Gádoros Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (VI. 28.) önkormányzati rendelete
a Gádoros Díszpolgára cím adományozásának rendjéről szóló rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 06. 29- 2023. 06. 30Gádoros Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (VI. 28.) önkormányzati rendelete
a Gádoros Díszpolgára cím adományozásának rendjéről szóló rendelet módosításáról
Gádoros Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 24. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és i) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Gádoros Díszpolgára cím adományozásának rendjéről szóló 16/2012 (IX.13.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Díszpolgári cím kétévente egy, kivételesen indokolt esetben kettő adományozható.”
(2) A Gádoros Díszpolgára cím adományozásának rendjéről szóló 16/2012 (IX.13.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) Az elismerésre érdemes személy elhalálozása esetén posztumusz díszpolgári cím is adományozható.”
(3) A Gádoros Díszpolgára cím adományozásának rendjéről szóló 16/2012 (IX.13.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A javaslatnak tartalmaznia kell:
a) az ajánlott személy nevét,
b) az adományozás alapjául szolgáló tevékenység részletes ismertetését, méltatását,
c) adatkezelési hozzájáruló nyilatkozatot (posztumusz kitüntetés esetén mellőzendő).”
2. § (1) A Gádoros Díszpolgára cím adományozásának rendjéről szóló 16/2012 (IX.13.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az adományozásról díszpolgári oklevelet kell készíteni, melyet a polgármester ír alá.”
(2) A Gádoros Díszpolgára cím adományozásának rendjéről szóló 16/2012 (IX.13.) önkormányzati rendelet 2. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A kitüntetett személynek legkevesebb nettó 50.000 Ft összegű pénzjutalom adományozható.
(1b) Posztumusz adományozás esetén az elismerésben részesülő részére csak díszpolgári oklevél kerül kiállításra, pénzjutalom kizárólag a Képviselő-testület külön döntése esetén jár az örökös részére.”
(3) A Gádoros Díszpolgára cím adományozásának rendjéről szóló 16/2012 (IX.13.) önkormányzati rendelet 2. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A Képviselő-testület a kitüntető címet a Falunap keretén belül megtartásra kerülő ünnepségen adja át. Posztumusz díszpolgári cím átvételére az elismerésben részesülő személy legközelebbi hozzátartozója jogosult.
(3) Az adományozásról nyilvántartást kell vezetni, amely tartalmazza a kitüntetett személy nevét, az adományozás indokát, a tevékenység részletes ismertetését, méltatását és az adományozásról szóló Képviselő-testületi határozat számát.
(4) A nyilvántartás vezetéséért a polgármester felelős.”
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.