Kardoskút Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2013. (III. 1.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
Hatályos: 2013. 03. 01- 2013. 09. 27Kardoskút Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2013. (III. 1.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
Kardoskút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (2) bekezdésében és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva, a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2011. (IV. 4.) önkormányzati rendelet 36. § d) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya kiterjed Kardoskút Község Önkormányzatára, valamint az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerveire.
2. § Az önkormányzat költségvetési szervei:
a) Kardoskút Község Polgármesteri Hivatala;
b) Kardoskúti Napköziotthonos Óvoda,
c) Móra Ferenc Művelődési Ház és Községi Könyvtár.
3. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2013. évi költségvetését:
a) 167 868 ezer forint költségvetési bevétellel;
b) 158 598 ezer forint költségvetési kiadással;
c) 9 270 ezer forint költségvetési többlettel
állapítja meg.
(2) Kardoskút Község Önkormányzatának költségvetési bevételei előirányzat-csoportok szerint:
a) Intézményi működési bevételek: 6 400 ezer forint;
b) Közhatalmi bevételek: 113 560 ezer forint;
c) Támogatások: 29 576 ezer forint;
d) Működési támogatás államháztartáson belülről: 10 000 ezer forint;
e) Felhalmozási bevételek:
ea) Kötelezően ellátandó feladatok: 7 532 ezer forint;
eb) Önként vállalt feladatok: 800 ezer forint;
f) Költségvetési bevételek összesen: 167 868 ezer forint.
(3) Kardoskút Község Önkormányzatának költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatok szerint:
a) Személyi juttatások:
aa) Kötelezően ellátandó feladatok: 39 200 ezer forint;
bb) Önként vállalt feladatok: 1 648 ezer forint;
b) Munkaadói járulék:
ba) Kötelezően ellátandó feladatok: 9 494 ezer forint;
bb) Önként vállalt feladatok: 405 ezer forint;
c) Dologi kiadások:
ca) Kötelezően ellátandó feladatok: 31 179 ezer forint;
cb) Önként vállalt feladatok: 14 612 ezer forint;
d) Egyéb működési célú kiadások:
da) Kötelezően ellátandó feladatok: 20 833 ezer forint;
db) Önként vállalt feladatok: 1 590 ezer forint;
e) Államigazgatási feladatok ellátása: 16 105 ezer forint; Működési költségvetés összesen: 135 066 ezer forint;
f) Felújítási kiadások:
ga) Kötelezően ellátandó feladatok: 8 000 ezer forint;
gb) Önként vállalt feladatok: 0 ezer forint; Felújítási kiadások: 8 000 ezer forint; Fejlesztési kiadások:
ia) Kötelezően ellátandó feladatok: 3 550 ezer forint;
ib) Önként vállalt feladatok: 2 750 ezer forint;
g) Fejlesztési kiadások: 6 300 ezer forint;
h) Felhalmozási célú pénzeszköz átadás: 7 532 ezer forint;
i) Egyéb felhalmozási kiadások: 1 700 ezer forint;
j) Költségvetési kiadások összesen: 158 598 ezer forint.
(4) A Képviselő-testület az önkormányzat előző évi pénzmaradványának összegét 36 218 ezer forintban állapítja meg. A Képviselő-testület az előző évi pénzmaradvány összegével az általános tartalék előirányzatát növeli meg.
(5) Az önkormányzat a kiadások között 45 488 ezer forint általános tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület fenntartja magának.
(6) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei 2013. évi költségvetésének a költségvetési évben pénzforgalmilag teljesülő és pénzforgalom nélküli
a) bevételi főösszegét: 204 086 ezer forintban;
b) kiadási főösszegét: 204 086 ezer forintban
állapítja meg.
(7) Az önkormányzat és intézményei bevételi előirányzatának részletezését a rendelet 1. számú melléklete, kiadási előirányzatának részletezését a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
4. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat által irányított költségvetési szervek engedélyezett létszámát 20 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 8 főben állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei alkalmazásában álló munkavállalók – a közfoglalkoztatottak kivételével –részére jutalom címén kifizethető előirányzat mértékét 1 871 ezer forint és járulékai összegben határozza meg.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei alkalmazásában álló munkavállalók – a közfoglalkoztatottak kivételével 2013. évi cafetéria keretösszegét az alábbiak szerint állapítja meg:
a) 8 órában foglalkoztatott munkavállalók: 200 000,- Ft;
b) 6 órában foglalkoztatott munkavállalók: 150 000,- Ft.
(4) A Képviselő-testület az önkormányzat alkalmazásában álló közfoglalkoztatottak részére jogosultsági hónaponként 4 000,- Ft összegű Erzsébet-utalványt biztosít.
(5) A Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltségén foglalkoztatott köztisztviselők illetmény-kiegészítésének mértéke a 2013. évben egységesen az alapilletmény 10 %-a.
(6) Kardoskút Község Önkormányzatánál, intézményeinél, valamint a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltségén foglalkoztatottak részére – amennyiben utazásra jogosító bérlet vagy menetjegy alapján térítésben nem részesül - saját tulajdonú gépjárművel történő munkába járása esetén a munkában töltött napokra a munkahely és lakóhely között közforgalmú úton mért távolság alapján – oda-vissza számolva – 9,- Ft/km költségtérítés fizetendő a 2013. évben.
(7) Az önkormányzat és intézményei 2013. évi létszámkeretének részletezését a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
5. § (1) Az önkormányzat és intézményei 2013. évi költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.
(2) Az önkormányzat és intézményei 2013. évi előirányzat felhasználási és likviditási ütemtervét a rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei 2013. évi közvetett támogatási előirányzatát 2 319 ezer forintban állapítja meg, részletezését a rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.
(4) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében szereplő felhalmozási kiadásokat feladatonkénti részletezését az I/5. számú melléklet szerint határozza meg.
(5) A 3. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, valamint költségvetési szervenkénti megoszlását és az éves létszám előirányzatot költségvetési szervenként, kiemelt előirányzatonként a rendelet I/1. – I/5. és II/1. - IV/4. számú mellékletei tartalmazzák.
6. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet a számlavezető pénzintézetnél pénzintézeti lekötés útján kell hasznosítani.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésről a következő testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A költségvetési többlet (1) bekezdéstől eltérő felhasználásáról a képviselő-testület dönt.
7. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során és közben létrejött hiány finanszírozási módja a likviditási hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.
(2) A likviditási hitel felvétellel kapcsolatos szerződés megkötésének jogát a képviselő-testület 15 000 000,- Ft-ig a polgármesterre ruházza át, ezen összeg feletti hitelügyekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő-testületet illetik meg.
(3) A polgármester a hitelszerződésről annak aláírását követően köteles testületi ülésen tájékoztatást adni a képviselő-testületnek.
8. § Kardoskút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy évközben az előirányzatok közötti átcsoportosítást – az érdekeltekkel egyeztetve – hajtson végre 500.000,- Ft összeghatárig, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.
9. § A képviselő-testület hozzájárul ahhoz, hogy a 2007. december 31. napját megelőzően keletkezett, egyenként 50 000,- Ft alatti követelések törlésre kerüljenek.
10. § Kardoskút Község Önkormányzatának és intézményeinek a 2011. évi CXCIV. tv. (Stabilitási tv.) 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeinek, valamint a 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése szerinti saját bevételeit a rendelet 7. sz. melléklete tartalmazza.
11. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) A költségvetési szervek évközi előirányzat-módosításairól a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltsége a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezetni.
12. § A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, a negyedévet követő soros testületi ülésen módosítja költségvetését.
13. § (1) E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, de rendelkezéseit a 4. § (5) 2013. január 1-jétől visszamenőlegesen kell alkalmazni.
(2) A rendelet 4. § (5) bekezdésében foglalt rendelkezés 2013. február 1. napjától alkalmazandó.
(3) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 5/2011. (IV. 29.) önkormányzati rendelet 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
(4) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Kardoskút Község Önkormányzata Képviselő-testülete 14/2012. (XII. 17.) számú, az átmeneti gazdálkodásról szóló önkormányzati rendelete.