Tiszatarján község Önkormányzata 12/2019.(XI.22.) önkormányzati rendelete

A TISZATARJÁN ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

Hatályos: 2021. 09. 15- 2022. 02. 23

Tiszatarján község Önkormányzata 12/2019.(XI.22.) önkormányzati rendelete

A TISZATARJÁN ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

2021.09.15.

Tiszatarján Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőkert rendeli el:

I. Általános rendelkezés

Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, jelképei, szervei

1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Tiszatarján Község Önkormányzata

(2) Az önkormányzat székhelye: 3589 Tiszatarján, Eötvös krt. 1.

(3) Tiszatarján Község Önkormányzata jelképként címert és zászlót használ.

(4) Tiszatarján címere: A címer két részből áll. Felső szélén vízszintes, alul csúcsosan végződő címerpajzs. A címeren egy csónak látható, melyből két evező nyúlik ki, és bizonyosra vehető, hogy a csónak oldalán háló ér a vízbe, melyet egy stilizált kéz tart. „GUTH-KELED nemzetség címere a legteljesebb és legbiztosabban meghatározható nemzetségi címer. Tiszatarján első okleveles említésekor már a nemzetség szerepel THARYAN birtokosaként. A GUTH-KELED nemzetség címeralakja heroldkép: oldalékek, melyek a magyar heraldikában csaknem kizárólagosan e nemzetség tulajdonaként tekinthetők. E két történelmileg és heraldikailag is ritka és fontos képből lett megtervezve Tiszatarján címere.

(5) Tiszatarján zászlaja: A zászló téglalap alakú, rövidebb oldalán aranysárga rojt, a zászló minden oldalát aranysárga szegély veszi körbe. A rúd eredeti fa színű. A zászló színe világoskék a községi címer a zászló közepén található.

(6) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét önálló rendelet állapítja meg.

(7) Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat külön rendeletben állapította meg.

(8) Az önkormányzat hivatalos lapja: a TISZATARJÁNI MONDJUK EL”, amely időszakosan jelenik meg.

(9) Az önkormányzat hivatalos lapjára térítésmentesen jogosultak:

a.) a Közös Önkormányzati Hivatal
b.) az önkormányzat intézményei;
c.) Tiszatarján lakossága, családonként egy példányban.
(10)A Képviselő-testület szervei:
a)polgármester
b)képviselő-testület bizottsága
c)Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal
d)jegyző
e)önkormányzat társulásai

II. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI

A képviselő-testület feladat- és hatásköre

2. § (1) Az önkormányzati jogok az Alaptörvényben rögzítettek szerint illetik meg az önkormányzatot.

(2) Az önkormányzat köteles ellátni a törvényben előírt feladatokat, ezen túlmenően önként vállalhatja minden olyan helyi közügy önálló megoldását, amelyet jogszabály nem utal más szerv hatáskörébe. Az önkormányzat szakágazati besorolását, valamint alaptevékenységeinek kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 4. függelék tartalmazza.

(3) Az önkormányzat – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 10. § (1) bekezdésében foglaltak szerint, kötelező és önként vállalt feladat- és hatásköröket lát el.

(4) Az önkormányzat az (3) bekezdés szerinti feladatellátása során – törvényben meghatározottak szerint – intézi a helyi közügyeket, gyakorolja a helyi közhatalmat, és megteremti a helyben biztosítható közfeladatok ellátásának feltételrendszerét.

(5) Az önkormányzat szabadon vállalhatja közfeladat ellátását abban az esetben, ha

1.ellátása nem sérti más települések érdekeit,
2.nem tartozik más szerv kizárólagos feladat- és hatáskörébe,
3.megvalósítása nem veszélyezteti a kötelezően előírt feladat- és hatáskörök ellátását,
4.ellátásához a szükséges feltételek fennállnak.
(6)Az önkormányzat önként vállalt feladatként gondoskodik:
1.az egyházi tulajdonú temető fenntartásában való közreműködésről.
2.az önkormányzati tulajdonú Kft. működésének támogatásáról
3.önszerveződő közösségek, szervezetek működésének támogatásáról
(7)Az önként vállalt feladatok megvalósíthatósága tárgyában a képviselő-testület, az éves költségvetési rendeletben – forrásbiztosítással – dönt.

3. § (1)1 A képviselő-testület az alábbi hatáskörök gyakorlását a polgármesterre ruházza át:

1. házi segítségnyújtási kérelmek elbírálása

2. szociális étkezésre való jogosultság elbírálása.

3. települési támogatás-lakhatási támogatás pénzbeli formában elbírálása

4. rendkívüli települési támogatás- lakásában bekövetkezett, a lakhatását veszélyeztető, elemi kár (talajvíz kivételével), természeti csapás esetén való elbírálása

5. rendkívüli települési támogatás- közeli hozzátartozó, családtag eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás elbírálása

6. A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát a tárgyévi költségvetési rendeletben foglalt összeghatárig

7. dönt a közterület-használati engedély iránti kérelmek tárgyában

8. dönt a településképi véleményezési eljárásban.

9. 10 napot meghaladó kórházi kezelés, továbbá súlyos vagy életveszélyes sérüléssel járó baleset esetén való elbírálása

10. Tanévkezdési támogatás elbírálása

11. időskorúak támogatása elbírálása

12. támogatás idősek napjára elbírálása

13. gyermekes családok év végi támogatása elbírálása

14. egyszeri év végi támogatás elbírálása

15. az Szt. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális intézményi jogviszony keletkeztetésével kapcsolatos elbírálás

16. START Közmunkaprogram során megtermelt javak nyújtásával kapcsolatos feladatok ellátása

(2) A polgármester az (1) bekezdés szerinti hatáskörei gyakorlása során a képviselő-testület szociális rendelete szerinti előírásokat köteles betartani.

(3) A képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit a Mötv. 42. §-a tartalmazza.

A munkaterv

4. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik. A munkaterv előkészítése és előterjesztése a polgármester feladata.

(2) A munkaterv tervezetének elkészítéséhez a polgármester javaslatot kér:

1.valamennyi képviselő-testületi tagtól,
2.a képviselő-testület bizottságaitól,
3.a jegyzőtől,
4.a polgármester által meghatározott szervektől,
5.a fontosabb közszolgáltatást végző szervezetektől és az önkormányzat által alapított illetve fenntartott intézmények vezetőitől.

A képviselő-testület üléseinek összehívása, vezetése, tanácskozási rendje

5. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.

(2) A polgármester és az alpolgármester funkciójának betöltetlensége, vagy akadályoztatásuk esetén az ülést a legidősebb képviselő hívja össze és vezeti le.

(3) Az ülés meghívóját a testületi ülés előtt legalább három nappal korábban kapják kézhez a képviselők, amennyiben írásos anyag is készült, azzal együtt. Az előterjesztés képviselő-testületi ülésen való kiosztására csak kivételes esetben, a polgármester külön engedélye alapján kerülhet sor. A polgármester az engedélyezés okát a képviselő-testületi ülésen ismerteti.

(4) A Képviselő-testület ülésének helyéről, idejéről, napirendjéről a lakosságot a meghívónak az ülést megelőzően 3 nappal Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével tájékoztatja a jegyző.

(5) A polgármester rendkívüli ülést köteles összehívni a kezdeményezés kézhezvételétől számított 3 napon belül a képviselők egynegyedének, illetve a Képviselő-testület bizottságainak a napirendet is tartalmazó indítványára.

(6) A sürgős, halasztást nem tűrő esetben 24 órán belülre is összehívható a képviselő-testületi ülés. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód is igénybe vehető, és el lehet tekinteni az írásbeliségtől, de a sürgősség okát mindenképpen közölni kell.

(7) Zárt tárgyalási napirendi pontra vonatkozó írásos előterjesztést csak a képviselők és a jegyző kapják kézhez.

(8) A képviselő-testület üléseit a Tiszatarján Község Önkormányzata székhelyén levő házasságkötő teremben tartja.

(9) A képviselő-testület rendes ülését meghívóval kell összehívni.

(10) A Meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét, kezdetét, időpontját

b) javasolt napirendet

c) napirendi pontok előadóit

d) az ülés összehívójának aláírását és pecsétjét

(11) A meghívóban szereplő napirendhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség van, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

6. § (1) Ha az ülés határozatképtelen, akkor 8 napon belül ismét össze kell hívni.

(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az előterjesztések formájáról – a jogszabályokban előírtak kivételével – döntsön.

(3) A nyílt képviselő-testületi ülésen tanácskozási joggal vesz részt az önkormányzati intézmény vezetője.

Az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok, az ülés rendjének fenntartása és az annak érdekében hozható intézkedések

7. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel 7 fő.

(2) A polgármester, az alpolgármester, a települési önkormányzati képviselők névsorát az 2. függelék tartalmazza.

(3) A tanácskozás rendjének fenntartására a polgármester, illetve távollétében az ülést vezető feladata.

Ennek érdekében:
a)a nyilvános képviselő-testületi ülésen az érdemi munka folyamatosságának biztosítása érdekében a lakosság hozzászólását, a hozzászólások idejét esetileg szabályozhatja,
b)rendbontás esetén a terem elhagyására kötelezheti a nem testületi tag rendbontót.
(4)A képviselő köteles a képviselő-testületi ülésen:
a)olyan magatartást tanúsítani, amellyel megőrizhető az ülés méltósága, tekintélye.
(5)A képviselői személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása
esetén a meghozott önkormányzati határozat végrehajtását fel kell függeszteni, és az ügyet az
érintettség ismeretében újra kell tárgyalni oly módon, hogy a mulasztó képviselő az ügyben
szükségessé vált új döntéshozatalban nem vehet részt.

A nyilvánosság biztosítása

8. § (1) A képviselő-testület ülései – a zárt ülés kivételével – nyilvánosak.

(2) A választópolgárok a nyilvános képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveit hivatali munkaidőben, valamint az önkormányzat honlapján tekinthetik meg.

(3) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvbe a Képviselő-testület tagja, a tárgyban közvetlenül érdekelt vagy annak hivatalos megbízottja, a Megyei Kormányhivatal vezetője, továbbá a jegyző tekinthet be. A közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell. A zárt ülésen hozott képviselő-testületi döntés is nyilvános.

(4) Zárt ülésen a Képviselő-testület tagjai, a jegyző, továbbá meghívása esetén az érintett és szakértő valamint a jegyzőkönyvvezető vesz részt.

Döntéshozatali eljárás és a szavazás módja

9. § (1) A képviselő-testület nyílt szavazással határozatot hoz és rendeletet alkot.

(2) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(3) Titkos szavazást kell tartani a Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben, ha a Képviselő-testület minősített többséggel titkos szavazást határoz el. A titkos szavazást a 3 tagú ügyrendi bizottság bonyolítja le.

(4) A Képviselő-testület minősített többséggel név szerinti szavazást rendelhet el kiemelkedően fontos esetekben. A képviselő nevének említését követően „igen, nem, tartózkodom” nyilatkozattal szavaz.

Rendeletalkotás, határozathozatal és a jegyző jelzési kötelezettsége

10. § (1) A rendeletalkotásra irányuló kezdeményezést polgármesternek kell benyújtani. A Képviselő-testület a rendeletek előkészítésére külön bizottságot hozhat létre.

(2) A rendeletet a Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján kell kihirdetni.

(3) A rendeletet az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.

(4) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az Önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelezni a Képviselő-testület felé.

A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

11. § (1) A jegyzőkönyvet a polgármester, távolléte esetén az ülést vezető, a jegyző, távolléte esetén a jegyző helyettesítésével megbízott személy és egy hitelesítő írja alá. A hitelesítőt a napirendek elfogadása előtt az ülést vezető jelöli ki.

(2) A jegyzőkönyv irattári példányához a jegyző mellékeli:

a) a meghívót,

b) az írásos előterjesztéseket,

c) az elfogadott rendeleteket, és

d) a jelenléti ívet.

(3) A jegyző a jegyzőkönyveket mellékleteikkel együtt évente bekötteti és irattárba helyezi.

A lakossági fórum, közmeghallgatás

12. § (1) A képviselő-testület által, évente egy alkalommal 5 nappal előre meghirdetett közmeghallgatásra a lakosság meghívásáról hirdetmények útján a jegyző gondoskodik.

(2) A képviselő-testület falugyűlés összehívását minősített többséggel rendeli el.

(3) A falugyűlésről a lakosság értesítése a polgármester feladata.

III. Fejezet

Az önkormányzat intézményei, szervei, jogállásuk, feladataik

A települési képviselő

13. § (1) A képviselő jogait és kötelezettségeit az Mötv, valamint e rendelet határozza meg.

(2) A képviselő-testület tagja a község egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választók érdekeit.

(3) A települési képviselő:

a) a képviselő-testület ülésén a polgármestertől, alpolgármestertől, a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen-vagy legkésőbb 30 napon belül írásban - érdemi választ kell adni (Mötv. 32. § (2) bek. b) pontja).

b) kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz mellékelni kell, illetőleg kérésére véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben.

c) tanácskozási joggal részt vehet bármely bizottság ülésén, javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását.

d) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet.

e) a képviselő-testület hivatalától a jegyzőn keresztül igényelheti a képviselő-testület munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli ügyekben közreműködését.

(4) Az önkormányzati képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett önkormányzati képviselő kezdeményezésére vagy bármely önkormányzati képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt önkormányzati képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni.

(5) A képviselők tiszteletdíjáról a képviselő-testület rendeletet alkotott.

(6) A képviselő összeférhetetlenségére az Mötv. 36-37. §-ában foglaltak az irányadók. Az összeférhetetlenségi bejelentést az ok megjelölésével a polgármesternél kell előterjeszteni.

(7) A képviselő az Mötv. 39. § (1) bekezdése szerint vagyon-nyilatkozatot köteles tenni. A vagyon-nyilatkozattételi kötelezettség elmulasztásának szankcióit a törvény szabályozza.

A polgármester, alpolgármester

14. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester – törvényben meghatározottakon túli - feladata különösen:

1.a község fejlődésének elősegítése,
2.a helyi közszolgáltatások fejlesztésének elősegítése,
3 a község vagyonának megőrzése és gyarapítása,
4.a községgazdálkodás,
5.a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülésének a biztosítása,
6.a képviselő-testület működési feltételeinek a megteremtése, munkájának megszervezése, összehangolása,
7.a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtása, a végrehajtás megszervezése és ellenőrzése,
8.a lakosság összeszerveződő közösségeinek a támogatása, az együttműködés kialakítása,
9.a nyilvánosság megteremtése, a helyi fórumok szervezése,
10.az önkormányzati saját intézmények működésének ellenőrzése, segítése.
(3)A polgármester képviselő-testület működésével összefüggő feladata különösen a képviselők munkájának segítése.
(4)A polgármester állandó- és eseti bizottságok működésével összefüggő jogkörei:
a)indítványozhatja a bizottság összehívását,
b)gondoskodik a bizottságok tevékenysége előkészítése és összehangolása érdekében a megfelelő tájékoztatásukról,
c)ellenőrzi a bizottságok határozatainak, javaslatainak intézését, a bizottságokkal kapcsolatos hivatali tevékenységet.
(5)Polgármester részére feladatokat a jogszabályokon túl, a képviselő-testület állapíthat meg.
(6)A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, rendkívüli testületi ülést összehívására sem lehetőséget biztosító körülmény fennállása esetén, dönthet olyan pályázatok benyújtásáról – továbbá aláírhatja a benyújtáshoz szükséges dokumentumokat -, amelyekhez önkormányzati saját forrást nem kell biztosítani.
(7)A polgármester – a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – az alábbi halaszthatatlan ügyekben dönt:
a)1.500.000 forintot meg nem haladó kötelezettségvállalás, a költségvetési rendeletben elfogadottak szerint
b)vis major ügyek.
(8)A Képviselő-testület saját tagjai közül polgármester javaslatára titkos szavazással, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(9)Az alpolgármester tiszteletdíját, költségtérítését a képviselő-testület a jogszabály keretei között határozza meg.
(10)Ha a polgármester és az alpolgármesteri tisztségek egyidejűleg nincsenek betöltve, illetve tartósan akadályoztatva vannak tisztségük ellátásában, ez esetben a Képviselő-testület összehívására, működésére, az ülés vezetésére vonatkozóan a hatáskört a képviselő-testület legidősebb tagja gyakorolja.
A képviselő-testület bizottságai

15. § (1) A Képviselő-testület saját tagjai sorából 3 tagú Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat kezelői Bizottságot hoz létre, feladatait a 2. melléklet tartalmazza.

(2) A képviselő-testület meghatározott feladatkörök ellátására ideiglenes /ad hoc/ bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság elnöke minden esetben csak képviselő lehet.

(3) Az ügyrendi és vagyonnyilatkozat kezelői bizottság elnökét és tagjait a települési képviselők közül kell megválasztani.

(4) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. Az ülést a bizottság elnöke úgy köteles összehívni, hogy a meghívót és az előterjesztéseket legalább az ülést megelőző 3 nappal kézhez kapják az érintettek. A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester és a jegyző. A bizottság működésére egyéb esetekben a képviselő-testület működési szabályai az irányadók.

(5) A bizottság működésével kapcsolatos ügyviteli feladatokat a Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

(6) A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke (akadályoztatása esetén megbízott tagja) és egy tagja írja alá.

Az önkormányzat hivatala

16. § (1) Tiszatarján község önkormányzata, Gelej község önkormányzata, Igrici község önkormányzata és Tiszadorogma Község Önkormányzata a Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) néven közös önkormányzati hivatalt hozott létre.

(2) A Hivatal működésére, szervezetére vonatkozó szabályokat a közös önkormányzati hivatal létrehozásáról szóló megállapodás és az alapító okirat tartalmazza.

(3) A kirendeltségek megnevezése:

a) Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal Igrici Kirendeltsége

b) Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal Geleji Kirendeltsége

c) Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal Tiszadorogmai Kirendeltsége

(4) A Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző.

Az önkormányzat intézményei

17. § (1) Az önkormányzat „Tiszatarjáni Micimackó Óvoda és Bölcsőde” néven intézményt hoz létre.

(2) Az önkormányzat „Tiszatarjáni Élelmezési és Gondozási Központ ’ néven intézményt hoz létre.

(3) Az intézmények jogállását, feladatait az intézmény alapító okirata tartalmazza.

A jegyző, aljegyző

18. § (1) A jegyzői állás teljes munkaidős.

(2) A jegyző vezeti a Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatalt.

(3) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:

1. előkészíti a képviselő-testület, valamint a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;

2. ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat;

3. a képviselő-testületi ülésen az előterjesztés vitájában, a szavazás előtt bármely javaslatot érintően törvényességi észrevételt tehet.

(4) A jegyző akadályoztatása esetén a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő a hivatalban alkalmazásban álló, legmagasabb fizetési osztályba besorolt igazgatási ügyintéző látja el

Társulások

19. § (1) A képviselő-testület feladatainak ellátása érdekében dönthet társulás létrehozásáról, abban való részvételről. A társulásban való részvétel feltétele a társulási szerződés képviselő-testület által, minősített többséggel hozott határozattal történő jóváhagyása.

(2) A társulások jegyzékét a 5. függelék tartalmazza.

(3) A képviselő-testület társulásokra átruházott hatásköreit az 1. melléklet tartalmazza.

IV. Záró rendelkezések

20. § (1) Ez a rendelet a kihirdetés napját követően lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Tiszatarján Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2019 (VIII.27.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet a Tiszatarján Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.22.) önkormányzati rendelethez

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET TÁRSULÁSOKRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖREI
1.A Képviselő-testület által a Dél-Borsodi Sürgősségi Betegellátási Társulásra átruházott
feladat-és hatáskörök
1.Orvosi ügyeleti feladatok ellátása.
2.A Képviselő-testület által a Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök

1. A Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontja alapján meghatározott hulladékgazdálkodási feladatok ellátása
3.A Képviselő-testület által a Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök
1 Az egészségügyi alapellátásáról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 5. § (1) c) pontja szerinti fogorvosi ügyeleti feladatok ellátása a 71/2017 (VI.19.) határozat alapján
4.A Képviselő-testület által a Mezőcsát Kistérség Többcélú Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök
a.) A társulás által fenntartott intézmény útján ellátott, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (továbbiakban: Sztv.) meghatározott feladatok:
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény
aa) 64. §.ában meghatározott családsegítés,
ab.) 65/F. § - ában meghatározott nappali ellátás.
b.) A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXI. törvény 39. § 40 § és 40/A §-aiban meghatározott gyermekjóléti szolgáltatási feladatok.

5. Tisza-tavi Területfejlesztési Önkormányzati Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök

1. A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontja alapján meghatározott településfejlesztési feladatok ellátása.

2. melléklet a Tiszatarján Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.22.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület Bizottságának feladatai
Ügyrendi és vagyonnyilatkozat kezelői Bizottság
 Véleményezi az önkormányzat ügyrendi kérdéseit
 Vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, kezelése és őrzése
 Összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés megvizsgálása és javaslattétel a döntésre a Képviselő-testület felé
 Méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezés megvizsgálása és javaslattétel a döntésre a Képviselő-testület felé
 Titkos szavazás lebonyolítása
 Jogszabályi kötelezettségből adódó feladatok

1. függelék a Tiszatarján Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.22.) önkormányzati rendelethez

2. függelék a Tiszatarján Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.22.) önkormányzati rendelethez
A polgármester, alpolgármester,
önkormányzati képviselők névsora, lakcíme
Polgármester : Bögre Lajosné Tiszatarján, Jókai u. 4.
Alpolgármester : dr. Raisz Csaba Miskolc, Melinda u. 5. 2/1
Képviselők: Balog Tibor Tiszatarján, Mátyás k.u. 8.
Barna Róbert Tiszatarján, Vásártér u. 27.
Csetnekiné Halász Erika Tiszatarján, Vásártér u. 14/b
Szabó Barnabás Tiszatarján, Vásártér u. 16.
Takács Péter Tiszatarján, Árpád u. 65/b

3. függelék a Tiszatarján Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.22.) önkormányzati rendelethez
TISZATARJÁN KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
ÜGYRENDI ÉS VAGYONNYILATKOZATKEZELŐI BIZOTTSÁGA
Ügyrendi és vagyonnyilatkozat kezelői Bizottság
Elnök: Csetnekiné Halász Erika Tiszatarján, Vásártér u. 14/b
Belső Tagok: Szabó Barnabás Tiszatarján, Vásártér u. 16.
Barna Róbert Tiszatarján, Vásártér u. 27.

4. függelék a Tiszatarján Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.22.) önkormányzati rendelethez
Tiszatarján Községi Önkormányzat által ellátott alapfeladatok kormányzati funkciók szerint:
Törzsszám: 725790
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
052030 Szennyvíziszap kezelése, ártalmatlanítása
061020 Lakóépület építése
063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai
091130 Nemzetiségi óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
091212 Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű nevelésének, oktatásának szakmai feladatai 1-4. évfolyamon
091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
092112 Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű nevelésének, oktatásának szakmai feladatai 5-8. évfolyamon
092120 Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104044 Biztos Kezdet Gyerekházak
104060 Gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás

5. függelék a Tiszatarján Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.22) önkormányzati rendelethez
Társulások jegyzéke

1. Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulás
A társulás székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök tere 24.

2. Mezőcsáti Kistérségi Többcélú Társulása
A társulás székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök tere 24.

3. Dél-borsodi Sürgősségi Betegellátási Társulás
A társulás székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök tere 33/A

4. Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás
A társulás székhelye: 3525 Miskolc, Városház tér 8

5. Tisza-Tavi Területfejlesztési Önkormányzati Társulás
A Társulás székhelye: 3387 Újlőrincfalva, Kossuth út 26/a

1

A 3. § (1) bekezdése a Tiszatarján Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2021. (IX. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.