Szendrő Város Önkormányzat Képviselőtestületének 6/ 2013. / III.13./ önkormányzati rendelete

Szendrő Város Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 05. 10- 2021. 11. 24

Szendrő Város Önkormányzat Képviselőtestületének 6/ 2013. / III.13./ önkormányzati rendelete

Szendrő Város Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

2014.05.10.

Hatályos: 2014. 05. 10

Az önkormányzat képviselőtestülete a államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, továbbá figyelembe véve a Pénzügyi Bizottság írásos véleményét a 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.
A rendelet hatálya

1. § .

A rendelet hatálya Szendrő Város Önkormányzat képviselőtestületére, bizottságaira, a Szendrői Közös Önkormányzati Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § .

Képviselőtestület az önkormányzat 2013. évi költségvetésének
a./ kiadási főösszegét 1.643.954.000 Ft.-ban
b./ bevételi főösszegét 1.643.954.000 Ft.-ban
c./ hiányát 0 Ft.-ban
állapítja meg.

3. § .

/1/ A 2. §. paragrafusban megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti, valamint a bevételek és kiadások kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti megoszlását önkormányzati szinten a rendelet 1.1-1.4 számú mellékletei tartalmazzák.
/2/ A működési és a felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1 melléklet és a 2.2. melléklet részletezi.

A költségvetés részletezése

4. § A Képviselőtestület az önkormányzat 2013. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

A 2. § a./ és b./ pontjában megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását a 3.1.-3.6. számú mellékletek szerint határozza meg.

5. § Az önkormányzat beruházási kiadásainak beruházásonkénti, felújítási kiadásainak felújításonkénti részletezését, valamint az EU-s támogatással megvalósuló programok és projekteket a 4.1-4.4 mellékletek szerint határozza meg.

6. § A normatív hozzájárulásokat jogcímenként a képviselőtestület a 5.sz. melléklet

alapján fogadja el.

7. § .

Az önkormányzat által adott céljellegű támogatásokat az 6.sz. melléklet tartalmazza.

8. § .

Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, adósságot keletkeztető fejlesztési céljait, valamint az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 7.sz. melléklet tartalmazza.

9. § A többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban és összesítve célok szerint a 8.sz. melléklet tartalmazza.

10. § .

Az önkormányzat által adott közvetett támogatásokat (kedvezmények) a 9.sz. melléklet tartalmazza.

11. § .

Az év várható bevételeinek és kiadásainak teljesüléséről szóló előirányzat felhasználási ütemtervet a 10.sz. melléklet szerint fogadja el.

12. § A képviselőtestület a költségvetési kiadási főösszegen belül 1.000 e Ft. összegű

céltartalékot (államháztartási tartalék) képez.

13. § A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy a finanszírozási feltételek

biztosítása érdekében 5.000.000 Ft. éven belüli működési hitelszerződés kötésére
jogosult, a képviselőtestület következő ülésén történő tájékoztatása mellett.
A költségvetés végrehajtásának szabályai, az előirányzatok módosítása

14. § /1/ Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző felelős.

/2/ Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselőtestület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
/3/ A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentését és a bevételek növelésének lehetőségét.

15. § .

A képviselőtestület a jóváhagyott előirányzatok és létszámkeretek közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.

16. § .

A jogszabályokon, központi intézkedéseken alapuló előirányzat változások miatt szükségessé váló költségvetési rendelet módosításáról a képviselőtestület negyedévente, de legkésőbb az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011./XII.31./Korm. sz. rendelet szerint december 31.-i hatállyal dönt.

17. § .

/1/ A költségvetési szervek a saját működési bevételük eredeti, illetve módosított előirányzatot meghaladó többletbevételét nem használja fel, az az önkormányzat bevételét képezi.
/2/ A költségvetési szervek az /1/ bekezdés szerinti saját működési bevételek eredeti, illetve módosított előirányzatát meghaladó többletbevételeikből az éves személyi juttatások és az azzal összefüggő munkaadót terhelő járulékok előirányzatát nem növelhetik.
/3/ A költségvetési szervek kötelesek a testület által meghatározott szigorú takarékossági intézkedéseket betartani, előirányzataik keretein belül gazdálkodni. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

18. § .

A feladat elmaradásból származó – személyi és dologi- kiadási előirányzat megtakarítások felhasználására csak a képviselőtestület engedélyével kerülhet sor.

19. § .

Az önkormányzat képviselőtestülete – amennyiben a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvény 4. §.-a szerinti adósságrendezési eljárást az önkormányzat, vagy hitelezői nem kezdeményezték – önkormányzati biztost rendel ki a felügyelete alá tartozó költségvetési szervhez, ha az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv 30 napon túli tartozásállományának mértéke eléri éves eredeti előirányzatának 10 %-át és e tartozását egy hónap alatt nem képes 30 nap alá szorítani.

20. § .

/1/ Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek a tartozás állományukról az e rendelet 11. számú melléklete szerinti formában és tartalommal kötelesek adatszolgáltatást teljesíteni.
/2/ Az /1/ bekezdés szerinti adatszolgáltatást a költségvetési szerv az általa elismert tartozás állomány tekintetében –nemleges adat esetén is- havonta, a tárgyhó utolsó naptári napjának megfelelően a tárgyhót követő 5-ig kell az önkormányzatihivatal részére teljesíteni.

21. § .

Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselőtestületi döntés alapján.

22. §

A gazdálkodás szabályai

/1/ A költségvetési szervek rendeletében meghatározott bevételi és kiadási
előirányzatai felett az intézmény vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
/2/ Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatások és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a GAMESZ-szel kötött munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
/3/ Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által a (önállóan működő és gazdálkodó, vagy önállóan működő ) költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet az önállóan működő költségvetési szerv érdekében használ fel.
/4/ Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.
/5/ Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
/6/ Az önkormányzati hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

23. §

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

/1/ Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
/2/ Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról megbízási szerződés útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

24. §

Záró és vegyes rendelkezések

(1) Az e rendeletben jóváhagyott költségkeret terhére nyújtandó támogatások csak együttműködési megállapodás alapján folyósíthatóak, eseti testületi döntést és az előző évi támogatással történő elszámolást követően. Az együttműködési megállapodásban, a támogatott kötelezettséget kell, hogy vállaljon a támogatás elszámolására, a tárgyévet követő március 31.-ig és a jogosulatlanul felhasznált (nem a kért célra fordított) támogatás visszafizetésére.
(2) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3) és (4) bekezdése szerinti illetménykiegészítések mértéke középfokú végzettség esetén 20 %., felsőfokú végzettség esetén 10 %.
(3) Ez a rendelet kihirdetés követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2013. január 1. napjától kell alkalmazni.