Szendrő város képviselő testületének 17/2014 (XI.27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2019. 07. 08- 2019. 10. 31Szendrő város képviselő testületének 17/2014 (XI.27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2019-07-08-tól
Szendrő Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1. § A képviselő-testület és annak szervei számára a jogszabályokban megállapított feladat- és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat a jelen Szervezeti és Működési Szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) rendelkezéseire figyelemmel kell alkalmazni.
2. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Szendrő Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).
(2) Az Önkormányzat székhelye: 3752 Szendrő Hősök tere 1.
(3) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.szendro.hu.[1]
3. § Az Önkormányzat működésével, valamint a polgármester, a jegyző és a bizottságok feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátását a Szendrő Város Önkormányzata, Szuhogy Község Önkormányzata és Galvács Község Önkormányzata megállapodása alapján létrehozott közös önkormányzati hivatal, a Szendrői Közös Önkormányzati Hivatal (3752 Szendrő, Hősök tere 1.) biztosítja.
4. § (1) Az önkormányzat számára meghatározott feladatokat Szendrő Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) és az Önkormányzat szervei látják el.
(2) Az Önkormányzat szervei különösen:
a) polgármester,
b) a képviselőtestület bizottságai,
c) Közös Önkormányzati Hivatal,
d) jegyző,
e) társulások.
5.§ Az Önkormányzat által használt jelképeket, és azok használatának rendjét önálló rendelet állapítja meg.[2]
II. Fejezet
Az ÖNKORMÁNYZAT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE
6.§ (1) Az önkormányzat által a helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó feladatai körét a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § határozza meg.
(2)[3] Az Önkormányzat a kötelező feladat- és hatáskörein túl biztosítja:
a) átmeneti elhelyezést nyújtó időskorúak gondozóházának működtetését,
b) START közmunkaprogramok szervezését, lebonyolítását.
(3) Társulásban vesz részt a kistérség összehangolt fejlesztése, a térségi közszolgáltatások biztosítása, fejlesztése, szervezése, intézmények fenntartása, a településfejlesztés összehangolása érdekében.
(4) Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását az 1. melléklet tartalmazza.[4]
7. § (1) Az önkormányzat feladatai ellátásának pénzbeli mértékét, módját az adott intézmény alapító okirata, az éves költségvetés, valamint a gazdálkodást megalapozó pénzügyi terv határozza meg.
(2) Új önkormányzati feladat vállalása esetén rendelkezni kell a feladatellátás pénzügyi fedezetéről, módjáról.
III. Fejezet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEZETE ÉS MŰKÖDÉSE
1. A Képviselő-testület
8. § (1) A képviselő-testület önkormányzati feladatait a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, az erről szóló megállapodás körébe tartozó esetekben a Szendrői Közös Önkormányzati Hivatal, továbbá a megválasztott önkormányzati képviselők tevékenysége útján látja el.
(2) Az egyes feladatok ellátásának sorrendi meghatározásánál a munkaterv, a végrehajtásához szükséges anyagi eszközök tekintetében pedig az éves költségvetés előirányzatai a meghatározóak.
(3) A Képviselő-testület 7 főből áll.
A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.
9. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) A képviselő-testület rendkívüli esetben, kivételesen, rövid úton a napirendi pontok megjelölésével (telefon, telefax, elektronikus levél, távirat stb.) is összehívható bármely munkanapra.
(3)[5] Rendkívüli ülést az Mötv rendelkezésen túl össze kell hívni, ha
a) azt halaszthatatlan ügyek indokolttá teszik,
b) azt a képviselő-testület tagjainak legalább fele indítványozza,
c) ha azt a helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges létszámú lakos kezdeményezi
(4)[6]
10. § A képviselő-testület az Mötv. szerinti összeférhetetlenséggel, méltatlansággal kapcsolatos eljárás lefolytatására, továbbá a vagyonnyilatkozatok kezelésével kapcsolatos feladatok ellátására bizottságot hoz létre.
11.§[7][8] (1) A képviselő-testület által
a) polgármesterre átruházott hatásköreit az 2. melléklet,
b) jegyzőre átruházott hatásköreit a 3. melléklet,
c) bizottságokra átruházott hatásköreit a 4. melléklet,
d) társulásra átruházott hatásköreit a 5. melléklet
tartalmazza.
2. A munkaterv
12. § (1) A képviselő-testület munkáját a félévenként jóváhagyott munkaterv alapján végzi.
(2) A munkatervet minden év december 31-ig, illetve június 30-ig a beérkező javaslatok alapján a jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.
(3) A munkatervre javaslatot tehet:
- polgármester,
- alpolgármester,
- települési képviselő,
- bizottságok,
- jegyző,
- aljegyző,
- az önkormányzati intézmények vezetői.
13. § (1) A munkaterv tartalmazza:
- az ülések tervezett időpontját,
- a képviselő-testületi ülés várható napirendjét,
- a napirendek előadóit,
- a jelentések, előterjesztések elkészítésének határidejét,
- azokat a napirendi pontokat, melyek előkészítésénél közmeghallgatást kell tartani,
- az ülésre a napirendi pont tárgyalására külön meghívott szerveket, személyeket.
(2) Az elfogadott munkatervet meg kell küldeni:
- a települési képviselőknek,
- nem testületi tag bizottsági tagoknak,
- a munkatervben érintett előadóknak,
- a nemzetiségi önkormányzat elnökeinek.
14. § A napirendi pontok előadói lehetnek:
- a polgármester,
- alpolgármester,
- jegyző,aljegyző
- bizottságok elnökei,
- a közös önkormányzati hivatal irodavezetői, feladatkörében érintett ügyintézői[9]
- intézményvezetők,
- a testület által felkért előadók.
3. Előterjesztések
15. § A testületi ülésre előterjesztést kell készíteni, ha az adott kérdésben a Képviselő-testület döntése szükséges.
16. § A képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái:
- beszámoló valamely feladat elvégzéséről, valamely szerv tevékenységéről,
- döntést igénylő javaslat, amely rendelet megalkotására, vagy határozat meghozatalára irányulhat,
- tájékoztató, amelyek tudomásulvételt igényelnek.
17. § (1) Döntést igénylő javaslat előterjesztésére a polgármester, alpolgármester, bármelyik képviselő, illetékes bizottság és a jegyző jogosult.
(2) Az előterjesztések közül a pénzügyi tervek, beszámolók, az intézményi beszámolók, valamint a rendeletalkotásra irányuló javaslatok kizárólag az adott témában érintett bizottság, bizottságok véleményének és a jegyző jogszerűségi észrevételének ismeretében tűzhetők napirendre.
18. § (1) Az előterjesztés készülhet írásban és lehet szóbeli is. Kizárólag írásban nyújtható be előterjesztés az alábbi esetekben:
- önkormányzati rendeletalkotás,
- intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
- helyi népszavazás kiírása,
- önkormányzati jelképek meghatározása, díszpolgári cím adományozása,
- munkaterv,
- önkormányzati vállalkozással kapcsolatos ügyek,
- társulás létrehozása, csatlakozásról, kilépésről szóló döntés,
- lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló.
(2) Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek az ülésen történő kiosztását és ismertetését.
19. § Az előterjesztés tartalmazza a szabályozni kívánt tárgyat, az előzmények ismertetését, az előterjesztés tárgyát érintő jogszabályokat, amennyiben rendelkezésre áll az előkészítésben résztvevők véleményét, a költségkihatásokat, valamint a határozati javaslatot, ha a döntést határozatba kell foglalni. A rendelet tervezet és az ahhoz kapcsolódó tájékoztatók az előterjesztés mellékletét képezik.
20. § (1) Az írásbeli előterjesztés terjedelme – határozati javaslattal és mellékletekkel együtt – a 15 gépelt oldal terjedelmet nem haladhatja meg. Indokolt esetben a polgármester engedélyezheti a terjedelem túllépését.
(2) Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a testületi ülést megelőző 10. munkanapig kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki a jogszerűségi észrevételt követően gondoskodik valamennyi anyag postázásáról.
(3) A szóbeli előterjesztés időtartama nem haladhatja meg a 10 percet. Az időbeli korlát túllépését a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel engedélyezheti.
4. Az ülés összehívása
21. §[10] (1) A képviselő-testület ülését – amennyiben a körülmények másként nem indokolják – az Önkormányzat székhelyén, vagy a közösségi ház dísztermében kell megtartani.
(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg a polgármester és az alpolgármester tartós egyidejű akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a Szociális és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti. A Szociális és Ügyrendi Bizottság elnökének akadályoztatása esetén a legidősebb, majd az őt korban követő képviselő jogosult az ülés összehívására és vezetésére.”
22.§[11] (1) Az ülések összehívása írásos meghívóval történik. A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt az érdekeltek az ülést megelőző legalább 5 nappal korábban kézhez kapják.
(2) A meghívót a polgármester írja alá, mely tartalmazza az ülés helyét, időpontját, a javasolt napirendi pontokat és az előterjesztők nevét.
(3) Halasztást nem tűrő esetekben a testületi ülés formális meghívó nélkül is (telefon, email) összehívható.
23. § (1) A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről – a meghívó kiküldésévek egyidejűleg –hirdetőtáblán és a helyi televízió útján a lakosságot is tájékoztatni kell.
(2) A képviselő-testületi ülésre – a törvényben meghatározott személyeken kívül – meg kell hívni azokat a személyeket is, akiknek részvételét a polgármester indokoltnak tartja.
5. A képviselő- testület tanácskozási rendje
24. §[12]
25. § Az ülésvezető feladatai és jogosítványai:
- megállapítja a határozatképességet, megnyitja, berekeszti az ülést,
- tájékoztatást ad a két ülés közötti eseményekről
- előterjeszti a napirendi javaslatokat, tájékoztatást ad a sürgősségi indítványokról,
- napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja a vitát és szavazásra bocsátja a döntési javaslatot,
- [13]
- hozzászóláskor megadja, megtagadja, illetve megvonja a szót a jelenlévők tekintetében,
- figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, aminek következményeként az illető személy ugyanazon ügyben már nem szólhat,
- a tanácskozás rendjének fenntartása.
26. § (1) A képviselő-testület ülésein tanácskozási joggal vesz részt:
- jegyző, aljegyző
- nemzetiségi önkormányzatok elnöke,
- egyes napirendi pontok tárgyalásában érintett személyek, és
- akiket a polgármester külön meghívott.
(2)[14] A 23. § (2) bekezdésében meghatározott személyek kizárólag csak az ülés adott napirendi pontjához kapcsolódóan illeti meg tanácskozási jog.
27. §[15] (1) A nyilvános testületi ülésen jelenlévők a polgármester engedélye alapján az egyes napirendi pontokat illetően felszólalhatnak, véleményt nyilváníthatnak.
(2) Az Mötv. 46.§ (2) bekezdés b) pontja szerinti zárt ülés tartására az érintett részéről az ülésre szóló meghívó kiküldésének napjáig benyújtott nyilatkozat alapján kerül sor.
(3) A képviselő-testület Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja alapján zárt ülést rendelhet el, melyhez az üzleti érdek sérelmét az érdekeltnek kell valószínűsíteni. Legkésőbb az ülésről szóló meghívó kiküldésének napjáig az érdekelt nyilatkozatát be kell szerezni. A nyilatkozat alapján, valamint ha az üzleti érdek önkormányzati érdekkörben merül fel, a polgármester javaslatára – a jegyző véleményének a figyelembevételével – a képviselő-testület elrendelheti, hogy az előterjesztést zárt ülésen kerüljön tárgyalásra.
28. § (1) Az ülés kezdetén a polgármester a jelenléti ív alapján megvizsgálja a határozatképességét, felsorolja az előzetes bejelentés alapján, illetve anélkül távol lévő képviselőket, majd határozatképesség esetén megnyitja az ülést.
(2) A határozatképtelenség miatt elmaradt testületi ülést 15 napon belüli időpontra, azonos napirendi pontokkal ismételten össze kell hívni.
29. § (1) A határozatképesség megállapítását követően a polgármester javaslatot tesz a napirendre, ismerteti az esetleges sürgősségi indítványokat. Az előterjesztett napirendi javaslatról a képviselő-testület dönt.
(2) A napirendet a képviselő-testület egyszerű többséggel fogadja el. A képviselő-testület a napirendi pontokat az általa elfogadott sorrend szerint tárgyalja.
(3) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármelyik képviselő tehet javaslatot. A javaslatot az ülésvezető felszólítására indokolni kell. A javaslat és az indoklás elfogadásáról a képviselőtestület vita nélkül dönt.
30. § (1) A polgármester a napirendi pontok sorrendjében levezeti az előterjesztések megtárgyalását, minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit, melynek során:
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet,
b) az előterjesztőhöz a Képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A felszólalás időtartama legfeljebb 10 perc. Ugyanazon napirend keretében ismételt felszólalásra van lehetőség, amelynek időtartama az 5 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól, valamint soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
31.§ Az előterjesztő - figyelemmel a vitában elhangzottakra - a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásig megváltoztathatja, valamint azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja.
32. §[16] A vita lezárása után az előterjesztő válaszol a kérdésekre, hozzászólásokra.
33. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő, valamint a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként szavaztatja meg, előbb a módosító és kiegészítő, majd az eredeti javaslatot.
34. § A két ülés közötti fontosabb eseményeiről szóló polgármesteri tájékoztatót a képviselőtestület a napirend előtti témák között vita nélkül tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolók, illetőleg az átruházott hatáskör ügyében hozott intézkedések elfogadásáról.
35. § A jegyző a vita bármely szakaszában, illetve annak lezárása után élhet a jogszabálysértés jelzési kötelezettségével.
6. Sürgősségi indítvány
36. § (1) Napirend sürgősségi tárgyalását indítványozhatja:
- polgármester,
- alpolgármester,
- települési képviselő,
- jegyző,
- a témakör szerinti illetékes bizottság,
- nemzetiségi önkormányzat elnöke.
(2) A sürgősségi indítványt – rövid indokolással – legkésőbb az ülést megelőző munkanap 12 órájáig lehet írásban benyújtani a polgármesternél.
(3) A sürgősségi indítvány elfogadásáról a testület vita nélkül – minősített többséggel – határoz.
37. § (1) A napirendi pont tárgyalását maximum 10 perces szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére az előterjesztő és tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.
(2) A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia.
38 § (1) A napirenddel kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a meghívottak kérdést intézhetnek. Az előterjesztő válaszadását követően a jelenlévők hozzászólhatnak a napirendi ponthoz.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama legfeljebb 3 perc. Ugyanazon napirend keretében ismételt felszólalásra csak egy alkalommal kerülhet sor, melynek időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az észrevételekre.
39. § A szavazás előtt a jegyző észrevételt tehet.
7. A tanácskozás rendjének fenntartása
40. § A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik, amely során az alábbi jogosítványokkal rendelkezik:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása,
b) rendre utasíthatja azt a képviselőt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.
41. § A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a nyilvános ülésen megjelent rendzavaró állampolgárt a polgármester rendreutasíthatja, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel hozott döntéssel a terem elhagyására kötelezheti.
42. § A Képviselő-testület a polgármester javaslatára az ülést határozott időre félbeszakíthatja, ha a testületi ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi. A félbeszakadt ülés csak újabb polgármesteri összehívásra folytatódhat.
43. § (1) Az a képviselő-testületi tag, aki a tanácskozás méltóságát magatartásával sérti, a képviselő-testület tagjait sértő kifejezésekkel illeti, és bántó kijelentéseit rögtön nem vonja vissza, továbbá a sértettet, illetőleg a testületet nem követi meg, széksértést követ el. A széksértés tényét a polgármester, vagy bármelyik képviselő javaslatára a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel állapítja meg és a képviselő 1 havi tiszteletdíját 25 %-kal csökkenti.
(2) A választójoggal nem rendelkező 18 éven aluli személyek a képviselőtestületi ülésen csak a polgármester egyedi engedélye alapján vehetnek részt.
8. Határozathozatal és a szavazás módja
44. § [17]
45. § A javaslat elfogadásához – amennyiben törvény vagy jelen SZMSZ másként nem rendelkezik – egyszerű többség szükséges.
46. § [18] [19] Minősített többség szükséges az Mötv.50. §-ban vagy más jogszabályban és az SZMSZ 36.§ (3) bekezdésében előírtakon túl az alábbi döntésekhez:
a) 74.§ szerinti tiszteletdíj megvonása.
47. §[20] Amennyiben a képviselő törvényen alapuló személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget az adott kérdéskört a következő testületi ülésen ismételten tárgyalni kell.
48. § (1) A képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazás útján, kézfelemeléssel hozza. A szavazatok megszámlálásáról a jegyző gondoskodik. A nyílt szavazás eredményét az ülésvezető állapítja meg, illetve amennyiben szükséges elrendeli a szavazás megismétlését.
(2)[21]
49. § (1) A képviselő-testület névszerinti szavazást a törvényben meghatározott esetekben rendel el. Névszerinti szavazásnál a jegyző névsor alapján minden képviselőt ABC sorrendben személyesen szólít, és a képviselő válaszát a névsorban rögzíti. A szavazás végén nyilatkozatát minden képviselő aláírásával hitelesíti.
(2) A szavazás során a képviselő igen, nem, tartózkodom nyilatkozatot tehet.
(3) A névszerinti szavazásról kötelező jegyzőkönyvet készíteni, amelyet a polgármester és a jegyző ír alá és az ülés jegyzőkönyvéhez csatolni kell.
50. §[22] (1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat az Mötv. 46.§ (2) bekezdésében meghatározott ügyekben a polgármester, valamint a képviselők legalább egynegyedének a kezdeményezésére. A titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(2) A titkos szavazás borítékba elhelyezett szavazólapon külön helyiségben urna igénybevételével történik.
(3) A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a szavazás helyét, napját, a szavazást bonyolító bizottság tagjainak nevét és tisztségét, a szavazás során felmerült körülményeket, a szavazás eredményét, valamint a szavazásban résztvevők megnevezését.
(4) [23]
9. A Képviselő-testület döntései
51. § (1) Az önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
- képviselő-testületi tagok
- illetékes bizottságok,
- polgármester,
- alpolgármester,
- jegyző.
(2) Az érintettek a rendeletalkotásra irányuló kezdeményezésüket a polgármesternek nyújtják be, a rendeletalkotás szükségességéről a képviselő-testület a soron következő ülésén dönt.
(3) A rendelet tervezetéhez indokolást kell csatolni, amely tartalmazza a felhatalmazó rendelkezést megállapító jogszabályi rendelkezéseket, azokat a társadalmi, gazdasági, szakmai okokat és célokat, amelyek a javasolt szabályozást szükségesség teszik.
52. § (1) A polgármester a jegyző útján terjeszti a rendeletalkotásra irányuló kezdeményezést tartalmazó indítványt a Képviselő-testület elé.
(2) A Képviselő-testület a rendelettervezet szakszerű előkészítésével a jegyzőt bízza meg, aki szükség szerint együttműködik a Szociális és Ügyrendi, valamint a tárgy szerint illetékes bizottságokkal.
(3) A tervezet előkészítéséhez a képviselőtestület szakértőt is felkérhet, illetőleg előkészítő csoportot is létrehozhat.
53.§ (1) A rendelet-tervezetet társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, mely során az érintettek kifejthetik véleményüket. A véleménynyilvánításra az önkormányzat honlapján a véleményezés céljára megadott elektronikus levélcímen kerülhet sor.
(2) A rendelet-tervezetet az önkormányzat honlapján kell hozzáférhető tenni oly módon, hogy a jogosultaknak a rendelet céljához és hatálybalépéséhez igazodóan elegendő idő, de legalább 5 nap álljon rendelkezésre véleményük kifejtésére.
(3) Nem vehető figyelembe az a vélemény, amely sérti a közerkölcsöt, nem kapcsolódik a tervezet témájához, illetőleg névtelenül érkezett.
(4) A beérkezett véleményeknek, a véleményezők nevének, és e-mail címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépésétől számított hat hónapig történik. Amennyiben a véleményezett rendelet nem lép hatályba a véleményeket, a véleményezők nevét, és e-mail címét legkésőbb a vélemény beérkezését követő három hónapon belül törölni kell. Az adatkezelés magába foglalja az adatok gyűjtését, tárolását, közzétételét, felhasználását és törlését is, melyre a véleményezők figyelmét fel kell hívni
(5) A rendelet-tervezet készítője a beérkezett véleményeket áttekinti, azok elfogadásáról, elutasításáról a honlapon közzéteendő összefoglalót készít.
(6) A közzétett rendelet-tervezethez beérkezett véleményeket a rendelet-tervezetet tárgyaló bizottság kérésére a bizottság részére hozzáférhetővé kell tenni.
54.§ Nem bocsátható véleményezésre:
- a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának tervezete
- költségvetést érintő, állami és egyéb támogatások felhasználásáról szóló tervezet
- az a tervezet, amelynek elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik
- az a tervezet, amelynek egyeztetése a község pénzügyi, természetvédelmi, környezetvédelmi, örökségvédelmi érdekeinek védelmét veszélyezteti,
- a köztisztviselői jogviszonyban állók munkavégzésével és juttatásaival kapcsolatos rendelet-tervezetet,
- az önkormányzati rendeletet módosító rendelet-tervezetet, ha az csak magasabb szintű jogszabály módosítása miatt szükséges rendelkezéseket tartalmaz,
- a törvényességi ellenőrzésért felelős szerv felhívására törvénysértés megszüntetése érdekében előkészített -tervezetet.
55. § A rendelet-tervezet véleményezése körében lakossági fórum tartható.
56. § A polgármester és a jegyző tájékoztatja a Képviselő-testületet az előkészítés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő javaslatokról.
57. § A képviselő-testület elhatározhatja a rendelettervezet kétfordulós tárgyalását is.
58. § (1) A rendeletalkotás esetén a képviselő-testület a beterjesztett javaslat felett általános és részletes vitát tarthat. Az erről szóló polgármesteri indítványról a testület vita nélkül hoz határozatot.
(2) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.
(3) Az elfogadott és aláírt rendelet kihirdetése a rendelet teljes szövegének az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján történő kihelyezésével történik.
(4) Az elfogadott és kihirdetett rendeletet meg kell jeleníteni az Önkormányzat honlapján.
59. §[24] [25]A képviselő-testület rendeletének megjelölésére a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelölésről szóló 2019. (III.13.) IM rendelet (a továbbiakban: IM rendelet) 11§ (2) bekezdés rendelkezései alkalmazandók.
60. §[26] [27] A képviselő-testület határozatainak megjelölésére IM rendelet 15.§ rendelkezései alkalmazandók.
61. § A Képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt:
a) napirend elfogadásáról,
b)[28] ügyrendi kérdésekről,
c)[29] képviselői felvilágosítás kérésre adott válaszokról,
d) név szerinti szavazás elrendeléséről,
e) titkos szavazás elrendeléséről,
f) sürgősségi indítvány napirendre vételéről.
62. § A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról a polgármester tájékoztatást ad a Képviselő-testület részére.
63. § (1) A rendeleteket és határozatokat külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal kell ellátni.
(2) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről és határozatokról naprakész nyilvántartást vezet.
10. A jegyzőkönyv
64. § (1) A Képviselő-testület üléséről 2 példányban jegyzőkönyv készül. Egy példányt – a zárt ülés kivételével – a lakosság tájékoztatása érdekében a könyvtárban kell elhelyezni.
(2)[30] A jegyzőkönyvben rögzíteni kell az Mötv. 52. § (1) bekezdés a)-m) pontjaiban foglaltakon túl:
a) az ülésről távol maradt képviselők nevét, a távollét okát,
b) napirendi pontonként az előterjesztők nevét,
c) szóbeli előterjesztések rövid tartalmát.
(3) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:
- a meghívó;
- a jelenléti ív;
- az előterjesztések mellékletei;
- [31]az írásban benyújtott hozzászólás (a képviselő kérésére);
- titkos szavazás esetén az eredményt megállapító jegyzőkönyv.
65. § A képviselő-testület üléseiről hangfelvétel is készül, melyet az ülést követően meg kell őrizni, nem selejtezhető. Az ülésről készített jegyzőkönyv a hangfelvétel alapján készül.[32]
66. § A jegyzőkönyvről, illetőleg annak részeiről az állampolgárok írásban benyújtott kérelemmel másolatot, kivonatot kérhetnek, amelyet a polgármester engedélyével lehet kiadni. A másolat és a kivonat hitelesítésére a jegyző jogosult.
11. Közmeghallgatás[33]
67. §[34] (1) A törvényi kötelezettségen felül közmeghallgatást kell tartani a képviselő-testület erre irányuló döntése alapján.
(2) A közmeghallgatás napirendjéről, helyéről és időpontjáról a lakosságot 10 nappal korábban tájékoztatni kell.
68.§[35] A közmeghallgatás összehívására, a meghívottak körére a Képviselő-testület ülésére vonatkozó általános szabályok az irányadók.
12. Az önkormányzat társulásai és együttműködései
69. § (1) Az Önkormányzat a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (továbbiakban Szoctv.) és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben (továbbiakban Gyvt.) meghatározott szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások ellátására jogi személyiségű intézményfenntartó társulásban vesz részt, valamint
(2) a köztisztasági és településtisztasági feladatok ellátására társulásban vesz részt, valamint többcélú kistérségi társulás tagja.
(3) [36]
(4) A Képviselő-testület a rendelkezésére álló szellemi és anyagi eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulatait, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására irányulnak, továbbá együttműködik a településen működő civil szervezetekkel
70.§ (1) A Képviselő-testület együttműködik a Szendrő Városi Roma és Német Nemzetiségi Önkormányzattal.
(2) Ennek keretében a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (továbbiakban Njtv.) 80.§-ban foglaltak szerint:
a) biztosítja a nemzetiségi önkormányzatok részére az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit,
b) gondoskodik a működésükkel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról,
c) az Njtv. 80.§ (3) bekezdés szerinti tartalommal együttműködési megállapodást köt a nemzetiségi önkormányzatokkal,
d) az együttműködési megállapodásokat az Njtv. 80.§ (2) bekezdésében foglalt határidőkben rendszeresen felülvizsgálja.
(3) [37]
70/A. §[38] A helyi önkormányzat a Szendrői Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) útján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges feltételeket. Ennek keretén belül nemzetiségi irodát biztosít a Hivatal Szendrő, Hősök tere 1. szám alatti épületében, az önkormányzatok között létrejött Együttműködési Megállapodásban foglaltak szerint.
70/B.§[39] [40] (1) A helyi nemzetiségi önkormányzat véleményezési, egyetértési jogának gyakorlásával hozható döntés esetén a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének az egyetértés tárgyában hozott döntése, illetőleg a kialakított és írásba foglalt véleménye beszerzéséről a polgármester gondoskodik.
(2) A nemzetiségi önkormányzatot jogszabályban biztosított véleményezési, egyetértési jogának fennállásáról - az (1) bekezdés szerinti döntésre vonatkozó döntéstervezetnek a döntéstervezet kialakítását követő öt napon belüli megküldésével - a nemzetiségi önkormányzat elnöke útján kell tájékoztatni.
(3) A nemzetiségi önkormányzat rendelkezésére kell bocsátani a megalapozott döntés meghozatalához szükséges minden rendelkezésre álló adatot, információt.
(4) Közneveléssel kapcsolatos egyetértési és véleményezési jog gyakorlására a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (továbbiakban Njtv.) 27. §-ban foglaltak alapján kell eljárni.
(5) Nemzetiségi kulturális önigazgatással kapcsolatos ügyben egyetértési vagy véleményezési jog gyakorlására az Njtv. 35.§-ban foglaltak alapján kell eljárni.
70/C.§[41] (1) A nemzetiségi önkormányzat a helyi nemzetiség érdekeit érintő javaslatát, kezdeményezését az előterjesztésre vonatkozó szabályok betartásával, a nemzetiségi önkormányzat elnöke útján a polgármesternek nyújtja be.
(2) Polgármester az (1) bekezdés szerinti javaslatot, kezdeményezést a soron következő testületi ülésen ismerteti.
(3) Képviselő-testület a javaslatról, kezdeményezésről azonnal, de legkésőbb a javaslat, kezdeményezés benyújtását követő soron következő ülésén érdemben dönt.
(4) Képviselő-testület döntéséről és annak indokairól a döntés meghozatalát követő 5 munkanapon belül írásban tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzatot.
IV. Fejezet
1. A képviselő jogállása[42]
71. § (1) Az önkormányzati képviselőt megillető jogok és kötelezettségek körét az Mötv. 32. § rendelkezései és jelen SZMSZ határozzák meg.
72. § (1)[43] A képviselő igényelheti a képviselői munkájához szükséges feltételek biztosítását, felvilágosítás kérés illeti meg, valamint megbízatásának ellátásával összefüggésben külön rendeletben meghatározott tiszteletdíjra és természetbeni juttatásra jogosult.
(2) A képviselő köteles:
- írásban, vagy szóban a polgármesternél, bizottság elnökénél előzetesen bejelenteni, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, illetőleg egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,
- képviselő megbízatásához méltó, a képviselőtestület, valamint annak szervei tekintélyét és hitelét óvó magatartást tanúsítani,
- a képviselő tevékenysége során tudomására jutó állami, szolgálati és üzleti titkot a vonatkozó rendelkezések szerint megőrizni.
(3)[44]
73. §[45] (1) Képviselő-testület határozatával két hónapi időtartamra megvonja a külön rendeletben megállapított havi tiszteletdíj 25%-át attól a képviselőtől, aki önhibájából, előzetes bejelentés nélkül nem vesz részt a testület munkájában vagy annak a bizottságnak a munkájában, amelynek tagja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti döntés meghozatalát a polgármester, a bizottság elnöke vagy bármely képviselő kezdeményezheti.
(3) Az (1) bekezdést a bizottság nem képviselő tagjára is alkalmazni kell azzal, hogy a tiszteletdíj megvonását a bizottság elnöke kezdeményezheti.
74. §[46] (1) A képviselő felvilágosítás kérési jogát a napirendi pontok tárgyalásának befejezését követően gyakorolhatja.
(2) A felvilágosítást kérő képviselőnek a válasz elfogadása tekintetében viszontválaszra van lehetősége.
(3) Amennyiben a képviselő-testület ülésén kért felvilágosításra adott választ a képviselő nem fogadja el, annak elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(4) Amennyiben a képviselő-testület sem fogadja el a felvilágosítást, részletes vizsgálatot rendel el, amelyben a felvilágosítást kért képviselő köteles részt venni.
75. § (1) Az interpelláció tárgya az Önkormányzat hatáskörének ellátásával kapcsolatos.
Az interpellációt írásban a polgármesternél kell benyújtani.
(2) Az interpellációt a testületi ülésen kell megválaszolni, ha azt a címzett az ülés előtt legalább 5 munkanappal korábban írásban megkapta. Amennyiben rövidebb határidőn belül, vagy az ülésen nyújtanak be interpellációt, az érintettnek csak abban az esetben kell a képviselő-testület ülésén választ adni, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel.
(3) Az ülésen az interpellációra adott válasz elfogadásáról – ha az interpelláló nem fogadta azt el – a képviselő nyilatkozata után a képviselő-testület határoz. Ha a képviselő-testület a választ nem fogadja el, úgy külön napirendben folytatott vitában dönt a szükséges intézkedésről. Az interpelláció kivizsgálásában való részvételt fel kell ajánlani az interpelláló képviselőnek.
(4) A bonyolult, vizsgálatot igénylő ügyben interpellálónak az ülést követő 15 napon belül írásban kell választ adni. Az interpellálónak megküldött válasz másolatát valamennyi testületi tagnak meg kell küldeni.
(5) Az interpellációkról a jegyző – a hivatal útján - rendszeres és folyamatos nyilvántartást vezet.
2. A polgármester
76. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.
77. § (1) A polgármester az Mötv. 67. §-ban meghatározott feladatokon túl:
- biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,
- feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése,
- segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját,
- együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.
(2) A polgármester rendszeresen fogadóórát tart.
78. § A polgármester jogosult a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett, sürgős esetben a két ülés közötti időszakban döntést hozni:
a)[47]önkormányzati pályázattal kapcsolatos kérdésekben,
b) közfoglalkoztatással kapcsolatos ügyekben.
3. Az alpolgármester
79. § (1) Az alpolgármester tevékenységét társadalmi megbízatásban látja el
(2) Az alpolgármesternek a polgármester által meghatározott feladatkörét az SZMSZ függeléke tartalmazza.
4. A képviselőtestület bizottságai
80. §[48]
81. § (1) A képviselőtestület állandó és ideiglenes bizottságot hozhat létre.
(2) A képviselőtestület állandó bizottságai:
- Szociális és Ügyrendi Bizottság
- Pénzügyi, Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság.
82. § A Szociális és Ügyrendi Bizottság feladat- és hatásköre:
- Feladatkörében, a polgármesteren és a jegyzőn keresztül ellenőrzi a Közös Önkormányzati Hivatalnak a Képviselő-testület döntései előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját.
- Feladatkörében előkészíti a Képviselő-testület döntéseit, ellenőrzi a döntések végrehajtását.
- A feladatkörébe tartozó témában véleményezi az intézményi beszámolókat, valamint a rendeletalkotásra irányuló javaslatokat.
- Kivizsgálja az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést, méltatlansági eljárást kezdeményezhet.
- Nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatait, a köztartozásmentes adózói adatbázisból kapott igazolásaikat,
- Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.
- Lebonyolítja a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó választásokat.
83. § A Pénzügyi, Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság feladat- és hatásköre:
- Feladatkörében, a polgármesteren és a jegyzőn keresztül ellenőrzi a Közös Önkormányzati Hivatalnak a Képviselő-testület döntései előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját.
- Feladatkörében előkészíti a Képviselő-testület döntéseit, ellenőrzi a döntések végrehajtását.
c. A feladatkörébe tartozó témában véleményezi az intézményi beszámolókat, valamint a rendeletalkotásra irányuló javaslatokat.
d. [49]Ellátja az önkormányzat gazdálkodásának pénzügyi ellenőrzését.
84. § (1) A képviselőtestület a bizottságok létszámáról, összetételéről, feladatköréről a megalakuláskor dönt.
(2) A bizottságok tagjainak a személyére bármely képviselő javaslatot tehet, amelyet a polgármester a képviselő-testület elé terjeszt.
(3) A képviselőtestület nem választhat meg olyan külső tagot, akivel az érintett bizottság nem ért egyet.
(4) A bizottságok taglétszámát és személyi összetételét a 2. függelék tartalmazza.
85. § Egy képviselő egyidejűleg legfeljebb két állandó és egy ideiglenes bizottságnak lehet tagja. A bizottság elnöke más állandó vagy ideiglenes bizottságnak nem lehet az elnöke.
86. § [50]
87. § Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
88. § Működésük részletszabályait az Mötv. és az SZMSZ. rendelkezéseivel összhangban a bizottságok állapítják meg.
89. § (1) A bizottság féléves munkaterv alapján működik. Üléseit - legalább kéthavonta - a többi bizottsági ülés időpontjára is figyelemmel a képviselő-testület ülésének hetén tartják, az elnök által a tagokkal egyeztetett napon és időpontban.
(2) Az ülést az elnök hívja össze úgy, hogy az érdekeltek a meghívót és az előterjesztéseket legalább az ülést megelőző három munkanappal kézhez kapják.
90. § [51]
91. § A bizottságok elnökei megállapodhatnak adott téma együttes ülés keretében történő tárgyalásáról.
92. § Amennyiben a bizottság tagja az éves bizottsági ülések számának 50 %-án nem vett részt, úgy a bizottság elnökének javaslata alapján a képviselőtestület állást foglal a bizottsági tagság megszüntetéséről.
93. § A bizottság konkrét témakörben külső szakértőt is igénybe vehet. A szakértők megbízásáról és a szakértői díj elszámolásáról a bizottság elnökének javaslata alapján a jegyző gondoskodik.
94. § A bizottsági ülések időpontjáról, a tárgyalandó napirendről a polgármestert és az alpolgármestert, valamint a jegyzőt legalább két munkanappal korábban értesíteni kell.
95. § Két vagy több bizottság között keletkezett feladat- és hatásköri összeütközés esetén a képviselőtestület állásfoglalása az irányadó.
96. § A bizottsági ülésen megfogalmazott kisebbségi véleményt a képviselő testületi ülésen ismertetni kell.
97. § A bizottság döntésének kiadmányozója a bizottság elnöke, távollétében az általa megbízott személy.
98. § [52]A bizottságok nem képviselő jogállású tagjait az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló törvény szerinti, nem nyilvános vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség terheli.
99. § A bizottságok tevékenységükről választási ciklusonként két-két alkalommal beszámolnak a képviselőtestületnek.
5. A jegyző, aljegyző
100. § A jegyző az Mötv. 81.§ (3) bekezdésében meghatározottakon felül az alábbi feladatokat látja el:
a) megszervezi a képviselő- testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
b) rendszeres tájékoztatást ad a képviselőtestületnek, bizottságoknak, a polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő új jogszabályokról.
c) szervezi a jogi felvilágosító munkát,
d) gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről,
e) biztosítja a hivatal működési rendjét és fegyelmét
101.§ Az aljegyző helyettesíti a jegyzőt, ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.
102. § A jegyzői és aljegyzői tisztségek – 6 hónapot meg nem haladó időtartamban történő -egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a munkakör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséggel rendelkező köztisztviselő látja el - a polgármester megbízása alapján.
6. A képviselő-testület hivatala
103. §[53] A Hivatal szervezeti felépítését, feladatkörét, ügyfélfogadási rendjét a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
V. Fejezet
AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSE, VAGYONA
1. Az önkormányzat költségvetése
104. § Az önkormányzat évente meghatározza gazdasági programját és költségvetését.
105. § A képviselő-testület a költségvetést önálló rendeletben állapítja meg. A koncepciót a jegyző készíti el, és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé az Államháztartási törvényben meghatározott határidőig.
106. §[54]
2. Az Önkormányzat vagyona
107. § A Képviselő-testület az Önkormányzat vagyonának elidegenítésére, megterhelésére, más célú hasznosítására vonatkozó helyi szabályokat, továbbá a törzsvagyon forgalomképtelen, korlátozottan forgalomképes tárgyait és a vagyontárgyakról történő rendelkezés feltételeit az Önkormányzat vagyonáról rendelkező önkormányzati rendelet tartalmazza.
3. A gazdálkodás ellenőrzése
108. §[55] Az önkormányzat belső-ellenőrzését megbízási szerződés alapján külső szakember látja el.
109. A képviselőtestület pénzügyi bizottsága Mötv. 120. §–ban előírtakon felül az alábbi feladatokat látja el:
- részt vesz a képviselőtestület pályázatainak előkészítésében,
- véleményezi a vállalkozásokban való önkormányzati részvételt célzó testületi előterjesztéseket.
VI. Fejezet
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
110. § A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
111.§ Hatályát veszti az Szendrő Város Önkormányzatának a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/1995. /VI.28/ rendelete.
Tomorszki István sk. dr. Istenes Ibolya sk.
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
E rendelet 2014. szeptember 27. napján kihirdetésre került.
A 6/2015.(III.26.) módosító önkormányzati rendelet 2015. március 26. napján kihirdetésre került. Hatályos: 2015. március 27-től.
A 13/2017.(VII.19.) módosító önkormányzati rendelet 2017. július 19. napján kihirdetésre került. Hatályos: 2017. július 20-tól.
A 4/2018.(III.01.) módosító önkormányzati rendelet 2018. március 1. napján kihirdetésre került. Hatályos: 2018. március 2-től.
Szendrő, 2018. március 1.
dr. Istenes Ibolya sk.
jegyző
MELLÉKLETEK ÉS FÜGGELÉKEK
Melléklet
- Az Önkormányzat által ellátott alaptevékenységek kormányzati funkciók szerinti besorolása.
- A képviselő- testület polgármesterre átruházott hatáskörei
- A képviselő- testület jegyzőre átruházott hatáskörei
- A képviselő- testület bizottságokra átruházott hatáskörei
- A képviselő- testület társulásra átruházott hatáskörei
Függelékek
- A Képviselő-testület tagjainak név szerinti felsorolása.
- A bizottsági tagok felsorolása
- Társulási megállapodások, együttműködési megállapodások
1. melléklet 17/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelethez
Az Önkormányzat által ellátott alaptevékenységek kormányzati funkciók szerinti besorolása.
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
066020 Város, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
2. melléklet 17/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelethez[56]
A képviselő- testület polgármesterre átruházott hatáskörei
- Előkészíti a közbeszerzési eljárásokat, lefolytatása során az eljárási cselekményekben az ajánlatkérő nevében eljár a közbeszerzési szabályzat szerint
2. Dönt a rendkívüli települési támogatásról, a köztemetésről és a köztemetés költségeinek megfizetése alóli mentesítésről
3. Egyedi mérlegelési jogkörben dönt az önkormányzat házipénztárából a kézpénzben teljesíthető kifizetések körén kívül eső kifizetések készpénzben való teljesíthetőségéről
- Hozzájárul a közkifolyó nem háztartási célú igénybe vételéhez
- Gondoskodik az önkormányzat tulajdonában álló vagyontárgyak hasznosítására irányuló megállapodások megkötéséről, tulajdonosi nyilatkozatok kiadásáról
- Gyakorolja az ügyfél jogait az önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanokkal kapcsolatos olyan ingatlan-nyilvántartási és építésügyi hatósági eljárásban, amelyek az ingatlanok tulajdonjogának változásával nem járnak, valamint az önkormányzat kötelező feladatellátására szolgáló – megállapodás alapján – használatba adott vagyon esetén a tulajdonost illető nyilatkozattételi jogot.
7. A képviselő-testület munkatervében foglaltak figyelembe vételével dönt a soron következő képviselő-testületi ülés napirendi pontjainak meghatározásáról
3. melléklet a 17/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelethez [57]
A képviselő- testület jegyzőre átruházott hatáskörei
1. A települési támogatás körében dönt a lakhatási, a gyógyszer hozzájárulási és az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulási támogatásokkal kapcsolatos ügyekben.
2. Eljár a helyi környezet védelméről, az ingatlanok és közterületek tisztántartásáról szóló rendelet előírásainak betartásával kapcsolatos ügyekben.
4. melléklet 17/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelethez[58]
A képviselő- testület bizottságokra átruházott hatáskörei
Szociális és Ügyrendi Bizottság:
1. Dönt a szociális igazgatásról és a szociális a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 17. § (5) bekezdésben meghatározott kérelmek elbírálásáról
2. Dönt a szociális célú tűzifa juttatás megállapításáról
Pénzügyi, Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság:
1. Hozzájárul önkormányzati tulajdonú bérlakás albérletbe adásához
5. melléklet 17/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelethez[59]
A képviselő- testület társulásra átruházott hatáskörei
Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Társulás
1. Gondoskodik a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 33-37/A. §-ban meghatározott hulladékgazdálkodási feladatok és hatáskörök ellátásáról
Szendrői Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás
1. A társulás által fenntartott intézmény útján ellátott, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben meghatározott feladatok:
a) étkeztetés,
b) házi segítségnyújtás;
c) családsegítés;
2. A társulás által fenntartott intézmény útján ellátott, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben meghatározott feladatok
a) gyermekjóléti szolgáltatás;
17/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 1. függelék
Szendrő Város Önkormányzat Képviselőtestületének tagjai
Tomorszki István polgármester
Hudák József alpolgármester
Gajdosné Tolnai Klára
Jósvay István
Szaniszló Richárd
Szkiba Jánosné
Paszternák József János
17/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 2. függelék
Szendrő Város Önkormányzat Képviselőtestület Bizottságainak létszáma és tagjai
Pénzügyi, Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság: 5 fő
Elnök: Gajdosné Tolnai Klára képviselő
Tagok: Paszternák József János képviselő
Szaniszló Richárd képviselő
Bári András
Petró Jánosné
Szociális és Ügyrendi Bizottság: 3 fő
Elnök: Paszternák János József képviselő
Tagok: Szaniszló Richárd képviselő
Szkiba Jánosné képviselő
A rendelet szövegét a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2017. VII.20-tól
Módosította a 6/2015. (III.26.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2015. III. 27-től.
A rendelet szövegét a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 8. §-a módosította. Hatályos: 2017. VII.20-tól.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 3.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 16.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 9.§-a módosította. Hatályos: 2017. VII.20-tól
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 16.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 4.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 6/2019 (VI.27.) önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2019. VI.28-től
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 5.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 6/2019 (VI.27) önkormányzati rendelet 2.§-a módosította. Hatályos: 2019. VI.27.-től
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 6.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 6.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 10. §-a módosította. Hatályos: 2017. VII.20-tól
Hatályon kívül helyezte a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 15. §-a. Hatálytalan: 2017. VII.20-tól
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 7.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 7.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 7.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 16.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
Hatályon kívül helyezte a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 14.§-a. Hatálytalan: 2018.III.02-től.
Beiktatta a 6/2015. (III.26.) önkormányzati rendelet 7. §-a. Hatályos: 2015. III. 27-től.
Beiktatta a 6/2015. (III.26.) önkormányzati rendelet 7. §-a. Hatályos: 2015. III. 27-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 9.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 10.§-a kiegészítette. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 17.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 11.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 16.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 12.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 12.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 12.§-a módosította. Hatályos: 2017. VII.20-tól
Hatályon kívül helyezte a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 15. §-a. Hatálytalan: 2017. VII.20-tól
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 13.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 16.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 16.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től
A rendelet szövegét a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 13.§-a módosította. Hatályos: 2017. VII.20-tól
A rendelet szövegét a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 14.§-a módosította. Hatályos: 2017. VII.20-tól
Hatályon kívül helyezte a 13/2017 (VII.19.) önkormányzati rendelet 15. §-a. Hatálytalan: 2017. VII.20-tól
A rendelet szövegét a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 14.§-a módosította. Hatályos: 2018.III.02-től.
Hatályba léptette a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 15.§-a. Hatályos: 2018.III.02-től.
Hatályba léptette a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 15.§-a. Hatályos: 2018.III.02-től.
Hatályba léptette a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 15.§-a. Hatályos: 2018.III.02-től.
Hatályba léptette a 4/2018.(III.01.) önkormányzati rendelet 15.§-a. Hatályos: 2018.III.02-től.