Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2020.(II.20.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi események engedélyezéséről

Hatályos: 2021. 05. 15- 2023. 02. 28

Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2020.(II.20.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi események engedélyezéséről

Múcsony Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§ -ában kapott felhatalmazás alapján, az alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a ) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. FEJEZET Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya Múcsony Nagyközség Önkormányzat közigazgatási területén történő anyakönyvi eseményekre terjed ki.

Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

  • 1. anyakönyvi esemény: házasságkötés
  • 2. hivatali helyiség: Múcsonyi Közös Önkormányzati Hivatal épületében biztosított anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség (3744 Múcsony, Fő út 2.)
  • 3. hivatali munkaidő: Múcsonyi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.

II. FEJEZET A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezéséről

3. § (1)[1] Anyakönyvi esemény - az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 27. § 2.) pontjában meghatározott napok kivételével - hivatali munkaidőn kívül hétfőtől-csütörtök napokon 15.30 órától 18 óráig, pénteki napon 13.00 órától 18 óráig, szombati napon 10 órától 18 óráig terjedő időszakban engedélyezhető.

(2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.

(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

1.Az anyakönyvi esemény miatti szolgáltatási díjról

4. § 1. Az anyakönyvi eseményekkel kapcsolatos szolgáltatások 1. mellékletben meghatározott szolgáltatási díj megfizetése ellenében vehetők igénybe.

2. Az 1. mellékletben meghatározott szolgáltatási díj nem tartalmazza - a szülők köszöntéséhez szükséges virágcsokrot, - a terem díszítéséhez szükséges virág- vagy egyéb díszt, valamint - a pezsgő szervírozásához szükséges pezsgőt melyek biztosításáról a szolgáltatást igénybe vevők kötelesek gondoskodni.

(3) A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.

2.Az anyakönyvvezetőnek a szolgáltatási díjból járó díj

5. § 1. Az anyakönyvvezető minden év január 15. napjáig írásban köteles nyilatkozni, hogy az adott naptári évben a hivatali munkaidőn kívül bonyolított anyakönyvi események során végzett munkája ellentételezéseként a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő kiadását kéri-e.

2. Amennyiben az anyakönyvvezető az (1) bekezdés szerinti nyilatkozatban úgy nyilatkozik, hogy a szabadidő helyett pénzbeli díjazásra tart igényt, úgy az anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként – a (3) bekezdésben foglalt esetet kivéve- bruttó 15.000.- Ft összeg illeti meg.

3. Külső helyszínen bonyolított anyakönyvi esemény esetén az anyakönyvvezetőt bruttó 15.000.- Ft összeg illeti meg.

4. Amennyiben az anyakönyvvezető az (1) bekezdés szerinti nyilatkozatában az elvégzett munkája ellentételezéseként a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidőt választja, úgy azt az anyakönyvi esemény időpontját követő héten, indokolt esetben legkésőbb az azt követő héten kell számára kiadni.

5.[2]

3.Szolgáltatási díj megfizetése

6. § (1) E rendelet alapján fizetendő szolgáltatási díjak megfizetése az erre rendszeresített postautalványon történik, melyet az anyakönyvvezető az anyakönyvi eseményre irányuló szándék bejelentésekor ad át a szolgáltatást igénybe venni kívánóknak.

(2) Az anyakönyvvezető az e rendeletben meghatározott összegű szolgáltatási díj befizetésének igazolását követően tűzi ki a szolgáltatást igénybe vevőkkel egyeztetett időpontra az anyakönyvi esemény időpontját.

(3) A szolgáltatási díj megfizetéséről a szolgáltatást igénybe vevők részére a Múcsonyi Közös Önkormányzati Hivatal számlát állít ki.

(4) A szolgáltatási díj tartalmazza az anyakönyvvezető részére járó díjazás összegét, valamint a terem bérleti díját és a járulékos költségeket.

4.Záró rendelkezések

7. § 1. Ez a rendelet 2020. április 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi eseményre irányuló szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

2. E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi események engedélyezéséről szóló 4/2011. (III.28.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi események engedélyezéséről szóló 2/2020. (II.20.) önkormányzati rendelethez

2-675712.pdf


[1] A 3. § (1) bekezdése a Múcsony Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (V. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
[2] Az 5. § 5. bekezdését a Múcsony Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (V. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.