Ináncs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2006. (VI. 30.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról és a gyermekvédelem helyi szabályairól
Hatályos: 2006. 07. 01- 2013. 12. 31Ináncs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2006. (VI. 30.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról és a gyermekvédelem helyi szabályairól
Ináncs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1990.évi LXV. tv. (Ötv.) 16. § (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló többszörösen módosított 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdésében, a 26. §‑ában, a 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, a 47. § (1) bekezdésében, az 50. § (3–5) bekezdésében, a 92. § (1)–(2) bekezdésében és ennek végrehajtása tárgyában kiadott kormányrendeletekben, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló többször módosított 1997. évi XXXI. tv. (Gyvt.) 18. § (1) bekezdésében, a 21. § (1) bekezdésében, valamint a 131. §‑ában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet célja
1. § E rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében megállapítsa az önkormányzat által a helyi sajátosságoknak megfelelő, a szociális rászorultságtól függő, pénzben, valamint természetben biztosított szociális és gyermekvédelmi ellátások formáit, szervezeti kereteit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.
A rendelet alkalmazási köre
2. § A rendeletet alkalmazni kell a Ináncs Községi Önkormányzat közigazgatási területén élő
a) állandó lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárokra,
b) állandó tartózkodásra jogosító személyi igazolvánnyal rendelkező bevándoroltakra,
c) letelepedési engedéllyel rendelkező személyekre,
d) a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre [Tv. 3. § (1) b)–d) pont],
e) a Tv. 6. §‑ában meghatározott hajléktalan személyekre,
f) a Tv. 7. §‑ának (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében a fentiekben foglaltakon túlmenően az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a külföldiek beutazásáról, magyarországi tartózkodásáról és bevándorlásáról szóló 2001. évi XXXIX. törvény rendelkezései szerint jogszerűen Magyarországon tartózkodó állampolgáraira is [Tv. 3. § (2) bek.].
g) a Tv. 32/B. §‑ának (1) bekezdésében meghatározott időskorúak járadéka tekintetében a szociális biztonsági rendszereknek a Közösségen belül mozgó munkavállalókra, önálló vállalkozókra és családtagjaikra történő alkalmazásáról szóló 1408/71/EGK tanácsi rendeletben meghatározott jogosulti körbe tartozó személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában érvényes tartózkodási engedéllyel rendelkezik. (Tv. 3. § (3) bek.).
PÉNZBELI SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOK
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
3. § A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságot a Gyvt. 19. §‑ában és 20. §‑ában leírtaknak megfelelően 2006. július 1.-től a jegyző állapítja meg.
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
4. § (1) A Szociális és Egészségügyi Bizottság rendkívüli gyermekvédelmi támogatást nyújt a szociálisan rászorult azon család gyermekei részére, akiknek családja időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került.
Időskorúak járadéka
5. § (1) Az időskorúak járadéka a megélhetést biztosító jövedelemmel nem rendelkező időskorú személyek részére nyújtott támogatás.
(2) Az időskorúak járadékára való jogosultság feltételeit a település önkormányzat kétévente, legalább egyszer felülvizsgálja.
(3) 2006. december 31.-ig a hatáskör gyakorlója a polgármester, 2007. január 1-től az időskorúak járadékának megállapítása az Sztv. 32/B-32/D. §‑okban foglaltak alapján történik jegyzői hatáskörben.
Rendszeres szociális segély
6. § (1) A rendszeres szociális segélyezéssel kapcsolatos hatáskört a Képviselő-testület Szociális és Egészségügyi Bizottsága gyakorolja 2006. december 31-ig, 2007. január 1-től a jegyző gyakorolja a hatáskört.
(2) A rendszeres szociális segély megállapításának feltételei a Sztv. 37/A. §–37/G. § -aiban foglaltak szerint 2006.július 1.-től alkalmazandóak.
Az aktív korú nem foglalkoztatott személyek foglalkoztatása
7. § Az önkormányzat az aktív korú, nem foglalkoztatott személyek munkaerő-piaci helyzetének javítása érdekében foglalkoztatást szervez. A foglalkoztatási kötelezettség közmunka, közhasznú munka, közcélú munka (a továbbiakban együtt: az önkormányzat által szervezett foglalkoztatás) biztosításával teljesíthető [Sztv. 37/H. § (1)–(6) bek.] alapján.
(1) Az önkormányzat által szervezett foglalkoztatás időtartama legalább 30 munkanap, kivéve, ha a nem foglalkoztatott személy foglalkoztatása alkalmi munkavállalói könyvvel történik (37/H. § (1) bek.) Megszervezése e tárgykört szabályozó jogszabályok, de különösen a Sztv. vonatkozó rendelkezéseinek figyelembevételével történik.
(2) A közfeladat keretében végezhető munkák köre különösen:
a) Környezetvédelmi, kommunális munka, közterületek rendben tartása.
b) Az önkormányzat hivatalánál és intézményeinél végezhető szakipari, segéd- és adminisztratív munka, személyi szolgáltatás (házi szociális gondozás, családsegítés),
a) Közművelődési feladatok segítése.
(3) Az aktív korú, nem foglalkoztatott személy foglalkoztatásának megszervezését a polgármester látja el.
(4) A közfeladat keretében foglalkoztató munkahely vezetője köteles a hiányzás 1. napján értesíteni a polgármestert, ha munkaszerződést kötő munkavállaló a munkára nem jelentkezett. Haladéktalanul köteles írásban jelezni, ha a munkavállaló a munkát annak időtartama alatt igazolatlanul megszakította, vagy engedély nélkül kivonta magát a munkavégzés alól.
(5) A polgármester a munkaviszony megszűnéséről (rendkívüli felmondás, a munkaszerződés lejárta stb.) követő 3 napon belül értesíti a Polgármesteri Hivatal szociális ügyintézőjét.
(6) A munkavégzés egészséges és biztonságos feltételeinek biztosítása mellett a munkavégzéshez – a munka jellegétől függő – szükséges anyagot, munkaeszközt s foglalkoztató intézmény, szervezet köteles biztosítani.
8. § (1) Az aktív korú, nem foglalkoztatott személy a rendszeres szociális segély folyósításának feltételeként együttműködésre köteles a Megyei Munkaügyi Központ Encsi Kirendeltségével, ennek keretében köteles az együttműködésre kijelölt szervnél:
a) Nyilvántartásba vétetni magát,
b) A beilleszkedést segítő programról írásban megállapodni,
c) Teljesíteni a beilleszkedését segítő programban foglaltakat.
A beilleszkedést segítő program kiterjed a Sztv. 37/D. § (3) bek.-ben foglaltakra.
(2) Az együttműködési kötelezettség előírásáról a rendszeres szociális segélyt megállapító határozatban rendelkezni kell. Meg kell nevezni az együttműködésre kijelölt intézményt, az első jelentkezési határidőt és a jelentkezés elmulasztásának következményeit.
Az együttműködési kötelezettség megszegése
9. § (1) Ha a rendszeres szociális segélyben részesülő személy a segély folyósításának időtartama alatt az együttműködési kötelezettségét megszegi, akkor a segély összegét 6 hónapig 75%-os mértékben kell folyósítani.
(2) Amennyiben az együttműködési kötelezettséget a rendszeres szociális segélyben részesülő személy 2 éven belül súlyosan vagy ismételten megszegi, a rendszeres szociális segély folyósítását meg kell szüntetni.
(3) A segélyezett megszegi az együttműködési kötelezettségét akkor, ha a beilleszkedését segítő programban kötött megállapodásban meghatározottakat a megállapodásban rögzítettek szerint nem teljesíti, s annak elmulasztását 3 napon belül nem menti ki.
(4) A segélyezett súlyosan megszegi az együttműködési kötelezettségét, ha
Lakásfenntartási támogatás
10. § (1) Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szociális és Egészségügyi Bizottsága lakásfenntartási támogatást a Sztv. 38. § (1)–(8) bekezdésében foglaltak alapján e törvényben előírtaknak megfelelően normatív jogon biztosít.
Ápolási díj
11. § (1) Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított anyagi hozzájárulás.
a) Az ápolási díjat a Képviselő-testület Szociális és Egészségügyi Bizottsága (2007. január 1-től a jegyző) a Sztv. 43/B. § (1) bekezdésében foglaltak kivételével, a 41–43/A–44. §-aiban foglaltak szerint állapítja meg.
b) A Képviselő-testület Szociális és Eü. Bizottsága kérelemre ápolási díjat állapít meg annak a személynek, illetve hozzátartozónak, aki 18 évet betöltött 2 tartósan beteg személy ápolását, gondozását végzi. A jogosultság szempontjából figyelembe vehető egy főre számított jövedelem a mindenkori nyugdíjminimum, egyedülálló esetén a nyugdíjminimum 150%-a. [Sztv. 43/B. § (1)] Az ápolási díj összege ebben az esetben a mindenkori nyugdíjminimum 130%-a. (Sztv. 44. § (1) bek c) pontja)
Átmeneti segély
12. § (1) A Képviselő-testület Szociális és Egészségügyi Bizottsága átmeneti segélyben részesítheti azt a személyt, aki létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, elsősorban azt, akinek családjában az egy főre eső havi jövedelem az öny. mindenkori legkisebb összegét, egyedülállóknál, pedig ennek másfélszeresét nem haladja meg.
(2) Átmeneti segély különösen az alábbi indokokra való tekintettel állapítható meg:
a) nyugdíjazás esetén, az ellátatlanság idejére,
b) gyógyászati segédeszköz beszerzésére, gyógykezelésre, ha a kérelmező nem rendelkezik közgyógyellátási igazolvánnyal,
c) tartós (egy hónapot meghaladó) táppénzes állomány esetén,
d) elemi kár, baleset esetén,
e) egyedülálló, ellátatlan személy részére,
f) szabadságvesztésből való szabadulás esetén.
(3) Átmeneti segélyben egy naptári évben egy háztartás két alkalommal, közös háztartásban élők esetén egyszerre csak egy személy részesülhet. Az átmeneti segély legmagasabb összege a mindenkori rendszeres szociális segély összegénél nem lehet magasabb.
(4) A (3) bekezdésben foglalt két alkalomra vonatkozó korlátozás nem vonatkozik a tartósan nehéz helyzetben levő, jövedelemmel nem rendelkező személyre Ezen személyek részére a Szociális és Egészségügyi Bizottság egy határozattal a Tv. 45. §‑a (3) bekezdésének utolsó mondata szerint is állapíthat meg átmeneti segélyt, felsorolva a kifizetések időpontját és a kifizetésre kerülő összeget. Az átmeneti segély legmagasabb összege ebben az esetben sem lehet magasabb a mindenkori rendszeres szociális segély összegénél.
(5) Kivételes méltánylást érdemlő esetben (pl. elemi kár, baleset stb.) a Szociális és Egészségügyi Bizottság, vagy a polgármester megállapíthat a (3) és (4) bekezdésben megjelöltnél magasabb összegű átmeneti segélyt.
(6) Ha a kérelmező azt kéri, vagy a Szociális és Egészségügyi Bizottság a segély rendeltetésszerű felhasználását úgy látja biztosítottnak, a pénzbeli támogatás helyett természetbeni juttatást is nyújthat.
(7) Ha az átmeneti segélyt közüzemi díj megfizetése céljából igénylik, a segélyt közvetlenül a közüzem részére történő átutalással is folyósítani lehet.
(8) A segély célzott felhasználásához a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat segítsége igényelhető.
(9) Átmeneti segélyt állapít meg a képviselő-testület évente egy alkalommal azon nyugdíjas helyi lakosok részére, akiknél a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori nyugdíjminimum 3,5 –szeresét.
(10) A (9) bekezdés alapján megállapításra kerülő segély megállapítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja.
(11) Nyugdíjas: az 55 évet betöltött nők és a 60. évet tárgyévben betöltött férfiak, akik öregségi vagy rokkant nyugdíjban illetve nyugdíjszerű ellátásban részesülnek.
Gyógyszertámogatás
13. § (1) A Képviselő-testület Szociális és Egészségügyi Bizottsága az eseti gyógyszerkiadások illetve gyógyászati segédeszközök részleges támogatását állapítja meg annak, akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj 200%-át és eseti gyógyszer (gyógyászati segédeszköz) költsége meghaladja az egy főre jutó havi nettó jövedelem 20%-át.
(2) A kérelemhez csatolni kell: jövedelemigazolásokat, háziorvos, ill. szakorvos által kiállított igazolást a szükséges gyógyszerekről, gyógyászati segédeszközről, melyet a gyógyszertárral vagy a forgalmazó szervvel be kell áraztatni.
(3) A Szociális és Egészségügyi Bizottság döntése alapján a támogatás nyújtható természetbeni vagy pénzbeli ellátásként.
(4) A támogatás összege évente, személyenként max.15.000.-Ft, mely összegen belül a Bizottság határozza meg az esetenkénti támogatás mértékét a kimutatott költségekhez viszonyítva.
Szociális kölcsön
14. § (1) A Képviselő-testület Szociális és Egészségügyi Bizottsága – kérelemre – évente egy alkalommal, az átmeneti segély terhére az öny. mindenkori legkisebb összegének háromszoros összegéig terjedő mértékű kamatmentes szociális kölcsönben részesítheti azt a rászoruló személyt,
a) akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öny. mindenkori legkisebb összegének másfélszeresét, és
b) aki nem kaphat átmeneti segélyt, továbbá
c) rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely biztosítékot jelent a kölcsön visszafizetésére.
(2) Temetési költség viselésére – kérelemre – legfeljebb az öny. mindenkori legkisebb összege kétszeresének megfelelő összegű kamatmentes szociális kölcsön adható, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öny. mindenkori legkisebb összegének háromszorosát, és fennállnak a 14. § (1) bekezdésében foglalt feltételek.
(3) Nem részesíthető kölcsönben az (1) bekezdésben foglaltaknak egyébként megfelelő személy, ha
a) rendelkezik olyan vagyonnal, amellyel válsághelyzetét megoldhatja, és
b) a korábban igénybe vett kölcsönét indokolatlanul nem, vagy késedelmesen fizette vissza.
Temetési segély
15. § (1) A polgármester temetési segélyt állapíthat meg azon személy részére, aki ináncsi bejelentett állandó lakcímmel rendelkezik, s aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott, annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy köteles volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti és családjában az egy főre eső havi jövedelem az öregségi nyugdíjminimum háromszorosát nem haladja meg.
(2) A temetési segély összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál3, de elérheti annak teljes összegét, ha a temetési költségek viselése a kérelmezőnek vagy családjának a létfenntartását veszélyezteti.
(3) A temetési segélyt, a temetés napját követő 30 napon belül lehet igényelni.
(4) Temetési segély a temetés költségeit igazoló számla hiányában – utólagos elszámolási kötelezettség mellett- is megállapítható.
(5) Nem állapítható meg temetési segély, ha a kérelmező
a) családjában az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja az öregségi nyugdíjminimum háromszorosát,
b) a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban részesült.
(6) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költségét a temetkezési tevékenységgel foglalkozó Encsi V:KERTESZ Rt. igazolta, ami 130 000,- Ft.
TERMÉSZETBEN NYÚJTOTT SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOK
Köztemetés
16. § A köztemetés elrendelésével kapcsolatos hatáskört a polgármester gyakorolja, a Sztv. 48. § alapján.
Közgyógyellátás
17. § A közgyógyellátás a szociálisan rászorult személy részére, egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében biztosított hozzájárulás, melyet 2006. július 1.-től a jegyző állapít meg a Sztv. 49–53. §‑aiban foglaltak alapján.
Egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság
18. § Az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultságot a polgármester állapítja meg, a Tv. 54. §‑ának (1)–(2) bekezdése alapján.
GYERMEKJÓLÉTI ALAPELLÁTÁSOK
Gyermekjóléti szolgáltatás
19. § (1) A Képviselő-testület a Gyvt. 39. §‑ában meghatározott szolgáltatást, mint alapellátást biztosítja.
(2) A Gyermekjóléti szolgálat – összehangolva a gyermekeket ellátó egészségügyi és nevelési-oktatási intézményekkel, illetve szolgálatokkal – szervezési, szolgáltatási és gondozási feladatokat végez. A Gyvt. 39. §‑ában foglaltakon túl ellátja a 40. § (2) bek. a)–k) pontjaiban foglaltakat.
(3) A Képviselő-testület Encs Város önkormányzata képviselő-testületével kötött intézményfenntartó társulási megállapodásban foglaltak alapján a gyermekjóléti szolgáltatást Encs Város Gondozási Központja útján biztosítja.
A gyermekek napközbeni ellátása
20. § (1) A gyermekek napközbeni ellátásaként a családban élő gyermekek életkorának megfelelő nappali felügyeletét, gondozását, nevelését, foglalkoztatást és étkeztetését kell megszervezni azon gyermekek számára, akiknek szülei, nevelői, gondozói munkavégzésük, munkaerő-piaci részvételt elősegítő programban, képzésben való részvételük, betegségük, vagy egyéb ok miatt napközbeni ellátásukról nem tudnak gondoskodni. A napközbeni ellátási keretében biztosított szolgáltatások időtartam lehetőleg a szülő munkarendjéhez igazodik.
(2) A gyermekek napközbeni ellátását különösen az olyan gyermekek számára kell biztosítani,
a) akiknek fejlődése érdekében állandó napközbeni ellátásra van szüksége,
b) akit egyedülálló vagy időskorú személy nevel, vagy akivel együtt a családban három vagy több gyermeket nevelnek, kivéve azt, akire nézve eltartója gyermekgondozási díjban részesül.
(3) A képviselő-testület a gyermekek napközben ellátását:
a) a Napköziotthonos Óvodában (Ináncs Kossuth út 39–41.)
b) az Arany János Általános és Művészeti Iskolában (Ináncs, Rákóczi út 10.)
biztosítja.
(4) A képviselő-testület a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért fizetendő térítési díjat évente legfeljebb kétszer, rendelettel állapítja meg, e rendelet mellékleteként.
(5) A gyermekjóléti szolgáltatás térítésmentes.
SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK
21. § (1) Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére személyes gondoskodást nyújtó ellátás biztosítására Gondozási Központot működtet.
(2) A Gondozási Központ alaptevékenysége körébe tartozik
a) étkeztetés
b) házi segítségnyújtás
c) nappali ellátás
d) szociális információs szolgáltatás
Étkeztetés
22. § (1) Az önkormányzat napi egyszeri étkeztetést biztosít azon személyek részére, akik tartósan vagy átmenetileg nem képesek saját és eltartottjaik részére az étkezést biztosítani.
(2) Az étkezési térítési díjat a képviselő-testület állapítja meg, mely e rendelet mellékletét képezi. A térítési díj alapja az élelmezés nyersanyagköltségének, valamint az étkeztetéssel kapcsolatosan felmerült költségek egy ellátottra jutó napi összege.
(3) A térítési díj beszedéséről a Gondozási Központ vezetője gondoskodik.
Házi segítségnyújtás
23. § (1) Házi segítségnyújtás keretében kell gondoskodni
a) azokról az időskorú személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak.
b) Azokról az egészségi állapotuk miatt rászoruló személyekről, akik igénylik ezt az ellátási formát illetve bentlakásos intézményi elhelyezésre várakoznak.
c) Azokról a személyekről, akik a rehabilitációt követően a saját lakókörnyezetükbe történő visszailleszkedés céljából támogatást igényelnek önálló életvitelük fenntartásához.
Nappali ellátás
24. § (1) A Gondozási Központ nappali ellátás keretében biztosítja az időskorúaknak:
a) háromszori étkezést, tisztálkodási lehetőséget
b) szabadidős programokat
c) egészségük megőrzéséhez segítséget nyújt.
Családsegítés
25. § (1) A családsegítő szolgáltatást az önkormányzat e rendelet 18. § (3) bekezdésében foglaltak szerint biztosítja.
Szociális információs szolgáltatás
26. § (1) A szociális információs szolgáltatást az önkormányzatnál működő Gondozási Központ látja el, a Sztv. 61. §‑ában foglaltak szerint.
ELJÁRÁSI SZABÁLYOK
27. § (1) Az e rendeletben foglalt ellátási formákra a kérelmet szóban, vagy írásban, illetőleg –ha rendelkezésre áll- az arra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével, a szükséges mellékletek csatolásával lehet benyújtani.
(2) Az e rendeletben meghatározott támogatások, segélyek ügyében hozott Szociális Bizottsági és polgármesteri döntés ellen a határozat kézbesítésétől számított 15 napon belül, fellebbezést lehet benyújtani, melyet a képviselő-testület bírál el.
(3) A Polgármesteri Hivatal szociális ügyintézője a támogatást igénylő szociális helyzetéről tájékozódik. Ennek keretében:
a) becsatoltatja az igénylő és családja rendszeres jövedelméről szóló és egyéb jövedelmi viszonyaira vonatkozó igazolásokat,
b) beszerzi a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendeletben szabályozott, szükséges bizonyítékokat,
c) szükség esetén környezettanulmányt készít az igénylőnél.
(4) Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a szociális ügyintéző bármely más ügyben vizsgálta, és nem feltételezhető azokban lényeges változás.
(5) Sürgős szükség esetén – ha az igénylő életkörülményei az azonnali segítséget indokolják – a támogatás bizonyítási eljárás nélkül, az igénylő nyilatkozata alapján megadható, a bizonyítékok utólagos csatolása mellett.
(6) A jövedelem számításnál irányadó időszak:
a) a havonta rendszeresen mérhető jövedelmeknél a kérelem benyújtását megelőző 3 hónap,
b) egyéb jövedelmeknél a kérelem benyújtását megelőző 1 év.
28. § (1) A Polgármesteri Hivatal pénzügyi ügyintézője a jogerősen megállapított támogatásokat a az alábbiak szerint folyósítja:
a) az időskorúak járadékát, a munkanélküliek jövedelempótló támogatását, a rendszeres szociális segélyt és az ápolási díjat, a lakásfenntartási támogatást az egyes pénzbeli szociális ellátások elszámolásának szabályairól szóló 62/2006. (III. 27.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően,
b) Az átmeneti segélyt, a temetési segélyt és a 13. §‑ban szabályozott kölcsönöket, a döntést követő 8 napon belül, illetőleg a létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében a döntést követően azonnal.
(2) A támogatások kifizetése – az ügyfél kérése szerint- történhet: házipénztárból, vagy lakossági folyószámlára való átutalással.
(3) A támogatásban részesülő a szociális helyzetében, lakcímében történt változást köteles 15 napon belül bejelenteni a Polgármesteri Hivatalba.
(4) A jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésével, elengedésével, a részletfizetés engedélyezésével kapcsolatban a Tv. 17. §‑ának figyelembevételével a hatáskörök gyakorlói dönthetnek.
ZÁRÓ ÉS HATÁLYBA LÉPTETŐ RENDELKEZÉSEK
29. § (1) E rendelet 2006. július 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
(2) Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális ellátásokról szóló 12/2005. (IX. 09.) számú rendelete.
(3) A rendelet kihirdetéséről az SZMSZ-ben meghatározott módon a jegyző gondoskodik.