Ináncs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2014. 10. 27 15:00- 2018. 04. 13

Ináncs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

2014.10.27.

Ináncs Község Önkormányzat képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4.) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:

Ináncs Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)
(2) Az önkormányzat székhelye 3851.Ináncs, Kossuth út 26.
(3) Az önkormányzat hivatalának neve:
Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal)

2. Az önkormányzat jelképei

2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló.

(2) Az önkormányzati jelképek részletes leírását és a használatukra vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.

3. Az önkormányzat feladat-és hatásköre

3. § (1) A képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartoznak Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 42. §‑ában meghatározottak.

(2) A helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatok körét a Mötv. 13. §‑a rögzíti.

(3) Az önkormányzat kötelezően ellátja a Mötv. 20. § (1) bekezdése szerinti feladatokat.

(4) Az önként vállalt feladatok tekintetében az éves költségvetésben, a gazdálkodást meghatározó pénzügyi tervben a fedezet biztosításával egyidejűleg kell állást foglalni.

(5) A Képviselő-testület által átruházott hatásköröket Szervezeti és Működési Szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) 1. sz. melléklete tartalmazza.

(6) Az önkormányzati feladatok szakfeladatok szerinti felsorolását az 1. függelék tartalmazza.

II. Fejezet

Képviselő-testület működése

4. § (1) A képviselő-testületnek tagja a polgármester és hat önkormányzati képviselő, névsorukat az 2. függelék tartalmazza.

(2) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze a képviselő-testületet és vezeti annak ülését.

(3) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.

(4) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

– az önkormányzati képviselőket
– jegyzőt, aljegyzőt
– bizottságok nem képviselő tagjait (amennyiben a testület által tárgyalt napirend a szakterületüket érinti)
– az önkormányzati intézmények vezetőit (amennyiben a testület által tárgyalt napirend az intézményt érinti)
– nemzetiségi önkormányzatok elnökét (jogszabályi előírásoknak megfelelően)
– a tevékenységi körüket érintő napirendek tárgyalásához a nyilvántartásba vett önszerveződő közösségek, helyi civil szervezetek képviselőjét.
(5) A meghívó tartalmazza az ülés helyét és tervezett időpontját (nap és óra megjelöléssel), az ülésre javasolt napirendeket és előterjesztőiket, meghívó készítésének időpontját és a polgármester aláírását.
(6) A Képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
(7) Az (5) bekezdésben foglaltaktól eltérően-halasztást nem tűrő esetben- az írott anyag kiküldésétől el lehet tekinteni. Az ülés összehívása történhet telefonon, vagy hivatalsegéd közreműködésével, de a sürgősség okát a testületi ülésen közölni kell.
(8) 1 A képviselő-testületi ülések időpontjáról a lakosságot az ülés előtt legalább 5 nappal tájékozatni kell a helyben szokásos módon, azaz a hirdetőtáblákon elhelyezett hirdetménnyel, a kábel TV-n közzétett hirdetménnyel, valamint a település honlapján a meghívó közzétételével.
(9) A képviselő-testület éves munkaterv alapján végzi munkáját, melynek előkészítése a polgármester feladata.
(10) A munkaterv tartalmazza a
a) képviselő-testület üléseinek tervezett időpontját (hónap megjelöléssel)
b) a napirendek tárgyát és előterjesztőinek nevét
(11) A következő év munkatervének tervezetét a polgármester a képviselő-testület decemberi ülésén terjeszti elő.
(12) A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni a képviselőktől, bizottságok elnökeitől, az önkormányzati intézmények vezetőitől.
(13) A képviselő-testület munkatervét annak elfogadását követő 15 napon belül meg kell küldeni a képviselőknek, bizottságok tagjainak, végrehajtásában érintetteknek.
(14) Az önkormányzati képviselő köteles előzetesen írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy bizottság ülésén megjelenésében akadályoztatva van.
(15) 2 A Képviselő-testület üléséről, a bizottság üléséről igazoltan csak legkésőbb az ülés napján 08.00 óráig szóban vagy írásban a polgármesternek történő bejelentés alapján alapos indokkal lehet távol maradni.
(16) 3 Igazolatlan távollétnek számít, ha a képviselő, a bizottsági tag az ülés közben indokolás nélkül véglegesen távozik. (17)4 Ha a képviselő, bizottsági tag igazolatlanul vagy előzetes bejelentés nélkül nem vesz részt a képviselő-testület, bizottság ülésén, akkor – az adott tárgyhónapban valamint az azt követő képviselő-testületi, bizottsági ülés időpontjáig – tiszteletdíjra nem jogosult.

5. Nyilvánosság

5. § (1) A képviselő-testület és a bizottságok ülései nyilvánosak.

(2) Az ülések, közmeghallgatás időpontjáról a lakosságot tájékoztatni kell a 4. § (7), (8) bekezdésében meghatározottak szerint.

(3) A képviselő-testület évente 1 alkalommal közmeghallgatást tart melynek időpontját, helyét, tárgyát legalább 5 nappal a közmeghallgatás előtt a 4. § (8) bekezdésben meghatározott módon nyilvánosságra kell hozni.

(4) A képviselő-testület valamint a bizottságok üléseire a közmeghallgatásra, a nyilvántartásba vett helyi önszerveződő közösségek, helyi civil szervezetek képviselőjét a tevékenységi körüket érintő napirend tárgyalásához esetileg, tanácskozási joggal meg kell hívni. Az önszerveződő közösségekről, helyi civil szervezetekről a Hivatal – bemutatott okiratuk és működési célkitűzésük alapján – nyilvántartást vezet, melyet a lakosság tájékoztatása érdekében a 4. § (8) bekezdésében meghatározott módon közzé kell tenni.

6. A képviselő-testület ülésének menete

6. § (1) A Képviselő-testület üléseiről jelenléti ívet kell vezetni, melyet minden jelenlévőnek alá kell írnia.

(2) A polgármester a képviselő-testületi ülés vezetése során

a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést

b) megállapítja a határozatképességet és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri

c) előterjeszti az ülés napirendjét

d) napirendi pontonként vezeti a vitát

e) szavazásra bocsátja a határozati javaslatot, rendelet tervezetet

f) megadja, illetve megvonja a szót

g) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt témától vagy ismétlésbe bocsátkozik

h) biztosítja a képviselők interpellációs és kérdezési jogának gyakorlását

i) biztosítja az ülés zavartalan rendjét

(3) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.

(4) A képviselő-testületi ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében

a) figyelmeztetheti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ

b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja.

(5) Ha a nyilvános ülésen megjelent érdeklődők a tanácskozás rendjét megzavarják, rendre utasíthatók, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezhetők. Szükség esetén, legfeljebb 1 óra időtartamra szünet rendelhető el.

(6) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:

a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt legfeljebb 5 perc időtartamban, szóban kiegészítést tehet, ha az új információkat tartalmaz

b) az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni legfeljebb 5 perc időtartamban.

(7) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor legfeljebb 5 perc időtartamban. Ha ugyanaz a személy ugyanazon napirenddel kapcsolatban ismételten hozzászólásra jelentkezik a polgármester a második és a további hozzászólásokat 1 percre korlátozhatja. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.

(8) A képviselő-testület tagjai, valamint a bizottságok, a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez módosító indítványt nyújthatnak be a képviselő-testülethez.

(9) Az előterjesztő – figyelemmel a vitában elhangzottakra – az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita lezárásáig megváltoztathatja, vagy visszavonhatja.

(10) A vita lezárására bármely képviselő javaslatot tehet, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(11) Bármely képviselő, illetve a napirend előadója a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(12) A polgármester a határozati javaslatokat egyenként bocsátja rendelkezésre. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület- az elhangzás sorrendjében- majd az eredeti határozati javaslatról.

7. Szavazás

7. § (1) Szavazni csak személyesen lehet. Szavazás közben a szavazást indokolni nem lehet.

(2) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(3) A képviselő személyes érintettségére vonatkozó bejelentésének elmulasztása esetén amennyiben a képviselő-testület egy szavazat többséggel döntött az előterjesztésről, úgy az érintett képviselő részvételével hozott döntés érvényben tartásáról vagy visszavonásáról és újratárgyalásáról külön határozattal dönt a képviselő-testület. A mulasztó képviselőt a polgármester figyelmeztetésben részesíti.

(4) Név szerinti szavazás tartását bármelyik képviselő indítványozhatja, a szavazás megkezdése előtt, melyről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(5) Név szerinti szavazásánál a jegyző betűrendben felolvassa a képviselő-testület tagjainak névsorát, a jelenlévő önkormányzati képviselők nevük felolvasásakor „igen” – „nem” „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak. A leadott szavazatok a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvben név szerint rögzítésre kerülnek.

(6) Titkos szavazást bármely képviselő kezdeményezhet, a kezdeményezésről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(7)5 A titkos szavazást a Ügyrendi Bizottság jelenlévő tagjai bonyolítják le.

(8) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik, urna igénybevételével.

(9)6 A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet készít a Ügyrendi Bizottság elnöke, távolléte esetén elnökhelyettese, mely tartalmazza a szavazás helyét, napját kezdő és befejező időpontját, a bizottság tagjainak a nevét, a szavazás során felmerült körülményeket, a szavazás eredményét.

(10)7 A Ügyrendi Bizottság elnöke, távolléte esetén elnökhelyettese a szavazás eredményét ismerteti a képviselő-testülettel.

(11) A titkos szavazásról szóló jegyzőkönyv a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv mellékletét képezi.

(12) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt.

a) a napirend elfogadásáról

b) az ügyrendi kérdésekről

c) a napirend tárgyalásának lezárásáról, a hozzászólások időtartamának korlátozásáról

d) kérdés, interpellációra adott válasz elfogadásáról

8. Kérdés és interpelláció

8. § (1) A képviselő-testület tagja a képviselő-testület ülésén az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetésként vagy tudakozódásként kérdést tehet fel. Kérdés intézhető a polgármester, alpolgármester, bizottság elnöke, a jegyző, aljegyző felé.

(2) A kérdésre a megkérdezettnek lehetőleg a képviselő-testület ülésén kell választ adni. A kérdést legfeljebb 3 perces időkeretben lehet feltenni és a válasznak lényegre törőnek kell lennie. A válaszadás időtartama nem haladhatja meg a 3 percet. Amennyiben összetett probléma felvetésről van szó a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján 15 napon belül, írásban kell választ adni.

(3) A képviselő-testület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez valamint a jegyzőhöz, aljegyzőhöz önkormányzati ügyekben, szóban vagy írásban interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában vagy intézkedés elmulasztása esetén lehet előterjeszteni.

(4) Az interpellációt a polgármesternél az ülést megelőző 3 nappal vagy az ülésen, a napirend megtárgyalásának megkezdése előtt kell benyújtani. A polgármester az interpellációt haladéktalanul továbbítja a címzettnek.

(5)8 Amennyiben az interpellációt a képviselő-testület ülését megelőző 3 napon belül nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 30 napon belül írásban kell választ adni, és ennek tartalmáról a soron következő testületi ülésen tájékoztatást adni.

(6) A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásáról vagy a kérdés további napirenden tartásáról. Amennyiben a képviselő-testület az interpellációra adott választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.

9. Előterjesztés

9. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) rendelet tervezet

b) határozati javaslat

c) beszámoló

d) tájékoztató

(2) Előterjesztés benyújtására jogosult:

a) polgármester, alpolgármester

b) bizottságok elnökei

c) bármely képviselő

d) jegyző, a jegyző megbízásából az aljegyző, illetve bármely köztisztviselő

e) mindazok, akiket a képviselő-testület előterjesztés benyújtására kötelez.

(3) Az előterjesztést a (5) bekezdés kivételével írásban kell benyújtani. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 8 nappal kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki gondoskodik azok eljuttatásáról a képviselőknek, illetve a bizottságok tagjainak. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek az ülésen történő kiosztását.

(4) A kiküldött írásbeli előterjesztésekkel kapcsolatban bármelyik képviselő, illetve bizottsági elnök, módosító indítványt nyújthat be az ülés előtt legalább 2 nappal a polgármesternek.

(5) Szóbeli előterjesztést kivételesen, a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni napirendek közé. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor.

(6) Az előterjesztés tartalmi és formai követelményei:

a) az előterjesztés első része tartalmazza

– a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntéseket
– a tárgykört érintő jogszabályokat, mindazon adatokat, körülményeket, amelyek a döntés meghozatalát segítik
b) az előterjesztés második része tartalmazza:
– az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot vagy rendelet tervezetet
– a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét
(7) Az előterjesztések valamennyi típusa csak az érintett bizottság véleményének és a jegyző jogszerűségi jelzése ismeretében tűzhető napirendre.
(8) 9 A Művelődésügyi, Ifjúsági, Sport és Településfejlesztési Bizottság állásfoglalása nélkül nem nyújtható be a Képviselő-testületnek a közművelődési, köznevelési intézmény vezetői pályázatokra vonatkozó előterjesztések.

10. Jegyzőkönyv

10. § (1)10 A testületi ülésről, bizottsági ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a jegyző évente beköttet és elhelyez az irattárban.

(2) A jegyzőkönyv az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon kívül tartalmazza:

a) a távolmaradt képviselők nevét,

b) az ülésre esetlegesen késve érkezők nevét és az érkezésük időpontját,

c) az ülésen tanácskozási joggal résztvevők nevét

d) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, a hozzászólások és válaszok lényegét

e) a polgármester esetleges intézkedéseit

f) az ülés bezárásának időpontját

(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell a meghívót, az előterjesztéseket, jelenléti ívet, a titkos szavazásról szóló jegyzőkönyvet, a polgármester és a jegyző aláírásával ellátott rendeletet.

11. A képviselő-testület döntései

11. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő

b) a polgármester, alpolgármester

c) a képviselő-testület bizottsága

d) a jegyző aljegyző

e) erre irányuló helyi népszavazás

(2) Az önkormányzati rendelet tervezet elkészítése a jegyző feladata, aki gondoskodik a rendelet kihirdetéséről, nyilvántartásáról, szükség esetén kezdeményezi a rendelet módosítását, vagy a hatályon kívül helyezését.

(3) A rendelet kihirdetése a helyben szokásos módon, a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel történik.

(4) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja.

(5) A Képviselő-testület határozatának megjelölése magában foglalja a határozat megnevezését, a határozat számát arab számmal, „ / ” jellel elválasztva a határozathozatal évét, zárójelben meghozatalának hónapját római számmal, napját arab számmal, továbbá a „határozata” kifejezést a következők szerint:

„Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2013. (I. 30.) határozata”

(6) A határozatnak a megjelölésén kívül tartalmazni kell:

a) Képviselő- testület döntését

b) a szükséges intézkedéseket

c) a végrehajtásért felelős megnevezését

d) a végrehajtás határidejét

(8) A testületi határozatokról a jegyző betűrendes és határidős nyilvántartást vezettet. A határozatokat elfogadásukat követő 3 munkanapon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelősnek.

(9) A testületi határozatokat naptári évenként arab egyessel kezdődően, folyamatosan kell számozni.

12. Az önkormányzat, Képviselő-testület szervei

12. § (1)11 A képviselő-testület szervei: a polgármester, a Ügyrendi Bizottság, a Művelődésügyi, Ifjúsági, Sport és Településfejlesztési Bizottság, a Hivatal, a Jegyző.

(2) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(3) A polgármester az Mötv. 67. §‑ában meghatározott feladatai ellátása során:

a) képviseli az önkormányzatot,

b) segíti a képviselők munkáját,

c) gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról,

d) gondoskodik helyi fórumok szervezéséről,

e) kapcsolatot tart az országgyűlési képviselőkkel, más település polgármestereivel, pártok, társadalmi szervezetek, civil szervezetek vezetőivel, egyházak vezetőivel.

(4) A polgármester az Mötv. 68. § (2) bekezdésében szabályozott esetben szociális ügyekben döntést hozhat.

(5) A polgármester az Mötv. 68. § (3) bekezdése esetén a két ülés közötti időszakban felmerülő önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtásáról döntést hozhat.

(6) A polgármester, a Hivatalban hétfői napokon 800–1000 óra között tart fogadónapot.

(7)12 A polgármester illetményére az alakuló ülésen, majd annak megváltoztatására a Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot.

(8) A polgármester a tisztségéről történő lemondása esetén lemondását az alpolgármesternek, ennek hiányában a korelnöknek adja át, részére juttatja el.

(9) A polgármester tisztségének megszűnése esetén munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, ha az alpolgármesteri tisztség betöltetlen, akkor a korelnöknek adja át.

13. Az alpolgármester

13. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő.

(2) Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.

(3) Az alpolgármester konkrét feladatainak meghatározása, a polgármesterrel való munkamegosztás és a helyettesítési rend kialakítása a polgármester döntési jogkörébe tartozik.

(4) Az alpolgármester a polgármester helyettesítéséhez és a rábízott feladatok ellátásához szükséges időt a Hivatalban tölti.

14.13 Ügyrendi Bizottság

14. § (1)14 A Képviselő-testület 3 fő képviselő-testületi taggal Ügyrendi Bizottságot, 4 fő képviselő-testületi taggal és 3 fő nem képviselő bizottsági taggal Művelődésügyi, Ifjúsági, Sport és Településfejlesztési Bizottságot (a továbbiakban: Bizottság) hoz létre.

(2) A tagok névsorát az SZMSZ. 3. függeléke tartalmazza.

(3) A Bizottságot annak elnöke képviseli.

(4) A Bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le.

(5) A Bizottsági ülésre állandó meghívott a polgármester, alpolgármester, jegyző, és aljegyző.

(6)15 A Ügyrendi Bizottság feladat és hatásköre:

a) ellátja a képviselők és a polgármester összeférhetetlenségével, valamint a vagyonnyilatkozataikkal kapcsolatos vizsgálati, nyilvántartási, kezelési és ellenőrzési feladatokat

b) ellátja a képviselő-testület titkos szavazásának lebonyolításával kapcsolatos teendőket,

c) figyelemmel kíséri az önkormányzat szerveinek szabályszerű működését,

d) javaslatot tesz a polgármester illetményének emelésére, jutalmazására,

e)16

(7) Művelődésügyi, Ifjúsági, Sport és Településfejlesztési Bizottság feladat és hatásköre:

a) véleményezi a közneveléssel, oktatással, közművelődéssel, sporttal, településfejlesztéssel kapcsolatos előterjesztéseket,

b)17 véleményezi a közművelődési, köznevelési intézmény vezetői pályázatokat,

c) figyelemmel kíséri a község kulturális, sport életét, javaslatot tesz és megszervezi kulturális, idegenforgalmi rendezvényeket (pl:falunap),

d)18

15. Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatal

15. § (1) Az Mötv. 84. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkört Hernádszentandrás Község Önkormányzatával és Csobád Község Önkormányzatával kötött megállapodás alapján az Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatal látja el (a továbbiakban: Hivatal), melynek kirendeltsége működik Csobádon és Hernádszentandráson.

(2) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét a Hivatal SZMSZ-e határozza meg.

(3) A Hivatal szervezeti és működési szabályzatát az SZMSZ 2. számú melléklete tartalmazza.

16. Jegyző, Aljegyző

16. § (1) A jegyzőre, aljegyzőre vonatkozó rendelkezéseket a Hivatal SZMSZ-e tartalmazza.

(2) A Kirendeltségeket az aljegyző vezeti.

(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a Hivatal dolgozói közül a jogszabályi előírásoknak megfelelő végzettségű köztisztviselőt bíz meg.

(4) A jegyző jelzi a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő.

17. Nemzetiségi Önkormányzatok

17. §19 Az önkormányzat és az Ináncsi Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete, Ináncsi Német Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete által a nemzetiségek jogáról szóló 2011.évi CLXXIX. törvény 80. §‑ban foglaltak biztosítására kötött együttműködési megállapodást az SZMSZ 3. melléklete tartalmazza.

18. Önkormányzat gazdálkodása

18. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetéséről rendeletet alkot.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetését két fordulóban tárgyalja.

a) az első fordulóban a költségvetési koncepciót

b) a második fordulóban a költségvetési rendelet- tervezetet vitatja meg és dönt annak elfogadásáról illetve annak módosításáról.

(3) A költségvetési rendelet és a zárszámadásról szóló rendelet tervezetét szakmailag a jegyző készíti elő, és a polgármester terjeszti a Képviselő – testület elé.

III. Fejezet

Záró rendelkezések

19. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2)20

1. melléklet a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez

Átruházott hatáskörök

1. Polgármesterre átruházott hatáskörök

a) közterület rendeltetéstől eltérő használatával kapcsolatos eljárás

b) közútkezelői hozzájárulás megadása, elutasítása

c) a község jelképeinek engedélyezése d) temetési segély megállapítása

2. melléklet a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez

Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ

3. melléklet a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez

Együttműködési Megállapodás

Ináncsi Roma Nemzetiségi Önkormányzattal,

Ináncsi Német Nemzetiségi Önkormányzattal,

Ináncsi Ukrán Nemzetiségi Önkormányzattal

1. függelék a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez

Szakfeladat száma

Szakfeladat megnevezése

1

Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

841105

2

Települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

381103

3

Lakó-és nem lakó épület építése

412000

4

Út, autópálya építése

421100

5

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

522001

6

Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

680001

7

Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

680002

8

Zöldterület-kezelés, vízkárelhárítás (belvízkezelés)

813000

9

Önkormányzati jogalkotás

841112

10

Óvodai nevelés

8510111

11.

Óvodai intézményi közétkeztetés

562912

12

Szociális étkeztetés

8899211

13

Idősek nappali ellátása

8810111

14

Házi segítségnyújtás

8899221

15

Művelődési központok, házak tevékenysége

920502

16

Adó, illeték, kiszabása, beszedése, adóellenőrzés

841133

17

Nemzeti ünnepek programjai

841191

18

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

841192

19

Mezőgazdaság területi igazgatása és szabályozása

841322

20

Munkanélküli ellátások finanszírozása

841339

21

Közvilágítás

841402

22

Város és községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások

841403

23

Közművelődési, könyvtári tevékenység

910123

24

Közterület rendjének fenntartása

842421

25.

Gyógyító, megelőző ellátások

862240

26.

Területpol.Tám és tev.(Játszótér)

841354

27

Ápolási díj méltányossági alapon

882116

28.

Család-és nővédelmi egészségügyi gondozás (védőnő)

869041

29

Átmeneti segély

882122

30

Temetési segély

882123

31

Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

882124

32

Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

882129

33

Közgyógyellátás

882202

34

Köztemetés

882203

35

Civil szervezetek működési támogatása

890301

36

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

890441

37

Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása

890442

38

Egyéb közfoglalkoztatás

890443

39

Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása

890506

40

Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése

910502

41

Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése

931102

42

Máshova nem sorolható egyéb sporttámogatás

931903

43

Köztemető-fenntartás és működtetés

960302

2. függelék a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez

Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének tagjai

(2010–2014)

Kiss Péter polgármester
Tóth János képviselő, alpolgármester
Kassai Béla képviselő,
Gulyás Pál képviselő,
Montvajszki Bertalan képviselő,
Nagy Endre képviselő,
Montvajszki Ferenc képviselő

3. függelék a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez a 13/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelethez

1. Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi Ellenőrző és Ügyrendi Bizottsága tagjai

(2010–2014)

Elnök: Nagy Endre képviselő
Tagok: Montvajszki Bertalan képviselő,
Gulyás Pál képviselő,
Lukács Béla külső tag,
Szemánné Süveges Szilvia külső tag

2. Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének Művelődésügyi, Ifjúsági, Sport és Településfejlesztési Bizottsága tagjai

(2010–2014)

Elnök: Montvajszki Ferenc képviselő
Tagok: Kassai Béla képviselő
Galambos Andrásné külső tag
1

Megállapította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 2. §. Hatályos: 2014. 10. 27. 15 órától.

2

Beiktatta: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2014. 10. 27. 15 órától.

3

Beiktatta: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2014. 10. 27. 15 órától.

4

Beiktatta: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2014. 10. 27. 15 órától.

5

Módosította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 9. §.

6

Módosította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 9. §.

7

Módosította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 9. §.

8

Módosította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 3. §.

9

Megállapította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 4. §. Hatályos: 2014. 10. 27. 15 órától.

10

Megállapította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 5. §. Hatályos: 2014. 10. 27. 15 órától.

11

Módosította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 9. §.

12

Módosította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 9. §.

13

Módosította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 9. §.

14

Megállapította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 6. §. Hatályos: 2014. 10. 27. 15 órától.

15

Módosította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 9. §.

16

Hatályon kívül helyezte: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 11. § a). Hatálytalan: 2014. 10. 27. 15 órától.

17

Módosította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 7. §.

18

Hatályon kívül helyezte: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 11. § b). Hatálytalan: 2014. 10. 27. 15 órától.

19

Megállapította: Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete 8. §. Hatályos: 2014. 10. 27. 15 órától.

20

Hatályon kívül helyezve: 2010. évi CXXX. törvény 12. § alapján. Hatálytalan: 2013. XII. 19-től.