Rudabánya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (XI. 22.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésével kapcsolatos helyi szabályokról és az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó szolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről szóló önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 25- 2025. 11. 25

Rudabánya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (XI. 22.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésével kapcsolatos helyi szabályokról és az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó szolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről szóló önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.25.

[1] Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-a felhatalmazza a települési önkormányzatokat arra, hogy rendeletben szabályozzák a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályait, valamint a többletszolgáltatás ellentételezéseként az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékét.

[2] A rendelet célja, hogy biztosítsa az anyakönyvi, családi események méltó módon történő lebonyolításával összefüggő feltételeket, valamint a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli eseményekért fizetendő díjak mértékét, az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezető, és annak segítőjének díjazását.

[3] Rudabánya Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) a) és (2) bekezdésében biztosított jogkörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, ugyanezen jogszabály 19. §-ában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Rudabánya Város Önkormányzat Képviselő-testületének című 3/2017.(IV.7.) önkormányzati rendelet 5. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény szolgáltatási díja 12.000 Ft, mely összeg az ÁFA-t nem tartalmazza. Ezen összeg magában foglalja a szervezési költséget és az anyakönyvvezető rendelkezésre állását.

(2) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli lebonyolításáért 16.000 Ft szolgáltatási díjat kell fizetni, mely összeg az ÁFA-t nem tartalmazza. Ezen összeg magában foglalja a szervezési többletköltséget és az anyakönyvvezető rendelkezésre állásának huzamosabb időtartamát. A díjat Rudabánya Város Önkormányzatának költségvetési számlájára kell befizetni.”

2. § A Rudabánya Város Önkormányzat Képviselő-testületének című 3/2017.(IV.7.) önkormányzati rendelet 6. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Hivatali munkaidőn kívüli, de hivatali helyiségben történő esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvezetőt nettó 12.000.Ft díjazás illeti meg.

(2) Hivatali munkaidőn kívüli, hivatali helyiségen kívüli esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezető nettó 16.000.-Ft díjazás illeti meg.”

3. § Ez a rendelet 2025. november 25-én lép hatályba.