Kardoskút Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016 (VI.20..) önkormányzati rendelete

a települési szilárd hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 4/2014. (II.13.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 06. 21- 2016. 06. 21

Kardoskút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében és a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a települési szilárd hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 4/2014. (II.13.) önkormányzati rendelet módosítására a következőket rendeli el:

  1. §


A települési szilárd hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 4/2014. (II. 13.) számú önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„4. §


Kardoskút Község Önkormányzata közigazgatási területén a települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás körében, a Közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényben, a közterületen vagy az ingatlanon összegyűjtött és a Közszolgáltató rendelkezésére bocsátott települési szilárd hulladék elhelyezés céljára történő rendszeres gyűjtésére, elszállítására és ártalmatlanítására jogosult hulladékkezelő az FBH-NP Közszolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság amely kötelező közszolgáltatónak minősül a felek között létrejött helyi közszolgáltatási szerződés alapján. A Közszolgáltató végzi az Önkormányzat területén keletkező települési szilárd hulladékainak gyűjtését és elszállítását és gondoskodik a települési szilárd hulladék – környezetvédelmi hatóság által engedélyezett összetételű és mennyiségű – elhelyezéséről és ártalmatlanításáról.”


  1. §

A Rendelet 6. §-a kiegészül az alábbi rendelkezéssel:


„(3) Az önkormányzat együttműködik a Ht. 32/A. § (1) bekezdésben meghatározott feladatokra Koordináló szervként kijelölt NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársasággal (a továbbiakban: Koordináló szerv). Az önkormányzat jelen rendeleti szabályozással is elősegíti az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervben foglaltak végrehajtását.”


  1. §

A Rendelet  8. §-a kiegészül az alábbi rendelkezésekkel:


„(12) A települési hulladék részét képező papír, műanyag, üveg és fém (a továbbiakban: elkülönítetten gyűjtött hulladék) hulladékokat a házhoz menő elkülönített gyűjtés keretében az ingatlanhasználó az erre rendszeresített hulladékgyűjtő edényben vagy zsákban (a továbbiakban: hulladékgyűjtő edény) külön gyűjti.


(13) Az elkülönítetten gyűjtött hulladékokat tartalmazó gyűjtőedények ürítésének gyakorisága kéthetente egy alkalommal, a helyben szokásos ürítési napon.


(14) Az ingatlanhasználó a biológiailag lebomló hulladékot,a települési hulladékot, az építési-bontási hulladékot, veszélyes hulladékot gyűjtőhelyre, vagy hulladékgazdálkodási létesítmény beszállíthatja és a jogosultnak átadhatja vagy a megfelelő jelzésű gyűjtőedényben helyezheti el.”


  1.  §

A Rendelet az alábbi  8/A. §-al egészül ki:


„8/A §

Elkülönítetten gyűjtött hulladék


(1) Az ingatlanhasználó a települési hulladék részét képező elkülönítetten gyűjtött hulladékot a vegyes hulladéktól elkülönítve gyűjti és 

  1. a gazdálkodó szervezet kivételével az ingatlanhasználó a megfelelő jelzésű hulladék gyűjtőedényben elkülönítetten gyűjtött e hulladékokat a közszolgáltatás keretében a Közszolgáltató részére átadja;
  2. a gazdálkodó szervezet ingatlanhasználó az elkülönítetten gyűjtött e hulladékainak kezeléséről a Ht-ben meghatározottak szerint gondoskodik, így e hulladékait a Közszolgáltató részére is átadhatja.


(2) Az elkülönítetten gyűjtött hulladék gyűjtésére szolgáló hulladékgyűjtő edénybe az alábbi újrahasznosítható hulladékok helyezhetők el:

a) papír,

b) műanyag,

c) fém,

d) üveg,

e) egyéb, nem veszélyes csomagolási hulladék.


(3) A Közszolgáltató elszállítást megelőzően ellenőrizheti az ürítésre előkészített hulladékgyűjtő edénytartalmát.


(4) Amennyiben a hulladékgyűjtő edényben nem a megfelelő elkülönítetten gyűjtött hulladék került elhelyezésre, úgy a Közszolgáltató a hulladékgyűjtés szabályainak megsértését dokumentálja, és az ingatlanhasználót felszólítja a hulladékgyűjtés szabályainak jövőbeni betartására. A Közszolgáltató a hulladékgyűjtő edénybeígy elhelyezett hulladékot települési vegyes hulladékként szállítja el hulladékkezelés céljából. Az ingatlanhasználó a válogatás fajlagos költségét a következő havi közszolgáltatási díjjal együtt, többletköltségként megfizeti. A többletköltséget a számlán külön kell feltüntetni.


(5) Ha a Közszolgáltató (4) bekezdésben foglaltaknak megfelelő felszólítását követően az ingatlanhasználó egy éven belül újabb alkalommal a hulladékgyűjtés szabályait sérti oly módon, hogy az elkülönítetten gyűjtött hulladék gyűjtésére szolgáló hulladékgyűjtő edényben nem a megfelelő hulladékot helyezi el, és ezt a Közszolgáltató észleli, úgy a Közszolgáltató a hulladékgyűjtés szabályainak megsértését dokumentálja, és a dokumentumokat megküldi a települési jegyző részére, egyidejűleg kezdeményezi hulladékgazdálkodási bírság kiszabását.


(6) Az (1)-(5) bekezdésben nem szabályozott egyéb esetekben a természetes személy ingatlanhasználó az általa elkülönítetten gyűjtött hulladékait hulladékgyűjtő pontra, hulladékgyűjtő udvarba, átvételi helyre vagy a közszolgáltatás körébe tartozó hulladékot kezelő hulladékkezelő létesítménybe is szállíthatja, és ott a jogosultnak átadhatja, vagy a hulladékgyűjtő szigeteken található gyűjtőedényben elhelyezheti, ha a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat egyébként a Közszolgáltató részére megfizette.”


  1. §

A Rendelet  10. § (5) bekezdés helyébe az  alábbi rendelkezés lép:


„(5) A lakosság részére nyújtott közszolgáltatás keretében a nagydarabos hulladék (lom) szervezett gyűjtéséről, elszállításáról (lomtalanítás) évente a Közszolgáltató az általa meghirdetett lomtalanítási időszak alatt térítésmentesen gondoskodik.”


  1. §

A Rendelet  12. § helyébe az  alábbi rendelkezés lép:


„A közszolgáltatás díja


12.§

(1) Nem tagadhatja meg a közszolgáltatási díj megfizetését az, aki a települési hulladékkal kapcsolatos kötelezettségeit nem teljesíti feltéve, hogy a Közszolgáltató számára a közszolgáltatást felajánlja, illetve a közszolgáltatás teljesítésére vonatkozó rendelkezésre állását igazolja.


(2) Az ingatlanhasználó a teljesített közszolgáltatás alapján számított közszolgáltatási díjat utólagosan, a Koordináló szerv által negyedévente utólag kiállított és megküldött számla alapján köteles megfizetni a Koordináló szerv részére.


(3) A közszolgáltatási díjat tartalmazó számla adataival és összegével kapcsolatban az ingatlanhasználó a Koordináló szervnél írásban kifogást emelhet. A kifogásnak a számla kiegyenlítésére vonatkozó kötelezettség teljesítésére halasztó hatálya nincs. A kifogásra, annak kézhezvételétől számított tizenöt napon belül a Koordináló szerv válaszát megküldi.


(4) A Koordináló szerv a közszolgáltatási díjakra vonatkozó számlákat a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatás alapján állítja ki.

A közszolgáltató hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása esetén a Koordináló szerv a nem megfelelő adatszolgáltatással érintett ingatlanhasználó tekintetében a Koordináló szerv által legutóbb kiszámlázott közszolgáltatási díjról állít ki számlát. Az ezzel összefüggésben keletkező díjkorrekció esetén minden helytállási kötelezettség a közszolgáltatót terheli. Az így keletkező közszolgáltatási díjkülönbözet pozitív mérlegét a Koordináló szerv a közszolgáltatónak fizetendő esedékes szolgáltatási díjba beszámítja.

A közszolgáltató hiányos vagy helytelen adatszolgáltatásából eredő, a Koordináló szerv által nem megfelelő adattartalommal kiállított számlákkal kapcsolatos valamennyi következményért a közszolgáltatót terheli felelősség.


(5) A Koordináló szerv a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból kiindulva megállapítja azon ingatlanok körét, amelyre nincs közszolgáltatási díjfizetés meghatározva az adatszolgáltatásban, ugyanakkor vélelmezhető, hogy az ingatlannal összefüggésben teljesítés történt. A Koordináló szerv e körben jogosult ingyenesen adatot kérni az illetékes hatóságtól a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból hiányzó ingatlanok és szükséges adataik megállapítása érdekében.

A fentiek szerint rögzített ingatlanok adatait a Koordináló szerv megküldi a közszolgáltatónak, és felhívja a közszolgáltatót, hogy a megküldött ingatlanokon végzett szolgáltatásának megfelelően korrigálja a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatást legkésőbb az értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül.

Ezen korrekciót követően - a közszolgáltató eltérő adatszolgáltatása hiányában - a Koordináló szerv a közszolgáltatási díjat az ingatlantulajdonosnak számlázza ki.

A Koordináló szerv a kiszámlázott és az ingatlanhasználó által határidőn belül ki nem fizetett közszolgáltatási díj behajtása érdekében intézkedik.”


  1. §

A Rendelet  13. § (1) bekezdése helyébe az  alábbi rendelkezés lép:


„(1) A nagy, darabos, alkalmi háztartási hulladék (lom), a zöld hulladék gyűjtéséről (lomtalanítás), az elkülönített csomagolási hulladék gyűjtéséről a Közszolgáltató gondoskodik a 2. melléklet szerint, mely térítésmentes. További lomtalanítás(ok) szervezése esetén azok elvégzéséről a Közszolgáltató az Önkormányzattal kötött külön szerződésben foglaltaknak megfelelően gondoskodik. Az akcióról a Közszolgáltató és az Önkormányzat közösen tájékoztatja a lakosságot.”


  1. §

A Rendelet az e rendelet szerinti 1. számú melléklettel egészül ki.


  1. §

Hatályát veszti a Rendelet 11.§ (2) bekezdése és 15. §-a.


  1. §

Jelen rendelet kihirdetést követő napon lép hatályba és azt követően hatályát veszti.



Kardoskút, 2016. június  14.

Mellékletek