Kardoskút Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2013. (III. 1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 11. 07- 2014. 04. 02

Kardoskút Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2013. (III. 1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

2013.11.07.

Kardoskút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (2) bekezdésében és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva, a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2011. (IV. 4.) önkormányzati rendelet 36. § d) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya kiterjed Kardoskút Község Önkormányzatára, valamint az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerveire.

2. § Az önkormányzat költségvetési szervei:

a) Kardoskút Község Polgármesteri Hivatala;

b) Kardoskúti Napköziotthonos Óvoda,

c) Móra Ferenc Művelődési Ház és Községi Könyvtár.

3. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2013. évi költségvetését:

a) 167 868 ezer forint költségvetési bevétellel;

b) 158 598 ezer forint költségvetési kiadással;

c) 9 270 ezer forint költségvetési többlettel

állapítja meg.

(2) Kardoskút Község Önkormányzatának költségvetési bevételei előirányzat-csoportok szerint:

a) Intézményi működési bevételek: 6 400 ezer forint;

b) Közhatalmi bevételek: 113 560 ezer forint;

c) Támogatások: 29 576 ezer forint;

d) Működési támogatás államháztartáson belülről: 10 000 ezer forint;

e) Felhalmozási bevételek:

ea) Kötelezően ellátandó feladatok: 7 532 ezer forint;

eb) Önként vállalt feladatok: 800 ezer forint;

f) Költségvetési bevételek összesen: 167 868 ezer forint.

(3) Kardoskút Község Önkormányzatának költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatok szerint:

a) Személyi juttatások:

aa) Kötelezően ellátandó feladatok: 39 200 ezer forint;

bb) Önként vállalt feladatok: 1 648 ezer forint;

b) Munkaadói járulék:

ba) Kötelezően ellátandó feladatok: 9 494 ezer forint;

bb) Önként vállalt feladatok: 405 ezer forint;

c) Dologi kiadások:

ca) Kötelezően ellátandó feladatok: 31 179 ezer forint;

cb) Önként vállalt feladatok: 14 612 ezer forint;

d) Egyéb működési célú kiadások:

da) Kötelezően ellátandó feladatok: 20 833 ezer forint;

db) Önként vállalt feladatok: 1 590 ezer forint;

e) Államigazgatási feladatok ellátása: 16 105 ezer forint; Működési költségvetés összesen: 135 066 ezer forint;

f) Felújítási kiadások:

ga) Kötelezően ellátandó feladatok: 8 000 ezer forint;

gb) Önként vállalt feladatok: 0 ezer forint; Felújítási kiadások: 8 000 ezer forint; Fejlesztési kiadások:

ia) Kötelezően ellátandó feladatok: 3 550 ezer forint;

ib) Önként vállalt feladatok: 2 750 ezer forint;

g) Fejlesztési kiadások: 6 300 ezer forint;

h) Felhalmozási célú pénzeszköz átadás: 7 532 ezer forint;

i) Egyéb felhalmozási kiadások: 1 700 ezer forint;

j) Költségvetési kiadások összesen: 158 598 ezer forint.

(4) A Képviselő-testület az önkormányzat előző évi pénzmaradványának összegét 36 218 ezer forintban állapítja meg. A Képviselő-testület az előző évi pénzmaradvány összegével az általános tartalék előirányzatát növeli meg.

(5) Az önkormányzat a kiadások között 45 488 ezer forint általános tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület fenntartja magának.

(6) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei 2013. évi költségvetésének a költségvetési évben pénzforgalmilag teljesülő és pénzforgalom nélküli

a) bevételi főösszegét: 204 086 ezer forintban;

b) kiadási főösszegét: 204 086 ezer forintban

állapítja meg.

(7) Az önkormányzat és intézményei bevételi előirányzatának részletezését a rendelet 1. számú melléklete, kiadási előirányzatának részletezését a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

4. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat által irányított költségvetési szervek engedélyezett létszámát 20 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 8 főben állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei alkalmazásában álló munkavállalók – a közfoglalkoztatottak kivételével –részére jutalom címén kifizethető előirányzat mértékét 1 871 ezer forint és járulékai összegben határozza meg.

(3) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei alkalmazásában álló munkavállalók – a közfoglalkoztatottak kivételével 2013. évi cafetéria keretösszegét az alábbiak szerint állapítja meg:

a) 8 órában foglalkoztatott munkavállalók: 200 000,- Ft;

b) 6 órában foglalkoztatott munkavállalók: 150 000,- Ft.

(4) A Képviselő-testület az önkormányzat alkalmazásában álló közfoglalkoztatottak részére jogosultsági hónaponként 4 000,- Ft összegű Erzsébet-utalványt biztosít.

(5) A Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltségén foglalkoztatott köztisztviselők illetmény-kiegészítésének mértéke a 2013. évben egységesen az alapilletmény 10 %-a.

(6) Kardoskút Község Önkormányzatánál, intézményeinél, valamint a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltségén foglalkoztatottak részére – amennyiben utazásra jogosító bérlet vagy menetjegy alapján térítésben nem részesül - saját tulajdonú gépjárművel történő munkába járása esetén a munkában töltött napokra a munkahely és lakóhely között közforgalmú úton mért távolság alapján – oda-vissza számolva – 9,- Ft/km költségtérítés fizetendő a 2013. évben.

(7) Az önkormányzat és intézményei 2013. évi létszámkeretének részletezését a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

5. § (1) Az önkormányzat és intézményei 2013. évi költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.

(2) Az önkormányzat és intézményei 2013. évi előirányzat felhasználási és likviditási ütemtervét a rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.

(3) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményei 2013. évi közvetett támogatási előirányzatát 2 319 ezer forintban állapítja meg, részletezését a rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.

(4) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében szereplő felhalmozási kiadásokat feladatonkénti részletezését az I/5. számú melléklet szerint határozza meg.

(5) A 3. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, valamint költségvetési szervenkénti megoszlását és az éves létszám előirányzatot költségvetési szervenként, kiemelt előirányzatonként a rendelet I/1. – I/5. és II/1. - IV/4. számú mellékletei tartalmazzák.

6. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet a számlavezető pénzintézetnél pénzintézeti lekötés útján kell hasznosítani.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésről a következő testületi ülésen tájékoztatást ad.

(3) A költségvetési többlet (1) bekezdéstől eltérő felhasználásáról a képviselő-testület dönt.

7. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során és közben létrejött hiány finanszírozási módja a likviditási hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.

(2) A likviditási hitel felvétellel kapcsolatos szerződés megkötésének jogát a képviselő-testület 15 000 000,- Ft-ig a polgármesterre ruházza át, ezen összeg feletti hitelügyekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő-testületet illetik meg.

(3) A polgármester a hitelszerződésről annak aláírását követően köteles testületi ülésen tájékoztatást adni a képviselő-testületnek.

8. § Kardoskút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy évközben az előirányzatok közötti átcsoportosítást – az érdekeltekkel egyeztetve – hajtson végre 500.000,- Ft összeghatárig, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.

9. § A képviselő-testület hozzájárul ahhoz, hogy a 2007. december 31. napját megelőzően keletkezett, egyenként 50 000,- Ft alatti követelések törlésre kerüljenek.

10. § Kardoskút Község Önkormányzatának és intézményeinek a 2011. évi CXCIV. tv. (Stabilitási tv.) 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeinek, valamint a 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése szerinti saját bevételeit a rendelet 7. sz. melléklete tartalmazza.

11. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) A költségvetési szervek évközi előirányzat-módosításairól a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltsége a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezetni.

12. § A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, a negyedévet követő soros testületi ülésen módosítja költségvetését.

13. § (1) E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, de rendelkezéseit a 4. § (5) 2013. január 1-jétől visszamenőlegesen kell alkalmazni.

(2) A rendelet 4. § (5) bekezdésében foglalt rendelkezés 2013. február 1. napjától alkalmazandó.

(3) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 5/2011. (IV. 29.) önkormányzati rendelet 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

6. § A hivatali munkaidőn, illetve a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 7.000,- Ft díjazás illeti meg.”

(4) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Kardoskút Község Önkormányzata Képviselő-testülete 14/2012. (XII. 17.) számú, az átmeneti gazdálkodásról szóló önkormányzati rendelete.

Kardoskút, 2013. február 21.