Dombegyház Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 22.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 03. 25- 2024. 03. 25Dombegyház Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 22.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet módosításáról
Dombegyház Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőt rendeli el:
1. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 2. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) A polgármester hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyar Köztársaság címere van, köríven pedig a „Dombegyház Nagyközség Polgármestere Békés vármegye” felirat olvasható.
(7) A jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyar Köztársaság címere van, köríven pedig a „Dombegyház Nagyközség Jegyzője Békés vármegye” felirat olvasható.”
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 2. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) Az önkormányzat hivatalos kapcsolatot tart fenn a következő szervekkel és intézményekkel:
1. Magyarországon:
a) Békés Vármegye Önkormányzata
b) Békés Vármegyei Kormányhivatal
c) Békés Vármegyei Területfejlesztési Tanács
d) Magyar Államkincstár Békés Vármegyei Igazgatóság
e) Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság
f) Rendőrkapitányság Mezőkovácsháza
g) Dél-Békés Vármegyei Vízgazdálkodási Társulat
h) Alföldvíz Zrt.
i) Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége
j) Tűzoltóság Mezőkovácsháza
k) Békés Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság
l) Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulása
2. Külföldön:
a) Nagyiratos (Románia)
b) Kisiratos (Románia)
c) Kisvarjas (Románia) településekkel.”
2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 27. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A Polgármesteri Hivatal látja el az önkormányzat iratkezelését. A Polgármesteri Hivatal iratkezelési szabályzatának hatálya kiterjed az önkormányzatra is.”
3. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 35. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei belső ellenőrzési feladatait külső szolgáltató útján látja el.”
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 35. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A belső ellenőrzést végző személy vagy szervezet elfogadott belső ellenőrzési terv alapján végzett tevékenysége kiterjed az ellenőrzött szervezet minden tevékenységére, különösen a költségvetési bevételek és kiadások tervezésének, felhasználásának és elszámolásának, valamint az eszközökkel és forrásokkal való gazdálkodásnak a vizsgálatára.”
4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
5. § Ez a rendelet 2024. március 25-én lép hatályba.
1. melléklet a 4/2024. (III. 22.) önkormányzati rendelethez