Dombegyház Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításáról
Hatályos: 2014. 11. 28- 2014. 11. 28Dombegyház Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításáról1
Dombegyház Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el
1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III. 24.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 2. § (9) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) Az önkormányzat hivatalos kapcsolatot tart fenn a következő szervekkel és intézményekkel:
2. § A R. 7. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület elnöke a polgármester, aki összehívja és vezeti a képviselő-testület ülését, valamint képviseli a képviselő-testületet.”
3. § A R. a következő, 7. § (2a) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) A polgármester tagja a képviselő-testületnek. Határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából települési képviselőnek tekintendő.”
4. § A R. 7. § (9) bekezdés ad) alpontja hatályát veszti.
5. § A R. 7. § (9) bekezdés bd) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„bd) a napirendi pontok előadói,”
6. § A R. 7. § (9) bekezdés be) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„be) a civil- és társadalmi szerveződések vezetői,”
7. § A R. 9. § (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, továbbá meghívása esetén az érintett és a szakértő vehet részt.”
8. § A R. 14. § (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 7 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személynek és szerveknek.”
9. § A R. 17. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A testület üléséről 2 példányban kell jegyzőkönyvet készíteni.
a) az eredeti példányt a jegyző kezeli,
b) egy példányt a helyi könyvtárban kell elhelyezni az ülést követő 15 napon belül, a zárt ülés anyagának kivételével,
c) egy példányt elektronikus úton, a Nemzeti Jogszabálytár portálján keresztül meg kell küldeni az ülést követő 15 napon belül a Békés Megyei Kormányhivatal részére.”
10. § A R. 17. § (4) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A jegyzőkönyv a törvényi szabályozással összhangban a következőket tartalmazza:
a) az ülés jellegét (alakuló, rendes, rendkívüli, közmeghallgatás),
b) az ülés nyilvános vagy zárt módját,
c) az ülés helyét és időpontját,
d) a jelenlévő és a távol maradt képviselők nevét, a távol maradt képviselő távollétét jelezte (igazolt), ill. nem jelezte,
e) a meghívott személyek nevét és megjelenésük tényét,
f) a javasolt, elfogadott és tárgyalt napirendi pontokat,
g) az ülés megnyitásának időpontját,
h) napirendi pontonként az előadó és a felszólalók nevét, a kérdéseket, a hozzászólások lényegét,
i) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát,
j) a döntéshozatal módját,
k) a döntéshozatalban résztvevő képviselők számát,
l) a döntéshozatalból kizárt képviselők nevét és a kizárás indokát,
m) a jegyző esetleges jogszabálysértésre vonatkozó jelzését,
n) a szavazás számszerű eredményét,
o) a meghozott döntéseket, határozatoknál a végrehajtásért felelős személy nevét, ill. a végrehajtás idejét,
p) a polgármester esetleges intézkedéseit, az ülésen történt fontosabb eseményeket,
q) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, r) az ülés bezárásának időpontját.”
11. § A R. 19. § (1) bekezdés e) pontja hatályát veszti.
12. § A R. 20. § (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzati rendelet a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján való elhelyezéssel kerül kihirdetésre. A rendeletet a település lakossága a könyvtárban és a Nemzeti Jogszabálytár honlapján is megtekintheti. Hatályba lépésének időpontját úgy kell meghatározni, hogy elegendő idő legyen a jogszabály alkalmazására való felkészülésre. A rendeletek kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.”
13. § A R. 21. § (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A települési képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.”
14. § A R. 21. § (2) bekezdés c) pont helyébe a következő rendelkezés lép:
„c) javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a települési képviselőt meg kell hívni. Kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül bizottságának, a polgármesternek – a képviselő-testület által átruházott – önkormányzati ügyben hozott döntését;”
15. § A R. 21. § (3) bekezdés a) pont helyébe a következő rendelkezés lép:
„a) az alakuló ülésen, illetve a megválasztását követő ülésen esküt tesz és erről okmányt ír alá.”
16. § A R. 21. § (4) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A képviselő kötelezettségeinek elmulasztása esetén tiszteletdíja a vonatkozó jogszabályokban meghatározott mértékben csökkenthető.”
17. § A R. 21. § (6) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az önkormányzati képviselő jogi képviselőként nem járhat el és perbeli képviseletet – a törvényes képviselet kivételével – nem láthat el önkormányzattal, annak intézményével, illetve a polgármesteri hivatallal szemben.”
18. § A R. 21. § az alábbi, (9) bekezdéssel egészül ki:
„(9) Az önkormányzati képviselő a megválasztásától számított harminc napon belül köteles felvételét kérelmezni az Art.-ben meghatározott köztartozásmentes adózói adatbázisba. A kérelem benyújtásának hónapját követő hónap utolsó napjáig a képviselő-testületnél köteles igazolni az adatbázisba való felvételének megtörténtét.”
19. § A R. 22. § (5) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A bizottság személyi összetételét, létszámát a képviselő-testület a polgármester javaslatára minősített többséggel bármikor megváltoztathatja. Egy képviselő több bizottságnak is lehet tagja, de célszerű, ha elnöki tevékenységet csak egy bizottságban tölt be.”
20. § A R. 23. § (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bizottság elnökét és tagjainak több mint a felét a települési képviselők közül kell választani. A polgármester, az alpolgármester, a képviselő-testület hivatalának dolgozója nem lehet a bizottság elnöke vagy tagja. A bizottság ülésein a jegyző tanácskozási joggal vesz részt, távolmaradása esetén az SzMSz-ben meghatározott személy helyettesíti.”
21. § A R. 23. § (7) bekezdés hatályát veszti.
22. § A R. 23. § (10) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatal látja el. A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet 15 napon belül kell elkészíteni, melyről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, egy tagja és a jegyző írja alá. Együttes bizottsági ülések jegyzőkönyvét a két bizottság elnöke, egy tag és a jegyző írja alá. A jegyző köteles kijelölni a hivatal részéről egy jegyzőkönyvvezetőt.”
23. § A R. 24. § (6) bekezdés c) pontja hatályát veszti.
24. § A R. 24. § (8) bekezdés hatályát veszti.
25. § A R. 26. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyző vezeti a polgármesteri hivatalt. A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ebben a körben:
a) előkészíti a képviselő-testületi ülés, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
b) ellátja a testületek a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
c) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és a bizottságok ülésein,
d) törvényességi észrevételeket tesz a szavazás előtt az előterjesztés vitájában,
e) gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, azt a polgármesterrel együtt írja alá. A jegyzőkönyvet 15 napon belül megküldi a Békés Megyei Kormányhivatal részére,
f) minden év decemberében tájékoztatja a képviselő-testületet a polgármesteri hivatal munkájáról és az ügyintézésről,
g) tájékoztatja a polgármestert, a képviselő-testületet és a bizottságokat, az önkormányzat munkáját érintő jogszabályok aktuális változásáról,
h) köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha a döntésüknél jogszabálysértést észlel.”
26. § A R. 26. § (3) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„e) gyakorolja a munkáltatói jogokat a polgármesteri hivatal köztisztviselői tekintetében. A kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazáshoz - a polgármester által meghatározott körben - a polgármester egyetértése szükséges,”
27. § A R. 27. § (5) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
28. § A R. 29. § helyébe a következő rendelkezés lép:
29. § A R. 35. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
30. § A R. 35. § (6) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
31. § A R. 3. melléklet helyébe a következő rendelkezés lép:
AZ ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE
32. § A R. 5. melléklet helyébe a következő rendelkezés lép:
33. § A R. 6. melléklet helyébe a következő rendelkezés lép:
Dombegyház Nagyközség Társulásai
34. § A R. 1. függelék helyébe a következő rendelkezés lép:
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET TAGJAINAK NÉVSORA
35. § A R. 2. függelék helyébe a következő rendelkezés lép:
BIZOTTSÁGOK NÉVSORA
36. § A R. 3. függelék helyébe a következő rendelkezés lép:
37. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Az önkormányzati rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2014. november 29. napjával.