Gádoros Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete9/1994 (III.25.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat jelképei meghatározásáról, használatuk szabályozásáról

Hatályos: 1994. 03. 25

Gádoros Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete9/1994 (III.25.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat jelképei meghatározásáról, használatuk szabályozásáról

1994.03.25.

Gádoros Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete - az 1990. évi LXV. tv. 10. § c) pontjában foglalt felhatalmazás alapján Gádoros Nagyközségi Önkormányzat /továbbiakban: önkormányzat/ jelképeiről, azok használatáról az alábbi rendeletet alkotja:

Az önkormányzat jelképei

1. § Az önkormányzat jelképei, mint a település történelmi múltjára utaló díszítő szimbólumok: a címer, zászló, lobogó.

2. § (1) Az önkormányzat címere: hegyes talpú pajzs, melynek széle arany színű. A címer-pajzs- négy arányos részre tagolódik. Bal oldalon, felül kék mezőben fehér színű stilizált gádor, alul fehér mezőben szürke színű szőlőfürtöt tartó kéz. Jobb oldalon felül, fehér mezőben sárga színű búzakalász, az alsó mező kék és fehér színnel hétszer vágott.

(2) Az önkormányzat zászlaja: a zászlólap - arányában a zászlórúd felől nézve 1:2 arányú téglalap - hét egyenlő szélességű kék és fehér színű vízszintes sávból áll. A zászlón az első harmad vonalától a második harmad vonaláig foglal helyet az önkormányzat címere, melyet a település nevét arany hímzéssel feltüntető felirat boltoz. A lobogó arányaiban, sávozásában megfelel a zászlónak, a címerpajzs azonban - a téglalap rövidebb oldalához viszonyítottan - álló helyzetben foglal helyet.

(3) A címer, zászló és lobogó rajzát e rendelet melléklete tartalmazza.

A címer használatának szabályai

3. § (1) Az önkormányzat címerét használni lehet

a) az önkormányzat és a képviselő-testület – (2) bekezdés szerinti - szervei körpecsétjén, mely gumibélyegző, megfelelő körirattal ellátva,

b) az önkormányzat zászlaján, annak változatain,

c) az önkormányzatnak, a Képviselő-testületnek, az alpolgármesternek, a képviselő-testület bizottságainak készített levélpapírok fejlécén, illetve borítékokon,

d) az önkormányzat által kiadott díszokleveleken, emléklapokon, emléktárgyakon,

e) a községháza épületének bejáratánál, a tanácsteremben, a polgármester hivatali helyiségében,

f) az önkormányzat intézményei bejáratánál, az intézményvezetők irodájában,

g) az önkormányzat által megjelentetett, a település életével foglalkozó kiadványokon /újság, falutörténeti tájékoztató, stb./ illetve önkormányzati rendezvényekre szóló meghívókon,

h) a községbe vezető utak mellett, a belterületi határt jelző táblával egy oszlopon.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti körpecsét feliratozása:

- „Gádoros Nagyközség Önkormányzata”

- „Gádoros Nagyközség Képviselő-testülete”

- „Gádoros Nagyközség Polgármestere”

- „Gádoros Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Ifjúságvédelmi és Szociális Bizottsága”

„Gádoros Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága”

„Gádoros Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Oktatási, Kulturális és Sport Bizottsága”.”

(3) Az önkormányzat címerével ellátott körpecsétet a (2) bekezdés szerinti szervek önkormányzati feladatok ellátása során - az önkormányzati hatósági feladatok teljesítése kivételével - használhatják.

(4) Államigazgatási eljárás során keletkezett hivatalos ügyiratokon kizárólag a Magyar Köztársaság címerével ellátott körpecsét használható.

4. § (1) A kiadványokon, vagy jellegzetes termékeken az önkormányzat címerének a 3. §-ban foglaltakon kívüli használatát – a nemzeti, történelmi és művészeti örökség megőrzésére tekintettel – a Képviselő-testület engedélyezi.

(2) Az önkormányzati címer használatáért díjat kell fizetni, melynek összege évi 5.000,- Ft. A díjfizetés az engedély megadását követő 8 napon belül, évente március 31. napjáig esedékes. A fizetési kötelezettség elmulasztása esetén a kiadott engedély minden külön intézkedés nélkül érvényét veszti.

(3) A címerhasználatra a kérelmező a (2) bekezdés szerinti díj megfizetését követően válik jogosulttá.

(4) A Képviselő-testület a címerhasználatra vonatkozó engedélyt visszavonhatja, amennyiben az engedélyes e rendeletben foglalt előírásokat megszegi.

(5) A Képviselő-testület a társadalmilag hasznos, közérdekű cél megvalósítására alakult jogi személyek /alapítvány, társadalmi szervezetek/ részére ingyenes címerhasználatot engedélyezhet.

A címer használatára vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell:

a kérelmező megnevezését, címét /székhelyét/,

- a címerhasználat célját, várható időtartamát,

- a címerrel díszítendő levélpapír, boríték mintapéldányát, egyéb tárgy esetén annak rajzát,

- a felhasználásért felelős személy nevét.

(6) A címer használatára vonatkozó engedély tartalmazza:

- az engedélyes nevét, címét,

- a felhasználás célját, a címerrel ellátott tárgy megjelölését,

- a használat időtartamát,

- a felhasználásért felelős személy nevét,

- a fizetendő díj összegét, a befizetés határidejét.

(7) A kiadott engedélyekről a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.

A zászló használatának szabályai

5. § (1) A zászló használható

a) hivatalos állami ünnepek alkalmából, , Magyar Köztársaság zászlajával együtt,

b) a település életében jelentős események, ünnepségek, rendezvények alkalmából,

c) a képviselőtestület ülésein,

d) gyászesemény alkalmával a fekete zászlóval együtt, félárbocra eresztve.

(2) Az önkormányzathoz nem tartozó szervek általi - az (1) bekezdés b) és d) pontja szerinti okból történő - zászlóhasználathoz a polgármester előzetes hozzájárulása szükséges.

(3) Az (1) bekezdés szerinti alkalmaktól függetlenül a zászló használható

- a polgármester és

- az önkormányzati intézményvezetők

hivatali helyiségében.

Vegyes rendelkezések

6. §

Jogosulatlan címerhasználat

7. §

Jogosulatlan zászlóhasználat

8. § (1) E rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

(2) E rendelet az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvével a belső piaci szolgáltatásokról összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.