Kardoskút Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2018 (VIII.14.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat által alapított kitüntetésekről szóló 8/2015. (IX. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2018. 08. 15- 2018. 08. 15

Kardoskút Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 24. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

  1. §

Az Önkormányzat által alapított kitüntetésekről szóló önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


(4)  A kitüntetettekről és a jelöltekről erre a célra rendszeresített nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartás tartalmazza: a kitüntetettek és jelöltek nevét, lakcímét, az adományozásról szóló határozat számát és az adományozás időpontját.”


2. §


Az Önkormányzat által alapított kitüntetésekről szóló önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. §-a kiegészül az alábbi rendelkezésekkel:


„(5) Kardoskút Község Önkormányzatának képviselői a testületi ülésen, a nyilvántartásban szereplő, korábbi években jelöltek közül, további javaslatot tehetnek a kitüntetett személyére vonatkozóan.


(6) A „KARDOSKÚT KÖZSÉGÉRT” kitüntetés visszavonható, ha az elismerésben részesített személy arra érdemtelenné válik. A kitüntetést az adományozó vonja vissza. A visszavonást a képviselőtestület az erre vonatkozó javaslatok elbírálása után minősített többségű határozattal rendeli el. A visszavonást és annak okát a nyilvántartásban fel kell tüntetni.”


3. §


Az Önkormányzat által alapított kitüntetésekről szóló önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 8. §-a kiegészül az alábbi rendelkezéssel:


„(6) Kardoskút Község Önkormányzatának képviselői a testületi ülésen, a nyilvántartásban szereplő, korábbi években jelöltek közül, további javaslatot tehetnek a kitüntetett személyére vonatkozóan."


4. §

A Rendelet 9. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„”KARDOSKÚT KÖZSÉG DÍSZPOLGÁRA” CÍM

9. §

(1) Kardoskút Község Díszpolgára” cím (a továbbiakban: díszpolgári cím) adományozható annak a magyar vagy külföldi állampolgárnak, aki

a) kiemelkedően jelentős munkájával, vagy egész életművével mind országosan vagy nemzetközi viszonylatban olyan általános elismerést szerzett, hogy hozzájárult a község jó hírneve öregbítéséhez, továbbá példamutató emberi magatartása miatt egyébként köztiszteletben áll,

b) közvetlenül vagy közvetve kiemelkedően hozzájárult a község társadalmi, gazdasági, tudományos, kulturális, művészeti és egyéb vonatkozású fejlődéséhez, gyarapodásához.


(2) A díszpolgári cím erkölcsi elismerés, amellyel a település tiszteletét és háláját fejezi ki a kitüntetett személynek.


(3) A díszpolgári címet egy személy életében csak egyszer kaphatja meg.


(4) A „KARDOSKÚT KÖZSÉG DÍSZPOLGÁRA” cím adományozására az önkormányzat képviselő-testülete jogosult. Az adományozásról minősített többségi határozattal dönt.


(5) A  „KARDOSKÚT KÖZSÉG DÍSZPOLGÁRA” kitüntetés adományozására javaslatot tehetnek: Kardoskút Község Önkormányzatának képviselői, a községben működő:   egyházak,    társadalmi szervezetek, civil szervezetek,  magánszemélyek.


(6) A javaslatnak tartalmaznia kell az adományozás alapjául szolgáló tevékenység, vagy alkotás részletes ismertetését és méltatását, amit a Képviselő-testület ülésére be kell terjeszteni.


(7) A javaslattétel lehetőségére felhívást kell közzétenni a helyben szokásos módon. A javaslatokat a Hivatalnak kell megküldeni.


 (8) A díszpolgári cím évente adományozható, a község alapításának évfordulójára emlékezve, október hónapban, amit ünnepélyes keretek között kell átadni, nyilvános polgármesteri méltatás mellett.


(9) A kitüntetéssel díszdobozban elhelyezett A/3-as díszoklevél jár, melyen Kardoskút község címere látható „Kardoskút Község Díszpolgára” felirattal. A díszoklevél tartalmazza továbbá az adományozó és a kitüntetett nevét, az adományozás dátumát, a polgármester aláírását, valamint a község bélyegző lenyomatát.


(10) Az elismerés adományozásával pénzjutalom nem jár.


(11)  A kitüntetettekről és a jelöltekről erre a célra rendszeresített nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartás tartalmazza: a kitüntetettek és jelöltek nevét, lakcímét, az adományozásról szóló határozat számát és az adományozás időpontját.


(12)  Kardoskút Község Önkormányzatának képviselői a testületi ülésen, a nyilvántartásban szereplő, korábbi években jelöltek közül, további javaslatot tehetnek a kitüntetett személyére vonatkozóan.


(13) A „KARDOSKÚT KÖZSÉG DÍSZPOLGÁRA” kitüntetés visszavonható, ha az elismerésben részesített személy arra érdemtelenné válik. A kitüntetést az adományozó vonja vissza. A visszavonást a képviselőtestület az erre vonatkozó javaslatok elbírálása után minősített többségű határozattal rendeli el. A visszavonást és annak okát a nyilvántartásban fel kell tüntetni.”


5. §

Jelen rendelet kihirdetést követő napon lép hatályba és azt követően hatályát veszti.



Kardoskút, 2018. augusztus 9.