormányzat pecsétjét kell használni:

     a./ a képviselő-testület üléseirol készített jegyzőkönyvek hitelesítésére,

     b./ a képviselő-testület által adományozott okleveleken,

     c./  az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.


5.§


(1) A polgármester gondoskodik arról, hogy a település lakossága a nemzeti és a helyi ünnepeket méltó módon megünnepelhesse.

(2) A település ünnepe: a Város Napja, melynek időpontja minden év májusának utolsó hétvégéje.

6.§


A település hazai és nemzetközi kapcsolatai


(1) Az önkormányzat hazai kapcsolatot különösen az alábbi szervezetekkel tart:

     a./ Békés Megyei Önkormányzat,

     b./ Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítvány,

     c./ Békés Megyei Területfejlesztési Tanács,

     d./ Alföldvíz Zrt.,

     e./ Dél-Alföldi Befektetési Részvénytársaság,

     f./ Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács,

     g./ Dél-Alföldi Térségfejlesztési Társulások Egyesülete,

     h./ Dél-Békési Vízgazdálkodási Társulat,

     i./ Maroshát Területfejlesztési Önkormányzati Társulás,

     j./ Dél Békési Kistérség Többcélú Társulása,

     k./ Dombegyház és térsége Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás

     l./ Országos Cigány Önkormányzat,

     m./ Magyarországi Románok Országos Önkormányzata,

     n./ Szerb Országos Önkormányzat,

     o./ Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége,

     p./ Vasutas Települések Országos Szövetsége,

     r./ Magyar Önkormányzatok Szövetsége,

     s./ Cigány Helyi Nemzetiségi Önkormányzat,

      t./ Román Helyi Nemzetiségi Önkormányzat,

      u./ Szerb Helyi Nemzetiségi Önkormányzat[4]

(2) Az önkormányzatnak külföldön testvérvárosi kapcsolata van:

     a./ Lipova (Lippa, Románia)

     b./ Pecica ( Pécska, Románia) és

     c./ Beocin (Beocsin, Szerbia) városokkal.

(3) Az önkormányzat képviselő-testülete díszpolgári címet, egyéb címeket és díjakat adományozhat. A díszpolgári cím adományozására, valamint az egyéb elismerésekre, díjakra vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendeletek  tartalmazzák. A díszpolgárok névsorát a Szabályzat függeléke tartalmazza.

II. Fejezet


A képviselő-testület


7.§


(1) A 2014. október 12-én megválasztott képviselő-testület a polgármesterből és 8 helyi képviselőből áll.[5]

(2) A képviselő-testület és a megválasztott bizottságok tagjainak névsorát, lakcímét, telefonszámát és e-mail címét a Szabályzat függeléke tartalmazza.


8.§


(1) Az önkormányzati jogokat az önkormányzat képviselő-testülete gyakorolja.

(2) A képviselő-testület ellátja a jogszabályokban ráruházott és önként vállalt feladatokat és gyakorolja az ezekkel kapcsolatos hatásköröket.

 (3)Az önkormányzat önként vállalt feladata:  fürdő üzemeltetés.

 (4) Az ellátandó feladatokat és hatásköröket a Belügyminisztérium által kiadott feladat- és hatásköri jegyzék tartalmazza.

 (5) A képviselő-testület egyes hatásköreinek a polgármesterre vagy a bizottságaira történő átruházásáról külön önkormányzati rendelet(ek)ben dönt.

Az átruházott hatásköröket a Szabályzat 2. melléklete tartalmazza.


  9.§

(1) A képviselő-testület megválasztását követően alakuló ülést tart, melyet a polgármester vezet, egyébként általában havonta, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik.[6]

(2) Össze kell hívni a képviselő-testület ülését a képviselők ¼-nek, a képviselő-testület bizottságának az indítványára, vagy ha azt népi kezdeményezéssel a választópolgárok, illetve ha a helyi nemzetiségi önkormányzat kezdeményezi.[7]

(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetekben a polgármester a képviselő-testület ülését a kezdeményezés benyújtásától számított legkésőbb 5 napon belüli időpontban köteles összehívni.

 (4) A képviselő-testület az (1)-(2) bekezdésekben meghatározottakon túl szükség szerint ülést tart, ha döntenie kell a hatáskörébe tartozó ügyben.

(5) A képviselő-testület üléseit általában a hónap utolsó csütörtökjén, délután 15 órai  kezdettel tartja. Az ülések helye a Polgármesteri Hivatal emeleti nagyterme. [8]

A képviselő-testület - ha azt a napirend, vagy a résztvevők várható száma indokolja- kihelyezett ülést tart.

(6) A határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő-testületi ülést az előzetesen kitűzött napirenddel egy héten belüli időpontra össze kell hívni.


Az előterjesztés


10.§


(1) Előterjesztés benyújtására akkor kerülhet sor, ha az adott kérdésben a képviselő-testület döntése szükséges. Minden egyéb anyag tájékoztatásnak minősül.

(2) Előterjesztést a polgármester, a települési képviselő és a képviselő-testület  bizottsága, a frakció, valamint a jegyző nyújthat be.[9]

(3) Az előterjesztés történhet szóban és írásban.

(4) Költségvetési, gazdálkodási kérdésekben csak írásos, a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyekben általában írásos előterjesztés alapján hozható döntés.

(5) Az előterjesztéshez határozati javaslatot kell készíteni.

A határozati javaslatot szóbeli előterjesztés esetén is írásba kell foglalni.

A határozati javaslat egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből és ha szükséges indokolásból áll. 

Az eltérő tartalmú határozati javaslatot külön- külön kell megfogalmazni. A határozati javaslatnak tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megnevezését és a végrehajtás határidejét.

A végrehajtás határidejére tett javaslat "azonnal", "folyamatos" vagy naptári nap szerinti megjelölést használhat.Folyamatos határidő esetén meg kell jelölni az időközönkénti beszámolás  időpontját is.

11.§


Az ülés összehívása és vezetése


(1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét a polgármester által kijelölt alpolgármester gyakorolja.[10]

(2) A képviselő-testület ülésére szóló meghívót a polgármester írja alá.

(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve polgármester és az alpolgármester együttes, tartós akadályoztatása esetén az ülést az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.[11]

(4) A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület tagjainak az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal kell kézbesíteni. A képviselők, valamint a képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívottak az előterjesztéseket Battonya város honlapján (www.battonya.hu) megtekinthetik, illetve onnan letölthetik. 

Indokolt esetben - az ülés előtt legalább 24 órával - szóban vagy távbeszélőn is összehívható a képviselő-testület ülése.[12]

(5) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a jegyző a település lakosságát a helyi kábeltelevízió útján tájékoztatja.

(6) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni

      a./ a települési képviselőt,

      b./ a jegyzőt,

      c./ az aljegyzőt,

      d./ a Békés Megyei Kormányhivatalt,

      e./ a Mezőkovácsházai Járási Hivatal vezetőjét,

      f./  a település országgyűlési képviselőjét,

      g./ a helyben működő pártok vezetőit,

      h./ a helyi rendőrőrs vezetőjét,

      i./  a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,

      j./    azoknak a bizottságoknak a nem képviselő-testületi tagjait, amely bizottságokat a

             napirend érint,

      k./ a napirendi pontok előadóit,

      l./  a nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,

      m./ az önkormányzati intézmények vezetőit,

      n./ a helyi egyházi vezetőket,

      o./  a település díszpolgárait,

      p./ az önkormányzati intézményekben működő érdekképviseletek vezetőit,

      r./ akiket a polgármester vagy meghatározott napirendhez szakértőként bármely

           képviselő indokoltnak tart. [13]


12. §


(1) A képviselő-testület nyilvános üléseit a helyi kábel-tv egyenes adásban közvetíti.

(2) Az Mötv. 46.§ (2) bekezdés c./ pontjában meghatározott zárt ülés tartására a polgármester, bármely képviselő vagy a jegyző indítványára kerülhet sor.[14]


13.§


(1) A polgármester dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak hozzászólási jogot ad.

(2) A választójoggal nem rendelkező 18 éven aluli személyek a képviselő-testület ülésén csak a polgármester egyedi engedélye alapján vehetnek részt.


A sürgősségi indítvány


14.§


(1) Sürgősségi indítványt a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a helyi nemzetiségi önkormányzatok és bármely képviselő terjeszthet elő.[15]

(2) A sürgősség tárgyában a képviselő-testület minősített többséggel dönt.


(3) A sürgősség elfogadása esetén az indítványt a képviselő-testület első napirendként tárgyalja meg.

(4) Sürgősségi indítvány - a sürgősség tényének indokolásával -  legkésőbb az ülést megelőző napon 11 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.

(5) Ha a sürgősségi indítvány tárgya valamely döntésre jogosult bizottság hatáskörébe tartozik, a képviselő-testület állást foglal arról, hogy magához vonja-e az ügyet.


(6) Ha a sürgősséggel a képviselő-testület nem ért egyet, dönt arról, hogy az ügyet mikor, hányadik napirendként tárgyalja.


Az ülés vezetése


15.§


(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, távolléte esetén az alpolgármester, mindkettőjük egyidejű akadályoztatása  esetén az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság elnöke vezeti.[16]

(2) Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet, melynek meglétét minden döntés előtt újra ellenőriz. Ezt követően javaslatot tesz az ülés napirendjére.

A napirendről a képviselő-testület vita nélkül határoz.


A tanácskozás rendje


16.§


(1) A polgármester előterjeszti a napirendi tervezetet.

Bejelenti, ha valamely napirendi ponttal kapcsolatban bizottság az előterjesztéshez

észrevételt kíván tenni.

(2) A képviselő-testület dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés, az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről és az átruházott hatáskörök gyakorlásáról szóló beszámoló elfogadásáról.

(3) A polgármester minden előterjesztés és az azzal kapcsolatos határozati javaslat felett külön-külön vitát nyit.

Javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását is. Az írásbeli előterjesztést az előadó a vita előtt szóban kiegészítheti.

Az előadóhoz a testületi tagok és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, melyekre a vita előtt válaszolni kell. A tájékoztató napirendek felett nem kell vitát nyitni.

(4) A vita során a hozzászólások sorrendjét a polgármester határozza meg.

(5) A vita lezárására vagy a hozzászólások időtartamának meghatározására, számának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet.

Az indítvány felett a képviselő-testület vita nélkül dönt.

A vita lezárása után a napirendi pont előadója válaszol a hozzászólásokra.

(6) A polgármester összefoglalójában tömören összegzi a vita lényegét, érdemben kitér az előterjesztésektől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot  érintő valamennyi felvetésre.

(7) A napirend előadója a szavazás megkezdése előtt bármikor javasolhatja a tém napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(8) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.

(9) Az előterjesztő és a tárgy szerint érintett bizottság elnöke közvetlenül a határozathozatal előtt felszólalhat.

(10) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra.

Előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatok felett kell dönteni.

A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a határozatot.

(11) A képviselő-testületi tagok igenlő vagy ellenszavazatokkal vesznek részt a szavazásban, illetőleg tartózkodnak a szavazástól.


A tanácskozás rendjének fenntartása


17.§


(1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.

Ennek érdekében

a./ figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő fogalmazást használ

b./ rendreutasítja azt, aki az ülésen a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanusít,

c./ figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja; ismételt rendzavazás esetén a terem elhagyására is kötelezheti.

d./ figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltért a tárgytól, hogy térjen a tárgyra;

kétszeri eredménytelen felszólítás után a felszólalótól megvonhatja a szót; akitől a szót megvonták, az  ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.

(2) Az a képviselő, aki a vitában ellene szóló, sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja elhárítani vagy a hozzászólásával kapcsolatban felmerült félreértéseket eloszlatni, a vita lezárása után személyes megjegyzést tehet.

A személyes megjegyzés lehetőségével a képviselő egy napirendi pont tárgyalásánál csak

egy alkalommal élhet.


A határozathozatal, a szavazás módja


18.§


(1) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza.

A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több mint a felének igenlő szavazata szükséges.

(2) Az Mötv. 50. §-ban foglaltakon túl minősített többség szükséges az alábbi ügyekben is:

      a./ hitelfelvétel

      b./ kötvénykibocsátás,

      c./ a képviselő-testület hatáskörének átruházása,

      d./ kitüntetési ügyek,

      e./ díszpolgári cím adományozása,

      f./ állásfoglalás sürgősségi indítvány elfogadásához,

      g./ megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről,

      h./ név szerinti szavazás.[17]

 (3) A képviselő-testület a jegyzőkönyvben rögzítetten, de számozott határozat nélkül dönt az

      alábbiakban:

a./napirend elfogadása

b./ügyrendi kérdések

c./képviselői interpellációkra adott válaszok

d./név szerinti szavazás

(4) Amennyiben az önkormányzati képviselő személyes érintettségvel kapcsolatos bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, egy havi tiszteletdíjának 25 %-a megvonásra kerül.[18]

        

19.§


(1) A képviselő-testület bármely tagjának indítványára minősített többséggel titkos szavazást rendelhet el az Mötv. 46.§.(2) bekezdésében foglalt ügyekben.[19]

(2) A titkos szavazás lebonyolításában, ha valamennyi tagja jelen van, az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság szavazatszámláló bizottságként jár el, egyébként a képviselő-testület tagjaiból  3 tagú szavazatszámláló bizottságot kell választani.[20]

(3) A titkos szavazást borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség és urna igénybevételével kell lebonyolítani.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

      a./ a titkos szavazás helyét, időpontját,

      b./ a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

      c./ a szavazás során felmerült körülményeket,

      d./ a szavazás eredményét.


20.§


(1) A szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A képviselő-testület esetenként bármely képviselő javaslatára minősített többséggel, vita nélkül név szerinti szavazást rendelhet el.

(3) Név szerinti szavazásnál a jegyző egyenként olvassa a települési képviselők nevét, akik nevük felolvasásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel szavaznak vagy tartózkodnak a szavazástól.


21.§


(1) A szavazatok összeszámlásáról a jegyző gondoskodik. Ha a szavazás eredményefelől kétség merül fel vagy azt valamelyik települési képviselő kéri, a polgármester a szavazást

köteles megismételtetni.

(2) A képviselő-testület határozatait külön-külön - a naptári év elejétől kezdődően -folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:

......./200..(hó, nap) KT. határozat.

(3) A testületi határozatokról a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.

(4) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 10 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek, illetve a határozattal érintetteknek.

(5) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a jegyző

készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.


Kérdés, interpelláció


22.§


(1) A települési képviselők kérdéseiket, interpellációikat szóban vagy írásban a napirendek megtárgyalása előtt mondják el.

(2) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület nem dönt.

(3) Az interpellációra adott szóbeli válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozatát követően a testület vita nélkül dönt.

A képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz, hogy az interpellációra írásban adjanak választ.

(4) Az interpellációra írásban adott válasz - melynek 15 napon belül meg kell történnie és minden települési képviselőnek meg kell küldeni - elfogadásáról a testület a következő ülésen az interpelláló nyilatkozatát követően dönt.

(5) A képviselő-testület az interpelláció alapján részletes vizsgálatot is elrendelhet.

(6) Vizsgálat elrendelése esetén biztosítani kell, hogy az interpelláló képviselő a vizsgálatban részt vehessen.

A jegyzőkönyv


23.§


(1) A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv tartalmazza:

     a./ az ülés számát, helyét, idejét,

     b./ a megjelent képviselők és meghívottak nevét,

     c./ a távolmaradt képviselők nevét, a távollét okát (illetve, hogy azt nem jelezte),

     d./ a tárgyalt napirendi pontokat és  napirendi pontonként az előadók nevét,

     e./ a tanácskozás lényegét és a hozott határozatokat,

     f./ szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát,

     g./ a szavazás számszerű eredményét,

     h./ a képviselő kérésére hozzászólásának, véleményének szó szerinti rögzítését,

     i./ a határozatoknál a végrehajtásért felelős nevét, illetve a végrehajtás határidejét,

     j./ az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, az azokra adott válaszokat és döntéseket.

(3) A jegyzőkönyvet 3 példányban kell elkészíteni. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót, az írásos előterjesztéseket, az elfogadott rendeletet és a jelenléti ívet. A képviselő kérelmére az írásban is benyújtott hozzászólást mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.

(4) A képviselő-testületi ülés dokumentumait a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell kezelni.

(5) A jegyzőkönyv egy példányát az előterjesztésekkel együtt - a zárt ülés anyagának kivételével - meg kell küldeni a Városi Művelődési Központ és Könyvtárnak is, ahol azt nyitvatartási időben az állampolgárok megtekinthetik. A jegyzőkönyv egy további példányát 15 napon belül meg kell küldeni a Békés Megyei Kormányhivatal vezetőjének.[21]

(6) A jegyzőkönyveket - mellékleteikkel együtt - évente be kell köttetni.

(7) A jegyzőkönyvről, illetőleg annak részeiről, valamint más önkormányzati dokumentumokról az állampolgárok - térítés ellenében - a Polgármesteri Hivatal titkárságán másolatot kérhetnek.

(8) A zárt ülés jegyzőkönyvét a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönítve, külön zárt helyen kell tartani. 

(9) A közérdekű adat megismerésére irányuló kérelem szóban vagy írásban nyújtható be. Önkormányzati ügyben a kérelmet a polgármester, államigazgatási ügyben a jegyző teljesíti legfeljebb 15 napon belül.


Lakossági fórumok


24.§


A lakosság és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, a legfontosabb döntések előkészítése érdekében a képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal várospolitikai fórumot szervez.


Közmeghallgatás


25.§


(1) A képviselő-testület közmeghallgatást tart :

     a./ a következő évi költségvetés,

     b./ kötvénykibocsátás,

     c./ területrendezés ügyében vagy

     d./ ha a képviselők fele vagy a választópolgárok 5 %-a kéri.

(2) A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat értelemszerűen kell alkalmazni.


III. Fejezet

A képviselő-testület bizottságai


26.§

(1) A képviselő testület az alábbi bizottságokat hozza létre:

A bizottságok tagjainak névsorát a rendelet függeléke tartalmazza.

a./Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság 5 fő

b./Pénzügyi Bizottság 5 fő

c./Szociális Bizottság 6 fő

d./Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottság 5 fő

e./Településfejlesztési, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottság 5 fő.[22]

(2) A képviselő-testület az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyeinek kivizsgálására, továbbá vagyonnyilatkozataik nyilvántartására és ellenőrzésére az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottságot jelöli ki.[23]

(3) A polgármester bérfejlesztésére,jutalmazására a Pénzügyi Bizottság tesz javaslatot.

(4)  A képviselő-testület egy-egy téma részletes feltárására, megvizsgálására, előterjesztés elkészítésére ideiglenes bizottságot hozhat létre.

(5) A bizottság ülését a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az általa megbízott személy vezeti.

(6) A bizottság elnökét a képviselők közül a képviselő-testület választja meg.

(7) A bizottság ülésén a jegyző, távollétében az igazgatási csoportvezető tanácskozási joggal vesz részt. Együttes akadályoztatásuk esetén az ülésen való részvétellel a jegyző a Polgármesteri Hivatal más köztisztviselőjét bízza meg.[24]

(8) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(9) A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és az általa felkért bizottsági tag írja alá.

(10) A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni. A kizárásról az elnök esetén a polgármester, a bizottsági tag esetén a bizottság dönt.

(11) A bizottság elnöke, tagja adott ügyben elfogultságát bejelentheti, ez esetben a vitában és a döntéshozatalban nem vehet részt.

(12) A bizottságok tevékenységükről választási ciklusonként legalább egy alkalommal beszámolnak a képviselő-testületnek.

(13) A bizottság működésének részletes szabályait maga határozza meg.

(14) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el.


26/A.§[25]


Frakciók


(1) A képviselő-testületben képviselettel rendelkező pártokhoz, társadalmi szervezetekhez tartozó képviselők képviselői tevékenységük összehangolására képviselő-csoportot (továbbiakban: frakció) hozhatnak létre.[26]

(2) Az önkormányzati választásokon jelölő szervezetként nem indult vagy mandátumot nem szerzett szervezet csak a képviselő-testület hozzájárulásával hozhat létre frakciót.

(3)A frakció az önkormányzatnak nem szerve, így önkormányzati feladatot nem láthat el. A frakcióra önkormányzati hatáskör nem ruházható át.

(4) Egy bejegyzett párthoz, társadalmi szervezethez tartozó képviselők csak egy frakciót alakíthatnak.

(5) Egy képviselő csak egy frakciónak lehet tagja.

(6) Frakciót legkevesebb 3 képviselő alakíthat.

(7) A már megalakult frakció elfogadhatja pártokhoz, illetve társadalmi szervezetekhez nem tartozó képviselők csatlakozását.

(8) A frakcióból kizárt képviselőt pártokhoz illetve társadalmi szervezetekhez nem tartozónak kell tekinteni. A frakcióból kilépő képviselő a kilépés bejelentésétől számított hat hónapig nem csatlakozhat más frakcióhoz. A kizárás a képviselői jogviszonyt nem értinti.

(9) A frakció működési szabályait maga állapíthatja meg.

(10) A frakcióvezetők ülését a polgármester hívja össze, melyre meg kell hívni a frakcióvezetőket, és akinek meghívását a polgármester indokoltnak tartja.

 (11) A frakció saját tagjai sorából vezetőt választ, illetve más, közös ügyeket intéző megbízottat választhat.

(12) A frakció megalakulását és annak tisztségviselőit a megalakulástól számított 8 napon belül a polgármester részére írásban be kell jelenteni.

(13) A frakció megszűnését – a megszűnést követő 8 napon belül – írásban be kell jelenteni a polgármester részére.

(14) Az (12), (13) bekezdésben leírt bejelentési kötelezettséget a frakcióvezető köteles teljesíteni.


IV. Fejezet

A polgármester


27.§


(1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester jogszabályokban meghatározott feladatait és hatósági hatásköreit a   Belügyminisztérium által kiadott feladat-és hatásköri jegyzék, míg a képviselő-testület által a polgármesterre ruházott önkormányzati hatásköröket külön önkormányzati  rendelet(ek) tartalmazza(ák).

(3) A polgármester feladatai a jogszabályokban előírtakon túlmenően a képviselő-testülettel, valamint annak szerveivel kapcsolatban a következők:

a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését , széleskörű nyilvánosságát,

b) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,

c) segíti a települési képviselők és a bizottságok munkáját,

d) képviseli az önkormányzatot,

e)

f) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait,

g) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, együttműködik a település gazdasági, társadalmi és egyéb lakossági szervezeteivel,

h) ellátja a képviselő-testület által önkormányzati rendeletben átruházott önkormányzati hatósági hatásköröket,

i) elősegíti az önkormányzati munka nyitottságát,  lakossági-és sajtótájékoztatást.

(4) Az Mötv. 68. § (2) és (3) bekezdésébe feglaltak esetén a polgármester valamennyi, nem a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyben döntést hozhat.

(5) Az Mötv. 68. § (3) bekezdése szerint halaszthatatlannak minősül az ügy, ha

a) a döntéshozatalhoz három munkanapnál rövidebb idő áll rendelkezésre és

b) a képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása elháríthatalan akadályba ütközik vagy előreláthatóan határozatképtelen lenne, illetve ha az összehívott testület határozatképtelen.

(6) A képviselő-testület határozatával a polgármester munkájának elismerésére évente a közszolgálati tisztviselőkról szóló 2011. évi CXCIX. törvény 225/H. § (1) bekezdésében meghatározott mértékű jutalmat állapíthat meg e szakasz (2)-(5) bekezdésében meghatározott feladatok teljesítésének értékelésével.

(7) A polgármester szabadságolási ütemtervtől eltérő, 3 napot nem meghaladó szabadságát az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság elnökének kell bejelenteni.

(8)A polgármester szabadság-nyilvántartását a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell kezelni.[27]








Az alpolgármester


28.§


(1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára a települési képviselők közül egy főállású   alpolgármestert választ.

(2) A polgármester nem tervezett, egy hetet meghaladó távolléte esetén a főállású alpolgármester önállóan gyakorolja a polgármester hatásköreit.

(3) Az alpolgármester  - a helyettesítési feladatokon túlmenően - ellátja a polgármester által     rábízott feladatokat, különösen

a) a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó egyedi programok koordinálását,

b) a civil szervezetekkel való kapcsolattartás erősítését,

c) a város turisztikai szerepének fejlesztését.

(4) Az alpolgármester munkájának elismerésére e rendelet polgármesterre vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.[28]



A tanácsnok


29.§


A képviselő-testület tanácsnokot nem választ.


A jegyző


30.§.


(1) A jegyző feladatai különösen:

      a./ gondoskodik az önkormányzat  működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,

      b./ vezeti a Polgármesteri Hivatalt, megszervezi annak munkáját,

      c./ döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,

      d./ dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester részére átad,

      e./ tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és a képviselő-testület

           bizottságainak ülésén, akadályoztatása esetén a bizottsági ülésen való

           részvétellel az igazgatási csoportvezetőt, vagy a Polgármesteri Hivatal más

           köztisztviselőjét bízza meg.

      f./ dönt a hatáskörébe tartozó ügyekben, illetőleg szabályozza a kiadmányozás

           rendjét,

      g./ rendszeres tájékoztatást ad a képviselő-testületnek, a bizottságoknak, a

           polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,

      h./ a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok elé

           kerülő előterjesztéseket,

        i./ tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,

        j./ szervezi a jogi felvilágosító munkát,

        k./ gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről

        l./ jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek,

            ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.[29]

(2) A jegyző hatósági hatásköreit az általa kezelt hatásköri jegyzék tartalmazza.

(3) A jegyzőt távollétében az igazgatási csoportvezető helyettesíti.[30]

(4) [31]

V. Fejezet

A Polgármesteri Hivatal


31.§

 (1) A képviselő-testület Battonyai Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt Működtet.[32]

(2) A Polgármesteri Hivatal előirányzatai feletti rendelkezési jogára tekintettel teljes  jogkörű, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, az önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve, egyidejűleg önkormányzati igazgatási szerv; jogi személy.

(3) A Polgármesteri Hivatalt a jegyző vezeti.

(4) A hivatal belső szervezeti tagozódását a jegyző javaslatára a polgármester előterjesztésében a képviselő-testület határozza meg, mely a Szabályzat 1.mellékleteként szerepel.

(5) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:

Munkanapok                           ügyfélfogadási idő

Hétfő                                       8  -  16                                             

Kedd                              ügyfélfogadás nincs

Szerda                                    8  -  12                                              

Csütörtök                               8  -  12

Péntek                                    8  -  12

Az anyakönyvi ügyintézést munkaidőben ügyfélfogadási időn túl is ellátja a hivatal.

A Polgármesteri Hivatal munkaidőn túl a heti szabad-és pihenőnapokon, munkaszüneti 

napokon is végzi a házasságkötéseket, szervezi a családi és a társadalmi

ünnepségeket.[33]

(6) A hivatal ügyrendjét a Szabályzat függeléke tartalmazza.

(7) Az önkormányzat költségvetése határozza meg a Polgármesteri Hivatal működéséhez

     szükséges előirányzatokat, működési, fenntartási költségeket.


VI. Fejezet

Az önkormányzat költségvetése, vagyona, a gazdasági program


32.§

(1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetését rendeletben határozza meg.

(2) A képviselő-testület a költségvetést egy fordulóban tárgyalja.[34]


 (3) A képviselő-testület az államháztartásról szóló törvényben foglalt határidőig a közmeghallgatás után

      a./ elemzi a Kormány által rendelkezésre bocsájtott költségvetési irányelveket, az

        önkormányzat kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait,

      b./ számításba veszi a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségeit,

      c./ meghatározza a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,

      d./ egyezteti az igényeket és a célkitűzéseket a lehetőségekkel, felállítja a szükségletek

          kielégítésének sorrendjét,

      e./  jelzi a döntés több évre szóló hatásait.

      f./ a költségvetési törvény által előírt részletezésben tárgyalja meg a költségvetési

           rendelet-tervezetet.[35]

(4)[36]

(5) A költségvetési tervezetet a jegyző készíti el és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.[37]

(6) A költségvetési évet követő 4 hónapon belül a polgármester a jegyző által  előkészített zárszámadási rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület elé,melynek tartalmát a költségvetési törvény foglalja magában.

(7) A polgármester az önkormányzat gazdálkodásának I.félévi helyzetéről szeptember 15-éig, míg a III.negyedéves helyzetéről november 30-ig köteles tájékoztatni a képviselő-testületet.[38]

(8) A polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek az önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

(9) A költségvetés előkészítésébe be kell vonnai az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottságot, a Szociális Bizottságot, a Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottságot, valamint a Településfejlesztési, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottságot.[39]

(10) A költségvetés tervezetét a Pénzügyi Bizottság véleményezi.

(11) Az önkormányzat szakfeladatrendjét a Szabályzat 3. melléklete tartalmazza.[40]


33.§


A Polgármesteri Hivatal alapító okiratába és a költségvetési alapokmányba tartozó adatokat és mutatókat a Szabályzat függelékeként kezelt költségvetési alapokmány tartalmazza.


34.§


(1) Az önkormányzati vagyon forgalomképtelen vagyontárgyait, a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait, valamint az ezen vagyontárgyakról történő rendelkezés feltételeit külön rendelet szabályozza.

(2) A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról évente legalább egyszer - általában a költségvetés tárgyalását megelőző közmeghallgatáson -  köteles tájékoztatni az állampolgárokat.


Gazdasági program


35. §


A képviselő-testület az Mötv. 116.§-ában foglaltak szerint megbízatásának időtartamára gazdasági programot készít. A gazdasági program a Szabályzat függelékét [41]képezi.


36.§

Az önkormányzat a belső ellenőri feladatait a Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulása keretében látja el.                                                                        


VII. Fejezet

Az önkormányzati rendeletalkotás


37.§


(1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti

      a./ a települési képviselő,

      b./ a polgármester, alpolgármester és a jegyző,

      c./ a képviselő-testület bizottsága,

      d./ a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke

      e./ civil szervezet képviselője,

      f./ az erre irányuló népi kezdeményezés.[42]

(2) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki azt az illetékes bizottsággal, és a jegyzővel véleményezteti, majd a képviselő-testület elé terjeszti.

(3) A képviselő-testület az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport, valamint a rendelet tárgya szerint illetékes bizottság  javaslata alapján állást foglal a rendelet tervezetének előkészítéséről,főbb elveiről. Meghatározhatja az előkészítés menetét, módját, az egyeztetés és a vitafórumok rendjét.[43]

(4) A képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy mely rendelet-tervezetek érdemi vitája előtt kell közmeghallgatást tartani.

(5) A meghatározott előkészítés után a rendelet-tervezetet a polgármester nyújtja be a képviselő-testülethez annak indokolásával együtt.

(6) A polgármester, illetőleg a jegyző tájékoztatja a testületet az előkészítés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is.


38.§


(1) Az önkormányzati rendelet a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztés útján kerül kihirdetésre.

(2) Az önkormányzati rendelet közlési módja

      a./a könyvtárban  külön történő elhelyezés,

      b./  helyi képviselők útján történő ismertetés,

  c./  az önkormányzat internetes honlapján történő elhelyezés.

(3) Az önkormányzati rendeletet meg kell küldeni a végrehajtásban érdekelt vagy arra kötelezett szerveknek.

(4) Az önkormányzati rendeletek kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

(5) Az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság évente ellenőrzi az önkormányzati rendeletek hatályosulását, két évente pedig felülvizsgálja azokat.[44]

(6) A hatályos rendeleteket a Szabályzat függelékeként kell kezelni.


39.§


A rendeleteket külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan sorszámmal és évszámmal kell ellátni. Pontos megjelölését a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009.(XII.14.) IRM rendelet szabályozza.[45]


VIII. Fejezet


40.§


A helyi népszavazásra, népi kezdeményezésre vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendelet tartalmazza.

IX. Fejezet

Helyi nemzetiségi önkormányzatok


41.§


(1) Battonyán roma, román és szerb helyi nemzetiségi önkormányzatok [46]működnek.

(2) Szervezeti és működési szabályzataikat e Szabályzat függelékeként kell kezelni.

(3) A román helyi nemzetiségi önkormányzat székhelye Battonya, Hunyadi u. 40., a szerb helyi önkormányzat székhelye Battonya, Hunyadi u. 58.

(4) Az önkormányzat a cigány helyi nemzetiségi önkormányzat részére a testületi üléseik megtartásához és ügyviteli feladataik ellátásához a Polgármesteri  Hivatalban biztosít helyiséget. [47]



X. Fejezet


Záró rendelkezések


42.§


(1) Ez a  rendelet 2011. április 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2007.(III.30.),  valamint az azt módosító 21/2007.(X.27.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.

(3) A Szabályzatban felsorolt függelékek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről a jegyző gondoskodik.

(4) Mellékletek: 1. Battonyai Polgármesteri Hivatalnak szervezetéről[48]

                           2. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök

                               Jegyzéke[49]

                           3. Battonya Város Önkormányzatának kormányzati funkció rendje[50]

(5) Függelékek:  1. A települési képviselők, illetve bizottsági tagok névsora

                            2. Battonya Város Polgármesteri Hivatalának ügyrendje

                            3. Az önkormányzat gazdasági programja

                            4. A Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata

                            5. Díszpolgárok névsora

                            6. Önkormányzat által alapított költségvetési szervek

                            7. Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulás társulási megállapodása

                            8. Képviselő-testületi határozatok nyilvántartása

                            9. Hatályos rendeletek jegyzéke

                          10. Költségvetési alapokmány



                                                               



Battonya, 2011. március 31.




         Dr. Karsai József sk.                            Dr. Németh Ferenc sk.

                 polgármester                                    címzetes főjegyző  




Kihirdetve: 2011.április 1-én  a 6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelet az önkormányzat         

                   Szervezeti és Működési Szabályzatáról

       


                                                           Dr. Németh Ferenc sk.

                                                            címzetes főjegyző


















1. melléklet


az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelethez



Battonya Város Polgármesteri Hivatalának szervezetéről



A Polgármesteri Hivatal csoporttagozódásban működik.

A Hivatal igazgatási létszáma a jegyzővel és  az igazgatási csoportvezetővel együtt 26 fő.



I. Igazgatási csoport


    Létszám:    7 fő

    Vezetője:    a csoportvezető


II. Pénzügyi csoport


     Létszám:    14 fő

     Vezetője:   a csoportvezető, aki felsőfokú pénzügyi végzettséggel rendelkezik

     Helyettesei: a gazdálkodási-, valamint az adóügyi csoportvezető helyettesek.



III.  A közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény hatálya alá tartozó munkavállalók


      -  1  fő mezőőr

     


IV.  A Munka Törvénykönyve hatálya alá  tartozó munkavállalók



       - közfoglalkoztatásban részvevők változó létszámban




















2. melléklet



az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelethez




A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke




Polgármester


-átmeneti segély

-temetési segély

-rendkívüli gyermekvédelmi támogatás





































3. melléklet


az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

6/2011.(IV.01.) önkormányzati rendelethez



Battonya Város Önkormányzatának kormányzati funkció rendje

                    




1/.Alaptevékenységébe tartozó feladatok kormányzati funkció szerint:



011130-1 Önkormányzatok éa Önkorm.hivat.jogalkot.ált.ig.tev.

011220-1 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

018010-1 Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvet.

018030-1 Támogatási célú finanszírozási műveletek

031030-1 Közterület rendjének fenntartása

041232-1 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233-1 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237-1 Közfoglalkoztatási mintaprogram

066020-1 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

104051-1 Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátás

104052-1 Családtámogatások

107060-1 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátás

900020-1 Önkormányzatokfunkcióra nem sorolható bevételei


























Függelék


az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelethez


Települési képviselők névsora, lakcíme, telefonszáma és e-mail címe


1./ Borsodi János Battonya, Dózsa u. 25/a  70/339-65-10 borsodijanos.battonya@fabinet.hu

2./ Dr. Hajnal Iván Béla Battonya, Fő u. 49.            20/669-37-83

3./ Komlódiné Vidiczki

     Magdolna              Battonya, Puskin u. 86/a.       70/333-64-98      sziaisk@citromail.hu

4./ Korobán Éva         Battonya, MCP.ltp.3/B.         70/317-80-07      eszesz@fabinet.hu

5./ Molnár Mihály       Battonya, Dózsa u.62/a.         70/317-80-78      molmisi@gmail.com

6./ Dr. Palkó Lajosné Battonya, Puskin u. 76.          70/317-80-61      marta.palko@gmail.com

7./ Takács Dezső        Battonya, Ady u. 167.           70/338-51-39      levedia@gmail.com

8./ Zomborácz Zita     Battonya, Bajcsy u. 131/a      70/330-96-31     zz321@mailbox.hu



Bizottsági tagok névsora


Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság                          Pénzügyi Bizottság

elnök: Molnár Mihály                                                     elnök: Korobán Éva

tagok: Dr. Palkó Lajoné                                                  tagok: Dr. Hajnal Iván Béla

           Takács Dezső                                                                   Komlódiné Vidiczki Magdolna

           Terék Gyula                                                                     Varga Ildikó

           Matuzik Istvánné                                                             Ötvösné Oláh Szilvia                           


Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottság                Szociális Bizottság

elnök: Dr. Palkó Lajosné                                                  elnök: Komlódiné Vidiczki Magdolna

tagok: Molnár Mihály                                                       tagok: Korobán Éva

           Zomborácz Zita                                                                 Zomborácz Zita

                                                                                                    Takács Dezső

           Janosov Miklósné                                                             Varga Zsuzsanna

           Besenyeiné Tompán Magdolna                                        Bencze Éva


Településfejlesztési, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottság

elnök: Dr. Hajnal Iván Béla

tagok: Korobán Éva

Komlódiné Vidiczki Magdolna

Fosztó-Timotity Gábor

Marosán Rozália













Függelék


az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2011.(IV.1.)

önkormányzati rendelethez


Battonyai Polgármesteri Hivatal ügyrendje



Battonya Város Képviselő-testülete a Battonyai Polgármesteri Hivatal ügyrendjét

az alábbiak szerint határozza meg:


Általános rendelkezések


1./



a./ A Polgármesteri Hivatal megnevezése: Battonyai Polgármesteri Hivatal

                                                              ( a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal)

b./ A Polgármesteri Hivatal székhelye:      5830. Battonya, Fő utca 91.

c./ A Polgármesteri Hivatal jogi személyiséggel rendelkező, maradványérdekeltségű önálló

     költségvetési szerv.

d./ Battonya Város Polgármesteri Hivatalának illetékessége Battonya város közigazgatási

     területére terjed ki, amennyiben jogszabály ettől eltérően nem rendelkezik.

e./ A Polgármesteri Hivatal feladatköre a Képviselő-testület, annak bizottságai, a polgár-

     mester, valamint a jegyző hatáskörébe utalt és általuk a Hivatalra bízott feladatok

     ellátására terjed ki.



A Polgármesteri Hivatal alapfeladatai


2./


a./ A Polgármesteri Hivatal alaptevékenységi körébe tartozik:

     - a Képviselő-testület által meghatározott önkormányzati ügyek előkészítése,

     - a Képviselő-testületi döntések végrehajtása,

     - a testületek ( Képviselő-testület és annak bizottságai ) működésével kapcsolatos

        adminisztratív feladatok ellátása,

     - a Képviselő-testület a polgármester részére meghatározott önkormányzati-és állam-

        igazgatási hatósági ügyek előkészítése, a határozatok végrehajtása,

     - a katasztrófavédelmi feladatok,

     - az önkormányzat költségvetésének előkészítése, végrehajtása, a pénzeszközökkel való

        hatékony és takarékos gazdálkodás, az önkormányzat intézményeinek finanszírozása,

     - a Képviselő-testület által meghatározott hitelfelvétel, kötvény kibocsátás, alapítvány

        létrehozása, közérdekű kötelezettségvállalás bonyolítása,

     - a költségvetésben meghatározott beruházások előkészítése, tervezése és szervezése,

     - az önkormányzati tulajdon tekintetében - külön rendeletben meghatározott módon -

        a  tulajdonosi jogosítványok gyakorlása,




     - a vagyonnal való hatékony gazdálkodás - a Képviselő-testület döntésének megfelelően -

        adás-vétel, csere, használati jog átengedés, haszonbérbe adás, bérbeadás, vagy lízing

        útján, továbbá a vagyon megterhelése, vállalkozásba történő bevitelének intézése,

     - a célhoz nem kötött források betétként történő elhelyezéséről, egyéb banki szolgáltatások

        igénybevételéről való gondoskodás,

     - az önkormányzat szabályszerű gazdálkodásának biztosítása.


b./ A Polgármesteri Hivatal alap-és vállalkozói tevékenységébe tartozó feladatait a Hivatal

     alapító okiratáról szóló  150/2012.(VI.28.)KT. határozat tartalmazza.



A Polgármesteri Hivatal működése


a./ A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását a Szervezeti és Működési Szabály-

     zat melléklete tartalmazza.

b./ A polgármester a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében

     irányítja a hivatalt.

c./ A polgármester feladatai a Hivatal irányításával kapcsolatosan a következők:

     a jegyző javaslatainak figyelembevételével

     - meghatározza a Polgármesteri Hivatal feladatait a Képviselő-testület munkájának

        szervezésében, a képviselő-testületi döntések előkészítésében és végrehajtásában,

        továbbá a polgármester hatáskörébe utalt önkormányzati-és államigazgatási hatósági

        ügyek végrehajtásában,

- gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző, az önkormányzati közalkalmazottak, a Munka    Törvénykönyve alapján foglalkoztatott dolgozók, valamint a nem önkormányzati   

  intézményben foglalkoztatott, a képviselő-testület által kinevezett dolgozók tekintetében,

     - gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzati intézmények vezetői

        vonatkozásában,

     - kezdeményezi a települési vagyon hasznosítását, az önkormányzati vagyon rendeltetését

        érintő döntések előkészítését, továbbá a közellátási kérdésekkel kapcsolatos állásfogla-

        lások kialakítását,

     - koordinálja az önkormányzat vállalkozásait, illetve az ezzel kapcsolatos polgármesteri

        hivatali munkát.

d./ A polgármester képviselő-testülettel és bizottságokkal kapcsolatos feladatait a Szervezeti

     és Működési Szabályzat, valamint a Belügyminisztérium  által kiadott hatásköri jegyzék

      tartalmazza.

4./


A főállású alpolgármester ellátja a polgármester általános helyettesítését, egyebekben az alpolgármesterek feladatait a polgármester határozza meg.


5./


a./ A jegyzőnek a Polgármesteri Hivatal vezetésével kapcsolatos feladatai:

     - gyakorolja a munkáltatói jogokat a Polgármesteri Hivatallal közszolgálati jogviszonyban

        lévő köztisztviselők  tekintetében,

     - javaslatot dolgoz ki a Polgármesteri Hivatal belső szervezetének kialakítására, munka-

        rendjének és ügyfélfogadási rendjének meghatározására,

     - ellenjegyzi a polgármester által a Polgármesteri Hivatal részére kiadott belső utasításokat,

     - ellátja a Polgármesteri Hivatal, mint önálló költségvetési szerv operatív gazdálkodási

        feladatainak belső irányítását,

     - az államháztartási törvényben foglaltak szerint információt szolgáltat az önkormányzat

        pénzügyeiről,

     - biztosítja az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek és

        intézmények pénzügyi, gazdasági és törvényességi ellenőrzését,

     - utalványozási joggal rendelkezik az önkormányzat költségvetésében meghatározott

        polgármesteri hivatali költségvetés keretein belül,

     - irányítja a Polgármesteri Hivatal hatósági, közigazgatási és ügyfélszolgálati tevékeny-

       ségét,

     - tanácskozási joggal résztvesz a Képviselő-testület és annak bizottságai ülésén,

b./ A jegyző Képviselő-testülettel és bizottságokkal kapcsolatos feladatait a Szervezeti és

     Működési Szabályzat, valamint a Belügyminisztérium által kiadott hatásköri

     jegyzék tartalmazza.


6./


a./ Az igazgatási csoportvezető ellátja mindazokat a feladatokat, melyeket számára a jegyző kinevezésekor

     meghatározott.

b./ A csoportvezető érvényesíti és képviseli az általa vezetett szervezeti egységen belül a

     központi és a hivatali vezetői döntésekből következő prioritásokat.

c./ A csoportvezető feladatai különösen:

     - közreműködik a helyi testületi döntések szakmai előkészítésében,

     - koordinálja szervezeti egységén belül a dolgozók munkáját,

     - elkészíti a csoport feladatkörébe tartozó testületi előterjesztéseket,

- gondoskodik a csoport feladatkörébe tartozó testületi határozatok végrehajtásáról,

     - biztosítja az irányítása alá tartozók munkavégzésének feltételeit,

     - gondoskodik a csoport feladatkörébe tartozó önkormányzati rendeletek folyamatos

        karbantartásáról,

     - a csoporton belül megszervezi a helyettesítést, a munkakörök átadását, a szabaságo-

        lást,

     - résztvesz a Képviselő-testület ülésein, elősegíti a bizottságok, a képviselők, a polgár-

        mester, a jegyző és az aljegyző munkáját,

     - a csoportvezető konkrét feladatait a jegyző által kiadott munkaköri leírás tartalmazza.

d./ A csoportvezetőt határozatlan időre a jegyző bízza meg.



7./


A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységei által ellátott feladatok



a./ A csoportok feladatkörébe tartozik a Képviselő-testület, a bizottságok, a polgármester

     és a jegyző hatáskörébe utalt önkormányzati ügyek, önkormányzati-és államigazgatási

     hatósági feladatok előkészítése és végrehajtása a következő tárgyköri felosztás szerint:


    Igazgatási csoport feladatai:


     - anyakönyvi igazgatás, családi ünnepek szervezésével kapcsolatos feladatok,

     - népességnyilvántartás,

     - állampolgársági ügyek intézése,

     - hagyatéki ügyintézés,

     - honvédelmi igazgatás,

     - belkereskedelmi tevékenység, üzletek működési engedélyének kiadása,

     - mezőgazdasággal kapcsolatos feladatok,

     - lakásügyi igazgatás és helységgazdálkodás,

     - a Ptk-ból adódó feladatok,

     - szociális és egészségügyi igazgatás,

     - hatósági bizonyítványok kiadása,

     - talált tárgyakkal kapcsolatos ügyintézés,

     - közműnyilvántartás,

     - építési igazgatási ponthoz kapcsolódó feladatok,

     - környezetvédelmi és területfejlesztési igazgatás,

     - településfejlesztéssel kapcsolatos feladatok,

     - közlekedési-, hírközlési és vízügyi igazgatás,

     - helyi vízgazdálkodás körébe tartozó feladatok,

     - közterületek nyilvántartása,

     - sokszorosítás, telefax kezelése,

     - szakkönyvek., lapok, közlönyök nyilvántartás, kezelése,

- testületi határozatok nyilvántartása, végrehajtásuk ellenőrzése,

     - A képviselő-testület, a polgármester, az alpolgármester és a jegyző munkájával

        kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása,

     - az ügyiratkezelési feladatok ellátása az egész Polgármesteri Hivatal tekintetében,

     - a Hivatal  személyzeti feladatainak intézése,

     - oktatási, nevelési, közművelődési igazgatási feladatok,

     - az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság, a Településfejlesztési, Mezőgazdasági és

       Környezetvédelmi _Bizottság, a Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottság valamint a

       Szociális Bizottság munkafeltételeinek biztosítása, a bizottságok működésének

       adminisztrációja, döntéseik előkészítése és végrehajtása.




     Pénzügyi csoport feladatai:




     - elkészíti az önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal, valamint az önkormányzati intézmé-

        nyek költségvetési és fejlesztési koncepcióját,

     - javaslatokat készít a céltámogatások körének meghatározására,

     - elkészíti az önkormányzat költségvetési tervezetét, továbbá a költségvetés végrehajtásá-

        ról szóló beszámolót,

     - ellátja a Polgármesteri Hivatal, mint költségvetési szerv operatív gazdálkodási feladatait,

     - az önkormányzat költségvetési rendeletének megfelelően gondoskodik a költségvetési

        szervek pénzellátásáról,

     - elkészíti az önkormányzat zárszámadását,

     - előkészíti a hitelfelvételt, a banki szolgáltatások igénybevételét,

     - elkészíti a jogszabályoknak megfelelően a havi, féléves, a három-negyedéves, éves

        államháztartási adatszolgáltatásokat,

     - végzi az önkormányzati intézmények pénzügyi, gazdasági ellenőrzését,

     - ellátja az adóigazgatási feladatokat,

     - nyilvántartja a városi önkormányzat tulajdonában lévő vagyont, ingó, ingatlan, továbbá

        forgalomképtelen, korlátozottan forgalomképes és forgalomképes felosztás szerint,

     - a zárszámadással egyidejűleg elkészíti az éves vagyonleltárt,

     - nyilvántartja az önkormányzati vállalkozásokat, az önkormányzati részvényeket,

        üzletrészeket,

     - gondoskodik a városháza fenntartásáról, az ezzel kapcsolatos gondnoki feladatok

        ellátásáról,

     - megrendeli a szakkönyveket, lapokat, közlönyöket,

     - gondoskodik a takarítási, gépkocsi-üzemeltetési, fenntartási feladatok ellátásáról,

     - elkészíti az önkormányzat egészét érintő gazdasági, pénzügyi elemzéseket,

     - végzi a Polgármesteri Hivatal pénzügyi, gazdasági ellenőrzését,

     - elkészíti, illetve elvégzi a Pénzügyi Bizottság által meghatározott pénzügyi, gazdasági

       elemzéseket, illetve ellenőrzéseket,

     - biztosítja a Pénzügyi Bizottság működési feltételeit, végzi annak adminisztrációját,

       döntésének előkészítését és végrehajtását

-végzi a gazdaságilag nem önálló önkormányzati intézmények pénzügyi-gazdasági

  feladatait külön megállapodás alapján.

b./ A köztisztviselők feladatait a jegyző által kiadott munkaköri leírás tartalmazza.

c./ A csoportok részletes feladatait az Belügyminisztérium által kiadott hatásköri

     jegyzék tartalmazza,  melynek alapján az egyes dolgozók részére kiadott  munkaköri leírás

     határozza meg a konkrét feladatokat.





8./


A Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatos egyéb feladatok


A csoportvezető:


a./ engedélyezi a csoport dolgozóinak hivatalos belföldi kiküldetését, kivéve a saját gép-

     kocsi használatát,

b./ engedélyezi a beosztottak rendes évi (fizetett) szabadságát,

c./ beosztottjai vonatkozásában javaslattételi joggal rendelkezik a jegyző hatáskörébe

     tartozó munkáltatói jogok tekintetében.


9./


A kiadmányozási jogot a hatáskörükbe tartozó ügyekben a polgármester és a jegyző is belső utasításban szabályozza.

Ezen belső utasításokat az Ügyrend mellékleteként kell kezelni.


10./


a./ A polgármestert távolléte esetén önkormányzati ügyekben az alpolgármester, a Polgár-

     mesteri Hivatallal kapcsolatos ügyintézésben a jegyző helyettesíti.

b./ A jegyzőt távollétében az igazgatási csoportvezető helyettesíti.

c./ Az egyes hivatali dolgozók helyettesítési rendjét a munkaköri leírások tartalmazzák.


11./


a./ A Polgármesteri Hivatalban évente legalább 2 munkaértekezletet kell tartani.

b./ A csoportok szükség szerint, de évente legalább 2 csoportértekezletet kötelesek

     tartani, melynek időpontjáról a polgármestert és a jegyzőt értesítik.

c./ A munkaértekezletekről feljegyzést kell készíteni.

d./ A polgármester - a jegyző, a csoportvezetők és a csoportba nem tartozó dolgozók

     részvételével - szükség szerint munkamegbeszélést tart, melynek célja az aktuális

     feladatok koordinálása.

12./


a./ A dolgozóknak járó éves szabadság mértékét évente meg kell határozni és erről

     nyilvántartást kell vezetni. A szabadságok kiadásáról éves szabadságolási tervet kell

     készíteni.

b./ A szabadságok nyilvántartását a személyügyi feladatokkal megbízott dolgozó végzi,

     akinek az igénybevételek engedélyezését mindenki köteles előzetesen átadni.

c./ A betegség miatti távollétet a betegállományba vételt követően haladéktalanul jelenteni

     kell a csoportvezetőnek és az illetékes ügyintézőnek.





13./


A dolgozók kötelesek a munkájuk során tudomásukra jutott hivatali titkot megőrizni és ezen kívül sem közölhetnek illetéktelen személyekkel olyan tényeket, adatokat, amelyekből közvetlenül a Képviselő-testületre, annak bizottságára, a Polgármesteri Hivatalra, vagy az ügyfélre nézve hátrány származhat.



14./


a./ A Polgármesteri Hivatal ügyiratkezelése központilag történik, melynek közvetlen irányí-

     tása, felügyelete az igazgatási csoport feladatkörébe tartozik.         

b./ A Polgármesteri Hivatal részére érkező postai küldeményeket a központi iktató osztja

     szét a címzettek  szerint.

     A postabontást a jegyző, távollétében az igazgatási csoportvezető végzi. Az ő feladatuk  a

     postabontással egyidejűleg a szignálás is.



15./


a./ Az ügyintéző az ügyet az ügyintézési határidőn belül köteles elintézni és ezt követően az

     ügyiratot haladéktalanul az irattárban lerakni.



16./


Képviselet, írásbeli kötelezettségvállalás, szerződéskötés



a./ Az önkormányzatot a polgármester képviseli. Meghatalmazással a polgármester a Pol-

     gármesteri Hivatal dolgozóját is megbízhatja az önkormányzat képviseletével.

b./ Bíróság előtti képviseletre a Polgármesteri Hivatal dolgozója részére írásos meghatalma-

     zás szükséges.

c./ A Polgármesteri Hivatalt a polgármester, a jegyző, vagy meghatalmazásukkal a Polgár-

     mesteri Hivatal dolgozója képviseli.

17./


a./ Az önkormányzat nevében írásbeli kötelezettségvállalásra, szerződéskötésre a polgármes-

     ter jogosult. Ezt a jogát esetenkénti döntéssel a jegyzőre átruházhatja.

b./ A szerződések, megállapodások előkészítésébe be kell vonni a jegyzőt a jogszerűség, a

     tárgy szerint érintett csoportot a szakszerűség céljából.



18./



Utalványozási jog, cégszerű aláírás




a./ A Polgármesteri Hivatal, mint önállóan gazdálkodó intézmény esetében

     kötelezettségvállalásra /utalványozásra a jegyző, távollétében az igazgatási csoportvezető

     jogosult.

     Pénzügyi ellenjegyzésre a pénzügyi csoportvezető, távollétében a pénzügyi csoportvezető-

     helyettes jogosult.

b./ Az önkormányzat, mint önálló intézmény esetében kötelezettségvállalásra/utalványozásra

     a polgármester, távollétében az alpolgármester jogosult.

c./ Mindkét esetben pénzügyi ellenjegyzésre a pénzügyi csoportvezető, távollétében a

     pénzügyi csoportvezető-helyettes jogosult. 


19./


Cégszerű aláírásra a pénzintézet felé bejelentett személyek is jogosultak a bejelentésben szereplő módon.


20./


a./ A Polgármesteri Hivatal által használt és ott forgalomban lévő bélyegzőkről az igazgatási

     csoport nyilvántartást vezet. A nyilvántartó a használatra kiadott bélyegzők meglétét

     évenként ellenőrizni köteles.

b./ A bélyegzőt kezelő anyagi, munka-és büntetőjogi felelősséggel tartozik a bélyegző jog-

     szerű használatáért.

     Ha a dolgozó a rábízott bélyegzőt elveszíti, erről a csoportvezetőnek köteles írásban

     jelentést tenni. A csoportvezető köteles az elvesztés körülményeit és a dolgozó felelős-

     ségét megvizsgálni, a szükséges intézkedéseket megtenni, továbbá a bélyegző megsemmi-

     sítési eljárást lefolytatni.

21./



a./ Az elhasználódott, megrongálódott, vagy feleslegessé vált bélyegzőt az igazgatási csoport-

     nak vissza kell adni, mely gondoskodik annak megsemmisítéséről.

     Az erről készült jegyzőkönyvet a nyilvántartás mellékleteként meg kell őrizni.

b./ Ha a bélyegzőt kezelő dolgozó köztisztviselői jogviszonya megszűnik, a bélyegző vissza-

     adását az átvevő az utolsó munkában töltött napon igazolja.


22./


a./ A kiküldetéssel kapcsolatos munkáltatói jogokat a dolgozók tekintetében a csoportveze-

     tők, a csoportvezetők tekintetében a jegyző, távollétében az igazgatási csoportvezető, a

     nem köztisztviselő esetében a polgármester gyakorolja.

b./ Amennyiben a kiküldetéshez saját gépkocsi igénybevétele szükséges, annak engedélye-

     zésére a jegyző jogosult valamennyi dolgozó tekintetében, míg a jegyző esetében a kikül-

     detést a polgármester engedélyezi.





23./


a./ A csoportok dolgozói feladataik ellátásához hivatali gépkocsit igényelhetnek. Az igénye-

     ket a tárgyhetet megelőző péntek déli 12 órájáig kell bejelenteni az igazgatási csoporthoz.

b./ Az igazgatási csoport a bejelentett igényeket a polgármesterrel, távollétében a jegyzővel

     történt egyeztetés után, az elbírálást követően visszaigazolja.


24./


a./ Az ügyrendben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó hatályos jogszabályokban

     foglaltakat megfelelően alkalmazni kell.



Battonya, 2013. február 28.





                        Dr. Karsai József sk.                          Dr. Németh Ferenc  sk.

                         polgármester                                      címzetes főjegyző




A kiadmány hiteléül:  Rausz Gyuláné



































1. melléklet

a Polgármesteri Hivatal Ügyrendjéhez


a kiadmányozás rendjéről Battonya Város Polgármesteri Hivatalában

a polgármester hatáskörébe tartozó ügyekben.




A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 67. § e)

pontja  alapján a Polgármesteri Hivatal kiadmányozási rendjét a hatáskörömbe tartozó ügyekben az alábbiak szerint szabályozom:




1./ A Képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyekben a polgármester

     távollétében kiadmányozási joga általános érvénnyel - a Szervezeti és Működési

     Szabályzatban foglaltak szerint - az alpolgármesternek van.



2./ A polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyekben és hatósági jogkörökben a

     kiadmányozási jogot a polgármester távollétében, helyette a jegyző gyakorolja.



3./ A polgármester hatáskörébe és a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó,

     foglalkoztatással kapcsolatos iratok kiadmányozási jogát 2014.11.01. napjától Mudrity

     Iván gyakorolja.


4./ A polgármester hatáskörébe tartozó köztemetési ügyekben a kiadmányozási jogot az

     igazgatási csoportvezető és a pénzügyi csoportvezető gyakorolja.






Battonya, 2014. november 27.



                                                                                              Marjai János

                                                                                              polgármester















2. melléklet


a Polgármesteri Hivatal Ügyrendjéhez


a kiadmányozás rendjéről Battonya Város Polgármesteri Hivatalában

a jegyző hatáskörébe tartozó ügyekben.



A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 81.§ (3) bekezdés j) pontja alapján a kiadmányozás rendjét a hatáskörömbe tartozó ügyekben az alábbiak szerint szabályozom:




1./ Az igazgatási csoportvezetőnek és a pénzügyi csoportvezetőnek a jegyző nevében

     kiadmányozási joga van az igazgatási csoport feladatkörében ellátott valamennyi ügyben.


2./ A jegyző hatáskörébe tartozó adóigazgatási ügyekben a jegyző nevében a pénzügyi

     csoport vezetője, távollétében annak helyettese teljes körű kiadmányozási joggal    

      rendelkezik.


3./ Felhatalmazást kap a Polgármesteri Hivatal valamennyi, az I. és II. besorolási osztályba

     tartozó köztisztviselője, hogy a jegyző nevében az ügy érdeméhez nem tartozó levelezé-

     seket, megkereséseket kiadmányozza.


4./ Ez a Szabályzat az Ügyrend hatálybalépésével egyidejűleg lép életbe.


5./ A Szabályzatot az Ügyrend mellékleteként kell kezelni.






Battonya, 2014. november 27.





                                                                                                       Varga István

                                                                                               jegyzői feladatokat ellátó

  pénzügyi csoportvezető







[1]

A 4/2013.(III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[2]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[3]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


[4]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[5]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[6]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[7]

A  4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította


[8]

  A 13/2015.(V.29.) önkormányzati rendelet módosította

[9]

  A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[10]

A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[11]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


[12]

A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[13]

A 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[14]

  A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[15]

  A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[16]

A 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[17]

A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[18]

A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[19]

A 4/2013.(III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[20]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[21]

  A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[22]

A 13/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet módosította

[23]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[24]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[25]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet kiegészítette

[26]

A 13/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet módosította

[27]

  Módosította a 20/2015.(X.02.) önkormányzati rendelet

[28]

Módosította a 20/2015.(X.02.) önkormányzati rendelet

[29]

A 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[30]

  A 16/2014. (XI.27..) önkormányzati rendelet módosította

[31]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezte

[32]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[33]

A 4/2014. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[34]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[35]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[36]

  A 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezte

[37]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[38]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[39]

  A 16/2014.(XI.27.)önkormányzati rendelet módosította

[40]

A 10/2012.(III.30. önkormányzati rendelet módosította

[41]

  A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[42]

  A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[43]

  A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[44]

A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[45]

  A 4/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[46]

  A 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[47]

  A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

[48]

  A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

[49]

  A 3/2012. (I.27.) önkormányzati rendelet módosította

[50]

  A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította