Dombegyház Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 22.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 03. 25- 2024. 03. 26

Dombegyház Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 22.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.03.25.

Dombegyház Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőt rendeli el:

1. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 2. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(6) A polgármester hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyar Köztársaság címere van, köríven pedig a „Dombegyház Nagyközség Polgármestere Békés vármegye” felirat olvasható.

(7) A jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyar Köztársaság címere van, köríven pedig a „Dombegyház Nagyközség Jegyzője Békés vármegye” felirat olvasható.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 2. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) Az önkormányzat hivatalos kapcsolatot tart fenn a következő szervekkel és intézményekkel:

1. Magyarországon:

a) Békés Vármegye Önkormányzata

b) Békés Vármegyei Kormányhivatal

c) Békés Vármegyei Területfejlesztési Tanács

d) Magyar Államkincstár Békés Vármegyei Igazgatóság

e) Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság

f) Rendőrkapitányság Mezőkovácsháza

g) Dél-Békés Vármegyei Vízgazdálkodási Társulat

h) Alföldvíz Zrt.

i) Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége

j) Tűzoltóság Mezőkovácsháza

k) Békés Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

l) Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulása

2. Külföldön:

a) Nagyiratos (Románia)

b) Kisiratos (Románia)

c) Kisvarjas (Románia) településekkel.”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 27. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A Polgármesteri Hivatal látja el az önkormányzat iratkezelését. A Polgármesteri Hivatal iratkezelési szabályzatának hatálya kiterjed az önkormányzatra is.”

3. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 35. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei belső ellenőrzési feladatait külső szolgáltató útján látja el.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 35. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A belső ellenőrzést végző személy vagy szervezet elfogadott belső ellenőrzési terv alapján végzett tevékenysége kiterjed az ellenőrzött szervezet minden tevékenységére, különösen a költségvetési bevételek és kiadások tervezésének, felhasználásának és elszámolásának, valamint az eszközökkel és forrásokkal való gazdálkodásnak a vizsgálatára.”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

5. § Ez a rendelet 2024. március 25-én lép hatályba.

1. melléklet a 4/2024. (III. 22.) önkormányzati rendelethez

6. melléklet