Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének 3/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2025. évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 02. 14

Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének 3/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2025. évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 02. 14

[1] Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. § (3) bekezdése értelmében, a jegyző által előkészített költségvetési rendelet-tervezetet a polgármester a központi költségvetésről szóló törvény hatályba lépését követő 45. napig nyújtja be a Képviselő-testületnek.

[2] Magyarország 2025. évi központi költségvetéséről szóló 2024. évi XC. törvény 2025.01.01-jén lépett hatályba. Ennek értelmében a költségvetési rendelet benyújtására előírt határidő 2025. február 15-e.

[3] Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII. 31.) Korm.rendelet 27. § (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően a költségvetési szervek vezetőivel a rendelet-tervezet költségvetési intézményekre vonatkozó keretszámai egyeztetésre kerültek, az egyeztetett keretszámokat tartalmazza a rendelet-tervezet.

[4] Az önkormányzat 100%-os tulajdonában lévő gazdasági társaságaival az ellátandó önkormányzati feladatok tekintetében a költségvetésben tervezett előirányzatok szintén egyeztetésre kerültek.

[5] A rendelet-tervezet készítésekor figyelembe vettük a költségvetési koncepció iránymutatásait, a hatályos egyéb jogszabályokat, a képviselő-testület döntéseit, valamint az önkormányzat 2024. évi I-III. negyedéves teljesítési adatait.

[6] Fentiekre tekintettel Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Gyomaendrőd Város Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) 2025. évi költségvetésének

a) bevételi fő összegét 4.577.466 ezer forintban,

b) kiadási fő összegét 4.577.466 ezer forintban

állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.

2. § A Képviselő-testület az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi fő összegen belül

a) a működési bevételek előirányzataként 3.301.518 ezer forintot,

b) a felhalmozási bevételek előirányzataként 30.783 ezer forintot,

c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzataként 424.830 ezer forintot,

d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzataként 820.335 ezer forintot

állapít meg a 2. mellékletben részletezettek szerint.

3. § Az Önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet, a finanszírozási bevételek részletezését a 4. melléklet tartalmazza.

4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási fő összegen belül az Önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 3.726.348 ezer forint.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:

a) személyi juttatás 1.175.648 ezer forint,

b) munkaadókat terhelő járulék 134.188 ezer forint,

c) dologi kiadás 569.764 ezer forint,

d) működési célú támogatásértékű kiadás 1.340.250 ezer forint,

e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 195.385 ezer forint,

f) a működési céltartalék 265.320 ezer forint,

g) ellátottak pénzbeli juttatása 45.793 ezer forint

az 5. mellékletben részletezettek szerint.

5. § Az Önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését a 6. melléklet tartalmazza.

6. § A működési céltartalék összege 265.320 ezer forint a 7. mellékletben részletezettek szerint.

7. § (1) Az Önkormányzat felhalmozási kiadásainak előirányzata 851.118 ezer forint, a 8. mellékletben részletezettek szerint.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból az Önkormányzat:

a) felújítási kiadása 213.003 ezer forint,

b) beruházási kiadása 383.926 ezer forint,

c) az egyéb felhalmozási kiadása a felhalmozási céltartalékkal együtt 254.189 ezer forint.

8. § A fejlesztési célok megvalósítására rendelkezésre álló forrás felhasználásának részletezését a 9. melléklet tartalmazza.

9. § Az Önkormányzat intézményenkénti jóváhagyott létszámkeretét a 10. melléklet tartalmazza.

10. § Az Önkormányzat által finanszírozott intézmények állami támogatásának és önkormányzati kiegészítő támogatásának előirányzatait a 11. melléklet részletezi.

11. § A működési kiadások és bevételek kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 12. melléklet tartalmazza.

12. § (1) Az Önkormányzat önálló gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerveinek likviditási tervét a 13. melléklet tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat előirányzatának felhasználási ütemtervét és likviditási tervét a 14. melléklet tartalmazza.

13. § Az Önkormányzat 2025-2028. évek közötti időszak költségvetési tervszámait a 15. melléklet tartalmazza.

14. § A közvetett támogatások mérlegét a 16. melléklet tartalmazza.

15. § Az Önkormányzat lehetséges adósságvállalási felső határának meghatározását a 17. melléklet tartalmazza.

16. § Az Önkormányzat tartós kötelezettség vállalását a 18. melléklet tartalmazza.

17. § Az Önkormányzat Európai Uniós forrásból megvalósuló programjait a 19. melléklet tartalmazza.

18. § Az önkormányzati képviselő, a bizottsági elnök és tag, továbbá a tanácsnok tiszteletdíjáról szóló 17/2018. (VI.4.) önkormányzati rendelet 1. § (2)–(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) Az önkormányzati képviselő havi alapdíja a mindenkori garantált bérminimum 20 %-a.

(3) Ha az önkormányzati képviselő valamely bizottságnak tagja, az alapdíjon felül bizottsági tagsági pótdíjra jogosult - mely pótdíj mértéke a mindenkori garantált bérminimum 15 %-a.

(4) A bizottság elnökét az alapdíjon és a bizottsági tagsági pótdíjon felül bizottsági elnöki pótdíj is megilleti, mely pótdíj mértéke a mindenkori garantált bérminimum 15 %-a.

(5) A tanácsnokot az alapdíjon és a pótdíjon felül tanácsnoki díj illeti meg, melynek mértéke a mindenkori garantált bérminimum 30%-a.

(6) A bizottság nem képviselő tagjának tiszteletdíja a mindenkori garantált bérminimum 15 %-a.”

19. § Hatályát veszti a 2025. évi átmeneti gazdálkodásról szóló 24/2024. (XII. 20.) önkormányzati rendelet.

20. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.