Aszaló Község Önkormányzata képviselő-testületének 6/2016 (IV.29.) Önkormányzati Rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2016. 12. 17- 2018. 03. 06Aszaló Község Önkormányzata képviselő-testületének 6/2016 (IV.29.) Önkormányzati Rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2016-12-17-tól 2018-03-07-ig
Aszaló Község Önkormányzat Képviselő-testületének
6/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
egységes szerkezetben a 16/2016. (XII.16.) önkormányzati rendelettel
Aszaló Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 32. § (2) bekezdés a) pontjában, 33. §-ában, 37. § (1) bekezdésében, 39. § (3) bekezdésében, 43. § (3) bekezdésben, 44. §-ában, 45. §-ában, 48. § (2)-(4) bekezdésében, 49. § (2) bekezdésben, 51. § (2) bekezdésébe, 52. § (1) bekezdés n) pontjában, 53. § (1)-(3) bekezdésében, 57. § (1)-(2) bekezdésében, 59. § (2) bekezdésében, 82. § (3) bekezdésében, 84. § (2) bekezdésében és a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 10. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) ás d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Képviselő-testület szervezeti és működési rendjére a következőket rendeli el:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
Az önkormányzat és jelképei
1. § (1) Aszaló Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) és szervei számára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.) más jogszabályban meghatározott feladat és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatában (továbbiakban: SZMSZ) foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.
(2) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Aszaló Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)
(3) A Képviselő-testület hivatalos megnevezése:
Aszaló Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület).
(4) Az önkormányzat székhelye:
3841 Aszaló, Rákóczi út 87.
(5) Az Önkormányzat hivatalának hivatalos elnevezése: Aszalói Közös Önkormányzati Hivatal (3841 Aszaló, Rákóczi út 87.).
2. § (1) Az Önkormányzat jelképe: a címer. Az Önkormányzat címere: kékkel és ezüsttel harántosztott csücsköstalpú pajzs, kék mezejében lebegő könyökkel behajlított ezüstszínű szablyát tartó kar, körülötte lebegő nap, félhold és csillag. A pajzs ezüstszínű mezejében kék hajdú alak jobbjában leveles szőlőfürtöt tart, baljával botra támaszkodik.
(2) A címer elhelyezhető műemlék jellegű épületeken, valamint az önkormányzat tulajdonában lévő intézmények épületein.
II. Fejezet
Az Önkormányzat feladata, hatásköre, szervei
3. § (1) Az Önkormányzat köteles gondoskodni a Mötv. 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatok ellátásáról.
(2) Az Önkormányzat önként vállalt feladata: az Önkormányzat szervezeti egységeként Mezei Őrszolgálatot működtet.
(3) Önkormányzati feladatokat lát el a Képviselő-testület és szervei:
a.) a polgármester,
b.) a testület bizottsága,
c.) a Közös Önkormányzati Hivatal.
(4) A Képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását az 1. függelékben foglaltak szerint a polgármesterre átruházza.
III. Fejezet
A Képviselő-testület működése
- A Képviselő-testület összehívása
4. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő. Tagjainak névsorát a 2. számú függelék tartalmazza.
(2) A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.
(3) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 7 alkalommal ülésezik.
(4) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, tanácskozási joggal meghívottaknak és részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 6 nappal megkapják. A meghívó kifüggesztendő a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján.
(5) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 4 órával is küldhető a meghívó. Erre bármilyen értesítési mód igénybe vehető, el lehet tekinteni az írásbeliségtől is, a sürgősség okát azonban mindenképpen közölni kell.
(6) A Képviselő-testület üléseire a települési képviselőkön kívül tanácskozási joggal meg kell hívni:
a.) a jegyzőt,
b.) a napirendi pontok előadóit,
c.) az Aszalói Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnökét,
d.) akiket a polgármester és a Képviselő-testület indokoltnak tart.
- Munkaterv
5. § (1) A Képviselő-testület működésének alapja a munkaterv.
(2) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a Képviselő-testület elé. A munkaterv jóváhagyásáról a Képviselőtestület minden év utolsó ülésén egyszerű szótöbbséggel határoz.
(3) Munkatervnek tartalmaznia kell:
a.) az ülések várható időpontját,
b.) napirendek címét, előadóját,
c.) közmeghallgatás időpontját.
- A Képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai
6. § (1) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a.) megállapítja, hogy a Képviselő-testület ülését az SZMSZ szerint hívták össze,
b.) megállapítja az ülés határozatképességét,
c.) előterjeszti az ülés napirendjét,
d.) tájékoztatást ad a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról,
e.) tájékoztatást ad az előző Képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,
f.) ismertetést ad az átruházott hatáskörben hozott döntésekről,
(2) A Képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.
- Az előterjesztés
7. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a Képviselő-testület vagy a Képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Az egyszerűbb döntést kívánó ügyekben szóbeli előterjesztés is lehet. Rendeleti előterjesztés csak írásbeli lehet.
(3) Az előterjesztés főbb elemei:
a.) Első rész: tartalmazza az előterjesztés címét, tárgyát, ismertetni kell az előzményeket, a tárgykört rendező jogszabályokat, véleményeket, s mindazon körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják.
b.) Második rész tartalmazza a határozati javaslatokat, a végrehajtásért felelősök megnevezését és a határidők megjelölését.
(4) A települési képviselő a rendes ülés előtt 3 nappal írásbeli előterjesztést tehet, melyet az ülésen napirendi pontként tárgyalni kell.
- A tanácskozás rendje, szavazás
8. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:
a.) Az előadó a napirendhez a tanácskozás előtt szóban kiegészítést tehet.
b.) Az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal részvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama az 5 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a tanácskozás bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(5) A tanácskozás lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A tanácskozás lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.
(6) A tanácskozás lezárása utána, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(7) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a tanácskozásban elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület – az elhangzás sorrendjében – majd a javaslatokkal és módosításokkal kiegészített eredeti javaslatról.
9. § A testület – a szavazati arányok rögzítésével – alakszerű határozat nélkül dönt:
a.) feladat-meghatározást nem tartalmazó előterjesztések elfogadásáról,
b.) információs jelentés tudomásul vételéről,
c.) interpellációra adott válasz elfogadásáról.
10. § A szavazás – titkos szavazás kivételével - nyíltan, kézfelemeléssel történik.
11. § (1) A személyesen érintett képviselő-testületi tag érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban tartózkodik.
(2) A képviselő személyes érintettségére vonatkozó bejelentésének elmulasztása esetén a polgármester indítványozhatja a mulasztó képviselő tiszteletdíjának csökkentését, havi 10 %-kal, 6 havi időtartamra.
12. § Szavazategyenlőség esetén a szavazást meg kell ismételni. Ismételt szavazategyenlőség esetén a Képviselő-testület a következő ülésen hoz határozatot.
13. § (1) A Képviselő-testület – a törvény által lehetővé tett körben – indítvány alapján esetenként dönt a titkos szavazásról.
(2) A titkos szavazást 3 fős szavazatszámláló bizottság bonyolítja le, tagjait és elnökét a képviselő-testület esetenként választja meg.
(3) A titkos szavazás eljárása: borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségék urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a.) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,
b.) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c.) a szavazás során felmerült körülményeket,
d.) a szavazás eredményét.
(4) Titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén a szavazást a testület a következő ülésen lehet megismételni. Újabb szavazategyenlőség esetén a szavazás azonnal megismételhető.
14. § (1) Névszerinti szavazásnál a jegyző felolvassa a tagok nevét, és a jelenlévő tagok a nevük felolvasásakor ,,igen”, ,,nem” vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.
(2) Névszerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyhez hitelesített névsort kell csatolni.
15. § A szavazatok összeszámlálásáról a levezető elnök gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy ha azt valamelyik települési képviselő kéri, az elnök a szavazást köteles megismételtetni.
- Interpelláció
16. § (1) A képviselők kérdéseiket, interpellációikat szóban vagy írásban a napirendek megtárgyalását követően tehetik meg.
(2) Az interpelláció és a kérdés csak a testületi ülésen ismertethető.
(3) A Képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz, hogy az interpellációra 15 napon belül írásban adjanak választ. A válasz másolatát egyidejűleg minden képviselőnek meg kell küldeni. Az interpelláció elfogadásáról a következő ülésen kell dönteni.
- A tanácskozás rendjének fenntartása
17. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
a.) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, vagy sértő kifejezéseket használ. Ismételt figyelmeztetést követően megvonhatja tőle a szót.
b.) Rendre utasíthatja azt a személyt, aki a Képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít.
c.) Ismétlődő rendzavarás esetén – figyelmeztetés után – a polgármester indítványozhatja a rendbontó képviselő tiszteletdíjának csökkentését, havi 10 %-kal, 6 havi időtartamra.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarás esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavart, ismétlődő rendzavarás esetén, pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.
(3) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
- A jegyzőkönyv
18. § (1) A jegyzőkönyv tartalmazza a törvényben meghatározottakon túl:
a.) a távolmaradt képviselők nevét,
b.) az ülés megnyitásának időpontját,
c.) a képviselőtestület határozatképességének megállapítását,
d.) a határozathozatal módját,
e.) a polgármester esetleges intézkedéseit,
f.) az ülés bezárásának időpontját.
(2) A jegyzőkönyvek és mellékleteinek összefogása a következő módon történik. Az oldalakat kettes lyukasztóval történő kilyukasztása után nemzeti színű szalaggal kell átkötni, valamint leragasztani és az „Aszaló Község Önkormányzata” bélyegzőlenyomattal ellátni.
- Közmeghallgatás
19. § A Képviselő-testület évente egy estben közmeghallgatást tart, mely falugyűléssel együtt is meghirdethető, fontosabb szabályai:
a.) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, polgármesterhez, alpolgármesterhez, vagy jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatot tehetnek.
b.) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a lakosságot a községháza hirdetőtábláján tájékoztatni kell a rendezvény előtt legalább 6 nappal.1
c.) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
d.) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a Képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.
(2) Lakossági fórumon, közmeghallgatáson a polgármester figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ. Ismételt figyelmeztetést követően megvonja tőle a szót, és súlyos rendzavarás esetén a tanácskozást berekesztheti.
- Az önkormányzati rendeletalkotás
20. § (1) A rendeletalkotás kezdeményezhetik:
a.) települési képviselők,
b.) önkormányzati bizottságok,
c.) a polgármester, alpolgármester, jegyző,
d.) a települési társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezeteinek vezetői,
e.) nemzetiségi önkormányzat testülete.
(2) Az önkormányzat rendeletét a Közös Önkormányzati Hivatal épületében a hirdetőtáblán ki kell függeszteni, ez a rendelet kihirdetésének módja.
IV. Fejezet
A települési képviselő
21. § A képviselő főbb kötelezettségei:
a.) köteles tevékenyen részt venni a Képviselő-testület munkájában,
b.) köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
c.) köteles felkérés alapján részt venni a települési ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
d.) köteles bejelenteni a személyes érintettséget a döntéshozatalnál,
e.) köteles bejelenteni, ha akadályoztatva van a képviselő-testületi ülésén való részt vételben.
V. Fejezet
A képviselőtestület bizottságai
22. § (1) A Képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.
(2) Képviselő-testület a következő bizottságokat hozza létre:
Ügyrendi Bizottság 3 fővel. Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsorát az SZMSZ 3. számú függeléke tartalmazza.
(3) A bizottság által ellátandó feladatok:
a.) A polgármester az Önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést az Ügyrendi Bizottságnak adja át kivizsgálására.
b.) A vagyonnyilatkozatot az Ügyrendi Bizottság tartja nyílván és ellenőrzi.
(4) A bizottság belső működési szabályait – az Mötv. és az SZMSZ keretei között – maga állapítja meg.
(5) A Képviselő-testület az általa szükségesnek tartott esetben, meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hoz létre. Az ideiglenes bizottság megbízása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(6) A bizottság a tevékenységéről évente beszámol a Képviselő-testületnek.
VI. Fejezet
A polgármester, az alpolgármester, a jegyző, aljegyző, a képviselő-testület hivatala
23. § (1) A polgármester megbízását főállásban látja el.
(2) A Képviselő-testület egy alpolgármestert választ saját tagjai közül, aki társadalmi megbízatásban látja el a feladatait.
(3) Az alpolgármester konkrét feladatát a polgármester esetenként határozza meg.
(4) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselőtestület ülését a korelnök hívja össze és vezeti.
(5) A Közös Önkormányzati Hivatal Polgármesterei jegyzőt és aljegyzőt neveznek ki.
(6) A jegyző ellátja a Mötv. 81. § (3) bekezdésében foglalt feladatokat, egyéb főbb feladatai:
a.) ellátja az államigazgatási tevékenység egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat,
b.) véleményt nyilvánít (állást foglal) a polgármester, alpolgármester és bizottság elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben,
c.) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára,
d.) gondoskodik az SZMSZ mellékleteinek és függelékeinek naprakész állapotában tarásáról.
(7) Az aljegyző ellátja a Mötv. 81. § (2) bekezdésében meghatározott feladatokat.
(8) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatok ellátásával másik település jegyzőjét kell a helyettesítés céljából megbízni, az ok felmerülésétől számított legfeljebb 6 hónap időtartamra.
VII. FEJEZET
Az önkormányzat gazdasági alapjai
24. § (1) Az Önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg.
(2) A Képviselő-testület a költségvetését önkormányzat rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét a központi költségvetési törvény határozza meg.
(3) A kormányzati funkciókat az 4. számú függelék tartalmazza.
VIII. FEJEZET
Nemzetiségi önkormányzat
25. § (1) Az Önkormányzat az Aszalói Roma Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez biztosítja a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben meghatározott személyi és tárgyi feltételeket a roma nemzetiségi önkormányzattal kötött együttműködési megállapodásban szabályozott módon.
(2) A Képviselő-testület a rendelkezésére álló anyagi eszközök arányában biztosítja – az Önkormányzat költségvetési rendeletének keretein belül – az Aszalói Roma Nemzetiségi Önkormányzat (továbbiakban: ARNÖ) részére a működéshez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról a következők szerint.
a.) A Képviselő-testület a nemzetiségi önkormányzat részére a 3841 Aszaló, Rákóczi út 91. sz. alatti (Kultúrház), az Önkormányzat tulajdonát képező ingatlanban biztosít a helyi nemzetiségi önkormányzat részére havonta igény szerint, de legalább tizenhat órában, az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség ingyenes használatát.
b.) Az Önkormányzat az a.) pontban meghatározott helyiség infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségek és fenntartási költségeket viseli.
(4) Az ARNÖ önkormányzati működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételek biztosítása:
a.) üléseire szóló meghívók szabályszerű kifüggesztéséről az ARNÖ képviselő-testületi üléseinek előkészítésében, gondoskodik az ARNÖ részt vesz
b.) a testületi ülésekről jegyzőkönyvet készít, és gondosodik a Nemzeti jogszabálytár honlapján való közzétételéről,
d.) működésével kapcsolatos nyilvántartási és iratkezelési feladatokat,az ARNÖ ellátja
IX. FEJEZET
Záró rendelkezés
- § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
- Hatályát veszti az Aszaló Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2011. (II.15.) Önkormányzati rendelete, valamint az azt módosító 9/2011. (V.31.), 9/2012. (V.31.), 10/2012. (XII.28.), 7/2013. (VI.10.), 8/2014. (XII.19.), 1/2015. (II.23.), 1/2016. (II.12.), 5/2016. (IV.4.) önkormányzati rendeletek.
Dr. Mészáros István sk. Kőrösiné Dr. Mező Anetta sk.
polgármester jegyző
- számú függelék a 6/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelethez
A polgármesterre a következő hatáskörök gyakorlását ruházza át a Képviselő-testület
1.) az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben ekként meghatározott jogosultságok,
2.) az önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendeletben ekként meghatározott jogosultságok,
3.) a szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint egyes szociális ellátásra való jogosultság megállapítására vonatkozó jogosultságok.
2. számú függelék a 6/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület tagjai
Polgármester: Dr. Mészáros István
Képviselők: Bodnár Csaba
Bohacsek József – alpolgármester
Oscsenda Szabolcs
Pindzsulya Zoltán
Szabó Viktor
Tamás Bertalan
3. számú függelék a 6/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelethez
Az Ügyrendi Bizottság tagjai
A bizottság elnöke: Pindzsulya Zoltán
Tagok: Bodnár Csaba
Tamás Bertalan
4. számú függelék a 6/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelethez
Az Önkormányzat által ellátandó alaptevékenységek kormányzati funkciók szerinti felsorolása
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
066010 Zöldterület-kezelés
072111 Háziorvosi alapellátás
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
081071 Üdülői szálláshely – szolgáltatás és étkeztetés
096015 Gyermekétkeztetési köznevelési intézményben
107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
064010 Közvilágítás
066020 Város-községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
031030 Közterület rendjének fenntartása
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munkaprogram- Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
082092 Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
013320 Köztemető-fenntartás és – működtetés
1 Módosította a 16/2016. (XII.16.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2016.12.17.