Ináncs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2017. (V. 11.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezéséről és a fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 05. 12- 2021. 09. 30

Ináncs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2017. (V. 11.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezéséről és a fizetendő díjak mértékéről

2017.05.12.

Ináncs Község Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §‑ában kapott felhatalmazás alapján, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, az alábbi rendeletet alkotja:

1. § A rendelet hatálya Ináncs község közigazgatási területén történő házasságkötési eljárás (továbbiakban: anyakönyvi esemény) kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint az Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatalnál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) hivatali munkaidő: az Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatalnak, a mindenkor hatályos Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő,

b) hivatali helyiség: az Ináncsi Közös Önkormányzati Hivatal által biztosított helyiség (3851 Ináncs, Kossuth út 26. szám, valamint a 3851 Ináncs, Rákóczi út 7. szám)

c) alapszolgáltatás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvezető közreműködése, jogszabályban rögzített hivatalos szöveg és eljárás, valamint gépi zeneszolgáltatás.

3. § (1) A hivatali munkaidőn belül ingyenes az alapszolgáltatás, ha az anyakönyvvezető közreműködése munkaidőben, a hivatali helyiségben történik.

(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

4. § (1) Nem kell díjat fizetni, ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló súlyos mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára a hivatali helyiségben való megjelenés.

5. § (1) A hivatali helyiségben munkaidőn túl megtartott anyakönyvi esemény szolgáltatási díja 8 000,- Ft + áfa/anyakönyvi esemény, mely során a gépi zeneszolgáltatást és az asztali gyertyákat a hivatal biztosítja.

(2) A hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőben, vagy munkaidőn túl megtartott anyakönyvi esemény díja 16 000,- Ft + áfa/anyakönyvi esemény.

6. § (1) A hivatali helyiségen kívül megtartandó anyakönyvi események szolgáltatási díja nem tartalmaz hangosítást, zeneszolgáltatást, eszközhasználatot.

(2) A hivatali helyiségen kívül megtartandó anyakönyvi eseményekhez a szükséges hangosítás, zeneszolgáltatás és egyéb eszközök biztosítása- anyakönyv aláírásához megfelelő asztal, pezsgőfogyasztás kellékei, szükség szerint székek- az igénylő feladata.

7. § (1) A szolgáltatási díjat a Hivatal pénztárában kell befizetni, az anyakönyvi eseményt megelőzően, legkésőbb az eseményt megelőző 5. napon.

(2) Amennyiben az anyakönyvi esemény elmarad és azt 3 nappal korábban bejelentik, a szolgáltatási díjat a Hivatal visszafizeti.

(3) Amennyiben a szolgáltatási díjat határidőben nem fizetik meg, úgy a 3. § (1) bekezdésében foglalt alapszolgáltatást vehetik igénybe.

(4) Az anyakönyvvezetőt az 5. § (1) vagy (2) pontjában meghatározott díjbevételből – választása szerint – a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze vagy egy része helyett a befizetett díj 80%-a illeti meg. Ez az összeg magába foglalja a munkáltatót terhelő járulékokat is. Ez utóbbi esetben a házasulók által befizetett díj 20%-a az önkormányzat bevételét képezi.

8. § A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.