Aszaló Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 10. 12- 2025. 03. 12

Aszaló Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2024.10.12.

Aszaló Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Az önkormányzat és jelképei

1. § (1) Aszaló Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) és szervei számára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.) más jogszabályban meghatározott feladat és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatában (továbbiakban: SZMSZ) foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.

(2) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Aszaló Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)

(3) A Képviselő-testület hivatalos megnevezése: Aszaló Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület).

(4) Az önkormányzat székhelye: 3841 Aszaló, Rákóczi út 87.

(5) Az Önkormányzat hivatalának hivatalos elnevezése: Aszalói Közös Önkormányzati Hivatal (3841 Aszaló, Rákóczi út 87.).

2. § (1) Az Önkormányzat jelképe: a címer. Az Önkormányzat címere: kékkel és ezüsttel harántosztott csücsköstalpú pajzs, kék mezejében lebegő könyökkel behajlított ezüstszínű szablyát tartó kar, körülötte lebegő nap, félhold és csillag. A pajzs ezüstszínű mezejében kék hajdú alak jobbjában leveles szőlőfürtöt tart, baljával botra támaszkodik.

(2) A címer elhelyezhető műemlék jellegű épületeken, valamint az önkormányzat tulajdonában lévő intézmények épületein.

II. Fejezet

Az Önkormányzat feladata, hatásköre, szervei

3. § (1) Az Önkormányzat köteles gondoskodni a Mötv. 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatok ellátásáról.

(2) Az Önkormányzat önként vállalt feladata: az Önkormányzat szervezeti egységeként Mezei Őrszolgálatot működtet.

(3) Önkormányzati feladatokat lát el a Képviselő-testület és szervei:

a) a polgármester,

b) a testület bizottsága,

c) a Közös Önkormányzati Hivatal,

d) társulások.

III. Fejezet

A Képviselő-testület működése

1. A Képviselő-testület összehívása

4. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő. Tagjainak névsorát az 1. melléklet tartalmazza.

(2) A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.

(3) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 7 alkalommal ülésezik.

(4) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, tanácskozási joggal meghívottaknak és részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 2 nappal megkapják. A meghívó és az előterjesztések papír alapon vagy elektronikus úton is kiküldhetőek. A meghívó kifüggesztendő a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján.

(5) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 4 órával is küldhető a meghívó. Erre bármilyen értesítési mód igénybe vehető, el lehet tekinteni az írásbeliségtől is, a sürgősség okát azonban mindenképpen közölni kell.

(6) A Képviselő-testület üléseire a települési képviselőkön kívül tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a jegyzőt,

b) a napirendi pontok előadóit,

c) az Aszalói Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnökét,

d) önszerveződő közösségeket képviselő személyt,

e) akiket a polgármester és a Képviselő-testület indokoltnak tart.

2. Munkaterv

5. § (1) A Képviselő-testület működésének alapja a munkaterv.

(2) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a Képviselő-testület elé. A munkaterv jóváhagyásáról a Képviselő-testület minden év utolsó ülésén egyszerű szótöbbséggel határoz.

(3) Munkatervnek tartalmaznia kell:

a) az ülések várható időpontját,

b) napirendek címét, előadóját,

c) közmeghallgatás időpontját.

3. A Képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai

6. § (1) A polgármester a testületi ülés vezetése során:

a) megállapítja, hogy a Képviselő-testület ülését az SZMSZ szerint hívták össze,

b) megállapítja az ülés határozatképességét,

c) előterjeszti az ülés napirendjét,

d) tájékoztatást ad a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról,

e) tájékoztatást ad az előző Képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,

f) ismertetést ad az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.

(2) A Képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.

4. Az előterjesztés

7. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a Képviselő-testület vagy a Képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Az egyszerűbb döntést kívánó ügyekben szóbeli előterjesztés is lehet. Rendeleti előterjesztés csak írásbeli lehet.

(3) Az előterjesztés főbb elemei:

a) Első rész: tartalmazza az előterjesztés címét, tárgyát, ismertetni kell az előzményeket, a tárgykört rendező jogszabályokat, véleményeket, s mindazon körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják.

b) Második rész tartalmazza a határozati javaslatokat, a végrehajtásért felelősök megnevezését és a határidők megjelölését.

(4) A települési képviselő a rendes ülés előtt 3 nappal írásbeli előterjesztést tehet, melyet az ülésen napirendi pontként tárgyalni kell.

5. A tanácskozás rendje, szavazás

8. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:

a) Az előadó a napirendhez a tanácskozás előtt szóban kiegészítést tehet.

b) Az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal részvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni.

(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama az 5 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.

(3) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a tanácskozás bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(5) A tanácskozás lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A tanácskozás lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(6) A tanácskozás lezárása utána, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(7) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a tanácskozásban elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület – az elhangzás sorrendjében – majd a javaslatokkal és módosításokkal kiegészített eredeti javaslatról.

9. § A testület – a szavazati arányok rögzítésével – alakszerű határozat nélkül dönt:

a) feladat-meghatározást nem tartalmazó előterjesztések elfogadásáról,

b) információs jelentés tudomásul vételéről,

c) interpellációra adott válasz elfogadásáról.

10. § A szavazás – titkos szavazás kivételével - nyíltan, kézfelemeléssel történik.

11. § A személyesen érintett képviselő-testületi tag érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban tartózkodik.

12. § Szavazategyenlőség esetén a szavazást meg kell ismételni. Ismételt szavazategyenlőség esetén a Képviselő-testület a következő ülésen hoz határozatot.

13. § (1) A Képviselő-testület – a törvény által lehetővé tett körben – indítvány alapján esetenként dönt a titkos szavazásról.

(2) A titkos szavazást 3 fős szavazatszámláló bizottság bonyolítja le, tagjait és elnökét a képviselő-testület esetenként választja meg.

(3) A titkos szavazás eljárása: borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségék urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,

b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket,

d) a szavazás eredményét.

(4) Titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén a szavazást a testület a következő ülésen lehet megismételni. Újabb szavazategyenlőség esetén a szavazás azonnal megismételhető.

14. § (1) Névszerinti szavazásnál a jegyző felolvassa a tagok nevét, és a jelenlévő tagok a nevük felolvasásakor igen, nem vagy tartózkodom nyilatkozattal szavaznak.

(2) Névszerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyhez hitelesített névsort kell csatolni.

15. § A szavazatok összeszámlálásáról a levezető elnök gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy ha azt valamelyik települési képviselő kéri, az elnök a szavazást köteles megismételtetni.

6. Interpelláció

16. § (1) A képviselők kérdéseiket, interpellációikat szóban vagy írásban a napirendek megtárgyalását követően tehetik meg.

(2) Az interpelláció és a kérdés csak a testületi ülésen ismertethető.

(3) A Képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz, hogy az interpellációra 15 napon belül írásban adjanak választ. A válasz másolatát egyidejűleg minden képviselőnek meg kell küldeni. Az interpelláció elfogadásáról a következő ülésen kell dönteni.

7. A tanácskozás rendjének fenntartása

17. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

a) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, vagy sértő kifejezéseket használ. Ismételt figyelmeztetést követően megvonhatja tőle a szót.

b) Rendre utasíthatja azt a személyt, aki a Képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarás esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén, pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.

(3) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

8. A jegyzőkönyv

18. § (1) A jegyzőkönyv tartalmazza az Mötv.-ben meghatározottakon túl:

a) a távolmaradt képviselők nevét,

b) az ülés megnyitásának időpontját,

c) a képviselőtestület határozatképességének megállapítását,

d) a határozathozatal módját,

e) a polgármester esetleges intézkedéseit,

f) az ülés bezárásának időpontját.

(2) A jegyzőkönyvek és mellékleteinek összefogása a következő módon történik. Az oldalakat kettes lyukasztóval történő kilyukasztása után nemzeti színű szalaggal kell átkötni, valamint leragasztani és az „Aszaló Község Önkormányzata” bélyegzőlenyomattal ellátni.

9. Közmeghallgatás

19. § (1) A Képviselő-testület évente egy estben közmeghallgatást tart, mely falugyűléssel együtt is meghirdethető, fontosabb szabályai:

a) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, polgármesterhez, alpolgármesterhez, vagy jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatot tehetnek.

b) A rendes nyilvános ülésekről és a közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a lakosságot a községháza hirdetőtábláján tájékoztatni kell a rendezvény előtt legalább 6 nappal.1

c) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.

d) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a Képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.

(2) Lakossági fórumon, közmeghallgatáson a polgármester figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ. Ismételt figyelmeztetést követően megvonja tőle a szót, és súlyos rendzavarás esetén a tanácskozást berekesztheti.

10. Az önkormányzati rendeletalkotás

20. § (1) A rendeletalkotás kezdeményezhetik:

a) települési képviselők,

b) önkormányzati bizottságok,

c) a polgármester, alpolgármester, jegyző,

d) a települési társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezeteinek vezetői,

e) nemzetiségi önkormányzat testülete.

(2) Az önkormányzat rendeletét a Közös Önkormányzati Hivatal épületében a hirdetőtáblán ki kell függeszteni, ez a rendelet kihirdetésének módja.

IV. Fejezet

A települési képviselő

21. § A képviselő főbb kötelezettségei:

a) köteles tevékenyen részt venni a Képviselő-testület munkájában,

b) köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

c) köteles felkérés alapján részt venni a települési ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,

d) köteles bejelenteni a személyes érintettséget a döntéshozatalnál,

e) köteles bejelenteni, ha akadályoztatva van a képviselő-testületi ülésén való részt vételben.

V. Fejezet

A képviselőtestület bizottságai

22. § (1) A Képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) Képviselő-testület a következő bizottságokat hozza létre: Ügyrendi Bizottság 3 fővel. Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsorát az SZMSZ 2. melléklete tartalmazza.

(3) A bizottság által ellátandó feladatok:

a) A polgármester az Önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést az Ügyrendi Bizottságnak adja át kivizsgálására.

b) A vagyonnyilatkozatot az Ügyrendi Bizottság tartja nyílván és ellenőrzi.

(4) A bizottság belső működési szabályait – az Mötv. és az SZMSZ keretei között – maga állapítja meg.

(5) A Képviselő-testület az általa szükségesnek tartott esetben, meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hoz létre. Az ideiglenes bizottság megbízása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

(6) A bizottság a tevékenységéről évente beszámol a Képviselő-testületnek.

VI. Fejezet

A polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a képviselő-testület hivatala

23. § (1) A polgármester megbízását főállásban látja el.

(2) A Képviselő-testület egy alpolgármestert választ saját tagjai közül, aki társadalmi megbízatásban látja el a feladatait.

(3) Az alpolgármester konkrét feladatát a polgármester esetenként határozza meg.

(4) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze és vezeti.

(5) A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:

a) települési támogatás

b) rendkívüli települési támogatás megállapítása

c) teleülési temetési támogatás

d) étkeztetés

e) közterület használattal kapcsolatos engedély kiadása

f) az önkormányzat vagyonáról szóló mindenkor hatályos önkormányzati rendeletben ekként meghatározott jogosultságok

g) az önkormányzat mindenkori éves költségvetési rendeletében ekként meghatározott jogosultságok

h) településkép-érvényesítési eszközök alkalmazásának feladat- és hatásköre.

(6) A Közös Önkormányzati Hivatal Polgármesterei jegyzőt neveznek ki.

(7) A jegyző ellátja a Mötv. 81. § (3) bekezdésében foglalt feladatokat, egyéb főbb feladatai:

a) ellátja az államigazgatási tevékenység egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat,

b) véleményt nyilvánít (állást foglal) a polgármester, alpolgármester és bizottság elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben,

c) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára,

d) gondoskodik az SZMSZ mellékleteinek naprakész állapotában tarásáról.

(8) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatás esetén a jegyzői feladatok ellátásával másik település jegyzőjét kell a helyettesítés céljából megbízni, az ok felmerülésétől számított legfeljebb 6 hónap időtartamra.

VII. Fejezet

Társulások

24. § (1) A Szikszói Kistérségi Többcélú Társulásra átruházott hatáskörök:

a) orvosi ügyeleti feladatellátás megszervezése és működtetése,

b) a Kistérségi Szociális Szolgáltató Központon keresztül biztosítja a szociális és gyermekjóléti feladatokat, családsegítést,

c) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,

d) házi segítségnyújtás.

(2) Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök az Mötv. 13. § (1) bekezdés 19. pontja alapján meghatározott hulladékgazdálkodási feladatok ellátása.

VIII. Fejezet

Az önkormányzat gazdasági alapjai

25. § (1) Az Önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét a központi költségvetési törvény határozza meg.

(3) A kormányzati funkciókat a 3. melléklet tartalmazza.

IX. Fejezet

Nemzetiségi önkormányzat

26. § (1) Az Önkormányzat az Aszalói Roma Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez biztosítja a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben meghatározott személyi és tárgyi feltételeket a roma nemzetiségi önkormányzattal kötött együttműködési megállapodásban szabályozott módon.

(2) A Képviselő-testület a rendelkezésére álló anyagi eszközök arányában biztosítja – az Önkormányzat költségvetési rendeletének keretein belül – az Aszalói Roma Nemzetiségi Önkormányzat (továbbiakban: ARNÖ) részére a működéshez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról a következők szerint.

(3) Helyiséghasználat biztosítása:

a) A Képviselő-testület a 3841 Aszaló, Rákóczi út 91. sz. alatti (Kultúrház), az Önkormányzat tulajdonát képező ingatlanban biztosítja a helyi nemzetiségi önkormányzat részére havonta igény szerint, előre egyeztetett időpontban, de legalább harminckét órában, az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség ingyenes használatát.

b) Az Önkormányzat az a) pontban meghatározott helyiség infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségek és fenntartási költségeket viseli.

c) Az Önkormányzat az ARNÖ külön kérelmére – előzetes egyeztetést követően – az ARNÖ működésével kapcsolatos, eseti jellegű események, rendezvények (így különösen közmeghallgatás, fórum, kötelező önkormányzati feladatok ellátását szolgáló rendezvények) lebonyolítására az ARNÖ kérelmében meghatározott időtartamra az Önkormányzat egyéb helyiségeit is ingyenesen biztosítja.

(4) Az ARNÖ önkormányzati működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételek biztosítása:

a) Az ARNÖ önkormányzati működéséhez szükséges adminisztratív feladatokat az Aszalói Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) jegyzője, igazgatási ügyintézője, az ARNÖ gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási feladatokat a pénzügyi ügyintézők látják el.

b) A közfoglalkoztatottak felvételénél a nemzetiségi önkormányzat elnöke, a polgármester egyeztet a közmunkások vezetőjével.

(5) Jegyző vagy az általa megbízott személy:

a) részt vesz az ARNÖ képviselő-testületi üléseinek előkészítésében, gondoskodik az ARNÖ üléseire szóló meghívók szabályszerű kifüggesztéséről

b) a testületi ülésekről jegyzőkönyvet készít, és gondosodik a Nemzeti jogszabálytár honlapján való közzétételéről,

c) jelzi az ARNÖ felé, amennyiben törvénysértést észlel,

d) ellátja az ARNÖ működésével kapcsolatos nyilvántartási és iratkezelési feladatokat,

e) gondoskodik az ARNÖ működésével kapcsolatos közérdekű adatok valamint közérdekből nyilvános adatok megismerhetővé tételéről.

X. Fejezet

Záró rendelkezés

27. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti az Aszaló Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2018. (III.6.) önkormányzati rendelete.

28. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 6/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület tagjai

1.1. Polgármester: Dr. Mészáros István

1.2. Képviselők

1.2.1. Bohacsek József

1.2.2. Debrődiné Mercz Erika

1.2.3. Glonczi Károly László

1.2.4. Oscsenda Szabolcs

1.2.5. Tamás Bertalan

1.2.6. Dr. Vigh Beáta

2. melléklet a 6/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelethez

1. Az Ügyrendi Bizottság tagjai:

1.1. Elnök: Debrődiné Mercz Erika

1.2. Tagok:

1.2.1. Dr. Vigh Beáta

1.2.2. Tamás Bertalan

3. melléklet a 6/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat által ellátandó alaptevékenységek kormányzati funkciók szerinti felsorolása

1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

3. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

4. 066010 Zöldterület-kezelés

5. 072111 Háziorvosi alapellátás

6. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

7. 081071 Üdülői szálláshely – szolgáltatás és étkeztetés

8. 096015 Gyermekétkeztetési köznevelési intézményben

9. 107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

10. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

11. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

12. 064010 Közvilágítás

13. 066020 Város-községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

14. 031030 Közterület rendjének fenntartása

15. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

16. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

17. 107051 Szociális étkeztetés

18. 107052 Házi segítségnyújtás

19. 041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

20. 041232 Start-munkaprogram- Téli közfoglalkoztatás

21. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

22. 082092 Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

23. 013320 Köztemető-fenntartás és – működtetés