Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2014. (XI.28.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2014. 11. 28- 2014. 12. 30

Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének

6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról.

(a 3/2012.(I.27.), a 10/2012.(III.30.), a 19/2012.(IX.14.), a 4/2013.(III.01.),

a 9/2014.(IV.25.), a 11/2014.(VI.27.), a 12/2014.(VIII.27.), a 14/2014.(X.27.), valamint a 16/2014.(XI.27.) önkormányzati rendeletekkel egységes szerkezetbe foglalt szöveg)



Battonya Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény ( a továbbiakban: Mötv.) 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított feladatkörében eljárva az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:


I. Fejezet


Általános rendelkezések


Az Mötv-ben foglalt rendelkezéseket az önkormányzat működési területén az ezen rendeletben – a továbbiakban: Szabályzat – meghatározott kiegészítésekkel kell alkalmazni.[1]


1.§


(1) Az önkormányzat megnevezése: Battonya Város Önkormányzata

(2) Az önkormányzat székhelye:      Battonya, Fő u. 91.

(3) Battonya Város Önkormányzata önállóan - a törvény keretei között - szabadon,

     demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település

     közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom

     önkormányzati típusú gyakorlásáról.


2.§


A város nemzetiségi jellegére és hagyományaira tekintettel a közszolgáltatást nyújtó intézményeken azok elnevezését román és szerb nyelven is el kell helyezni.


3.§


(1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) A címer leírása: Battonya város címere álló, csücskös talpú pajzs, kék mezejében

     jobb haránt -  három, szimmetrikusan elhelyezett, hatágú csillaggal - díszített vörös

     pólya fut keresztül. A bal oldali mezőben, a pólya felett zöld lombú és fekete  

     törzsű nyárfa (jegenyenyár) áll, mellette balra aranylépcsejű, nyitott kapuszárnyú

     fedeles arany kapu látható, íve alatt ezüst ekevas és csoroszlya áll. A kapu alatt a

     pajzs derékon egy, az előzővel mindenben azonos fa lebeg. A pólya alatt, a 

     pajzsmező jobb felében lebegő vörös lángnyelvből ezüst kettőskereszt növekszik.

    A pajzsra szembeforduló, arany szegélyű és arany rostélyú, természetes sisakot

     helyeztek, nyakában arany szalagon arany medállal. Az aranyos sisakkorona    

     nyitott, ötágú, csúcsain egy-egy gyönggyel, a koronapánton három zafírkővel.

      A sisakdísz szembeforduló, jobbra néző,  kiterjesztett szárnyú arany koronával    

      ékesített, arannyal fegyverzett, stilizált fekete sas, jobb karmában három arany

      nyílvesszőt tart.

      A foszlányok: jobbról vörös és arany, balról kék és ezüst.


(3) Battonya város zászlajának, lobogójának leírása: a zászló fehér színű (mérete:

     90 x 180 cm ), a hosszanti oldalakkal párhuzamosan egy-egy arany szalag fut,

     a felső harmadon a rúdra merőleges tengelyű címerrel, alsó harmadon pedig ívelten

     a " BATTONYA" felirat arany színnel, alsó szélén arany rojtozattal.

     Lobogó (fekvő téglalap, 90 x 150 cm) alakban használva a címer 90 fokkal 

     elfordul, a rúddal párhuzamos tengelyen helyezkedik el a zászlótest mértani

      középpontjában (ebben az esetben felirat nem szerepel).

(4) Battonya város pecsétje:  kerek pecsét, középütt a címerrel, körirata pedig:

      " BATTONYA VÁROS PECSÉTJE".


4.§


(1) A polgármester hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen a Magyarország

      címere van, a köríven pedig a következő felirat: Battonya Város Polgármestere.2

(2) A Polgármesteri Hivatalnál rendszeresített hivatalos kör alakú bélyegző közepén

     a Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható:

     Battonyai Polgármesteri Hivatal, Békés megye.3

 (3) Az önkormányzat pecsétjét kell használni:

     a./ a képviselő-testület üléseirol készített jegyzőkönyvek hitelesítésére,

     b./ a képviselő-testület által adományozott okleveleken,

     c./  az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.


5.§


(1) A polgármester gondoskodik arról, hogy a település lakossága a nemzeti és a helyi

     ünnepeket méltó módon megünnepelhesse.

(2) A település ünnepe: a Város Napja, melynek időpontja minden év májusának 

     utolsó hétvégéje.


6.§


A település hazai és nemzetközi kapcsolatai


(1) Az önkormányzat hazai kapcsolatot különösen az alábbi szervezetekkel tart:

     a./ Békés Megyei Önkormányzat,

     b./ Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítvány,

     c./ Békés Megyei Területfejlesztési Tanács,

     d./ Alföldvíz Zrt.,

     e./ Dél-Alföldi Befektetési Részvénytársaság,

     f./ Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács,

     g./ Dél-Alföldi Térségfejlesztési Társulások Egyesülete,

     h./ Dél-Békési Vízgazdálkodási Társulat,

     i./ Maroshát Területfejlesztési Önkormányzati Társulás,

     j./ Dél Békési Kistérség Többcélú Társulása,

     k./ Dombegyház és térsége Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás

     l./ Országos Cigány Önkormányzat,

     m./ Magyarországi Románok Országos Önkormányzata,

     n./ Szerb Országos Önkormányzat,

   

2A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

3A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


     o./ Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége,

     p./ Vasutas Települések Országos Szövetsége,

     r./ Magyar Önkormányzatok Szövetsége,

     s./ Cigány Helyi Nemzetiségi Önkormányzat,

      t./ Román Helyi Nemzetiségi Önkormányzat,

      u./ Szerb Helyi Nemzetiségi Önkormányzat 4

(2) Az önkormányzatnak külföldön testvérvárosi kapcsolata van:

     a./ Lipova (Lippa, Románia)

     b./ Pecica ( Pécska, Románia) és

     c./ Beocin (Beocsin, Szerbia) városokkal.

(3) Az önkormányzat képviselő-testülete díszpolgári címet, egyéb címeket és díjakat

     adományozhat. A díszpolgári cím adományozására, valamint az egyéb

     elismerésekre, díjakra vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendeletek 

     tartalmazzák. A díszpolgárok névsorát a Szabályzat függeléke tartalmazza.


II. Fejezet


A képviselő-testület


7.§


(1) A 2014. október 12-én megválasztott képviselő-testület a polgármesterből és 8

      helyi képviselőből áll.5

(2) A képviselő-testület és a megválasztott bizottságok tagjainak névsorát, lakcímét,

     telefonszámát és e-mail címét a Szabályzat függeléke tartalmazza.


8.§


(1) Az önkormányzati jogokat az önkormányzat képviselő-testülete gyakorolja.

(2) A képviselő-testület ellátja a jogszabályokban ráruházott és önként vállalt

      feladatokat és gyakorolja az ezekkel kapcsolatos hatásköröket.

 (3)Az önkormányzat önként vállalt feladata:  fürdő üzemeltetés.

 (4) Az ellátandó feladatokat és hatásköröket a Belügyminisztérium által kiadott feladat-

       és hatásköri jegyzék tartalmazza.

 (5) A képviselő-testület egyes hatásköreinek a polgármesterre vagy a bizottságaira

      történő átruházásáról külön önkormányzati rendelet(ek)ben dönt.

      Az átruházott hatásköröket a Szabályzat 2. melléklete tartalmazza.


  9.§


(1) A képviselő-testület megválasztását követően alakuló ülést tart, melyet a polgármester

     vezet, egyébként általában havonta, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik.6

(2) Össze kell hívni a képviselő-testület ülését a képviselők ¼-nek, a képviselő-

      testület bizottságának az indítványára, vagy ha azt népi kezdeményezéssel a

      választópolgárok, illetve ha a helyi nemzetiségi önkormányzat kezdeményezi.7

(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetekben a polgármester a képviselő-testület

      ülését a kezdeményezés benyújtásától számított legkésőbb 5 napon belüli

      időpontban köteles összehívni.


4A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

5A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

6A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

7A  4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította


(4) A képviselő-testület az (1)-(2) bekezdésekben meghatározottakon túl szükség

      szerint ülést tart, ha döntenie kell a hatáskörébe tartozó ügyben.

(5) A képviselő-testület üléseit általában a hónap utolsó csütörtökjén, délután 14 órai

      kezdettel tartja. Az ülések helye a Polgármesteri Hivatal emeleti nagyterme.  

     A képviselő-testület - ha azt a napirend, vagy a résztvevők várható száma indokolja -

      kihelyezett ülést tart.

(6) A határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő-testületi ülést az előzetesen

     kitűzött napirenddel egy héten belüli időpontra össze kell hívni.


Az előterjesztés


10.§


(1) Előterjesztés benyújtására akkor kerülhet sor, ha az adott kérdésben a képviselő-

     testület döntése szükséges. Minden egyéb anyag tájékoztatásnak minősül.

(2) Előterjesztést a polgármester, a települési képviselő és a képviselő-testület

      bizottsága, a frakció, valamint a jegyző nyújthat be.8

(3) Az előterjesztés történhet szóban és írásban.

(4) Költségvetési, gazdálkodási kérdésekben csak írásos, a képviselő-testület

      kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyekben általában írásos előterjesztés alapján

      hozható döntés.

(5) Az előterjesztéshez határozati javaslatot kell készíteni.

      A határozati javaslatot szóbeli előterjesztés esetén is írásba kell foglalni.

      A határozati javaslat egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből és ha

      szükséges indokolásból áll. 

      Az eltérő tartalmú határozati javaslatot külön- külön kell megfogalmazni. A

       határozati javaslatnak tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős szerv vagy 

       személy megnevezését és a végrehajtás határidejét.

       A végrehajtás határidejére tett javaslat "azonnal", "folyamatos" vagy naptári nap

       szerinti megjelölést használhat.

       Folyamatos határidő esetén meg kell jelölni az időközönkénti beszámolás

       időpontját is.

11.§


Az ülés összehívása és vezetése


 (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása

     esetén e hatáskörét a polgármester által kijelölt alpolgármester gyakorolja.9

(2) A képviselő-testület ülésére szóló meghívót a polgármester írja alá.

(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a

      polgármester és az alpolgármester együttes, tartós akadályoztatása esetén az

      ülést az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.10

(4) A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület tagjainak az ülés napját

       megelőzően legalább 5 nappal kell kézbesíteni. A képviselők, valamint a képviselő-

       testület ülésére tanácskozási joggal meghívottak az előterjesztéseket Battonya város

       honlapján (www.battonya.hu) megtekinthetik, illetve onnan letölthetik. 

       Indokolt esetben - az ülés előtt legalább 24 órával - szóban vagy távbeszélőn is

       összehívható a képviselő-testület ülése.11


8A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

9A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

10A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

11A  4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította


 (5) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a jegyző a település lakosságát a

      helyi kábeltelevízió útján tájékoztatja.

(6) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni

      a./ a települési képviselőt,

      b./ a jegyzőt,

      c./ az aljegyzőt,

      d./ a Békés Megyei Kormányhivatalt,

      e./ a Mezőkovácsházai Járási Hivatal vezetőjét,

      f./  a település országgyűlési képviselőjét,

      g./ a helyben működő pártok vezetőit,

      h./ a helyi rendőrőrs vezetőjét,

      i./  a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,

      j./    azoknak a bizottságoknak a nem képviselő-testületi tagjait, amely bizottságokat a

             napirend érint,

      k./ a napirendi pontok előadóit,

      l./  a nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,

      m./ az önkormányzati intézmények vezetőit,

      n./ a helyi egyházi vezetőket,

      o./  a település díszpolgárait,

      p./ az önkormányzati intézményekben működő érdekképviseletek vezetőit,

      r./ akiket a polgármester vagy meghatározott napirendhez szakértőként bármely

           képviselő indokoltnak tart.12


12. §


(1) A képviselő-testület nyilvános üléseit a helyi kábel-tv egyenes adásban közvetíti.

(2) Az Mötv. 46.§ (2) bekezdés c./ pontjában meghatározott zárt ülés tartására a

      polgármester, bármely képviselő vagy a jegyző indítványára kerülhet sor.13


13.§


(1) A polgármester dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak

     hozzászólási jogot ad.

(2) A választójoggal nem rendelkező 18 éven aluli személyek a képviselő-testület

     ülésén csak a polgármester egyedi engedélye alapján vehetnek részt.


A sürgősségi indítvány


14.§


(1) Sürgősségi indítványt a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a helyi

      nemzetiségi önkormányzatok és bármely képviselő terjeszthet elő.14

 (2) A sürgősség tárgyában a képviselő-testület minősített többséggel dönt.

(3) A sürgősség elfogadása esetén az indítványt a képviselő-testület első napirendként

      tárgyalja meg.

(4) Sürgősségi indítvány - a sürgősség tényének indokolásával -  legkésőbb az ülést

     megelőző napon 11 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.

 (5) Ha a sürgősségi indítvány tárgya valamely döntésre jogosult bizottság hatáskörébe

     tartozik, a képviselő-testület állást foglal arról, hogy magához vonja-e az ügyet.


12A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

13A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

14A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította


(6) Ha a sürgősséggel a képviselő-testület nem ért egyet, dönt arról, hogy az ügyet

      mikor, hányadik napirendként tárgyalja.


Az ülés vezetése


15.§


(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, távolléte esetén az alpolgármester,

     mindkettőjük egyidejű akadályoztatása  esetén az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság

     elnöke vezeti.15

(2) Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a

      határozatképességet, melynek meglétét minden döntés előtt újra ellenőriz.

      Ezt követően javaslatot tesz az ülés napirendjére.

      A napirendről a képviselő-testület vita nélkül határoz.


A tanácskozás rendje


16.§


(1) A polgármester előterjeszti a napirendi tervezetet.

     Bejelenti, ha valamely napirendi ponttal kapcsolatban bizottság az előterjesztéshez

     észrevételt kíván tenni.

(2) A képviselő-testület dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló

      jelentés, az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről és az

      átruházott hatáskörök gyakorlásáról szóló beszámoló elfogadásáról.

(3) A polgármester minden előterjesztés és az azzal kapcsolatos határozati javaslat

      felett külön-külön vitát nyit.

      Javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását is. Az írásbeli előterjesztést

      az előadó a vita előtt szóban kiegészítheti.

      Az előadóhoz a testületi tagok és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket

      intézhetnek, melyekre a vita előtt válaszolni kell. A tájékoztató napirendek felett

      nem kell vitát nyitni.

(4) A vita során a hozzászólások sorrendjét a polgármester határozza meg.

(5) A vita lezárására vagy a hozzászólások időtartamának meghatározására, számának

      korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet.

     Az indítvány felett a képviselő-testület vita nélkül dönt.

     A vita lezárása után a napirendi pont előadója válaszol a hozzászólásokra.

(6) A polgármester összefoglalójában tömören összegzi a vita lényegét, érdemben

     kitér az előterjesztésektől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot  érintő

     valamennyi felvetésre.

(7) A napirend előadója a szavazás megkezdése előtt bármikor javasolhatja a téma

      napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül,

      egyszerű szótöbbséggel határoz.

(8) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat

      törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.

(9) Az előterjesztő és a tárgy szerint érintett bizottság elnöke közvetlenül a

      határozathozatal előtt felszólalhat.

(10) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati

       javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra.

       Előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben

      

15A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


        szereplő határozati javaslatok felett kell dönteni.

       A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a határozatot.

(11) A képviselő-testületi tagok igenlő vagy ellenszavazatokkal vesznek részt a

        szavazásban, illetőleg tartózkodnak a szavazástól.


A tanácskozás rendjének fenntartása


17.§


(1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.

     Ennek érdekében

     a./ figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő  

          fogalmazást használ

      b./ rendreutasítja azt, aki az ülésen a képviselő-testülethez méltatlan magatartást

           tanusít,

      c./ figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozás rendjét

           magatartásával zavarja; ismételt rendzavazás esetén a terem elhagyására is

           kötelezheti.

      d./ figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltért a tárgytól, hogy térjen a tárgyra;

           kétszeri eredménytelen felszólítás után a felszólalótól megvonhatja a szót;

           akitől a szót megvonták, az  ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.

(2) Az a képviselő, aki a vitában ellene szóló, sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja

      elhárítani vagy a hozzászólásával kapcsolatban felmerült félreértéseket eloszlatni,    

      a vita lezárása után személyes megjegyzést tehet.

      A személyes megjegyzés lehetőségével a képviselő egy napirendi pont tárgyalásánál csak

      egy alkalommal élhet.


A határozathozatal, a szavazás módja


18.§


(1) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza.

     A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több mint a felének igenlő

     szavazata szükséges.

(2) Az Mötv. 50. §-ban foglaltakon túl minősített többség szükséges az alábbi ügyekben is:

      a./ hitelfelvétel

      b./ kötvénykibocsátás,

      c./ a képviselő-testület hatáskörének átruházása,

      d./ kitüntetési ügyek,

      e./ díszpolgári cím adományozása,

      f./ állásfoglalás sürgősségi indítvány elfogadásához,

      g./ megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről,

      h./ név szerinti szavazás.16

 (3) A képviselő-testület a jegyzőkönyvben rögzítetten, de számozott határozat nélkül dönt az

      alábbiakban:

a./napirend elfogadása

b./ügyrendi kérdések

c./képviselői interpellációkra adott válaszok

d./név szerinti szavazás


16A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította



 (4) Amennyiben az önkormányzati képviselő személyes érintettségvel kapcsolatos

       bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, egy havi tiszteletdíjának 25 %-a

       megvonásra kerül.17

        

19.§


(1) A képviselő-testület bármely tagjának indítványára minősített többséggel titkos

      szavazást rendelhet el az Mötv. 46.§.(2) bekezdésében foglalt ügyekben. 18

 (2) A titkos szavazás lebonyolításában, ha valamennyi tagja jelen van, az Ügyrendi,

    Ifjúsági és Sport Bizottság szavazatszámláló bizottságként jár el, egyébként a képviselő-

    testület tagjaiból  3 tagú szavazatszámláló bizottságot kell választani.19

(3) A titkos szavazást borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség és urna

       igénybevételével kell lebonyolítani.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

      a./ a titkos szavazás helyét, időpontját,

      b./ a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

      c./ a szavazás során felmerült körülményeket,

      d./ a szavazás eredményét.


20.§


(1) A szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A képviselő-testület esetenként bármely képviselő javaslatára minősített

     többséggel, vita nélkül név szerinti szavazást rendelhet el.

(3) Név szerinti szavazásnál a jegyző egyenként olvassa a települési képviselők nevét,

      akik nevük felolvasásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel szavaznak vagy

      tartózkodnak a szavazástól.


21.§


(1) A szavazatok összeszámlásáról a jegyző gondoskodik. Ha a szavazás eredményefelől

     kétség merül fel vagy azt valamelyik települési képviselő kéri, a polgármester a szavazást

     köteles megismételtetni.

(2) A képviselő-testület határozatait külön-külön - a naptári év elejétől kezdődően -

      folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:

      ......./200..(hó, nap) KT. határozat.

(3) A testületi határozatokról a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.

(4) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 10 napon belül meg kell küldeni a

      végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek, illetve a határozattal érintetteknek.

(5) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a jegyző

      készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.


Kérdés, interpelláció


22.§


(1) A települési képviselők kérdéseiket, interpellációikat szóban vagy írásban a napirendek megtárgyalása előtt mondják el.


17A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

18A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

19A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította



 (2) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület nem dönt.

 (3) Az interpellációra adott szóbeli válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozatát

      követően a testület vita nélkül dönt.

     A képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz, hogy az interpellációra írásban adjanak

     választ.

(4) Az interpellációra írásban adott válasz - melynek 15 napon belül meg kell történnie és

      minden települési képviselőnek meg kell küldeni - elfogadásáról a testület a következő

      ülésen az interpelláló nyilatkozatát követően dönt.

(5) A képviselő-testület az interpelláció alapján részletes vizsgálatot is elrendelhet.

(6) Vizsgálat elrendelése esetén biztosítani kell, hogy az interpelláló képviselő a

      vizsgálatban részt vehessen.

A jegyzőkönyv


23.§


(1) A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv tartalmazza:

     a./ az ülés számát, helyét, idejét,

     b./ a megjelent képviselők és meghívottak nevét,

     c./ a távolmaradt képviselők nevét, a távollét okát (illetve, hogy azt nem jelezte),

     d./ a tárgyalt napirendi pontokat és  napirendi pontonként az előadók nevét,

     e./ a tanácskozás lényegét és a hozott határozatokat,

     f./ szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát,

     g./ a szavazás számszerű eredményét,

     h./ a képviselő kérésére hozzászólásának, véleményének szó szerinti rögzítését,

     i./ a határozatoknál a végrehajtásért felelős nevét, illetve a végrehajtás határidejét,

     j./ az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, az azokra adott válaszokat és döntéseket.

(3) A jegyzőkönyvet 3 példányban kell elkészíteni. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a

      meghívót, az írásos előterjesztéseket, az elfogadott rendeletet és a jelenléti ívet. A

      képviselő kérelmére az írásban is benyújtott hozzászólást mellékelni kell a

      jegyzőkönyvhöz.

(4) A képviselő-testületi ülés dokumentumait a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell

      kezelni.

(5) A jegyzőkönyv egy példányát az előterjesztésekkel együtt - a zárt ülés anyagának

      kivételével - meg kell küldeni a Városi Művelődési Központ és Könyvtárnak is, ahol azt

      nyitvatartási időben az állampolgárok megtekinthetik.

      A jegyzőkönyv egy további példányát 15 napon belül meg kell küldeni a Békés Megyei

      Kormányhivatal vezetőjének.20

(6) A jegyzőkönyveket - mellékleteikkel együtt - évente be kell köttetni.

(7) A jegyzőkönyvről, illetőleg annak részeiről, valamint más önkormányzati

      dokumentumokról az állampolgárok - térítés ellenében - a Polgármesteri Hivatal

      titkárságán másolatot kérhetnek.

(8) A zárt ülés jegyzőkönyvét a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönítve, külön zárt

      helyen kell tartani. 

(9) A közérdekű adat megismerésére irányuló kérelem szóban vagy írásban nyújtható be.

      Önkormányzati ügyben a kérelmet a polgármester, államigazgatási ügyben a jegyző

       teljesíti legfeljebb 15 napon belül.




20A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította



Lakossági fórumok


24.§


A lakosság és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, a legfontosabb döntések előkészítése érdekében a képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal várospolitikai fórumot szervez.


Közmeghallgatás


25.§


(1) A képviselő-testület közmeghallgatást tart :

     a./ a következő évi költségvetés,

     b./ kötvénykibocsátás,

     c./ területrendezés ügyében vagy

     d./ ha a képviselők fele vagy a választópolgárok 5 %-a kéri.

(2) A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására a képviselő-testületi ülésre

      vonatkozó szabályokat értelemszerűen kell alkalmazni.


III. Fejezet


A képviselő-testület bizottságai


26.§


(1) A képviselő-testület az alábbi bizottságokat hozza létre:

      A bizottságok tagjainak számát és névsorát a rendelet függeléke tartalmazza.

      a./ Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság,

      b./ Pénzügyi Bizottság,

      c./ Szociális Bizottság,

      d./ Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottság,

      e./ Településfejlesztési, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottság.21

(2) A képviselő-testület az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági

      ügyeinek kivizsgálására, továbbá vagyonnyilatkozataik nyilvántartására és ellenőrzésére

      az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottságot jelöli ki.22

(3) A polgármester bérfejlesztésére,jutalmazására a Pénzügyi Bizottság tesz javaslatot.

(4)  A képviselő-testület egy-egy téma részletes feltárására, megvizsgálására,

       előterjesztés elkészítésére ideiglenes bizottságot hozhat létre.

(5) A bizottság ülését a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az általa megbízott

      személy vezeti.

(6) A bizottság elnökét a képviselők közül a képviselő-testület választja meg.

(7) A bizottság ülésén a jegyző, távollétében az igazgatási csoportvezető tanácskozási joggal

      vesz részt. Együttes akadályoztatásuk esetén az ülésen való részvétellel a jegyző a

      Polgármesteri Hivatal más köztisztviselőjét bízza meg.23

(8) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(9) A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és az általa felkért bizottsági tag írja alá.

 (10) A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek hozzátartozóját

       személyesen érinti az ügy. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni.

       A kizárásról az elnök esetén a polgármester, a bizottsági tag esetén a bizottság dönt.


21A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

22A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

23A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

(11) A bizottság elnöke, tagja adott ügyben elfogultságát bejelentheti, ez esetben a vitában

       és a döntéshozatalban nem vehet részt.

(12) A bizottságok tevékenységükről választási ciklusonként legalább egy alkalommal

        beszámolnak a képviselő-testületnek.

(13) A bizottság működésének részletes szabályait maga határozza meg.

(14) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el.


26/A.§24


Frakciók


(1) A képviselő-testületben képviselettel rendelkező pártokhoz, társadalmi szervezetekhez tartozó képviselők közgyűlési tevékenységük összehangolására képviselő-csoportot (továbbiakban: frakció) hozhatnak létre.

(2) Az önkormányzati választásokon jelölő szervezetként nem indult vagy mandátumot nem szerzett szervezet csak a képviselő-testület hozzájárulásával hozhat létre frakciót.

(3)A frakció az önkormányzatnak nem szerve, így önkormányzati feladatot nem láthat el. A frakcióra önkormányzati hatáskör nem ruházható át.

(4) Egy bejegyzett párthoz, társadalmi szervezethez tartozó képviselők csak egy frakciót alakíthatnak.

(5) Egy képviselő csak egy frakciónak lehet tagja.

(6) Frakciót legkevesebb 3 képviselő alakíthat.

(7) A már megalakult frakció elfogadhatja pártokhoz, illetve társadalmi szervezetekhez nem tartozó képviselők csatlakozását.

(8) A frakcióból kizárt képviselőt pártokhoz illetve társadalmi szervezetekhez nem tartozónak kell tekinteni. A frakcióból kilépő képviselő a kilépés bejelentésétől számított hat hónapig nem csatlakozhat más frakcióhoz. A kizárás a képviselői jogviszonyt nem értinti.

(9) A frakció működési szabályait maga állapíthatja meg.

(10) A frakcióvezetők ülését a polgármester hívja össze, melyre meg kell hívni a frakcióvezetőket, és akinek meghívását a polgármester indokoltnak tartja.

 (11) A frakció saját tagjai sorából vezetőt választ, illetve más, közös ügyeket intéző megbízottat választhat.

(12) A frakció megalakulását és annak tisztségviselőit a megalakulástól számított 8 napon belül a polgármester részére írásban be kell jelenteni.

(13) A frakció megszűnését – a megszűnést követő 8 napon belül – írásban be kell jelenteni a polgármester részére.

(14) Az (12), (13) bekezdésben leírt bejelentési kötelezettséget a frakcióvezető köteles teljesíteni.


IV. Fejezet

A polgármester


27.§


(1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester

      a./ biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,

      b./ feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése,

      c./  segíti a települési képviselők, a bizottságok munkáját,

      d./ együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő

           közösségeivel.


 24A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet kiegészítette


(3) A polgármester jogszabályokban meghatározott feladatait és hatósági hatásköreit

      a Belügyminisztérium által kiadott feladat-és hatásköri jegyzék, míg a képviselő-testület

      által a  polgármesterre ruházott önkormányzati hatásköröket külön önkormányzati 

      rendelet(ek) tartalmazza(ák).

(4) A polgármester minden év március 1-ig szabadságolási ütemtervet készít, melyet

      a képviselő-testület hagy jóvá.

(5) A szabadságolási ütemtervtől eltérő, 3 napot nem meghaladó szabadságot az Ügyrendi,

     Ifjúsági és Sport Bizottság elnökének kell bejelenteni.25

(6)A polgármester szabadság-nyilvántartását a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell kezelni.

(7) A polgármester gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző és gyakorolja az egyéb

     munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati  intézményvezetők, valamint a

     nem önkormányzati intézményben foglalkoztatott, a képviselő-testület által kinevezett

     közalkalmazottak (Kjt. 83/A.§. (1) bekezdés), továbbá a Munka Törvénykönyve hatálya

     alá, de nem a Polgármesteri Hivatal állományába tartozó munkavállalók tekintetében.26


Az alpolgármester


28.§


(1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára a települési képviselők közül egy főállású 

     alpolgármestert választ27

(2) A polgármester nem tervezett, egy hetet meghaladó távolléte esetén a főállású

     alpolgármester önállóan gyakorolja a polgármester hatásköreit.


A tanácsnok


29.§


A képviselő-testület tanácsnokot nem választ.


A jegyző


30.§.


(1) A jegyző feladatai különösen:

      a./ gondoskodik az önkormányzat  működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,

      b./ vezeti a Polgármesteri Hivatalt, megszervezi annak munkáját,

      c./ döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,

      d./ dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester részére átad,

      e./ tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és a képviselő-testület

           bizottságainak ülésén, akadályoztatása esetén a bizottsági ülésen való

           részvétellel az igazgatási csoportvezetőt, vagy a Polgármesteri Hivatal más

           köztisztviselőjét bízza meg.

      f./ dönt a hatáskörébe tartozó ügyekben, illetőleg szabályozza a kiadmányozás

           rendjét,

      g./ rendszeres tájékoztatást ad a képviselő-testületnek, a bizottságoknak, a

           polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,

    


25A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

26A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

27A 14/2014. (X.27.) önkormányzati rendelet módosította


        h./ a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok elé

           kerülő előterjesztéseket,

        i./ tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,

        j./ szervezi a jogi felvilágosító munkát,

        k./ gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről

        l./ jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek,

            ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.28

(2) A jegyző hatósági hatásköreit az általa kezelt hatásköri jegyzék tartalmazza.

(3) A jegyzőt távollétében az igazgatási csoportvezető helyettesíti.29

(4) 30

V. Fejezet

A Polgármesteri Hivatal


31.§


 (1) A képviselő-testület Battonyai Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt  

       Működtet31.

 (2) A Polgármesteri Hivatal előirányzatai feletti rendelkezési jogára tekintettel teljes

      jogkörű, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, az önkormányzat gazdálkodásának

      végrehajtó szerve, egyidejűleg önkormányzati igazgatási szerv; jogi személy.

(3) A Polgármesteri Hivatalt a jegyző vezeti.

(4) A hivatal belső szervezeti tagozódását a jegyző javaslatára a polgármester

      előterjesztésében a képviselő-testület határozza meg, mely a Szabályzat 1.mellékleteként

      szerepel.

(5) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:

Munkanapok                           ügyfélfogadási idő

Hétfő                                       8  -  16                                             

Kedd                              ügyfélfogadás nincs

Szerda                                    8  -  12                                              

Csütörtök                               8  -  12

Péntek                                    8  -  12

Az anyakönyvi ügyintézést munkaidőben ügyfélfogadási időn túl is ellátja a hivatal.

A Polgármesteri Hivatal munkaidőn túl a heti szabad-és pihenőnapokon, munkaszüneti 

 napokon is végzi a házasságkötéseket, szervezi a családi és a társadalmi

 ünnepségeket.32

(6) A hivatal ügyrendjét a Szabályzat függeléke tartalmazza.

(7) Az önkormányzat költségvetése határozza meg a Polgármesteri Hivatal működéséhez

     szükséges előirányzatokat, működési, fenntartási költségeket.


VI. Fejezet


Az önkormányzat költségvetése, vagyona, a gazdasági program


32.§


(1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetését rendeletben határozza meg.

(2) A képviselő-testület a költségvetést egy fordulóban tárgyalja.33


28A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

29A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

30A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet törölte

31A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

32A 4/2014. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

33A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

(3) A képviselő-testület az államháztartásról szóló törvényben foglalt határidőig a közmeghallgatás után

      a./ elemzi a Kormány által rendelkezésre bocsájtott költségvetési irányelveket, az

        önkormányzat kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait,

      b./ számításba veszi a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségeit,

      c./ meghatározza a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,

      d./ egyezteti az igényeket és a célkitűzéseket a lehetőségekkel, felállítja a szükségletek

          kielégítésének sorrendjét,

      e./  jelzi a döntés több évre szóló hatásait.

      f./ a költségvetési törvény által előírt részletezésben tárgyalja meg a költségvetési

           rendelet-tervezetet.34

(4) 35

(5) A költségvetési tervezetet a jegyző készíti el és a polgármester terjeszti a képviselő-

      testület elé.36

(6) A költségvetési évet követő 4 hónapon belül a polgármester a jegyző által

      előkészített zárszámadási rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület elé,

      melynek tartalmát a költségvetési törvény foglalja magában.

(7) A polgármester az önkormányzat gazdálkodásának I.félévi helyzetéről szeptember

      15-éig, míg a III.negyedéves helyzetéről november 30-ig köteles tájékoztatni a képviselő-

      testületet.37

(8) A polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet terjeszt a képviselő-testület

      elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek az

      önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

(9) A költségvetés előkészítésébe be kell vonnai az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottságot,

       a Szociális Bizottságot, a Művelődési, Oktatási, Turisztikai Bizottságot, valamint a

       Településfejlesztési, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottságot.38

 (10) A költségvetés tervezetét a Pénzügyi Bizottság véleményezi.

(11) Az önkormányzat szakfeladatrendjét a Szabályzat 3. melléklete tartalmazza.39



33.§


A Polgármesteri Hivatal alapító okiratába és a költségvetési alapokmányba tartozó adatokat

 és mutatókat a Szabályzat függelékeként kezelt költségvetési alapokmány tartalmazza.



34.§


(1) Az önkormányzati vagyon forgalomképtelen vagyontárgyait, a törzsvagyon korlátozottan

forgalomképes tárgyait, valamint az ezen vagyontárgyakról történő rendelkezés feltételeit külön rendelet szabályozza.

(2) A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról évente legalább

     egyszer - általában a költségvetés tárgyalását megelőző közmeghallgatáson -  köteles

     tájékoztatni az állampolgárokat.



34A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

35A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet törölte

36A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

37A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

38A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

39A 10/2012. (III.30.) önkormányzati rendelet módosította



Gazdasági program


35. §


A képviselő-testület az Mötv. 116.§-ában foglaltak szerint megbízatásának időtartamára gazdasági programot készít. A gazdasági program a Szabályzat függelékét képezi.40


36.§


Az önkormányzat a belső ellenőri feladatait a Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulása keretében látja el.                                                                       

VII. Fejezet


Az önkormányzati rendeletalkotás


37.§


(1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti

      a./ a települési képviselő,

      b./ a polgármester, alpolgármester és a jegyző,

      c./ a képviselő-testület bizottsága,

      d./ a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke

      e./ civil szervezet képviselője,

      f./ az erre irányuló népi kezdeményezés.41

(2) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki azt az illetékes bizottsággal,

     és a jegyzővel véleményezteti, majd a képviselő-testület elé terjeszti.

(3) A képviselő-testület az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport, valamint a rendelet tárgya szerint

     illetékes bizottság  javaslata alapján állást foglal a rendelet tervezetének előkészítéséről,

     főbb elveiről. Meghatározhatja az előkészítés menetét, módját, az egyeztetés és a

     vitafórumok rendjét.42

(4) A képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy mely rendelet-tervezetek érdemi vitája

     előtt kell közmeghallgatást tartani.

(5) A meghatározott előkészítés után a rendelet-tervezetet a polgármester nyújtja be a

      képviselő-testülethez annak indokolásával együtt.

(6) A polgármester, illetőleg a jegyző tájékoztatja a testületet az előkészítés során felvetett,

     de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is.


38.§


(1) Az önkormányzati rendelet a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztés

     útján kerül kihirdetésre.

(2) Az önkormányzati rendelet közlési módja

      a./a könyvtárban  külön történő elhelyezés,

      b./  helyi képviselők útján történő ismertetés,

  c./  az önkormányzat internetes honlapján történő elhelyezés.

 (3) Az önkormányzati rendeletet meg kell küldeni a végrehajtásban érdekelt vagy arra

       kötelezett szerveknek.

(4) Az önkormányzati rendeletek kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.



40A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

41A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

42A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


(5) Az Ügyrendi, Ifjúsági és Sport Bizottság évente ellenőrzi az önkormányzati rendeletek

      hatályosulását, két évente pedig felülvizsgálja azokat.43

(6) A hatályos rendeleteket a Szabályzat függelékeként kell kezelni.


39.§


      A rendeleteket külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan

      sorszámmal és évszámmal kell ellátni. Pontos megjelölését a jogszabályszerkesztésről

      szóló 61/2009.(XII.14.) IRM rendelet szabályozza.44


VIII. Fejezet


40.§


A helyi népszavazásra, népi kezdeményezésre vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendelet tartalmazza.

IX. Fejezet

Helyi nemzetiségi önkormányzatok


41.§


 (1) Battonyán roma, román és szerb helyi nemzetiségi önkormányzatok működnek.45

 (2) Szervezeti és működési szabályzataikat e Szabályzat függelékeként kell kezelni.

 (3) A román helyi nemzetiségi önkormányzat székhelye Battonya, Hunyadi u. 40., a

      szerb helyi önkormányzat székhelye Battonya, Hunyadi u. 58.

 (4) Az önkormányzat a cigány helyi nemzetiségi önkormányzat részére a testületi

       üléseik megtartásához és ügyviteli feladataik ellátásához a Polgármesteri

       Hivatalban biztosít helyiséget. 46


X. Fejezet


Záró rendelkezések


42.§


(1) Ez a  rendelet 2011. április 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az önkormányzat Szervezeti és Működési

      Szabályzatáról szóló 8/2007.(III.30.),  valamint az azt módosító 21/2007.(X.27.)

      önkormányzati rendelet hatályát veszti.

(3) A Szabályzatban felsorolt függelékek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről a

      jegyző gondoskodik.

(4) Mellékletek: 1. Battonyai Polgármesteri Hivatalnak szervezetéről47

                           2. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök

                               Jegyzéke48

                           3. Battonya Város Önkormányzatának kormányzati funkció rendje49


43A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

44A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

45A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

46A 4/2013. (III.01.) önkormányzati rendelet módosította

47A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította

48A 3/2012. (I.27.) önkormányzati rendelet módosította

49A 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosította


(5) Függelékek:  1. A települési képviselők, illetve bizottsági tagok névsora

                            2. Battonya Város Polgármesteri Hivatalának ügyrendje

                            3. Az önkormányzat gazdasági programja

                            4. A Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata

                            5. Díszpolgárok névsora

                            6. Önkormányzat által alapított költségvetési szervek

                            7. Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulás társulási megállapodása

                            8. Képviselő-testületi határozatok nyilvántartása

                            9. Hatályos rendeletek jegyzéke

                          10. Költségvetési alapokmány



                                                              



Battonya, 2011. március 31.




         Dr. Karsai József sk.                            Dr. Németh Ferenc sk.

                 polgármester                                     címzetes főjegyző  




Kihirdetve: 2011.április 1-én  a 6/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelet az önkormányzat         

                   Szervezeti és Működési Szabályzatáról

       


                                                           Dr. Németh Ferenc sk.

                                                            címzetes főjegyző

[1]

A 4/2013.(III.01.) önkormányzati rendelet módosította