Gerendás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 08 14:30- 2024. 10. 08

Gerendás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.08.

Gerendás Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:

1. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„2. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Gerendás Község Önkormányzata.

(2) Székhelye: 5925 Gerendás Petőfi u. 2. szám.

(3) Az önkormányzati jogok gyakorlásával felruházott szervezet: Gerendás Község Önkormányzat Képviselő-testülete.

(4) Az önkormányzat működési területe: Gerendás község közigazgatási területe.

(5) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei; a polgármester, az Ügyrendi-, Pénzügyi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság, a Szociális Bizottság, a jegyző, a Kétsopronyi Közös Önkormányzati Hivatal. A feladatellátás megvalósulhat Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 87-88. §-ában foglaltak szerint, társulás létrehozásával is.”

2. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését az Ügyrendi-, Pénzügyi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.”

3. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A titkos szavazást az Ügyrendi-, Pénzügyi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság bonyolítja le és gondoskodik a szükséges feltételek (szavazólapok, urna, fülke) biztosításáról. Tájékoztatást ad a szavazás lebonyolításáról, a szavazást követően pedig megszámolja a szavazatokat, elkészíti a szavazási jegyzőkönyvet és a szavazás eredményéről jelentést tesz a testületnek. Amennyiben a titkos szavazás eredménye szavazategyenlőség, a szavazás továbbfolytatásáról a képviselőtestület dönt a 25. § (1) bekezdésében foglaltak alapján.”

4. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 35. § (2)–(3a) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A képviselő-testület az SZMSZ 2. mellékletben rögzített feladat és hatáskörökkel rendelkező bizottságokat hozza létre.

(3) Az Ügyrendi-, Pénzügyi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság és a Szociális Bizottság tagjainak névsorát 4. melléklet tartalmazza.

(3a) Az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság - a 2. mellékeltben meghatározott feladati mellett - az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezéseket véleményezi, valamint kezeli, nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, az alpolgármesterek, a települési képviselők, illetve a velük közös háztartásban élő, jogszabály által vagyonnyilatkozat tételre kötelezett személyek vagyonnyilatkozatát.”

5. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

(3) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.

6. § Hatályát veszti a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet

b) 3. melléklet 1. függeléke,

c) 3. melléklet 2. függeléke.

7. § Ez a rendelet 2024. október 8-án 14 óra 30 perckor lép hatályba.

1. melléklet a 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

Gerendás Község Önkormányzat Képviselő-testületének névsora

Kurilla-Simon Annamária

polgármester

Csizmadia Zoltánné

képviselő

Németh Béla Antal

képviselő

Petrus Edit

képviselő

Szkaliczki Tibor

képviselő

Vicziánné Fabisz Melinda Éva

képviselő

Viczián Tamás

képviselő

2. melléklet a 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

Gerendás Község Önkormányzat Képviselő-testülete Bizottságának megnevezése, bizottsági tagok névsora:

Ügyrendi-, Pénzügyi- és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság

1.

elnök

2.

tag

3.

tag

Szociális Bizottság

1.

elnök

2.

tag

3.

tag

3. melléklet a 7/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 2. melléklet címe helyébe a következő rendelkezés lép:

A bizottságok feladat- és hatáskörei”

2. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a következő táblázattal egészül ki:

Ügyrendi-, Pénzügyi- és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság feladat- és hatásköre, működése

Feladata, hatásköre:
Előkészíti a képviselő-testület ügyrendi vonatkozású döntéseit, szervezi, ellenőrzi azok végrehajtását.

Ügyrendi feladatok:

- A képviselő-testület munkamódszerének javítása érdekében koncepciók kidolgozása.
- Titkos szavazás lebonyolítása.
- Polgármester, települési képviselők vagyonnyilatkozatának vizsgálata, nyilvántartása, ellenőrzése.
- Az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének kivizsgálása.

Munkajogi feladatok:

- Javaslatot tesz a képviselő-testületnek a polgármester, illetményének módosítására, jutalmazására, egyéb javadalmazására.
- Kezdeményezheti a polgármester, elleni fegyelmi eljárás megindítását.
- Lefolytatja a fegyelmi vizsgálatot, amelyet a polgármester ellen a képviselő-testület elrendelt.

Pénzügyi, gazdasági feladatok:

- véleményezi a költségvetési és zárszámadási rendeleteket, rendeletmódosításokat elfogásuk előtt, szükség szerint módosításokat kezdeményez.
- véleményezi a képviselő-testület pénzügyi fedezet biztosítását igénylő előterjesztéseit.

Működése:
Működésének feltételeit a Kétsopronyi Közös Önkormányzati Hivatal Gerendási Kirendeltsége biztosítja.
Az ügyrendi feladatok vonatkozásában a szervező-, előkészítő-, ügyviteli feladatokat a Hivatal ezzel megbízott dolgozója, a munkajogi feladatok szervező-, előkészítő-, ügyviteli feladatait a jegyző látja el.
A bizottság ügyrendjét maga állapítja meg.
Ügyrendi feladatokkal kapcsolatos tevékenységéről évente, a képviselő- testület felkérésére folyamatosan beszámol, a munkajogi tevékenysége kapcsán előterjesztést nyújt be a Képviselőtestületnek.

Szociális Bizottság feladat- és hatásköre, működése

Feladata, hatásköre:
Előkészíti és véleményezi a képviselő-testület szociális tárgyú döntéseit, javaslatokat tesz.

Szociális feladatok:

- véleményezi a szociális tárgyú rendeleteket, rendeletmódosításokat elfogásuk előtt, szükség szerint módosításokat kezdeményez.
- véleményezi a képviselő-testület szociális támogatások tárgyában készült előterjesztéseit.

Működése: Működésének feltételeit a Kétsopronyi Közös Önkormányzati Hivatal Gerendási Kirendeltsége biztosítja.
A bizottsági munka szervező-, előkészítő feladatait a Hivatal ezzel megbízott dolgozója látja el.
A bizottság ügyrendjét maga állapítja meg.
A szociális tárgyú előterjesztésekről, rendeletekről szóló véleményét a bizottság elnöke ismerteti a napirendi pont tárgyalásakor a képviselő-testület ülésén.