Gönc Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017 (II.28..) önkormányzati rendelete

a házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 03. 01- 2021. 04. 15

Gönc Város Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ában kapott felhatalmazás alapján, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19.§ (1) bekezdésében, 33. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. §


Értelmező rendelkezések


a) hivatali helyiség: Gönc, Kossuth Lajos utca 71. szám alatt Gönc Város Önkormányzatának tulajdonában lévő Városháza épületében az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas helyiség: I. emelet, Díszterem.


b) hivatali munkaidő: Gönc Város Önkormányzat Képviselő-testületének Gönc Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2011. (IV.22.) önkormányzati rendelet 59. § (3) bekezdésében meghatározott munkarend.


  1. §


(1) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötést, bejegyzett élettársi kapcsolatot (továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (2) és (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.


(2) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket pénteken 15 és 19 óra, szombaton 9 és 19 óra között lehet lebonyolítani.


(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását, a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.


           3.   §


(1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.


(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 10.000.- Ft + Áfa, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.


(3) A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja egységesen 15.000.- Ft + Áfa.


(4) Rendkívüli körülmény esetén, különös tekintettel a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.


(5) A szolgáltatási díjat az anyakönyvi eseményt megelőzően öt nappal csekken vagy a Gönci Közös Önkormányzati Hivatal házi pénztárában kell megfizetni, melyről a befizető számlát kap. A szolgáltatási díj megfizetésének hiányában anyakönyvi esemény megtartására az anyakönyvezető közreműködésével csak hivatali munkaidőben és a hivatali helyiségben kerülhet sor.


   4.   §


(1) A rendelet 3.§ (2) bekezdésében szabályozott eljárás esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvezetőt eseményenként 5.000.- Ft díjazás illeti meg.


(2) A rendelet 3.§ (3) bekezdésében szabályozott eljárás esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvezetőt eseményenként 7.500.- Ft díjazás illeti meg.



5.   §


(1) Ez a rendelet 2017. március 1.-jén lép hatályba.


(2) Hatályát veszti Gönc Város Önkormányzat Képviselő-testületének a házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 1/2011. (II.20.) önkormányzati rendelete.