Dévaványa Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(II.26.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 19/2014.(V.30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2018. 03. 01- 2018. 03. 01Dévaványa Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(II.26.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 19/2014.(V.30.) önkormányzati rendelet módosításáról
2018-03-01-tól 2018-03-02-ig
Dévaványa Város Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 35. § (1) - (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 19/2014.(V.30.) önkormányzati rendelet – továbbiakban: Rendelet - az alábbiak szerint módosul:
- §
A Rendelet az alábbi 30/A.§-al egészül ki:
(1)Ha az önkormányzati képviselő a képviselő-testület két egymást követő ülésén nem vesz részt és hiányzását nem igazolta, a soron következő hónaptól kezdődően a tiszteletdíj 50 %-ával csökkentett mértékű juttatásra jogosult.
(2) Ha a bizottsági tag a bizottság két egymást követő ülésén nem vesz részt és hiányzását nem igazolta, a soron következő hónaptól kezdődően a tiszteletdíj 50 %-ával csökkentett mértékű juttatásra jogosult.
(3) Az (1)-(2) bekezdés rendelkezései alapján megállapított csökkentés hat hónapra szól. Amennyiben a képviselő, vagy a bizottsági tag ismételten igazolatlanul hiányzik, a képviselő-testületi vagy a bizottsági ülésekről úgy a teljes tiszteletdíj megvonásának van helye a soron következő hónaptól.
(4) A távollétet írásos formában szükséges bejelenteni, úgy, hogy az az (5) bekezdésben meghatározott személy részére legkésőbb az ülés napján 12 óráig megérkezzen.
(5) A távollétet
a) képviselő-testületi ülés esetén a polgármesternek, vagy távolléte, akadályoztatása esetén valamelyik alpolgármesternek,
b) bizottsági ülés esetén a bizottság elnökének kell jelezni, aki a hiányzás igazolt vagy igazolatlan jellegét megállapítja és az ülésen közli.
(6) A bizottság elnöke a távollétét a polgármesternek, vagy annak távolléte, akadályoztatása esetén valamelyik alpolgármestereknek jelenti be.
(7) Nem minősül igazolatlan hiányzásnak:
a) a keresőképtelenséggel járó betegség,
b) a képviselő-testület vagy a polgármester megbízása alapján közfeladat ellátása céljából történő távollét,
c) foglalkozással összefüggő hivatalos kiküldetés,
d) egyéb méltányolható, rendkívüli nem várt indok.
- §
E rendelet 2018. március 1-jén lép hatályba és a hatályba lépést követő napon hatályát veszti.