Szalaszend Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (X. 19.) önkormányzati rendelete

rendkívüli igazgatási szünet elrendeléséről

Hatályos: 2022. 10. 20- 2023. 01. 09

Szalaszend Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (X. 19.) önkormányzati rendelete

rendkívüli igazgatási szünet elrendeléséről

2022.10.20.

Szalaszend Község Önkormányzatának Képviselő- testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás, továbbá a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenő idejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőket és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III.07.) Kormányrendelet 13-15. §-aiban kapott felhatalmazás alapján, valamint a kormányzati igazgatási szünet elrendeléséről és a kormányzati igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 369/2022. (IX.29.) Kormányrendeletben foglaltakat figyelembe véve a Képviselő-testület feladat-és hatáskörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya a Szalaszendi Közös Önkormányzati Hivatalban (továbbiakban: Közös Hivatal) foglalkoztatott köztisztviselőkre, ügykezelőkre és munkavállalókra terjed ki.

2. A rendkívüli igazgatási szünet

2. § (1) A Képviselő-testület a Közös Hivatalban – a 2022. évi igazgatási szünet elrendeléséről és a Köztisztviselők Napjáról szóló 1/2022. (I. 31.) sz önkormányzati rendelet 2. § d) pontjában foglalt, 2022. december 27. napjától 2022. december 31. napjáig (4 munkanap) elrendelt igazgatási szünet folytatásaként – rendkívüli igazgatási szünetet rendel el.

(2) A rendkívüli igazgatási szünet 2023. január 02. napjától 2023. január 06. napjáig (5 munkanap) tart.

3. § (1) Az igazgatási szünet ideje alatt a Közös Hivatal köztisztviselői, ügykezelői és munkavállalói részére a rendes szabadságot ki kell adni azzal, hogy a 2022. évben esedékes, illetve arról áthozott, ún. előző évi maradvány szabadságot kell kiadni. Amennyiben az előző évi maradvány szabadság nem elegendő, úgy a 2023. évben esedékes szabadság terhére kell a szabadságos napo(ka)t biztosítani.

(2) A jegyző az igazgatási szünet idejére a Közös Hivatal, illetve az azt fenntartó önkormányzatok működéséhez feltétlenül szükséges, halaszthatatlan feladat elvégzése érdekében (pl. bérkifizetések) a rendes szabadság kivétele alól részben vagy egészben felmentést adhat.

4. § Az igazgatási szünettel érintett napokon a Közös Hivatal központi épületében, illetve Kirendeltségein (Baktakék, Szemere) és az alsógagyi, bereti, deteki, fáji, litkai önkormányzati épületekben is – az anyakönyvi sürgős ügyintézés kivételével – az ügyfélfogadás szünetel. A feladatellátás folyamatosságának biztosítása érdekében azonban a szalaszendi székhelyépületben és a kirendeltségeken 8:00 – 14:00 óra között ügyelet tartása kötelező.

3. Záró rendelkezések

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2023. január 10-én hatályát veszti.