Ináncs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2013. 12. 18- 2013. 12. 18Ináncs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Ináncs Község Önkormányzat képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4.) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
2. Az önkormányzat jelképei
2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló.
(2) Az önkormányzati jelképek részletes leírását és a használatukra vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.
3. Az önkormányzat feladat-és hatásköre
3. § (1) A képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartoznak Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 42. §‑ában meghatározottak.
(2) A helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatok körét a Mötv. 13. §‑a rögzíti.
(3) Az önkormányzat kötelezően ellátja a Mötv. 20. § (1) bekezdése szerinti feladatokat.
(4) Az önként vállalt feladatok tekintetében az éves költségvetésben, a gazdálkodást meghatározó pénzügyi tervben a fedezet biztosításával egyidejűleg kell állást foglalni.
(5) A Képviselő-testület által átruházott hatásköröket Szervezeti és Működési Szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) 1. sz. melléklete tartalmazza.
(6) Az önkormányzati feladatok szakfeladatok szerinti felsorolását az 1. függelék tartalmazza.
Képviselő-testület működése
4. § (1) A képviselő-testületnek tagja a polgármester és hat önkormányzati képviselő, névsorukat az 2. függelék tartalmazza.
(2) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze a képviselő-testületet és vezeti annak ülését.
(3) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(4) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
5. Nyilvánosság
5. § (1) A képviselő-testület és a bizottságok ülései nyilvánosak.
(2) Az ülések, közmeghallgatás időpontjáról a lakosságot tájékoztatni kell a 4. § (7), (8) bekezdésében meghatározottak szerint.
(3) A képviselő-testület évente 1 alkalommal közmeghallgatást tart melynek időpontját, helyét, tárgyát legalább 5 nappal a közmeghallgatás előtt a 4. § (8) bekezdésben meghatározott módon nyilvánosságra kell hozni.
(4) A képviselő-testület valamint a bizottságok üléseire a közmeghallgatásra, a nyilvántartásba vett helyi önszerveződő közösségek, helyi civil szervezetek képviselőjét a tevékenységi körüket érintő napirend tárgyalásához esetileg, tanácskozási joggal meg kell hívni. Az önszerveződő közösségekről, helyi civil szervezetekről a Hivatal – bemutatott okiratuk és működési célkitűzésük alapján – nyilvántartást vezet, melyet a lakosság tájékoztatása érdekében a 4. § (8) bekezdésében meghatározott módon közzé kell tenni.
6. A képviselő-testület ülésének menete
6. § (1) A Képviselő-testület üléseiről jelenléti ívet kell vezetni, melyet minden jelenlévőnek alá kell írnia.
(2) A polgármester a képviselő-testületi ülés vezetése során
a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést
b) megállapítja a határozatképességet és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri
c) előterjeszti az ülés napirendjét
d) napirendi pontonként vezeti a vitát
e) szavazásra bocsátja a határozati javaslatot, rendelet tervezetet
f) megadja, illetve megvonja a szót
g) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt témától vagy ismétlésbe bocsátkozik
h) biztosítja a képviselők interpellációs és kérdezési jogának gyakorlását
i) biztosítja az ülés zavartalan rendjét
(3) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.
(4) A képviselő-testületi ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében
a) figyelmeztetheti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ
b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja.
(5) Ha a nyilvános ülésen megjelent érdeklődők a tanácskozás rendjét megzavarják, rendre utasíthatók, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezhetők. Szükség esetén, legfeljebb 1 óra időtartamra szünet rendelhető el.
(6) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt legfeljebb 5 perc időtartamban, szóban kiegészítést tehet, ha az új információkat tartalmaz
b) az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni legfeljebb 5 perc időtartamban.
(7) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor legfeljebb 5 perc időtartamban. Ha ugyanaz a személy ugyanazon napirenddel kapcsolatban ismételten hozzászólásra jelentkezik a polgármester a második és a további hozzászólásokat 1 percre korlátozhatja. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.
(8) A képviselő-testület tagjai, valamint a bizottságok, a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez módosító indítványt nyújthatnak be a képviselő-testülethez.
(9) Az előterjesztő – figyelemmel a vitában elhangzottakra – az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita lezárásáig megváltoztathatja, vagy visszavonhatja.
(10) A vita lezárására bármely képviselő javaslatot tehet, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(11) Bármely képviselő, illetve a napirend előadója a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(12) A polgármester a határozati javaslatokat egyenként bocsátja rendelkezésre. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület- az elhangzás sorrendjében- majd az eredeti határozati javaslatról.
7. Szavazás
7. § (1) Szavazni csak személyesen lehet. Szavazás közben a szavazást indokolni nem lehet.
(2) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(3) A képviselő személyes érintettségére vonatkozó bejelentésének elmulasztása esetén amennyiben a képviselő-testület egy szavazat többséggel döntött az előterjesztésről, úgy az érintett képviselő részvételével hozott döntés érvényben tartásáról vagy visszavonásáról és újratárgyalásáról külön határozattal dönt a képviselő-testület. A mulasztó képviselőt a polgármester figyelmeztetésben részesíti.
(4) Név szerinti szavazás tartását bármelyik képviselő indítványozhatja, a szavazás megkezdése előtt, melyről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(5) Név szerinti szavazásánál a jegyző betűrendben felolvassa a képviselő-testület tagjainak névsorát, a jelenlévő önkormányzati képviselők nevük felolvasásakor „igen” – „nem” „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak. A leadott szavazatok a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvben név szerint rögzítésre kerülnek.
(6) Titkos szavazást bármely képviselő kezdeményezhet, a kezdeményezésről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(7) A titkos szavazást a Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottság jelenlévő tagjai bonyolítják le.
(8) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik, urna igénybevételével.
(9) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet készít a Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottság elnöke, távolléte esetén elnökhelyettese, mely tartalmazza a szavazás helyét, napját kezdő és befejező időpontját, a bizottság tagjainak a nevét, a szavazás során felmerült körülményeket, a szavazás eredményét.
(10) A Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottság elnöke, távolléte esetén elnökhelyettese a szavazás eredményét ismerteti a képviselő-testülettel.
(11) A titkos szavazásról szóló jegyzőkönyv a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv mellékletét képezi.
(12) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt.
a) a napirend elfogadásáról
b) az ügyrendi kérdésekről
c) a napirend tárgyalásának lezárásáról, a hozzászólások időtartamának korlátozásáról
d) kérdés, interpellációra adott válasz elfogadásáról
8. Kérdés és interpelláció
8. § (1) A képviselő-testület tagja a képviselő-testület ülésén az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetésként vagy tudakozódásként kérdést tehet fel. Kérdés intézhető a polgármester, alpolgármester, bizottság elnöke, a jegyző, aljegyző felé.
(2) A kérdésre a megkérdezettnek lehetőleg a képviselő-testület ülésén kell választ adni. A kérdést legfeljebb 3 perces időkeretben lehet feltenni és a válasznak lényegre törőnek kell lennie. A válaszadás időtartama nem haladhatja meg a 3 percet. Amennyiben összetett probléma felvetésről van szó a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján 15 napon belül, írásban kell választ adni.
(3) A képviselő-testület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez valamint a jegyzőhöz, aljegyzőhöz önkormányzati ügyekben, szóban vagy írásban interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában vagy intézkedés elmulasztása esetén lehet előterjeszteni.
(4) Az interpellációt a polgármesternél az ülést megelőző 3 nappal vagy az ülésen, a napirend megtárgyalásának megkezdése előtt kell benyújtani. A polgármester az interpellációt haladéktalanul továbbítja a címzettnek.
(5) Amennyiben az interpellációt a képviselő-testület ülését megelőző 3 napon belül nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell választ adni, és ennek tartalmáról a soron következő testületi ülésen tájékoztatást adni.
(6) A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásáról vagy a kérdés további napirenden tartásáról. Amennyiben a képviselő-testület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.
9. Előterjesztés
9. § (1) Előterjesztésnek minősül:
a) rendelet tervezet
b) határozati javaslat
c) beszámoló
d) tájékoztató
(2) Előterjesztés benyújtására jogosult:
a) polgármester, alpolgármester
b) bizottságok elnökei
c) bármely képviselő
d) jegyző, a jegyző megbízásából az aljegyző, illetve bármely köztisztviselő
e) mindazok, akiket a képviselő-testület előterjesztés benyújtására kötelez.
(3) Az előterjesztést a (5) bekezdés kivételével írásban kell benyújtani. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 8 nappal kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki gondoskodik azok eljuttatásáról a képviselőknek, illetve a bizottságok tagjainak. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek az ülésen történő kiosztását.
(4) A kiküldött írásbeli előterjesztésekkel kapcsolatban bármelyik képviselő, illetve bizottsági elnök, módosító indítványt nyújthat be az ülés előtt legalább 2 nappal a polgármesternek.
(5) Szóbeli előterjesztést kivételesen, a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni napirendek közé. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor.
(6) Az előterjesztés tartalmi és formai követelményei:
a) az előterjesztés első része tartalmazza
10. Jegyzőkönyv
10. § (1) A testületi ülésről kettő eredeti példányban kell jegyzőkönyvet készíteni.
a) az első példányt a jegyző kezeli, melyet évente beköttet és elhelyez az irattárban.
b) a második példányt meg kell küldeni az ülést követő 15 napon belül a B–A–Z. Megyei Kormányhivatal vezetőjének.
(2) A jegyzőkönyv az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon kívül tartalmazza:
a) a távolmaradt képviselők nevét,
b) az ülésre esetlegesen késve érkezők nevét és az érkezésük időpontját,
c) az ülésen tanácskozási joggal résztvevők nevét
d) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, a hozzászólások és válaszok lényegét
e) a polgármester esetleges intézkedéseit
f) az ülés bezárásának időpontját
(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell a meghívót, az előterjesztéseket, jelenléti ívet, a titkos szavazásról szóló jegyzőkönyvet, a polgármester és a jegyző aláírásával ellátott rendeletet.
11. A képviselő-testület döntései
11. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő
b) a polgármester, alpolgármester
c) a képviselő-testület bizottsága
d) a jegyző aljegyző
e) erre irányuló helyi népszavazás
(2) Az önkormányzati rendelet tervezet elkészítése a jegyző feladata, aki gondoskodik a rendelet kihirdetéséről, nyilvántartásáról, szükség esetén kezdeményezi a rendelet módosítását, vagy a hatályon kívül helyezését.
(3) A rendelet kihirdetése a helyben szokásos módon, a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel történik.
(4) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja.
(5) A Képviselő-testület határozatának megjelölése magában foglalja a határozat megnevezését, a határozat számát arab számmal, „ / ” jellel elválasztva a határozathozatal évét, zárójelben meghozatalának hónapját római számmal, napját arab számmal, továbbá a „határozata” kifejezést a következők szerint:
(6) A határozatnak a megjelölésén kívül tartalmazni kell:
a) Képviselő- testület döntését
b) a szükséges intézkedéseket
c) a végrehajtásért felelős megnevezését
d) a végrehajtás határidejét
(8) A testületi határozatokról a jegyző betűrendes és határidős nyilvántartást vezettet. A határozatokat elfogadásukat követő 3 munkanapon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelősnek.
(9) A testületi határozatokat naptári évenként arab egyessel kezdődően, folyamatosan kell számozni.
12. Az önkormányzat, Képviselő-testület szervei
12. § (1) A képviselő-testület szervei: a polgármester, a Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottság, a Művelődésügyi, Ifjúsági, Sport és Településfejlesztési Bizottság, a Hivatal, a Jegyző.
(2) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(3) A polgármester az Mötv. 67. §‑ában meghatározott feladatai ellátása során:
a) képviseli az önkormányzatot,
b) segíti a képviselők munkáját,
c) gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról,
d) gondoskodik helyi fórumok szervezéséről,
e) kapcsolatot tart az országgyűlési képviselőkkel, más település polgármestereivel, pártok, társadalmi szervezetek, civil szervezetek vezetőivel, egyházak vezetőivel.
(4) A polgármester az Mötv. 68. § (2) bekezdésében szabályozott esetben szociális ügyekben döntést hozhat.
(5) A polgármester az Mötv. 68. § (3) bekezdése esetén a két ülés közötti időszakban felmerülő önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtásáról döntést hozhat.
(6) A polgármester, a Hivatalban hétfői napokon 800–1000 óra között tart fogadónapot.
(7) A polgármester illetményére az alakuló ülésen, majd annak megváltoztatására a Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot.
(8) A polgármester a tisztségéről történő lemondása esetén lemondását az alpolgármesternek, ennek hiányában a korelnöknek adja át, részére juttatja el.
(9) A polgármester tisztségének megszűnése esetén munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, ha az alpolgármesteri tisztség betöltetlen, akkor a korelnöknek adja át.
13. Az alpolgármester
13. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő.
(2) Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
(3) Az alpolgármester konkrét feladatainak meghatározása, a polgármesterrel való munkamegosztás és a helyettesítési rend kialakítása a polgármester döntési jogkörébe tartozik.
(4) Az alpolgármester a polgármester helyettesítéséhez és a rábízott feladatok ellátásához szükséges időt a Hivatalban tölti.
14. Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottság
14. § (1) A Képviselő-testület 3 fő képviselő-testületi taggal és 2 fő külső taggal Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottságot valamint 2 fő képviselő-testületi taggal és 1 fő külső taggal Művelődésügyi, Ifjúsági, Sport és Településfejlesztési Bizottságot (a továbbiakban: Bizottság) hoz létre.
(2) A tagok névsorát az SZMSZ. 3. függeléke tartalmazza.
(3) A Bizottságot annak elnöke képviseli.
(4) A Bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le.
(5) A Bizottsági ülésre állandó meghívott a polgármester, alpolgármester, jegyző, és aljegyző.
(6) A Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottság feladat és hatásköre:
a) ellátja a képviselők és a polgármester összeférhetetlenségével, valamint a vagyonnyilatkozataikkal kapcsolatos vizsgálati, nyilvántartási, kezelési és ellenőrzési feladatokat
b) ellátja a képviselő-testület titkos szavazásának lebonyolításával kapcsolatos teendőket,
c) figyelemmel kíséri az önkormányzat szerveinek szabályszerű működését,
d) javaslatot tesz a polgármester illetményének emelésére, jutalmazására,
e) kétévente beszámol a képviselő- testületnek a munkájáról.
(7) Művelődésügyi, Ifjúsági, Sport és Településfejlesztési Bizottság feladat és hatásköre:
a) véleményezi a közneveléssel, oktatással, közművelődéssel, sporttal, településfejlesztéssel kapcsolatos előterjesztéseket,
b) véleményezi a közművelődési, közoktatási intézmény vezetői pályázatokat,
c) figyelemmel kíséri a község kulturális, sport életét, javaslatot tesz és megszervezi kulturális, idegenforgalmi rendezvényeket (pl:falunap),
d) kétévente beszámol a képviselő- testületnek a munkájáról.
15. Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatal
15. § (1) Az Mötv. 84. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkört Hernádszentandrás Község Önkormányzatával és Csobád Község Önkormányzatával kötött megállapodás alapján az Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatal látja el (a továbbiakban: Hivatal), melynek kirendeltsége működik Csobádon és Hernádszentandráson.
(2) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét a Hivatal SZMSZ-e határozza meg.
(3) A Hivatal szervezeti és működési szabályzatát az SZMSZ 2. számú melléklete tartalmazza.
16. Jegyző, Aljegyző
16. § (1) A jegyzőre, aljegyzőre vonatkozó rendelkezéseket a Hivatal SZMSZ-e tartalmazza.
(2) A Kirendeltségeket az aljegyző vezeti.
(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a Hivatal dolgozói közül a jogszabályi előírásoknak megfelelő végzettségű köztisztviselőt bíz meg.
(4) A jegyző jelzi a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő.
17. Nemzetiségi Önkormányzatok
17. § Az önkormányzat és az Ináncsi Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő- testülete, Ináncsi Német Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő- testülete, valamint az Ináncsi Ukrán Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő- testülete által a nemzetiségek jogáról szóló 2011.évi CLXXIX. törvény 80. §‑ban foglaltak biztosítására kötött együttműködési megállapodást az SZMSZ 3. melléklete tartalmazza.
18. Önkormányzat gazdálkodása
18. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetéséről rendeletet alkot.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetését két fordulóban tárgyalja.
a) az első fordulóban a költségvetési koncepciót
b) a második fordulóban a költségvetési rendelet- tervezetet vitatja meg és dönt annak elfogadásáról illetve annak módosításáról.
(3) A költségvetési rendelet és a zárszámadásról szóló rendelet tervezetét szakmailag a jegyző készíti elő, és a polgármester terjeszti a Képviselő – testület elé.
Záró rendelkezések
19. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Ináncs Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV. 1.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
Átruházott hatáskörök
1. Polgármesterre átruházott hatáskörök
a) közterület rendeltetéstől eltérő használatával kapcsolatos eljárás
b) közútkezelői hozzájárulás megadása, elutasítása
c) a község jelképeinek engedélyezése d) temetési segély megállapítása
2. melléklet a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ
3. melléklet a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
Együttműködési Megállapodás
Ináncsi Roma Nemzetiségi Önkormányzattal,
Ináncsi Német Nemzetiségi Önkormányzattal,
Ináncsi Ukrán Nemzetiségi Önkormányzattal
1. függelék a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
|
|
Szakfeladat száma |
Szakfeladat megnevezése |
|---|---|---|
|
1 |
Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége |
841105 |
|
2 |
Települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
381103 |
|
3 |
Lakó-és nem lakó épület építése |
412000 |
|
4 |
Út, autópálya építése |
421100 |
|
5 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
522001 |
|
6 |
Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése |
680001 |
|
7 |
Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése |
680002 |
|
8 |
Zöldterület-kezelés, vízkárelhárítás (belvízkezelés) |
813000 |
|
9 |
Önkormányzati jogalkotás |
841112 |
|
10 |
Óvodai nevelés |
8510111 |
|
11. |
Óvodai intézményi közétkeztetés |
562912 |
|
12 |
Szociális étkeztetés |
8899211 |
|
13 |
Idősek nappali ellátása |
8810111 |
|
14 |
Házi segítségnyújtás |
8899221 |
|
15 |
Művelődési központok, házak tevékenysége |
920502 |
|
16 |
Adó, illeték, kiszabása, beszedése, adóellenőrzés |
841133 |
|
17 |
Nemzeti ünnepek programjai |
841191 |
|
18 |
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
841192 |
|
19 |
Mezőgazdaság területi igazgatása és szabályozása |
841322 |
|
20 |
Munkanélküli ellátások finanszírozása |
841339 |
|
21 |
Közvilágítás |
841402 |
|
22 |
Város és községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások |
841403 |
|
23 |
Közművelődési, könyvtári tevékenység |
910123 |
|
24 |
Közterület rendjének fenntartása |
842421 |
|
25. |
Gyógyító, megelőző ellátások |
862240 |
|
26. |
Területpol.Tám és tev.(Játszótér) |
841354 |
|
27 |
Ápolási díj méltányossági alapon |
882116 |
|
28. |
Család-és nővédelmi egészségügyi gondozás (védőnő) |
869041 |
|
29 |
Átmeneti segély |
882122 |
|
30 |
Temetési segély |
882123 |
|
31 |
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás |
882124 |
|
32 |
Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások |
882129 |
|
33 |
Közgyógyellátás |
882202 |
|
34 |
Köztemetés |
882203 |
|
35 |
Civil szervezetek működési támogatása |
890301 |
|
36 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
890441 |
|
37 |
Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása |
890442 |
|
38 |
Egyéb közfoglalkoztatás |
890443 |
|
39 |
Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása |
890506 |
|
40 |
Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése |
910502 |
|
41 |
Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése |
931102 |
|
42 |
Máshova nem sorolható egyéb sporttámogatás |
931903 |
|
43 |
Köztemető-fenntartás és működtetés |
960302 |
2. függelék a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének tagjai
(2010–2014)
3. függelék a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez
1. Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottsága tagjai
(2010–2014)
2. Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének Művelődésügyi, Ifjúsági, Sport és Településfejlesztési Bizottsága tagjai
(2010–2014)