Kardoskút Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018 (II.26.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 02. 27- 2018. 09. 05Kardoskút Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018 (II.26.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2018-02-27-tól 2018-09-05-ig
Kardoskút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Kardoskút Község Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
- A rendelet hatálya
1. §
(1) A rendelet hatálya kiterjed Kardoskút Község Önkormányzatára, valamint az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerveire.
(2) Az önkormányzat költségvetési szerve:
a) Kardoskúti Napköziotthonos Óvoda (továbbiakban: intézmény).
2. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat és intézménye együttes 2018. évi költségvetését:
a) 175.643.455 forint költségvetési bevétellel,
b) 178.677.567 forint költségvetési kiadással,
c) 3.034.112 forint költségvetési hiánnyal
állapítja meg.
(2) Kardoskút Község Önkormányzatának és intézményének költségvetési bevételei előirányzat-csoportok szerint:
a) Működési célú támogatások államháztartáson belülről: 80.806.632 forint;
b) Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről:
ba) önként vállalt feladatok: 1.288.823 forint;
c) Közhatalmi bevételek: 84.320.000 forint;
d) Működési bevételek: 8.546.000 forint;
e) Működési célú átvett pénzeszközök: 50.000 forint;
f) Felhalmozási célú átvett pénzeszköz:
fa) önként vállalt feladatok: 632.000 forint.
f) Költségvetési bevételek összesen: 175.643.455 forint.
(3) Kardoskút Község Önkormányzatának és intézményének költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatok szerint:
a) Személyi juttatások:
aa) kötelezően ellátandó feladatok: 60.743.000 forint;
ab) önként vállalt feladatok: 2.604.000 forint;
b) Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó:
ba) kötelezően ellátandó feladatok: 11.915.000 forint;
bb) önként vállalt feladatok: 510.000 forint;
c) Dologi kiadások:
ca) kötelezően ellátandó feladatok: 70.311.950 forint;
cb) önként vállalt feladatok: 1.850.000 forint;
d) Ellátottak pénzbeli juttatásai: 2.000.000 forint;
e) Egyéb működési célú kiadások:
ea) kötelezően ellátandó feladatok: 22.916.617 forint;
eb) önként vállalt feladatok: 850.000 forint;
g) Működési költségvetés: 173.700.567 forint.
h) Beruházások:
ha) kötelezően ellátandó feladatok: 762.000 forint;
hb) önként vállalt feladatok: 1.435.000 forint;
i) Felújítások: 1.780.000 forint;
j) Egyéb felhalmozási kiadások:
ja) önként vállalt feladatok: 1.000.000 forint;
k) Felhalmozási költségvetés: 4.977.000 forint.
l) Költségvetési kiadások összesen: 178.677.567 forint.
(4) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézménye előző évi költségvetési maradványának összegét 49.265.000 forintban állapítja meg. A Képviselő-testület a maradvány összegéből elsődlegesen a költségvetési hiányt finanszírozza, a fennmaradó részét az általános tartalék előirányzatának növelésére fordítja.
(5) Az általános tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület magának fenntartja.
(6) A képviselő-testület az önkormányzat és intézménye 2018. évi költségvetésének a költségvetési évben pénzforgalmilag teljesülő és pénzforgalom nélküli
a) bevételi főösszegét 224.908.455 forintban;
b) kiadási főösszegét 224.908.455 forintban
állapítja meg.
(7) Az önkormányzat és intézménye kiemelt bevételi és kiadási előirányzatát főbb jogcím szerinti csoportonként a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza. A bevételi előirányzatokat kormányzati funkciónkként, valamint kötelező és önként vállalt feladatok szerinti megbontásban a rendelet 3. sz. melléklete, a kiadási előirányzatokat kormányzati funkciónkként kötelező és önként vállalt feladatok szerinti megbontásban a rendelet 5. sz. melléklete tartalmazza.
(8) A bevételeken belül az állami támogatások jogcím szerinti részletezését a 4. sz. melléklet, a kiadásokon belül az átadott pénzeszközök megbontását a 6. sz. melléklet, a fejlesztési kiadások részletézését a rendelet 7. sz. melléklete tartalmazza.
3. §
(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat engedélyezett éves létszám-előirányzatát 10 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 7 főben, a Kardoskúti Napköziotthonos Óvoda létszám-előirányzatát 3 főben állapítja meg a 8. sz. melléklet szerint.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézménye alkalmazásában álló munkavállalói – a közfoglalkoztatottak kivételével – részére jutalom címén kifizethető előirányzat mértéke járulékaival együtt, nem lehet nagyobb mértékű, mint a K1101. Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12%-a.
(3) Kardoskút Község Önkormányzatánál, intézményénél, valamint a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltségén foglalkoztatottak részére – amennyiben utazásra jogosító bérlet vagy menetjegy alapján térítésben nem részesül - saját tulajdonú gépjárművel történő munkába járása esetén a munkában töltött napokra a munkahely és lakóhely között közforgalmú úton mért távolság alapján – oda-vissza számolva – 15,- Ft/km költségtérítés fizetendő a 2018. évben.
4. §
(1) Az önkormányzat és intézménye 2018. évi működési és felhalmozási célú bevételeinek és kiadásainak mérlegét a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
(2) Az önkormányzat és intézménye 2018. évi előirányzat-felhasználási és likviditási ütemtervét a rendelet 9. számú melléklete tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézménye 2018. évi közvetett támogatási előirányzatát 2.803.491 forintban állapítja meg, részletezését a rendelet 10. számú melléklete tartalmazza.
3. A költségvetés végrehajtásának szabályai
5. §
(1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet, a számlavezető pénzintézetnél, pénzintézeti lekötés útján kell hasznosítani.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésről a következő testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A költségvetési többlet (1) bekezdéstől eltérő felhasználásáról a képviselő-testület dönt.
6. §
Az önkormányzati gazdálkodás során létrejött hiány finanszírozási módja likviditási hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.
7. §
Kardoskút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy évközben az előirányzatok közötti átcsoportosítást – az érdekeltekkel egyeztetve – hajtson végre 500.000,- Ft összeghatárig, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.
8. §
A képviselő-testület hozzájárul ahhoz, hogy a 2012. december 31. napját megelőzően keletkezett, egyenként 100 000,- Ft alatti lejárt és behajthatatlan polgárjogi követelések törlésre kerüljenek.
9. §
(1) Kardoskút Község Önkormányzatának a 2011. évi CXCIV. tv. (Stabilitási tv.) 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeinek, valamint a 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése szerinti saját bevételeit a rendelet 11. sz. melléklete tartalmazza.
(2) Kardoskút Község Önkormányzatának a költségvetési évet követő három évre várható saját bevételeinek és adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségének alakulását a 12. sz. melléklet tartalmazza.
(3) Az önkormányzat 2018. évben Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatásból megvalósuló programjait a rendelet 13. sz. melléklete tartalmazza.
(4) Kardoskút Község Önkormányzatának az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. 24.§ (4) bekezdés b) pontja értelmében többéves kihatással járó döntései nincsenek.
10. §
(1) Az intézmények rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézményvezető előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkezik.
(2) Az intézmény pénzellátásáról az önkormányzat a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti kirendeltsége útján gondoskodik.
(3) A költségvetési szervek évközi előirányzat-módosításairól a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltsége a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezetni.
11. §
Az önkormányzat által támogatott vagy finanszírozott szervezetek, illetve magánszemélyek számára számadási kötelezettséget kell előírni a céljelleggel – nem szociális ellátásként – juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználására, amit minden esetben a megkötött támogatási szerződésben kell rögzíteni.
12. §
A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, a negyedévet követő soros testületi ülésen módosítja költségvetését.
4. Záró rendelkezések
13. §
(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2018. január 1-jétől kell alkalmazni.
Kardoskút, 2018. február 22.