Alsóvadász község Önkormányzata képviselő-testületének 3/2021 (II.15.) Önkormányzati Rendelete

az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

Hatályos: 2022. 05. 28- 2022. 05. 29

Alsóvadász község Önkormányzata képviselő-testületének 3/2021 (II.15.) Önkormányzati Rendelete

az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről1

2022.05.28.

Alsóvadász Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 27/2021. (I.29.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre figyelemmel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Képviselő-testület feladat- és hatáskörét gyakorolva, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §

A rendelet hatálya

A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.

2. §

A költségvetés bevételei és kiadásai

(1) 2 A polgármester az önkormányzat 2021. évi költségvetését 486 893 960.-Ft költségvetési bevétellel, 849 746 426,-Ft költségvetési kiadással, -362 852 466,-Ft költségvetési egyenleggel, ebből működési (hiány, többlet) 167 029 616,-Ft, felhalmozási (hiány, többlet) 195 822 850,-Ft. 369 828 972,-Ft finanszírozási bevétellel, 6 976 506,-Ft finanszírozási kiadással, 362 852 466,-Ft finanszírozási egyenleggel a bevételek és kiadások főösszegét 856 722 932,-Ft-ban állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.melléklet alapján határozza meg a polgármester.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1. melléklet szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2. melléklet részletezi.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának, igénybevételét rendeli el.
(6) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a polgármester az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.

3. §

A költségvetés részletezése

(1) A polgármester az önkormányzat 2021. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg.Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(4) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(5) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri (közös) hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9. melléklet szerint határozza meg.
(6) Az Önkormányzat a kiadások között .0 Ft általános, 0 Ft céltartalékot állapít meg.

4. §

A költségvetés végrehajtásának szabályai

4/A. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4) Az önkormányzat és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek esetében normatív jutalmak és céljuttatás, projektprémium költségvetési kiadási előirányzatai terhére a költségvetési évben együttesen a törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 20%-áig, vállalható kötelezettség.

(5) Az önkormányzat és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv állományába tartozó személy részére megbízási díj vagy más szerződés alapján díjazás a munkaköri leírása szerint számára előírható feladatra nem fizethető. Más esetben díjfizetésére a feladatra vonatkozóan előzetesen írásban kötött szerződés az Ávr. és a belső szabályzat szabályai szerint igazolt teljesítése után kerülhet sor. A szerződésben ki kell kötni, hogy a díj kizárólag abban az esetben illeti meg a költségvetési szerv állományába tartozó személyt, ha a szerződésben rögzített feladat mellett a munkakörébe tartozó feladatainak is maradéktalanul eleget tett

(6) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.

(7) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

(8) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

(9) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

5. §

Az előirányzatok módosítása

(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2) és (4) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát a polgármesterre átruházza.
(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2021. december 31-ig gyakorolható.
(4) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(5) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(6) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(7) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(8) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

6. §

A gazdálkodás szabályai

(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a képviselő-testületi határozattal elfogadott munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(4) A polgármesteri (önkormányzati, közös) hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

7. §

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. § Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba. A rendelet pénzügyi bevételi és kiadási előirányzatait 2021. január 1. napjától kell alkalmazni.

1

Az önkormányzati rendeletet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte 2022. május 30. napjával.

2

A (1) bekezdés az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

Az 1. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 2. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 6. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (X. 4.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 6. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 7. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (X. 4.) önkormányzati rendelete 2. § (4) bekezdésével megállapított szöveg. A 7. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 2. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 8. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (X. 4.) önkormányzati rendelete 2. § (5) bekezdésével megállapított szöveg. A 8. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 2. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 9. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (X. 4.) önkormányzati rendelete 2. § (6) bekezdésével megállapított szöveg. A 9. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 2. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 11. mellékletet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (X. 4.) önkormányzati rendelete 2. § (7) bekezdése iktatta be. A 11. melléklet az Alsóvadász Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 2. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.