Izsófalva Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2017. (IV. 28.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésével kapcsolatos helyi szabályokról és az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó szolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 04. 29

Izsófalva Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2017. (IV. 28.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésével kapcsolatos helyi szabályokról és az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó szolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről

2017.04.29.

Izsófalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Értelmező rendelkezés

1. § A rendelet alkalmazásában:

1. Alapszolgáltatás: az anyakönyvvezető által a hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn belül a házasságkötés térítésmentes lebonyolítása.

2. Hivatali munkaidő: a Rudabányai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő.

A házasságkötés hivatali helyisége és ideje

2. § Az önkormányzat a házasságkötésre alkalmas hivatali helyiséget az Önkormányzat tanácstermében (3741 Izsófalva, Izsó M. u. 64.) biztosítja.

3. § (1) A hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezését, a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezését a házasságkötésre történő bejelentkezéskor kell kérni, melyről a jegyző az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény szabályai szerint – az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével – dönt.

(2) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani hivatali munkaidőn túl, pénteken 13,30 óra és 16,00 óra, szombaton 10,00-18,00 óráig terjedő időintervallumban lehet.

(3) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés elsősorban hivatali munkaidőn kívül, szombati napokon 14,00-18,00 óráig terjedő időintervallumban tartható.

Díjfizetési kötelezettség

4. § (1) A házasságkötés alapszolgáltatásként díjmentes.

(2) Az anyakönyvi esemény önkormányzat által biztosított hivatali helyiségében, hivatali munkaidőn túl, továbbá a hivatali helyiségen kívül történő szolgáltatásért az anyakönyvi eseményt igénybe vevők ezen rendeletben meghatározott díjat kötelesek fizetni, kivéve, ha a hivatalos helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.

(3) Az (2) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló orvosi igazolással alátámasztott súlyos egészségi állapota, mozgásképtelensége miatt különös erőfeszítés lenne számára a hivatalos helyiségben való megjelenés.

5. § (1) Hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény szolgáltatási díja 8.000.-Ft, mely összeg az ÁFA-t nem tartalmazza. Ezen összeg magában foglalja a szervezési költséget és az anyakönyvvezető rendelkezésre állását.

(2) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli lebonyolításáért 12.000.-Ft szolgáltatási díjat kell fizetni, mely összeg az ÁFA-t nem tartalmazza. Ezen összeg magában foglalja a szervezési többletköltséget és az anyakönyvvezető rendelkezésre állásának huzamosabb időtartamát. A díjat Izsófalva Nagyközség Önkormányzatának költségvetési számlájára, a házipénztárba kell befizetni.

(3) A szolgáltatási díjat az anyakönyvi eseményt megelőzően legalább 5 munkanappal korábban kell megfizetni. A szolgáltatási díj megfizetésének hiányában a rendezvény nem tartható meg.

Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

6. § (1) Hivatali munkaidőn kívüli, de hivatali helyiségben történő esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvezetőt nettó 8.000.-Ft díjazás illeti meg.

(2) Hivatali munkaidőn kívüli, hivatali helyiségen kívüli esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt nettó 12.000.-Ft díjazás illeti meg.

7. § A rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba, azzal, hogy rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett házasságkötési szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.