Kardoskút Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (II. 25.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 02. 26- 2025. 09. 29

Kardoskút Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (II. 25.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

2025.02.26.

[1] Kardoskút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,

[2] az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Kardoskút Község Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Kardoskút Község Önkormányzatára, valamint az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervére.

(2) Az önkormányzat költségvetési szerve: Kardoskúti Napköziotthonos Óvoda (továbbiakban: intézmény).

(3) A képviselő-testület az önkormányzat és intézménye együttes 2024. évi költségvetését:

a) 470.961.500 forint költségvetési bevétellel,

b) 514.174.878 forint költségvetési kiadással,

c) 43.213.378 forint költségvetési hiánnyal

állapítja meg.

(4) Kardoskút Község Önkormányzatának és intézményének költségvetési bevételei előirányzat-csoportok szerint:

a) Működési célú támogatások államháztartáson belülről: 120.252.500 forint;

b) Közhatalmi bevételek: 182.630.000 forint;

c) Működési bevételek: 12.079.000 forint;

d) Finanszírozási bevételek: 155.000.000 forint;

e) Működési költségvetési bevételek: 469.961.500 forint.

f) Felhalmozási bevételek 1.000.000 forint;

g) Felhalmozási költségvetési bevételek: 1.000.000 forint.

h) Költségvetési bevételek összesen: 470.961.500 forint.

(5) Kardoskút Község Önkormányzatának és intézményének költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatok szerint:

a) Személyi juttatások:

aa) kötelezően ellátandó feladatok: 159.511.200 forint;

ab) önként vállalt feladatok: 5.070.000 forint;

b) Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó:

ba) kötelezően ellátandó feladatok: 20.002.000 forint;

bb) önként vállalt feladatok: 680.000 forint;

c) Dologi kiadások:

ca) kötelezően ellátandó feladatok: 137.837.000 forint;

cb) önként vállalt feladatok: 3.500.000 forint;

d) Ellátottak pénzbeli juttatásai: 5.000.000 forint;

e) Egyéb működési célú kiadások:

ea) kötelezően ellátandó feladatok: 110.387.191 forint;

eb) önként vállalt feladatok: 500.000 forint;

f) Finanszírozási kiadások: 2.611.387 forint;

g) Működési költségvetési kiadások: 445.098.778 forint.

h) Beruházások: 10.200.000 forint;

i) Felújítások: 58.876.100 forint;

j) Felhalmozási költségvetési kiadások: 69.076.100 forint.

k) Költségvetési kiadások összesen: 514.174.878 forint.

(6) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézménye előző évi költségvetési maradványának összegét 63.235.100 forintban állapítja meg. A Képviselő-testület a maradvány összegéből elsődlegesen a költségvetési hiányt finanszírozza, a fennmaradó részét az általános tartalék előirányzatának növelésére fordítja.

(7) Az általános tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület magának fenntartja.

(8) A képviselő-testület az önkormányzat és intézménye 2025. évi költségvetésének a költségvetési évben pénzforgalmilag teljesülő és pénzforgalom nélküli

a) bevételi főösszegét 534.196.600 forintban;

b) kiadási főösszegét 534.196.600 forintban

állapítja meg.

(9) Az önkormányzat és intézménye kiemelt bevételi és kiadási előirányzatát főbb jogcím szerinti csoportonként a rendelet 1. melléklete tartalmazza. A bevételi előirányzatokat kormányzati funkciónkként, valamint kötelező és önként vállalt feladatok szerinti megbontásban a rendelet 3. melléklete, a kiadási előirányzatokat kormányzati funkciónkként kötelező és önként vállalt feladatok szerinti megbontásban a rendelet 5. melléklete tartalmazza.

(10) A bevételeken belül az állami támogatások jogcím szerinti részletezését a 4. melléklet, a kiadásokon belül az átadott pénzeszközök megbontását a 6. melléklet, a fejlesztési kiadások részletezését a rendelet 7. melléklete tartalmazza.

2. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat engedélyezett éves létszám-előirányzatát 13 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 8 főben, a Kardoskúti Napköziotthonos Óvoda létszám-előirányzatát 5 főben állapítja meg a 8. melléklet szerint.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézménye alkalmazásában álló munkavállalói – a közfoglalkoztatottak kivételével – részére jutalom címén kifizethető előirányzat mértéke járulékaival együtt, nem lehet nagyobb mértékű, mint a K1101. Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12%-a.

(3) Kardoskút Község Önkormányzatánál, intézményénél, valamint a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltségén foglalkoztatottak részére – amennyiben utazásra jogosító bérlet vagy menetjegy alapján térítésben nem részesül - saját tulajdonú gépjárművel történő munkába járása esetén a munkában töltött napokra a munkahely és lakóhely között közforgalmú úton mért távolság alapján – oda-vissza számolva – 30,- Ft/km költségtérítés fizetendő a 2025. évben.

3. § (1) Az önkormányzat és intézménye 2025. évi működési és felhalmozási célú bevételeinek és kiadásainak mérlegét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(2) Az önkormányzat és intézménye 2025. évi előirányzat-felhasználási és likviditási ütemtervét a rendelet 9. melléklete tartalmazza.

(3) A Képviselő-testület az önkormányzat és intézménye 2025. évi közvetett támogatási előirányzatát 1.458.183,- forintban állapítja meg, részletezését a rendelet 10. melléklete tartalmazza.

2. A költségvetés végrehajtásának szabályai

4. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet, a számlavezető pénzintézetnél, pénzintézeti lekötés útján kell hasznosítani.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésről a következő testületi ülésen tájékoztatást ad.

(3) A költségvetési többlet (1) bekezdéstől eltérő felhasználásáról a képviselő-testület dönt.

5. § Az önkormányzati gazdálkodás során létrejött hiány finanszírozási módja likviditási hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.

6. § Kardoskút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy évközben az előirányzatok közötti átcsoportosítást – az érdekeltekkel egyeztetve – hajtson végre 500.000,- Ft összeghatárig, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.

7. § A képviselő-testület hozzájárul ahhoz, hogy a 2019. december 31. napját megelőzően keletkezett, egyenként 100.000,- Ft alatti lejárt és behajthatatlan polgárjogi követelések törlésre kerüljenek.

8. § (1) Kardoskút Község Önkormányzatának a 2025. évet követő 3 évre áthúzódó kötelezettségvállalásait a rendelet 11. melléklete tartalmazza.

(2) Kardoskút Község Önkormányzatának a költségvetési évet követő három évre várható saját bevételeinek és adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségének alakulását a 12. melléklet tartalmazza.

(3) Az önkormányzat 2025. évben Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatásból megvalósuló programjait a rendelet 13. melléklete tartalmazza.

(4) Kardoskút Község Önkormányzatának az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. 24. § (4) bekezdés b) pontja értelmében többéves kihatással járó döntései nincsenek.

9. § (1) Az intézmény a rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézményvezető előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkezik.

(2) Az intézmény pénzellátásáról az önkormányzat a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti kirendeltsége útján gondoskodik.

(3) A költségvetési szervek évközi előirányzat-módosításairól a Csanádapácai Közös Önkormányzati Hivatal Kardoskúti Kirendeltsége a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezetni.

10. § Az önkormányzat által támogatott vagy finanszírozott szervezetek, illetve magánszemélyek számára számadási kötelezettséget kell előírni a céljelleggel – nem szociális ellátásként – juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználására, amit minden esetben a megkötött támogatási szerződésben kell rögzíteni.

11. § A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, a negyedévet követő soros testületi ülésen módosítja költségvetését.

12. § Ez a rendelet 2025. február 26-án lép hatályba, és 2026. december 31-én hatályát veszti.

13. § A rendelet rendelkezéseit 2025. január 1-jétől kell alkalmazni.