Szentistván Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (VIII. 28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X.17.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 09. 02- 2025. 09. 02Szentistván Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (VIII. 28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X.17.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Szentistván Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete annak érdekében, hogy a működésére vonatkozó helyi rendelet megfeleljen a jogszabályszerkesztés követelményeinek, valamint tükrözze a testület és hivatala szervezetében lezajlott változásokat,
[2] az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 4. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A Szentistváni Közös Önkormányzati Hivatalnak kirendeltsége működik Mezőnagymihály, Négyes, Tiszavalk és Tiszabábolna településeken.”
2. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 22. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Előterjesztés benyújtására jogosultak:)
3. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) alapján:
a) a képviselő-testület ciklusprogramjának elfogadásához,
b) az önkormányzat vagyonával, tulajdonával való rendelkezéshez
c) alapítvány létrehozásához,
d) kitüntetés adományozásához,
e) helyi népszavazás kiírásához,
f) a képviselő-testület egyes hatásköreinek átruházásához, hatáskör visszavonásához,
g) sürgősségi indítvány tárgyában való döntéshez.”
4. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 27. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselők „igen”-nel, „nem”-el, vagy „tartózkodás” szavazhatnak. ”
5. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 28. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző felolvassa a jelen lévő képviselők nevét, a képviselő válaszát pedig „igen”-el vagy „nem”-el vagy „tartózkodás”-al adja meg. ”
6. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 31. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület normatív határozatainak közzététele a határozat elfogadásáról készült képviselő-testületi jegyzőkönyvnek az önkormányzat honlapján való közzétételével valósult meg, amelyről a jegyző gondoskodik. ”
7. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 34. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el. Megbízható az előkészítéssel a bizottság, illetve külső szakértő.”
(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 34. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A rendelet-tervezetet a bizottság véleményezi.”
8. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 35. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az önkormányzat rendeletét a Nemzeti Jogszabálytárban is közzé kell tenni, az erre vonatkozó szabályok szerint.”
9. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 38. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó bizottságot választ.
(2) A Képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre: Pénzügyi, ügyrendi és emberi erőforrás Bizottság, melynek létszáma: 5 fő (3 fő önkormányzati képviselő, 2 fő külső tag)”
10. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 46. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályozása esetén a képviselő-testület összehívására, az ülés vezetésére vonatkozó hatáskört a Pénzügyi, ügyrendi és emberi erőforrás Bizottság elnöke gyakorolja.”
11. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 48. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A hivatal a polgármester által kiadott SZMSZ, a jegyző által kiadott belső szabályzatok és a közös hivatalt létrehozó önkormányzatok által kötött megállapodás alapján végzi munkáját.”
12. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 54. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat költségvetéséről és annak végrehajtásáról a képviselő-testület rendeletet alkot.”
13. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet 56. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Az önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzésére a jegyző köteles belső kontrollrendszert működtetni az ide vonatkozó jogszabályok szerint.
(3) A Pénzügyi, ügyrendi és emberi erőforrás Bizottság ellenőrzéssel kapcsolatos feladat és jogkörét a 2. melléklet tartalmazza.”
14. § Hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2024. (X. 17.) önkormányzati rendelet
b) 36. § (2) bekezdése.
15. § Ez a rendelet 2025. szeptember 2-án lép hatályba, és 2025. szeptember 3-án hatályát veszti.